Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 54 z 735    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 735  Další
Autor Zpráva
Offline
357
21 dub 2009 20:30
Cracatit píše:
Jasně, jenže i k těm 21 mld potřebuješ spoluúčast žadatele (měst a obcí nebo krajů).


No jistě, spoluúčast je 15% (respektive 19,5 % v případě rekonstrukcí).
Ale jde o to, že Brno Bude rádo, když na dotacích dostane takové 4 mld. Kč, což zhruba (spolu s vlastní spoluúčastí) odpovídá nákladům na Kamechy a Lesnou. Všechny ostatní investice minimálně do roku 2029 (novostavby i rekonstrukce) bude Brno hradit ze svého, takže úplně nerozumím tomu povzdechu, že zarážím investice, když jsou dotace. Kamechy i Lesná se přeci (zatím) nezarážejí...


Offline
2832
01 úno 2006 10:39
https://zdopravy.cz/do-brna-dorazily-pr ... ce-124659/


Offline
121
29 črc 2014 19:57
Cracatit píše:
... nepotkává s programovacím/rozpočtovým rámcem eurofondů, které bývají asi na šest let.

7.
Antirez píše:
A nebo že by už snad Škodovka v tomto směru na Havránka tlačila?

Pokud je smlouva skutečně postavena tak výhodně, očekával bych tlak poměrně brutální a spíše na vyšších místech.


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jasně, jenže i k těm 21 mld potřebuješ spoluúčast žadatele (měst a obcí nebo krajů).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
357
21 dub 2009 20:30
Zlaťák píše:
Mě spíš zaráží že se zarazí investice do el. tratí v okamžiku kdy se směřují vsechny dotace (Doprava) do budování a rekonstrukcí právě těchto tratí. Kdy jindy dostavět chybějící infrastrukturu než v době, kdy na ni můžu dostat 85% dotace?


V Brně budou rádi, když z peněz, co budou do roku 2027 k dispozici, dokážou dotačně pokrýt stavbu na Kamechy a možná Lesnou. Víc peněz prostě není, pro celou republiku (včetně Prahy) je v OPD na tramvaje a trolejbusy necelých 21 mld. Kč


Offline
Uživatelský avatar

639
15 dub 2013 15:57
Mně se to zdá jen jako tvrdý nátlak na politiky, aby začali něco dělat a situaci brát vážně, přičemž nikdo doopravdy nevěří, že by se situace až tak daleko mohla dostat. Taková lehce dramatická osvěta.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Mě spíš zaráží že se zarazí investice do el. tratí v okamžiku kdy se směřují vsechny dotace (Doprava) do budování a rekonstrukcí právě těchto tratí. Kdy jindy dostavět chybějící infrastrukturu než v době, kdy na ni můžu dostat 85% dotace?


Offline
613
25 říj 2019 10:12
PvvS píše:
No jestli dobře počítám, tak bez plyňáků má DP nějakých 154 vozů. A to včetně 26tr a minibusů. Pokud by skončila výluka na Blansko, tak se pár vozů ušetří. Ale i tak žádná sláva. Dokážu si představit dočasný ořezání souběhů. Třebas v Líšni ukončit 55,58,78 s tím, že Líšeň by byla jako bloková smyčka, tam by dokola stačila jedna linka. Obsluhu Viniční by v pohodě zvládl parciál v úseku z Jírove a na baterky v úseku Malá klajda - SO.
Záleží jen na tom, zda by se dala elektrická trakce dost posílit a na jak dlouho by to bylo.
Tak ono se těch nouzových variant dá na papíře vymyslet poměrně dost, otázka zní jestli by to pak ještě bylo reálně použitelné... Když už si nakousl Líšeň, tak třeba 55 by se dala zkrátit jen z Jírovy do Údolí (jinde je v souběhu) a zrušit 78 přes Vinohrady a poslat ji přes Houbalovu. Ale takových doufám "fantasmagorií" se dá vymyslet opravdu hodně. No nějak to dopadne.


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Další varianta může být, že se podnik/město pokusí dohodnout na delším financování se Škodovkou, protože ty prachy budou chybět v každým případě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
125
23 čer 2014 12:31
Jestli zastaví investice do nových vozů, z již uzavřených soutěží, za mnohem výhodnějších cenových podmínek, než na jaké by se dostali dnes, tak nejsou normální. A nebo že by už snad Škodovka v tomto směru na Havránka tlačila?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6204
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ono to vypadá, že v této krizi se městu sečtou všechny ty dlouholetý dluhy v infrastruktuře a vozovém parku obou elektrických trakcí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9344
10 čer 2004 11:19
No jestli dobře počítám, tak bez plyňáků má DP nějakých 154 vozů. A to včetně 26tr a minibusů. Pokud by skončila výluka na Blansko, tak se pár vozů ušetří. Ale i tak žádná sláva. Dokážu si představit dočasný ořezání souběhů. Třebas v Líšni ukončit 55,58,78 s tím, že Líšeň by byla jako bloková smyčka, tam by dokola stačila jedna linka. Obsluhu Viniční by v pohodě zvládl parciál v úseku z Jírove a na baterky v úseku Malá klajda - SO.
Záleží jen na tom, zda by se dala elektrická trakce dost posílit a na jak dlouho by to bylo.


