Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 132    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9301
10 čer 2004 11:19
Netuší někdo, jak dlouho a proč je podepřený jedno pole u viaduktu na nádraží ? Všiml jsem ti toho dnbeska náhodou, když jsem zaslechl něco o tom, že ten chodník nahoře neni v nejlepším stavu .. A že prý to nebude jediný pole na zavření ..


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nevím teda, o jakém místě je řeč, Šumavskou znám dobře a nemyslím si, že by měla nějaký vysloveně úzký úsek, spíš je problém v točvolantech rozvážejících různé věci, že tu dodávku prdnou doprostřed a ne třeba na chvilku do vjezdu, kde by zavazeli mnohem míň. Mezi Kounicovou a Štefánikovou je rovná a relativně široká, liší se jen šířka travnatých pásů a předzahrádek. No a mezi Veveří a Kounicovou bych taky netvrdil, že je nějak zásadně úzká.
Jestli chtějí pořádnou spojku více tratí, tak bych to vedl rovnou už třeba od Merhautky po Provazníkové, Kotlářské a Úvoze až na Mendlák. Pokud jedu trajfem 25/26 tak je stejně nejvytíženější úsek z Konečňáku na Pionýrskou, z Mendláku na Pionýrskou někdy taky, další větve trolejbusové trasy jsou vytížené o dost míň.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Citace:
Ulicí, kde se složitě vyhýbají auta, plánuje Brno vést novou tramvajovou trať
--
Dvě auta se na úzké silnici v části Šumavské ulice v Brně někdy jen stěží vyhnou. A když tam ve špičce jeden směr na chvíli zablokuje odstavená dodávka přepravní firmy, je potíž daleko větší. Právě tudy by přitom mohla vést nová tramvajová trať.

Nový územní plán města pro tuto propojku vymezuje takzvanou rezervu, což se zásadně nelíbí části místních obyvatel. Ze záměru jsou v šoku. Nikdo je o něm neinformoval, a kdyby se nepodívali do nové verze dokumentu klíčového pro rozvoj Brna, zřejmě by se o něm ani nedozvěděli. Oproti starému územnímu plánu z roku 1994 jde totiž o novinku.

„Bydlíme na tiché uličce, kde jsou hezké dospělé stromy, kosi, občas veverky. Šířka ulice je taková, že se sem šalina nevleze. Od února jsme napsali – jednotlivci i společenství vlastníků jednotek – desítky námitek a připomínek k novému územnímu plánu. Bohužel žádnou smysluplnou odpověď nikdo z nás nedostal,“ zlobí se Petr Kaňkowski.

Územní rezerva začíná od Sono Centra na Veveří a pokračuje po Šumavské do Štefánikovy a přes brownfield někdejších Jaselských kasáren ke Sportovní, kde končí naproti plaveckému stadionu za Lužánkami na Ponavě. Jejím cílem je prověřit možnost vedení tramvajové trati ve zmíněné lokalitě.

„Teprve až po prozkoumání se rozhodne buď o odstoupení od rezervy, nebo naopak o potvrzení. Případně můžou být vyhodnoceny jako reálné jen některé části propojení, třeba mezi Veveří a Kounicovou,“ říká Zdeňka Obalilová z tiskového střediska magistrátu s tím, že město prověřovací studii teprve zadá.

Prozkoumání může trvat několik let, další roky pak zabere příprava projektu. Stavba by tak nebyla záležitostí blízké budoucnosti, což však místní vůbec neuklidňuje.

„Samozřejmě předpokládám, že se nezačne hned, ale v územním plánu tato změna zůstane aspoň na další dvě tři dekády. Pokud budeme chtít naše byty prodat, zájemce snadno zjistí, že v lokalitě může začít vznikat trať, což negativně ovlivní jejich cenu,“ míní Kaňkowski.

Zvažovaná trasa křižuje tři tramvajové trati vedoucí z centra města, po nichž jezdí linky 1, 3, 6 nebo 12. První vede po Veveří a směřuje do Žabovřesk, Komína a Bystrce, druhá po Kounicově s cílem u Technologického parku a poslední po Štefánikově s konečnou v Řečkovicích.

Nové koleje by tak posloužily k jejich propojení, což podle vizí magistrátu zajistí lepší variabilitu a stabilitu tramvajového systému. Protažení až ke Sportovní by vzniklo kvůli řadě bytových komplexů v okolí.

