Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 133    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 133  Další
Autor Zpráva
Offline
7430
27 úno 2010 07:40
A ještě výluka do Modřic.


Offline
Uživatelský avatar

3224
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ondra K: takže 12 do Bystrce a 3 na Komenského nám? To by se celkem nabízelo...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6186
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Pokud se nic nezměnilo, tak ve stejném termínu by měla začít i výluka na Starou osadu s úvratí u vojenské nemocnice.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
86
29 lis 2017 11:29
Ta moje 12 byla myšlena samozřejmě v nějaké prázdninové podobě, i s ohledem na KT8. Určitě ne v intervalu jako je teď v semestru. Zkrátka by tam JŘ prázdniny začal dřív a řečkovická trať by nebyla tak silně přetížena...ale uznám, tohle jsou ode mě nástřely a nejsem dogmatik. Nápad s linkou 10 je mnohem lepší. Zkrátka se mi líbí představa, že dotčení koncového úseku dvanáctky výlukou by bylo dost minimalizováno, interval sice třeba delší, ale z centra bez přestupu. Za kloubáky přes Tábor a Botanickou taky určitě palec nahoru, je trošku škoda, že v ulici Jana Babáka nezůstala z devadesátek trolejbusová stopa, kterou tehdy využívala 136, pamatuji-li se dobře. Od České po Skácelku mohl dvanáctku obstojně suplovat trolejbus, kdyby se chtělo jó šetřit, tak by se odtud mohl jet otočit na Slovaňák-


Offline
Uživatelský avatar

1680
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Pokud by mělo jezdit něco od centra přes VM na TP, tak bych tam určitě netahal nic páteřního, ta trať taky není nafukovací, navíc by se musela vyřešit výstupní a nástupní zastávka.
Kam s dvanáctkou z centra... Žeby do Komína (a zaříznout desítku samozřejmě, klidně i přes Medlánky na TP)?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
73
19 úno 2013 13:02
na to neni dostatek obousmernych vozu, i ten pendl TP - Klusackova bude souprava "zadkama k sobe"; nahradni doprava trolejbusy (Tabor - Botanicka - Zahradnikova) s novou zastavkou u krizovatky Tabor x Kounicova, vse v kloubech + dalsi opatreni


Offline
86
29 lis 2017 11:29
mnadenicek píše:
Pochopil jsem, že asi směr centrum. Ale to by bylo přínosný spíš jen pro Technopark a Hečíkovu.

Jiná otázka je, jak naložit s 12 z druhé strany?
.


Přesně tak, směr centrum. 12 v klasické trase z Komárova na Českou a pak pokračování přes Moravák, klasicky po jedničce k Vozovně a odtud na Klusáčkovu. Ten přínos pro Technopark a Herčíkovu mi nepřijde úplně málo. Navíc důchodce dejme tomu z Tererovy si to raději objede než by absolvoval vyplivnutí na Klusáčkově a pak pěší přesun někde na Tábor či Šelepovu. Že by byl DPMB tak velkorysý a v dnešní době, kdy NAD spíš omezuje, by to nějaká x12 kličkovala přes Botanickou či Veveří na Českou? To bych spíš sázel, že nějakým způsobem posílí trojku a desítku do Komína, pravděpodobně tou linkou 12 a z Klusáčkové se bude přecházet. Ale nevím, to jsou samozřejmě jenom moje spekulace


Offline
487
24 lis 2017 11:40
Ještě přidávám zajímavý printscreen z oné smlouvy. Píše se tu o nových zastávkách.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
487
24 lis 2017 11:40
Pochopil jsem, že asi směr centrum. Ale to by bylo přínosný spíš jen pro Technopark a Hečíkovu.

Jiná otázka je, jak naložit s 12 z druhé strany?

Ohledně trolejbusů jsem si říkal, že na 34 je sól dost a prakticky v parciálu jezdí, ale kloubáky nejsou - pokud by nešlo vypravovat víc sól na 36, tak asi spojka na Táboře opětovně ožije. Byť by to asi šlo rozdělit, myslím, že bude zvoleno sjednocení trasy.


