Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 57 z 136    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 136  Další
Autor Zpráva
Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ojin: západní výstavbou v Bosonohách se myslí co? Já zatím jen četl, že tam má být nějaký developerský projekt se školkou od Skalní ke Kohoutovicím, to mi jako západní směr nepřipadá.
Jak už jsem říkal v tomhle vlákně dřív, smysluplné by mi přišlo, kdyby se postupně dotáhla šalina z kampusu na Kamenný Vrch a dál na Bystrc, kdyby se spojila s šalinovou větví Vozovna, Komín - Ečerova, dostala by vybraná sídliště (Bystrc, Kohoutovice, Nový Lískovec a část Starého Lískovce) možnost jet celkem dost rychle na hlavní nádraží, ať už bude v jakékoli poloze.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
Robert píše:
Ten sám "obrubník" je třeba na Hybešce, stejně jako na Lesnické v úrovni vozovky. Takže při objíždění jej přejet lze.

Hodně velké detaily, nemá smysl se tím vůbec zabývat a řešit to. Stejně tam ta a-46 do budoucna jezdit nebude.


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
mnadenicek píše:
Tak to jsem zvědav, to by bylo super - držím tomu palce. U Venhudovy by to taky vyřešilo problém s rozhledem vlevo z Venhudovy přes 2 stojící auta. Změna polohy některých nástupišť ale asi nepřichází v úvahu, ne?

Vypadá to prý velmi nadějně, proto ten můj optimismus. Venhudova obě zastávky asi stávající polohy, v případě Zdráhalovy z centra návrat do historické polohy u hospody u Šímů.


Offline
Uživatelský avatar

454
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Protože obsah stránky salinounakampus.cz je zatím "Test page 1", můžu přidat nějaká pozorování pro ty, co se kolem nepohybují (což je v dnešní situaci asi většina). Během března se začaly odstraňovat stromy v trase šaliny do kampusu a taky se dělají nějaké přeložky sítí na Mikuláškově náměstí před domy 10 a 11 (ty ke kterým se má tunel nejvíc přiblížit). Pár dokumentačních fotek je tady:
https://photos.app.goo.gl/fNe8QDkCEGB1G6zJ6

K těm Bosonohám - tam jde o dlouhodobý výhled pro případ většího rozvoje zástavby na západní straně Bosonoh - kvůli současné zástavbě tam nikdo šalinu stavět nebude.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Bosonohy nikdy pořádně nebudou, když jejich frekvenci pobere dvanáctimetr bus s frekvencí 3 x do hodiny, dobře s regionálkou, co jede jednou až dvakrát za hodinu, to fakt nemá význam. Mnohem víc lidí by to pobralo z Nového Lískovce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Tak je vidět, že je tu plán prodloužit 12 do Medlánek, 1 do Ivanovic a samozřejmě i do Bosonoh :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

576
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Rem píše:
Myslím že ten územní plán, a v něm nové tratě MHD je spíš plán kategorie sci-fi. Minámálně tram-train pod Brnem se naše generace určitě nedožije.


Ale územní plán je právě od toho, aby myslel na generace dopředu. Je jasné, že ne vše se bude v dohledné době realizovat, ale je potřeba s tím v území počítat, protože v momentě, kdy se někde postaví třeba bytové domy, aniž by se nechalo místo na tramvajovou trať. Tak nakonec kvůli tramvajové trati ty domy nikdo bourat nebude a bylo byto celé potom zablokované, nebo nesrovnatelně nákladnější (např. tramvaj zbytečně pod zemí).

