Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 234    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 234  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Občas je lepší místa nezveřejňovat. Ty vraky jsou teď relativně v bezpečí, po zveřejnění by je někteří rozkradli do "zbírek" .


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Četl jsem někde, že na opravu 3136 byly použity díly z vraků. Nevíte, kde se nějaké nacházejí?


Offline
821
25 led 2006 09:46
Asi komplikovanější na údržbu, určitě dražší na pořízení a hlavně bez dotací. Diskuze je o možném rozšiřování provozu parciálních trolejbusů na autobusové linky, což je pro DPMB asi nejschůdnější řešení "ekologizace" dopravy - jde o zavedenou a osvědčenou trakci. Samozřejmě to není vhodné na všechny autobusové linky, ale tam, kde to jde nebo vyžaduje přiměřené rozšíření TV, je to nejlepší cesta.


Offline
117
26 čer 2014 22:31
A co třeba hybridní autobusy? To by mohla být taky jistá forma kompromisu


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Díky.
A u těch v našich busech to výrobci neurčili jinak?


Offline
Uživatelský avatar

144
09 kvě 2014 17:24
Nowy Dwór Mazowiecki
Robert: dle vyhlášky je "papírová životnost" 15 let s poznámkou "neurčí-li výrobce jinak", což se většinou děje a snad všichni výrobci "určují" těch 20 let.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ty v brněnských autobusech mají jen 15 let? V autech byl vždy standard 20.


Offline
821
25 led 2006 09:46
U CNG je limitující 15 letá životnost tlakových lahví, jejichž výměna se nevyplácí. Ostatně životnost autobusů v Brně větší nebývá. Pokud vím, tak dotace jsou již jen na elektrickou trakci. Což je šance pro trolejbusy, ale pochopitelně to neřeší vše. Nakonec náhradu těch sto autobusů lze rozdělit třeba do tří let, což DPMB finančně unese. A SOR taky potřebuje vydělat.


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
TMB píše:
Tak uvidíme, jak dopadnou Turci v Praze. A teoreticky by mohl DPMB opět jít cestou stavebnic ve formě SOR TNS18. Trochu mám obavy, že na GO vozových skříní už DPMB nemá kapacitu - snad jen na nějakou formu SO+.
Ono by jistě v případě rozšiřování provozu parciálních trolejbusů šlo o nějaké politcké rozhodnutí, navíc s možností získání dotace na pořízení vozidel. Takže cena nemusí hrát zásadní roli.
Pak je otázka, zda DPMB plně využije opci na stavbu TNS12. Bylo by to rozumné, ale termínově asi nestihnutelné. V tom případě by se pro rozšíření provozu na autobusové linky mohla využít většina 26Tr a 32Tr.

Ono vůbec bude problém nahradit "bomby", jejichž provoz už není tak výhodný, jak byl při jejich pořizování. Navíc jich bylo za krátký čas nakoupeno 100 ks.
Dalším bodem je, jakým způsobem by byly nové vozy financovány, čili zda nebudou (byly) úplně zrušeny dotace na naftu.
Nákupy parciálů se s tím tak potichoučku polehoučku "zatím vykejvává", ale samozřejmě parciály nemůžou logicky nahradit v budoucnu 100 % gumokolní trakce.


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
urbonaut píše:
V poslední době byly často víkendové výluky na Rokytově, při nichž byla linka 27 nahrazena autobusy

Hlavně jsem nepochopil tu předposlední - natahání trolejí dole na křižovatce pod Rokytovou, když se má provoz obnovit až 15.12.
Samozřejmě při "přehazování" jízdních pruhů z jedné půlky čtyřproudovky na druhou, apod. to jinak nešlo.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
V poslední době byly často víkendové výluky na Rokytově, při nichž byla linka 27 nahrazena autobusy