Offline
7430
27 úno 2010 07:40
A kam by to skrz tu vozovnu jelo?


Offline
86
29 lis 2017 11:29
Tak to jsem zvědav na linkové vedení. Že by se nejednalo jen o pendl mezi Klusáčkovou a Technoparkem, ale rovnou se ta linka protáhla skrz vozovnu? Bylo by to vůbec proveditelné, takhle dlouhodobý provoz skrz vozovnu? Z dopravního hlediska by se ale pro relaci Nádraží - Technologický park nejednalo takřka o žádné omezení, jízdní doba je v podstatě srovnatelná...Stejně tak jsem zvědav na trolejbusy, zda by se využila trať na ulici Tábor bez využití parciálů.


Offline
344
21 dub 2009 20:30
Na začátku května vypukne rekonstrukce Kounicovy mezi Nerudovou a Šumavskou.

Ze šotopohledu to bude znamenat úplnou výluku tramvají od 18. 5. do konce prázdnin s tím, že mezi Klusáčkovou a Technologickým parkem budou jezdit obousměrné vozy.

Detaily lze vyčíst zde.


Offline
Uživatelský avatar

6630
21 pro 2005 17:01
Falkon: Dříve jsem s ním komunikoval a upozorňoval ho na změny, ale už se tomu nevěnuje.
Není to sice úplně ono, ale dá se použít např. Open railway map.
Něco (především zahraničí) lze nalézt na těchto německých webovkách.


Offline
Uživatelský avatar

377
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Dotaz:

existuje ještě ten člověk, co kdysi dělal kolejová schémata na stránky doprava.unas.cz ? Poslední aktualizace jeho stránek je skoro před 10 lety, ale zajímalo by mě, jestli třeba on nebo někdo jiný je schopen vytvořit aktuální brněnské kolejové a trolejové schéma v podobném duchu, jako to, co je na uvedených stránkách? Těch změn není zase tak moc, ale např. smyčka Zvonařka už neexistuje; nejezdí se po Dornychu, nýbrž Plotní, proto už šalina nemá zastávky Kovářská, Svatopetrská, atd., ale Železniční, pak samozřejmě přetrasování či znovuzrození linek 7 a 10, vznik trasy k bohunické nemocnici a pár dalších věcí, stejně tak ty změny u trolejbusů…


Offline
344
21 dub 2009 20:30
Asi to nejlépe patří sem.

Z dnešního letmého pohledu za zkušební použití umělého trávníku na kousku trati u medlánecké vozovny usuzuji, že na místě vydrží ještě tak týden, maximálně dva. Kusy trávníků drží mezi kolejemi snad jen silou vůle.


Offline
7430
27 úno 2010 07:40
PvvS píše:
Netuší někdo, jak dlouho a proč je podepřený jedno pole u viaduktu na nádraží ? Všiml jsem ti toho dnbeska náhodou, když jsem zaslechl něco o tom, že ten chodník nahoře neni v nejlepším stavu .. A že prý to nebude jediný pole na zavření ..

Od konce března bude probíhat nějaká rekonstrukce. Cca do léta.


Offline
3100
29 srp 2009 19:30
Základní informace k infrastrukturním projektům s dopadem na MHD v roce 2025: https://zdopravy.cz/miliardy-do-tramvajovych-trati-v-brne-zacne-stavba-trati-na-kamechy-po-letech-opravi-koleje-do-modric-229999/
- dokončení Údolní,
- kompletní reko TT Vídeňská (Bohunická až Moravanské lány) a smyčky Modřice,
- reko TT Kounicova,
- zahájení stavby TT Kamechy.