„Na to, jak je naše tramvajová kolejová síť poměrně rozsáhlá, má jeden výrazný handicap. Tím je malý centrální okruh, který spojuje jednotlivé a poměrně dlouhé tramvajové radiály vedoucí třeba do Řečkovic nebo Líšně. Výrazně se tím odlišujeme od jiných evropských měst, která stejně jako v Brně na místě starých městských hradeb postavila bulváry, parky a silnice, kde dodnes figurují tramvaje. Nicméně tam se podařilo později vystavět další propojovací tratě mezi tratěmi dál od centra,“ objasňuje provozní ředitel brněnského dopravního podniku Jan Seitl.

Podle něho propojka přes Šumavskou umožní navýšit potřebnou kapacitu na trasách a řešit mimořádné situace či výluky. „Při nehodě u Lužánek na Lidické nám dnes stojí celá radiála o délce několika kilometrů až do Řečkovic, kde nejsme ani při nejlepší vůli schopní zajistit adekvátní náhradní dopravu. Při některé z hypotetických spojek, například na Kotlářské či ideálně na Šumavské, bychom ale zvládli postižené místo objet po Veveří a minimalizovat tak negativní dopad na cestující. Platí to i naopak, v případě události na Veveří by šlo jet po Lidické a nemít třeba odříznutou hlavní trasu na Technologický park,“ nabízí příklady Seitl.

Další uvažované propojky ve městě mají vzniknout v souvislosti s Jižním centrem a především novým hlavním vlakovým nádražím, které se chystá v odsunuté poloze u řeky Svratky. Tramvaje by měly napřímo jezdit mezi Cejlem a Křenovou s pokračováním po nové trati v Hladíkově až k budoucí stanici. A také od nádraží opačným směrem do Heršpické a následně na Vídeňskou. „Bez těchto úseků není možné zajistit adekvátní dopravní obsluhu nové stanice,“ tvrdí Seitl.

Jako rezerva je v novém územním plánu vedeno i protažení trati na Pálavské náměstí na sídlišti Vinohrady, jež je možné dvěma způsoby. S myšlenkou přišel před několika lety starosta sousedních Židenic Petr Kunc (nez.).

Aktuálně je hotová prověřovací studie, jež byla podkladem pro vymezení rezervy. „Jako lepší se jeví prodloužení ze stávající trasy linky 8,“ upřesňuje Kunc. Druhou možností je protažení z konečné v Juliánově, které by ale vedlo do prudkého kopce.

Vinohrady zároveň nejsou jedinou čtvrtí, kam by se podobně mohla v budoucnu protáhnout tramvaj. Rozvojové lokality pro tisíce lidí se nacházejí v Přízřenicích, Medlánkách či Řečkovicích. O krok dál už je případné prodloužení kolejí ze Starého Lískovce do Bosonoh, prověřuje jej technická studie.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

366
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
MKzB píše:

Dá se ten článek sehnat někde bez reklam a sušenek? Mně to na jejich stránky bez odsouhlasení nebo zaplacení nepustí… případně díky.


Offline
1791
04 bře 2012 23:26
Hlavně, že se mi tady všichni smáli, když jsem navrhoval spojku přes Slovaňák.
Tohle, na co tady koukám, je ale nedostatečné. Mají to protáhnout k NCKP v první etapě a pak propojit s tratí na Lesnou.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
S odbočkou u Šumavské na Štefánikové dolů k bazénu bych souhlasil, ale hnát to už od Sona mi připadá jako nesmysl.
Co by se mohlo hodit, je propojka na Nerudovu, aby zátah šalin nemusel jet až na Moravák a teprve zpátky na Medlánky.
Takže by Veveří a Nerudova byla neúplná podobně jako Maliňák před divadlem, jenom obráceně, prostě z Veveří oba směry do Nerudovy, ale od Kounicovy jenom ten, co tam je dneska.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
iHeute.cz

Ulicí, kde se složitě vyhýbají auta, plánuje Brno vést novou tramvajovou trať


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Cykloušů je všude dost, ale infrastruktura pro ně celkem bídná. Si všimněte, jak dlouho trvalo prosadit praktické věci jako podjezd pod asi Hladíkovou nebo kde, totéž Vídeňská.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3983
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Cyklolobby ... a v Brně, jo? Bych se zasmál. I přes dílčí (!) úseky je to pořád a pořád slabota.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3723
28 úno 2006 19:00
Richie píše:
Doufejme že se to nepostaví nikdy. Součástí návrhu je totiž :!: zrušení šalinové zastávky Kamenolom, přestože je to cíl/počátek výletů z/do Údolí oddechu. V Brně je však bohužel autolobby silná....

Jetli sis nevšiml, tak jediná "lobby", která to tady poslední dobou řídí, je CYKLOLOBBY - viz ten debilní cyklopruh od Lipska nahoru v Kohoutkách!! ](*,)
Kamenolom bude mít význam hlavně pro ten velký barák, co se uvnitř něj staví! Krmičů daňku tam zase tolik nevystupuje.