Ohledně spojky Zábrdovice - Trnitá - Štýřice si myslím, že její realizace závisí především na realizaci nového nádraží. Protože po zprovoznění nového nádraží vznikne potřeba jezdit k němu i jinudy že přes vysoce vytížené centrum.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

2487
19 dub 2009 12:06
Brno
Myslím že ten územní plán, a v něm nové tratě MHD je spíš plán kategorie sci-fi. Minámálně tram-train pod Brnem se naše generace určitě nedožije.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Dívám se na ten územní plán a zae mám chuť postavit si vlastní Brno v BAHNu. I když jsem ani nedostavěl Sokolov a nemám čas.
Ale zajímalo by mě, jak to vypadá s jednotlivými prodlouženími.
I když, upřímně řečeno, nejvíc mě asi zajímá ta spojka Zábrdovice – Trnitá – Štýřice. Pak ta v Židenicích, a samozřejmě prodloužení 12 do Přízenic. A proto se zdejších chci zeptat: jak pravděpdobné tyhle tratě jsou?
Osobně se mi to líbí zejména proto, že to Brnu dodá víc k obecné síťové topologii kolejí, nebude to jen hvězda z větším středem.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7523
27 úno 2010 07:40
Ten sám "obrubník" je třeba na Hybešce, stejně jako na Lesnické v úrovni vozovky. Takže při objíždění jej přejet lze.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Jak tam je obrubník, tak se na pás v podélném směru nesmí vjet. Snížení obrubníku má vliv jen na přejezd ve směru příčném.
A domnívám se, že zakázání vjezdu na oddělený pás platí i tehdy, když už jedu po pásu neodděleném a najednou začne oddělený úsek (protože co kdyby se z obrubníku o kus dál stala zeď, jak bych se vrátil?).

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

3347
13 lis 2004 11:58
Nemyslím si, že by to tam někdo řešil, bylo by to zbytečné dohadování. Kdo chce, za autobusem si počká, kdo nechce čekat, ať ho objede..


Offline
613
25 říj 2019 10:12
Všeobecně není důvod za autobusem čekat pokud je možné ho legálně objet.

Ale zrovna tady je to objíždění dost sporný.

Zákon 361/2000 Sb.
§ 13
(2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.

A on tam nějaký náznak obrubníku kolem zastávky je, ale zároveň je v úrovni vozovky a nad úroveň vozovky se zvedá právě až za zastávkou. A teď jak to teda je...? :-s
https://www.google.com/maps/@49.2106665,16.6185134,3a,75y,340.84h,77.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sl9VPg5BUnI-f28C4vGd4yg!2e0!7i16384!8i8192


Offline
7523
27 úno 2010 07:40
Já furt nevidím žádný důvod za tím autobusem čekat, čímž nějaké zastavení v křižovatce nehrozí.


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Dost tu ta diskuse zhoustla, přimlouval bych se za používání označených citací, ať je vidět, číje text, na co kdo reagoval.
Co se týká stání za busem na Zemědělské, o pravidlu o nevjíždění do křižovatky, kterou nelze projet v žádaném směru, jste neslyšeli? A kdyby jo někdo musel čekat, tak připomínám, že o sto metrů dál směrem k cukrárně je doleva další ulice, co vede taky na Provazníkovu a dokonce v lepší poloze, kdy jde odbočit nejen doprava, ale taky doleva, což na křížení Provazníkovy s třídou generála Píky nelze.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Naposledy upravil Cracatit dne 27 bře 2020 13:03, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

576
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Pro zájemce přidávám odkaz na zveřejněný návrh nového územího plánu Brna, který půjde do veřejného projednání.
V interkativním prohlížení je nutno vybrat pložku "souhrnný výkres dopravy", nebo o hodně níže "veřejná hromadná doprava", aby se zobrazily plánované tramvajové tratě. Trolejbusy to bohužel zobrazit nedokáže (zelená bus linka v plánku není trolejbus).

https://upmb.brno.cz/pripravovany-uzemni-plan/navrh-2/

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
Johnny5 píše:
Dle mých informací se od ledna řeší, aby se nad rámec původního plánu prosté obnovy tramvajové tratě vytáhly chodníky jako zastávkové mysy až ke kolejím. Takže bych byl optimista.


Tak to jsem zvědav, to by bylo super - držím tomu palce. U Venhudovy by to taky vyřešilo problém s rozhledem vlevo z Venhudovy přes 2 stojící auta. Změna polohy některých nástupišť ale asi nepřichází v úvahu, ne?


Offline
58
21 říj 2016 18:34
Je pravda, že v poslední době se to asi zlepšilo, dříve se to stávalo víc.


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Tak teď už do ní asi nemůžou najíždět dřív, když výchozí zastávku mají už Erbenovu, ne? Anebo nečekají třeba na zpožděnou devítku?