Kromě toho má být zahájena rekonstrukce vozovny Slatina, přičemž nové zázemí pro trolejbusy má být zprovozněno v roce 2026. To odpovídá plánům prezentovaným v souvislosti s trvalým zavřením horního patra vozovny Komín.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

9324
10 čer 2004 11:19
Netuší někdo, jak dlouho a proč je podepřený jedno pole u viaduktu na nádraží ? Všiml jsem ti toho dnbeska náhodou, když jsem zaslechl něco o tom, že ten chodník nahoře neni v nejlepším stavu .. A že prý to nebude jediný pole na zavření ..


Offline
2913
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nevím teda, o jakém místě je řeč, Šumavskou znám dobře a nemyslím si, že by měla nějaký vysloveně úzký úsek, spíš je problém v točvolantech rozvážejících různé věci, že tu dodávku prdnou doprostřed a ne třeba na chvilku do vjezdu, kde by zavazeli mnohem míň. Mezi Kounicovou a Štefánikovou je rovná a relativně široká, liší se jen šířka travnatých pásů a předzahrádek. No a mezi Veveří a Kounicovou bych taky netvrdil, že je nějak zásadně úzká.
Jestli chtějí pořádnou spojku více tratí, tak bych to vedl rovnou už třeba od Merhautky po Provazníkové, Kotlářské a Úvoze až na Mendlák. Pokud jedu trajfem 25/26 tak je stejně nejvytíženější úsek z Konečňáku na Pionýrskou, z Mendláku na Pionýrskou někdy taky, další větve trolejbusové trasy jsou vytížené o dost míň.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Citace:
Ulicí, kde se složitě vyhýbají auta, plánuje Brno vést novou tramvajovou trať
--
Dvě auta se na úzké silnici v části Šumavské ulice v Brně někdy jen stěží vyhnou. A když tam ve špičce jeden směr na chvíli zablokuje odstavená dodávka přepravní firmy, je potíž daleko větší. Právě tudy by přitom mohla vést nová tramvajová trať.

Nový územní plán města pro tuto propojku vymezuje takzvanou rezervu, což se zásadně nelíbí části místních obyvatel. Ze záměru jsou v šoku. Nikdo je o něm neinformoval, a kdyby se nepodívali do nové verze dokumentu klíčového pro rozvoj Brna, zřejmě by se o něm ani nedozvěděli. Oproti starému územnímu plánu z roku 1994 jde totiž o novinku.

„Bydlíme na tiché uličce, kde jsou hezké dospělé stromy, kosi, občas veverky. Šířka ulice je taková, že se sem šalina nevleze. Od února jsme napsali – jednotlivci i společenství vlastníků jednotek – desítky námitek a připomínek k novému územnímu plánu. Bohužel žádnou smysluplnou odpověď nikdo z nás nedostal,“ zlobí se Petr Kaňkowski.

Územní rezerva začíná od Sono Centra na Veveří a pokračuje po Šumavské do Štefánikovy a přes brownfield někdejších Jaselských kasáren ke Sportovní, kde končí naproti plaveckému stadionu za Lužánkami na Ponavě. Jejím cílem je prověřit možnost vedení tramvajové trati ve zmíněné lokalitě.

„Teprve až po prozkoumání se rozhodne buď o odstoupení od rezervy, nebo naopak o potvrzení. Případně můžou být vyhodnoceny jako reálné jen některé části propojení, třeba mezi Veveří a Kounicovou,“ říká Zdeňka Obalilová z tiskového střediska magistrátu s tím, že město prověřovací studii teprve zadá.

Prozkoumání může trvat několik let, další roky pak zabere příprava projektu. Stavba by tak nebyla záležitostí blízké budoucnosti, což však místní vůbec neuklidňuje.

„Samozřejmě předpokládám, že se nezačne hned, ale v územním plánu tato změna zůstane aspoň na další dvě tři dekády. Pokud budeme chtít naše byty prodat, zájemce snadno zjistí, že v lokalitě může začít vznikat trať, což negativně ovlivní jejich cenu,“ míní Kaňkowski.

