Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 53 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
7330
27 úno 2010 07:40
Ten sám "obrubník" je třeba na Hybešce, stejně jako na Lesnické v úrovni vozovky. Takže při objíždění jej přejet lze.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Jak tam je obrubník, tak se na pás v podélném směru nesmí vjet. Snížení obrubníku má vliv jen na přejezd ve směru příčném.
A domnívám se, že zakázání vjezdu na oddělený pás platí i tehdy, když už jedu po pásu neodděleném a najednou začne oddělený úsek (protože co kdyby se z obrubníku o kus dál stala zeď, jak bych se vrátil?).

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Nemyslím si, že by to tam někdo řešil, bylo by to zbytečné dohadování. Kdo chce, za autobusem si počká, kdo nechce čekat, ať ho objede..


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Všeobecně není důvod za autobusem čekat pokud je možné ho legálně objet.

Ale zrovna tady je to objíždění dost sporný.

Zákon 361/2000 Sb.
§ 13
(2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.

A on tam nějaký náznak obrubníku kolem zastávky je, ale zároveň je v úrovni vozovky a nad úroveň vozovky se zvedá právě až za zastávkou. A teď jak to teda je...? :-s
https://www.google.com/maps/@49.2106665,16.6185134,3a,75y,340.84h,77.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sl9VPg5BUnI-f28C4vGd4yg!2e0!7i16384!8i8192


Offline
7330
27 úno 2010 07:40
Já furt nevidím žádný důvod za tím autobusem čekat, čímž nějaké zastavení v křižovatce nehrozí.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Dost tu ta diskuse zhoustla, přimlouval bych se za používání označených citací, ať je vidět, číje text, na co kdo reagoval.
Co se týká stání za busem na Zemědělské, o pravidlu o nevjíždění do křižovatky, kterou nelze projet v žádaném směru, jste neslyšeli? A kdyby jo někdo musel čekat, tak připomínám, že o sto metrů dál směrem k cukrárně je doleva další ulice, co vede taky na Provazníkovu a dokonce v lepší poloze, kdy jde odbočit nejen doprava, ale taky doleva, což na křížení Provazníkovy s třídou generála Píky nelze.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Naposledy upravil Cracatit dne 27 bře 2020 13:03, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Pro zájemce přidávám odkaz na zveřejněný návrh nového územího plánu Brna, který půjde do veřejného projednání.
V interkativním prohlížení je nutno vybrat pložku "souhrnný výkres dopravy", nebo o hodně níže "veřejná hromadná doprava", aby se zobrazily plánované tramvajové tratě. Trolejbusy to bohužel zobrazit nedokáže (zelená bus linka v plánku není trolejbus).

https://upmb.brno.cz/pripravovany-uzemni-plan/navrh-2/

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
455
24 lis 2017 11:40
Johnny5 píše:
Dle mých informací se od ledna řeší, aby se nad rámec původního plánu prosté obnovy tramvajové tratě vytáhly chodníky jako zastávkové mysy až ke kolejím. Takže bych byl optimista.


Tak to jsem zvědav, to by bylo super - držím tomu palce. U Venhudovy by to taky vyřešilo problém s rozhledem vlevo z Venhudovy přes 2 stojící auta. Změna polohy některých nástupišť ale asi nepřichází v úvahu, ne?


Offline
58
21 říj 2016 18:34
Je pravda, že v poslední době se to asi zlepšilo, dříve se to stávalo víc.


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
Tak teď už do ní asi nemůžou najíždět dřív, když výchozí zastávku mají už Erbenovu, ne? Anebo nečekají třeba na zpožděnou devítku?


Offline
58
21 říj 2016 18:34
Ještě k tomu objíždění busu v zastávce Zemědělská, tady je taky problém s tím, že za busem není kde čekat, neboť ten stojí těsně za křižovatkou. Pokud by tedy řidič auta čekal tak jak psal Cracatit, než bus odjede, zablokuje tím křižovatku Zemědělská x Lesnická. Jediné štěstí, že tu není moc velký provoz. Z nějakého nepochopitelného důvodu do této zastávky někteří řidiči také najíždí dřív a pak v ní čekají na odjezd a tím nesmyslně blokují silnici, potažmo křižovatku.