Offline
58
21 říj 2016 18:34
Ještě k tomu objíždění busu v zastávce Zemědělská, tady je taky problém s tím, že za busem není kde čekat, neboť ten stojí těsně za křižovatkou. Pokud by tedy řidič auta čekal tak jak psal Cracatit, než bus odjede, zablokuje tím křižovatku Zemědělská x Lesnická. Jediné štěstí, že tu není moc velký provoz. Z nějakého nepochopitelného důvodu do této zastávky někteří řidiči také najíždí dřív a pak v ní čekají na odjezd a tím nesmyslně blokují silnici, potažmo křižovatku.

Co se týče zastávky Lesnická směr Lesná, tam by to právě vyřešilo pokud by se tramvajová trať v Lesnické srovnala na úroveň vozovky. Vozovka je v tomto místě jak už bylo několikrát zmíněno vyzvednutá na současnou úroveň tramvajové trati, kdybychom tedy tramvajovou trať snížili, měli bychom nízkopodlažní zastávku. Myslím, že to je reálnější a jednodušší, než ještě více zvyšovat vozovku.

Rekonstrukce zastávky Zemědělská směr město je zahrnutá v generální rekonstrukci Lesnické?


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
ds píše:
Pokus s vedením 46 po Zemědělské už tady byl (velká smyčka Provazníkova - po Jugoslávské a Zemědělské - Lesnická - Provazníkova...) a vydrželo to tak jezdit tuším asi měsíc. To by musela být Zemědělská jednosměrná, nebo tam zakázat parkování, přičemž reálné není ani jedno.

Ani mi to tak s odstupem času nepřijde, ale byl to celý rok, od prosince 2010 do prosince 2011. Ale z pohledu dopravácké věčnosti to je skutečně zanedbatelné minimum. ;-)

mnadenicek píše:
Trať asi z většiny ne (nějaké křížící sítě se řeší už dnes), ale ty zastávky. Přitom stačí alespoň upravit mírně směrový vedení - osovky, pak by možná stačilo dostavit kus chodníku s nástupní hranou. Jako na Geiselerce, ale tam právě se mně zdá, že osovka (kdyb do toho někdo hodil vidle) nevyhovuje pro sdružené zastávky (kdyby se tam třeba míjely autobusy nebo náklaďáky)
https://mapy.cz/fotografie?x=16.6347173 ... itch=0.314
Možná je to dojem, ale kdyby se to tam dělalo řádně a najednou, je to podle mě širší a mezi kolejema je bumlík nebo něco na oddělení. Teď je to takové..no aspoň něco, ale byl bych rád, dkyby dopravní stavby byly dobře udělané jak se sluší a patřa, né jen "aspoň něco". Tahle rekonstrukce Merhautky taky musí mít přece projekt a stavebko.

Dle mých informací se od ledna řeší, aby se nad rámec původního plánu prosté obnovy tramvajové tratě vytáhly chodníky jako zastávkové mysy až ke kolejím. Takže bych byl optimista.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Možná někdo pamatuje, že na Jugoslávské u pošty zastavovala a68, která jezdila z Maliňáku na SNP. Od jejího zrušení je tahle pošta bez (bezprostřední) obsluhy MHD.Netvrdím, že by to byl nějaký zásadní nedostatek nebo bílé místo na mapě, spíš jako zajímavost.


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, to si pamatuju, že jeden rok jezdila A-46 kolem základní školy a pošty. Můj záměr byl vyhnout se současné zastávce busu Zemědělská, abych se přiblížil šalinové Zemědělské bez nutnosti projet šalinovou smyčku. Samozřejmě bez busu v téhle lokalitě bude líp, ale to se ještě x let potáhne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
Souhlas, snad pak v okolí přestanou skákat věci ve poličkách.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Jestli neopraví přejezd kolejí na křižovatce Merhautova-Provazníkova, tak to bude pěknej vopruz. Aspoň vytáhnout panely a položit živici, když už ne kompletní výměna spodku a svršku k hranici křižovatky.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3396 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 136  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 24 dub 2025 03:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]