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak potenciál má asi každá zastávka. Seš ve městě, tak máš obytnou zástavbu na spoustě míst. Jestli se bude posouvat Kamenolom, tak bych zrušil Branku, aby aspoň jeden pár ubyl. Trolejbus jede okolo. A jestli jde někdo jenom na výlet, tak prostě může vystoupit i o pár metrů vedle, zvlášť při zachování Kamenolomu jen na vedlejším místě. Tipnu si, že se posune k Brance. Umístění není dogma, vždycky se dá doplnit lávkou přes čtyřpruh nebo nějakým přechodem a pěší trasou k současné lávce...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1372
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
A ti lidé z těch nových bytovek, co se tam staví, by měli pak chodit na Podlesí nebo jak? Zastávka Kamenolom je nyní dost často využívána a ještě k tomu má potenciál do dalších let. Nehledě na to, že je využívána i komplet ulicí Pod Horkou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zastávky Kamenolom pro tramvaj by nakonec měly zůstat zachovány v posunuté poloze. Osobně, si teda taky myslím, že je to celkem zbytečná zastávka a ponecháním pouze pro trolejbus by se nic nestalo.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Richie píše:
Doufejme že se to nepostaví nikdy. Součástí návrhu je totiž :!: zrušení šalinové zastávky Kamenolom, přestože je to cíl/počátek výletů z/do Údolí oddechu. V Brně je však bohužel autolobby silná....

To, že v těch kolonách stojí i 30 a 302 ti asi nevadí, že? Tady ty debilní žvásty o autolobby mě fakt vytáčí...
Jinak zrovna na trati z Bystrce by klidně mohli kromě Kamenolomu zrušit i Branku a zkrátit tak nekonečnou jízdní dobu.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

2645
13 črc 2009 13:42
No já si teda taky myslím, že nemusí být zastávka u každého kandelábru. Tím spíš, že nemáme metro.


Offline
Uživatelský avatar

3748
08 čer 2005 23:12
Cracatit píše:
@Richie: Kamenolom je ještě na trolejbusu a na šalině jsou okolní zastávky jako Podlesí. To není jenom o autech, ale taky o zrychlení šaliny samotné.
Kdyby zrušili třeba Bráfovu, taky by ti to tak moc vadilo?

To je logika... tak zrušme tramvajové zastávky Krematorium, Konopná, Tylova, Čtvery hony, Soukenická, Vlhká nebo Husitská


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Richie: Kamenolom je ještě na trolejbusu a na šalině jsou okolní zastávky jako Podlesí. To není jenom o autech, ale taky o zrychlení šaliny samotné.
Kdyby zrušili třeba Bráfovu, taky by ti to tak moc vadilo?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Doufejme že se to nepostaví nikdy. Součástí návrhu je totiž :!: zrušení šalinové zastávky Kamenolom, přestože je to cíl/počátek výletů z/do Údolí oddechu. V Brně je však bohužel autolobby silná....

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

3723
28 úno 2006 19:00
Ten přejezd na Brance je ve špatném úhlu - 90 stupňů by bylo určitě lepších. Nehledě na to, že přes to vysázené okrasné šáší hlavně řidiči OA mají téměř nulový výhled!


Offline
Uživatelský avatar

9301
10 čer 2004 11:19
A nezmizí náhodou pak ten přejezd ?


Offline
Uživatelský avatar

3748
08 čer 2005 23:12
A jak? Protože pokud si pamatuju, tak je přejezd u zastávky Branka mimo úsek Podlesí až most přes Svratku.


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
urbonaut píše:
což ovšem neřeší přejezd u zastávky Branka


Řeší.

Neboť v rámci přestavby kamenolomu by měla být šalinová trať řešena trochu jinak než je dnes....
Ovšem otázkou je kdy se reálně kopne do země.

O přestavbě se mluví už od dob kdy jdem jezdil do školy ... A věru za chvilku to bude 20 let co jsem ze školy ....


Offline
Uživatelský avatar

3748
08 čer 2005 23:12
Ondra K. píše:
Úsek od mostu přes Svratku přibližně po zastávky Podlesí se bude směrově i výškově měnit v rámci stavby MÚK Kamenolom.

což ovšem neřeší přejezd u zastávky Branka


Offline
Uživatelský avatar

277
31 led 2010 23:09
xxx píše:
Ta se má začít stavět kdy?


Původní plán byl rok 2024, ale podle posledních zpráv by se mělo začít v roce 2026 a stavba by měla trvat 2 roky.


Offline
Uživatelský avatar

2645
13 črc 2009 13:42
Ta se má začít stavět kdy?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3287 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 říj 2024 11:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]