Co se týče zastávky Lesnická směr Lesná, tam by to právě vyřešilo pokud by se tramvajová trať v Lesnické srovnala na úroveň vozovky. Vozovka je v tomto místě jak už bylo několikrát zmíněno vyzvednutá na současnou úroveň tramvajové trati, kdybychom tedy tramvajovou trať snížili, měli bychom nízkopodlažní zastávku. Myslím, že to je reálnější a jednodušší, než ještě více zvyšovat vozovku.

Rekonstrukce zastávky Zemědělská směr město je zahrnutá v generální rekonstrukci Lesnické?


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
ds píše:
Pokus s vedením 46 po Zemědělské už tady byl (velká smyčka Provazníkova - po Jugoslávské a Zemědělské - Lesnická - Provazníkova...) a vydrželo to tak jezdit tuším asi měsíc. To by musela být Zemědělská jednosměrná, nebo tam zakázat parkování, přičemž reálné není ani jedno.

Ani mi to tak s odstupem času nepřijde, ale byl to celý rok, od prosince 2010 do prosince 2011. Ale z pohledu dopravácké věčnosti to je skutečně zanedbatelné minimum. ;-)

mnadenicek píše:
Trať asi z většiny ne (nějaké křížící sítě se řeší už dnes), ale ty zastávky. Přitom stačí alespoň upravit mírně směrový vedení - osovky, pak by možná stačilo dostavit kus chodníku s nástupní hranou. Jako na Geiselerce, ale tam právě se mně zdá, že osovka (kdyb do toho někdo hodil vidle) nevyhovuje pro sdružené zastávky (kdyby se tam třeba míjely autobusy nebo náklaďáky)
https://mapy.cz/fotografie?x=16.6347173 ... itch=0.314
Možná je to dojem, ale kdyby se to tam dělalo řádně a najednou, je to podle mě širší a mezi kolejema je bumlík nebo něco na oddělení. Teď je to takové..no aspoň něco, ale byl bych rád, dkyby dopravní stavby byly dobře udělané jak se sluší a patřa, né jen "aspoň něco". Tahle rekonstrukce Merhautky taky musí mít přece projekt a stavebko.

Dle mých informací se od ledna řeší, aby se nad rámec původního plánu prosté obnovy tramvajové tratě vytáhly chodníky jako zastávkové mysy až ke kolejím. Takže bych byl optimista.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Možná někdo pamatuje, že na Jugoslávské u pošty zastavovala a68, která jezdila z Maliňáku na SNP. Od jejího zrušení je tahle pošta bez (bezprostřední) obsluhy MHD.Netvrdím, že by to byl nějaký zásadní nedostatek nebo bílé místo na mapě, spíš jako zajímavost.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, to si pamatuju, že jeden rok jezdila A-46 kolem základní školy a pošty. Můj záměr byl vyhnout se současné zastávce busu Zemědělská, abych se přiblížil šalinové Zemědělské bez nutnosti projet šalinovou smyčku. Samozřejmě bez busu v téhle lokalitě bude líp, ale to se ještě x let potáhne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
455
24 lis 2017 11:40
Souhlas, snad pak v okolí přestanou skákat věci ve poličkách.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Jestli neopraví přejezd kolejí na křižovatce Merhautova-Provazníkova, tak to bude pěknej vopruz. Aspoň vytáhnout panely a položit živici, když už ne kompletní výměna spodku a svršku k hranici křižovatky.


Offline
455
24 lis 2017 11:40
Taky by se mohl točit ve smyčce tramvaje a ušetřit km, dlážděný to je myslím:) Pak může klidně i k poště, ale to asi není tak žádoucí. Každopádně výhledově bude se 46 asi vše jinak. A stávající přestup je přece jen pár kroků, tak byhc to zas tak vehementně neřešil..


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Cracatit píše:
když už se A-46 otáčí na konci Zemědělské u Erbenovy, aby jel bus po otočení rovně a ne doleva na Lesnickou, vynechal trajflovou Lesnickou a jel kolem pošty a doleva na poslední kousek Jugoslávské, hned doprava po Provazníkové na Merhautku a dál jako dneska.


