ZIP píše:
Ještě k IDS : Vlaky v 2. etapě Brno-Sokolnice S2 mají jezdit ve špičce po 30 min. Ví však někdo, že v současnosti jezdí autobusy po budoucí trase 610 (Dambořice,Hostěrádky, Bošovice, Otnice) v ranní špičce po 20 minutách? Na toto nikdo, a už vůbec Kordis nepomyslel. Takže sice na železnici vzroste doprava, ale kultura cestování se zhorší (nuceným přestupem) a dokonce se ZHORŠÍ dopravní obslužnost, když v prac. dny ve špičkách klesne zavedením IDS počet spojů do Brna.
Tak za prvé, interval sice bude 30 minut, ale v úseku Otnice-Sokolnice budou busy zdvojené, v úseku Újezd-Sokolnice dokonce ztrojené (jeden Milešovice, druhý Lovčičky a třetí Dambořice). Logicky by byl lepší interval 15 minut, ale na to zas nenavazuje vlak, takže proto.
No a v úseku Dambořice-Otnice sice jezdí po 20 minutách, ale z vlastní zkušenosti vím, že nejvíc natřískané jsou busy od Újezda po Brno, takže kulturu cestování z Dambořic to rozhodně nenaruší.
No a co se dopravců týče, tak to zatím neví nikdo, ale z kuloárů zní, že 610 by se měla podělit mezi ČSAD Vyškov a Tourbus (tedy bývalé ČSAD BM). A ty ranní a odpolední prodloužený spoje budou 100%, to mi věřte. Zkuste si udělat kurzák nové 151 a zjistíte, že jeden spoj ráno a jeden odpoledne v obou směrech vám jaksi přebývá a není ho čím obsadit (a to není jediný argument pro mé tvrzení)...