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Pár víkendových výluk na linkách 25/26? Ale asi jste zapomněli zahrnout tuto výluku, nebo myslíte, že kdyby měl dpmb parciály, tak by ukončil 25/26 jak teď? Těžko řict, já myslím že ne. Těžké vzpomínání, ale mám pocit, že těch výluk tak málo nebylo. Akorát byla často řešena zkrácením linky a přetrasováním jiné. Nedávno např. byla omezení při stavbě tramvaje na kampus, to bylo určitě několik týdnů.
Brzy nás budou čekat omezení na Údolní/Úvoz.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
TMB: Nevím, proč by doobjednání TNS12 alias Marií měl být nějaký větší problém. Však může být objednávka na celou opci během roku 2025. Nutně to neznamená, že musí být všechno dodané a uvedené do provozu ten samý rok. Rozhodující je datum podpisu prováděcí smlouvy, případně datum účinnosti splátkového kalendáře.
Že dojdou díly třeba za půl roku, je věc další, která může a nemusí vadit podle toho, jak je nastavená smlouva.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Tak uvidíme, jak dopadnou Turci v Praze. A teoreticky by mohl DPMB opět jít cestou stavebnic ve formě SOR TNS18. Trochu mám obavy, že na GO vozových skříní už DPMB nemá kapacitu - snad jen na nějakou formu SO+.
Ono by jistě v případě rozšiřování provozu parciálních trolejbusů šlo o nějaké politcké rozhodnutí, navíc s možností získání dotace na pořízení vozidel. Takže cena nemusí hrát zásadní roli.
Pak je otázka, zda DPMB plně využije opci na stavbu TNS12. Bylo by to rozumné, ale termínově asi nestihnutelné. V tom případě by se pro rozšíření provozu na autobusové linky mohla využít většina 26Tr a 32Tr.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
TMB: Vzhledem k tomu, že Škodovka nedávno pohltila i poslední zbytek konkurence v podobě Cegelecu, tak bych se nějakých průtahů ve VŘ už moc nebál. Kdo ví jestli bude spíš vůle něco nakupovat za ty ceny, který Škodovka "nabízí". 27Tr bez baterek byla pro Ostravu nedávno za 16 mega a České Budějovice kupovaly nedávno parciální 33Tr za 20 mega za kus.

Ve světle těch cen a dalších nutných investic do vozového parku se nabízí otázka jestli by v případě 31Tr nepřipadala nějaká GO a prodloužení životnosti.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Na 25/26 mi baterka dneska připadá zbytečná a souhlasím, že by se nahrazoval trolejbus jen výjimečně, těch víkendů s výlukou není v roce příliš moc, ale kombinace okružek, 50 a třeba i té 67, 77 mimo Černovické terasy by už mohla dávat smysl. Prostě vybrat první tři linky nebo nějaký soubor, pro který se vypíše výběrko na parciální klouby s tím, že se dají zařadit na jakýkoli jiný spoj po městě... Však podobně se kupovaly busy na plyn, taky byl určitě nějaký výhled nasazení.
P.s. Pokud jsem tu v minulých příspěvcích mluvil o parciálních kloubech na 25/26, tak jen protože nebyla vize, co s Lesnou a hodilo by se jezdit část dne převlíkačku 26/46 jako kdysi okolo 2010 až 2013.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Kamenice - Ukrajinská může jet prodloužení 40, ne? Jinak 37 a 69 má různou délkovou kategorii, kloubák do Bosonoh je předimenzovaný.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Tak ten parciál má smysl i při mimořádných událostech, což by zejména na páteřních linkách 25 a 26 bylo též k užitku. Pod dráty navíc jezdí třeba i linka 50 a takové propojení linek 37 a 69 by též stálo za úvahu - jen by se nějak musela vyřešit obsluha větve Kamenice - Ukrajinská.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pokud by byl výhled/plán na reálné využití kloubových parciálů (tedy nějaká autobusová linka do parciál), pak by to dávalo smysl (i jak píše TMB, s čímž souhlasím). Pokud by ale takový plán nebyl, a mělo by to být jen skrz pár víkendových výluk na 25/26, pak je otázka, jestli se to vyplatí v porovnání s pořízením klasických kloubových trolejbusů a na těch pár výluk hodit autobusy. Abychom zbytečně nevozili baterky pod dráty.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
okružky jsou každopádně první linky, kde by to stálo za vyzkoušení, byť zatím třeba jen o víkendech. Nabízí se rozdělit je na t-24 Mendlovo nám - Kr.Pole - Lesná - Stará osada a a-44 Mendlovo nám - Zvonařka - Stará osada - Židenice, nádraží (konečná jen pro výstup a odstavy na Svatoplukově). Přispělo by to určitě i k lepšímu dodržování jízdního řádu a po dostavbě Tomkova nám. by to mělo jít s parciálem vyjezdit.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
821
25 led 2006 09:46
V tomto konkrétním případě - v nějakém výhledu bude třeba nahradit 31Tr. S ohledem na to, jak vše dlouho trvá, bych už pomalu chystal VŘ na třeba 50 parciálních kloubových trolejbusů, které nahradí jak ty 31Tr, tak dalších dvacet autobusů. Pokud jde o víkendové výluky na linkách 25 a 26, tak pokud tam dnes jedou autobusy, mohu tam klidně poslat něco z těch 20 trolejbusů, určených pro linky 44/84, kde o víkendu budou patrně sóla. Navic, v případě náhrady 31Tr, budu mít kloubové parciály i v Komíně nebo Husovicích, tudíž náhradu nepotřebuji.
Nakonec stačí se podívat, kolik trolejbusů stojí o víkendu ve vozovnách. Klidně bych - budou li většina z nich parciály - nasadil v první fázi ve větší míře trolejbusy na autobusové linky jen o víkendech.
Zda to má smysl? I v malých podnicích, kde musí hodně šetřit, vám řeknou, že provozní náklady trolejbusů mají menší, než u autobusů. Prostě pokud už mám vozidla, tratě a nasmlouvaný odběr elektřiny, je ekonomické trolejbusy využít na maximum. Taky vám třeba řeknou, že je optimální i trolejbusy vypravovet celodenně a autobusy především ve špičku.
Samozřejmě pak je tu hledisko ekologie, nulových emisí v místě provozu, nižšího hluku atd. Prostě v době, kdy je tlak na omezení spalovacích motorů, je trolejbus za současné situace nejlepší volba. Rozhodně lepší, než vnucování elektrobusů nebo elektromobilů.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Trochu se tady zapomíná, že každá tramvajová a trolejbusová trať potřebuje v nějaké míře zálohu (výměna kolejí, uzavírky atd). Tedy není to o tom, že dvacet autobusů nahradím dvaceti trolejbusy a 20 autobusů můžu bez problémů vyhodit. Proto i každá linka (navíc náročná na počet vozů), kterou pevně svážu s parciály, tak zmenšuje manévrovací prostor. Koupím 20 kloubových parciálů, dám je na linku 44/84.Pak se ale něco podělá na lince 25/26 a musím sáhnout stejně na busy. Až budeme mít v provozu navíc hodně parciálů, tak to bude jiná situace, než teď kdy máme 0 kloubových a hned je chcete dát na okružku, kde to navíc nepřinese vůbec nic krom toho, že šoutouši zatleskají. A to tady nemluvíme o přejezdech z linky na linku.