Pokus s vedením 46 po Zemědělské už tady byl (velká smyčka Provazníkova - po Jugoslávské a Zemědělské - Lesnická - Provazníkova...) a vydrželo to tak jezdit tuším asi měsíc. To by musela být Zemědělská jednosměrná, nebo tam zakázat parkování, přičemž reálné není ani jedno.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7330
27 úno 2010 07:40
Tak tady se asi neshodneme. Kdybych měl stát za každým autobusem, co stojí na zastávce bez zálivu, tak za den nikam nedojedu.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Robert: Sice se objíždět může, ale je to prasárna, nikdy nevíš, kdo vyleze před bus a začne přecházet.
MNadenicek a spol: Projíždění smyčkou na Zemědělské mi připadá jako dobrá opičárna, mnohem lepší by bylo, když už se A-46 otáčí na konci Zemědělské u Erbenovy, aby jel bus po otočení rovně a ne doleva na Lesnickou, vynechal trajflovou Lesnickou a jel kolem pošty a doleva na poslední kousek Jugoslávské, hned doprava po Provazníkové na Merhautku a dál jako dneska.
Kdyby pak byla Zemědělská bus/šalina od města takhle za rohem od sebe, tj. bus kousek před tou další boční uličkou na Provazníkovu, tak by jen ubylo pár parkovacích míst, ale nemuselo by se prakticky nic moc dláždit a vymýšlet pro bezbariérový přestup šalina > bus. Teda krom úpravy chodníku u šalinové zastávky, která bude muset proběhnout stejně, když už teda nastane ta generální oprava celé Lesnické.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7330
27 úno 2010 07:40
Jo, ale to zpoza autobusu těžko uvidím.


Offline
455
24 lis 2017 11:40
No částečně ten zmiňovaný obrubník, kterej chytře začíná až za zastávkou, pak jak bylo řešeno znepříjemňuje návrat do pruhu.


Offline
7330
27 úno 2010 07:40
mnadenicek píše:
Objíždět může, ale když je těleso vyvýšené, tak není určené pro auta

V místě zastávky není vůbec nic, co by objíždění bránilo.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
mnadenicek píše:
Druhá věc - bude 46 vvýhledově jezdit sem?


po prodloužení pětky do Čertovy rokle určitě nebude.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
455
24 lis 2017 11:40
Objíždět může, ale když je těleso vyvýšené, tak není určené pro auta - objíždění se uažovalo pouze pro zvláštní případy (déle stojící překážka..). Projíždění smyčky je odvážné, ale proč ne, na Náměstí míru taky autobus jede přes smyčku. Má to 2 ale: co když tam bude stát tramvaj (jako třeba teď 5) - to by stejně musel zastavit na náhradní zastávce-čili jako dnes. Ještě je možné posunout zastávku do polohy autobusové - typ špunt (v původní poloze by vystupovali lidi jen z šalin, co jede do smyčky). Druhá věc - bude 46 vvýhledově jezdit sem?

Ondra K. píše:
V situaci kdy pod tělesem tramvajové trati nejsou v podélném směru žádné inženýrské sítě, což je případ Merhautky, si myslím, že kompletní rekonstrukce trati nijak budoucí rekonstrukci celé ulice nijak zvlášť neomezuje.

Trať asi z většiny ne (nějaké křížící sítě se řeší už dnes), ale ty zastávky. Přitom stačí alespoň upravit mírně směrový vedení - osovky, pak by možná stačilo dostavit kus chodníku s nástupní hranou. Jako na Geiselerce, ale tam právě se mně zdá, že osovka (kdyb do toho někdo hodil vidle) nevyhovuje pro sdružené zastávky (kdyby se tam třeba míjely autobusy nebo náklaďáky)
https://mapy.cz/fotografie?x=16.6347173 ... itch=0.314
Možná je to dojem, ale kdyby se to tam dělalo řádně a najednou, je to podle mě širší a mezi kolejema je bumlík nebo něco na oddělení. Teď je to takové..no aspoň něco, ale byl bych rád, dkyby dopravní stavby byly dobře udělané jak se sluší a patřa, né jen "aspoň něco". Tahle rekonstrukce Merhautky taky musí mít přece projekt a stavebko.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3287 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 lis 2024 11:05
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]