Offline
613
25 říj 2019 10:12
https://zdopravy.cz/brnenskemu-dopravnimu-podniku-nebudou-stacit-ani-stamiliony-korun-od-mesta-navic-124067/


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo, to by bylo hezký, ale bez baterkových kloubáků trochu snížená kapacita...
Jinak závlek padesátky na terminál Starý Lískovec mi taky připadá jako blbost, minimálně bych tam netahal všechny spoje, když už je boj o kilometry, šetření a chybí plyn.
Vlak bude jezdit max. po patnácti minutách, až bude nějaká další dostavba, určitě ne příští rok po dokončení drátů do Zastávky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Troufám si tvrdit, že 50 žádné změny v souvislosti s prodloužením 8 na kampus nečekají.

Spíš trolejbusy se na Osovou podívají už jen v rámci cvičných jízd nebo párkrát ve špičce, dokud nebude stát terminál ve SL.

Ohledně elektrifikace 50, tak když by se dotrátoval úsek od zastávky Laštůvkova po Adamcovou - alespoň nahoru (900m), udělali úpravy trolejí v Kohoutovicích (napojovací stopa, výhybky u Lidlu na Libušinu třídu) a dotrátoval úsek od Osové k budoucímu terminálu ve SL, tak by to možná šlo. Teda ještě by byla potřeba nabíjecí stopa v Komárově určitě.

Bez trolejí by byl kopcovitý úsek Adamcova - Hájenka (4km) a rovinka Humenná - Komárov (6km), pod dráty Humenná - Hájenka (7km) a Adamcova - Zoo (3km). Z 20km tedy polovina.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Rušit padesátku od kampusu dál by byl nesmysl, přecejen ta souběžná šalina v podobě trasy osmičky je od trasy padesátky dost daleko, třeba takové Lány nebo Pražákova by přišly úplně o spojení, když tam nemají nic jiného.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

854
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Já tedy doufám, že 50 ponechají ve stavu, v jakém je. Je to pro mě jediná relativně slušná alternativa E50 (která jezdí odpoledne po 30 minutách a navíc nejezdí po celý den).


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
Janatak píše:
Alanis - o nových trolejbusových trasách, respektive o zadrátování těch kterých bus linek se ale v rámci dp skutečně uvažuje. Zatím jsem slyšel o přivedení trolejbusu na Černovické terasy, a o protažení t-30 z KPN na Kociánku a snad dál až do Soběšic. Samozřejmě, jestli to reálně bude je otázka, nicméně řeší se to.


Zajímavé varianty. Přijde mi, že by se dalo uvažovat i o 50, taky jezdí pod drátama poměrně dost, jenže problém by určitě byl hlavně úsek hájenka-Laštůvkova (myšleno hlavně kvůli úseku "zatáček" a navazující Staré dálnici). Ono ale bude tak jako tak záležet, co s linkou provedou při prosincové reorganizaci po otevření konečné na kampusu.


Offline
Uživatelský avatar

6652
21 pro 2005 17:01
Bistro na kolech. Ve vyřazeném trolejbuse vznikají americké chuťovky


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Když už je tu debata o trajflech a tratích, vyšel dneska v Brněnským deníku článek, že prý konečně bude zastávka trajflu před Moravskou zemskou knihovnou na Kounicové. Jsem zvědav na provedení.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9344
10 čer 2004 11:19
Jenže na Jedovnické "náhodou" tu měnírnu nepostavili, i když se s ní původně počítalo. A proto jsou tam teď jistý omezení a i kdyby se chtělo, tak tam nejde zavést pravidelnej provoz. A i ten kousek tratě stál okolo 60 milionů. Bez měnírny, bez zastávek, stavěnej z pofidérních výložníků a tempem chromýho hlemejždě.


Offline
357
21 dub 2009 20:30
Teď nevím, jestli jsme si rozuměli. Mně šlo o to, že měnírna a kabely tvoří klidně polovinu ceny stavby trolejbusové tratě. Což mi jako "a ani by to nestálo nějaký zásadní prachy navíc" moc nepřijde.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6204
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Samozřejmě povolovací procesy stavby kabelových sítí a trolejového vedení by musely proběhnout samostatně. Stavebně se to pak dá realizovat najednou, což by byla nemalá úspora. Mimochodem, tímto způsobem byla realizována třeba TT Černovičky - Novolíšeňská.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
357
21 dub 2009 20:30
Ondra K. píše:
Zrovna ta trolejbusová infrastruktura se se dá celkem bez problémů budovat průběžně postupně v rámci rekonstrukcí ulic případně společně s výměnou veřejného osvětlení, a ani by to nestálo nějaký zásadní prachy navíc.


Nechci Ti brát iluze, ale měnírny a napájecí kabely tvoří nikoliv nepodstatnou položku v budování trolejbusových tratí. A rozhodně se nedají schovat do rekonstrukce ulic či VO.


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ono nevadí, že jde o politický rozhodnutí, spíš vadí podle mně, že se ten čtyřletý cyklus nepotkává s programovacím/rozpočtovým rámcem eurofondů, které bývají asi na šest let.
No a pak skoro každý rok jsou nějaký volby v ČR, do Europarlamentu nebo prezidentský. Ještěže se nevolí prezident celý unie, to by ty volby byly asi vážně furt.
Nebránil bych se třeba systému, kdy by sněmovní a krajské byly současně, něco by to ušetřilo. Přecejen ten aparát volebních komisí a provoz ČSÚ něco stojí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18371 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 735  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2025 22:11
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]