Samozřejmě není nikde psané, že je tam dát nemůžeme. Ale zatím jsem se nedozvěděl, co by to vlastně přineslo. Stejně jako linka 67, rozdělení linky přinese pravděpodobně nutnost mít více vozů, je problém najít místo na otočení a na vyrovnávací pauzy, které ta linka potřebuje, občas se tam nasazují klouby atd. U okružek se s pokračující stavbou okruhu zase bude nabízet dost změn. Začnou vetší roli hrát nové expresní linky. Opravdu je pro okružky vhodná trasa přes Jundrov, na Veslařské je malá vytíženost, linka 67 kopíruje dost z jejich trasy, mezi Mendlákem a Vozovnou Komín jezdí tramvaj. Dejte linku do parciálů a pak se třeba ukáže, že tu linku budete chtít poslat po okruhu a bude muset zpět do busů, protože to nevyjde. Proto jsem psal, že to není podle mého názoru zrovna nejvhodnější linka. Nakonec může stačit, že na Veslařské praskne potrubí.
Autobusy snad zatím nikdo nezakázal, tak za mě nechť se pěkně elektrifikuje Lesná a terasy. Připravujme nové trolejbusové trasy k novému nádraží (které mají vést ke zrušení linky 67), kupujme i parciály a hlavně kloubové, budou potřeba více a více pro mimořádnosti. A zaměřil bych se i na nové tramvajové a trolejbusové smyčky. Často je nutné nahradit celou nebo velkou část linky autobusy.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Což celkem pohodlně splňuje.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
PvvS píše:
POkud vím, tak na evakuaci je nasmlouvaná necelá stovka...

Tak to aby měl DPMB cca 110 nafťáků. Něco opravy, nehody atd.

Ještě by mohlo někoho napadnout zabrat pro busy výstaviště.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
POkud vím, tak na evakuaci je nasmlouvaná necelá stovka. A tu je DPMB podle smlouvy povinen držet. Podobnou má i Kordis..


62-4-134/2014 Dopravní podnik města Brna Dohoda o poskytnutí osobní nebo věcné pomoci
62-4-153/2017 KORDIS JMK, a.s. Dohoda o poskytnutí osobní nebo věcné pomoci


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5843 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 234  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 11:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]