Zvažovaná trasa křižuje tři tramvajové trati vedoucí z centra města, po nichž jezdí linky 1, 3, 6 nebo 12. První vede po Veveří a směřuje do Žabovřesk, Komína a Bystrce, druhá po Kounicově s cílem u Technologického parku a poslední po Štefánikově s konečnou v Řečkovicích.

Nové koleje by tak posloužily k jejich propojení, což podle vizí magistrátu zajistí lepší variabilitu a stabilitu tramvajového systému. Protažení až ke Sportovní by vzniklo kvůli řadě bytových komplexů v okolí.

„Na to, jak je naše tramvajová kolejová síť poměrně rozsáhlá, má jeden výrazný handicap. Tím je malý centrální okruh, který spojuje jednotlivé a poměrně dlouhé tramvajové radiály vedoucí třeba do Řečkovic nebo Líšně. Výrazně se tím odlišujeme od jiných evropských měst, která stejně jako v Brně na místě starých městských hradeb postavila bulváry, parky a silnice, kde dodnes figurují tramvaje. Nicméně tam se podařilo později vystavět další propojovací tratě mezi tratěmi dál od centra,“ objasňuje provozní ředitel brněnského dopravního podniku Jan Seitl.

Podle něho propojka přes Šumavskou umožní navýšit potřebnou kapacitu na trasách a řešit mimořádné situace či výluky. „Při nehodě u Lužánek na Lidické nám dnes stojí celá radiála o délce několika kilometrů až do Řečkovic, kde nejsme ani při nejlepší vůli schopní zajistit adekvátní náhradní dopravu. Při některé z hypotetických spojek, například na Kotlářské či ideálně na Šumavské, bychom ale zvládli postižené místo objet po Veveří a minimalizovat tak negativní dopad na cestující. Platí to i naopak, v případě události na Veveří by šlo jet po Lidické a nemít třeba odříznutou hlavní trasu na Technologický park,“ nabízí příklady Seitl.

Další uvažované propojky ve městě mají vzniknout v souvislosti s Jižním centrem a především novým hlavním vlakovým nádražím, které se chystá v odsunuté poloze u řeky Svratky. Tramvaje by měly napřímo jezdit mezi Cejlem a Křenovou s pokračováním po nové trati v Hladíkově až k budoucí stanici. A také od nádraží opačným směrem do Heršpické a následně na Vídeňskou. „Bez těchto úseků není možné zajistit adekvátní dopravní obsluhu nové stanice,“ tvrdí Seitl.

Jako rezerva je v novém územním plánu vedeno i protažení trati na Pálavské náměstí na sídlišti Vinohrady, jež je možné dvěma způsoby. S myšlenkou přišel před několika lety starosta sousedních Židenic Petr Kunc (nez.).

Aktuálně je hotová prověřovací studie, jež byla podkladem pro vymezení rezervy. „Jako lepší se jeví prodloužení ze stávající trasy linky 8,“ upřesňuje Kunc. Druhou možností je protažení z konečné v Juliánově, které by ale vedlo do prudkého kopce.

Vinohrady zároveň nejsou jedinou čtvrtí, kam by se podobně mohla v budoucnu protáhnout tramvaj. Rozvojové lokality pro tisíce lidí se nacházejí v Přízřenicích, Medlánkách či Řečkovicích. O krok dál už je případné prodloužení kolejí ze Starého Lískovce do Bosonoh, prověřuje jej technická studie.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

377
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
MKzB píše:

Dá se ten článek sehnat někde bez reklam a sušenek? Mně to na jejich stránky bez odsouhlasení nebo zaplacení nepustí… případně díky.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Hlavně, že se mi tady všichni smáli, když jsem navrhoval spojku přes Slovaňák.
Tohle, na co tady koukám, je ale nedostatečné. Mají to protáhnout k NCKP v první etapě a pak propojit s tratí na Lesnou.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2913
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
S odbočkou u Šumavské na Štefánikové dolů k bazénu bych souhlasil, ale hnát to už od Sona mi připadá jako nesmysl.
Co by se mohlo hodit, je propojka na Nerudovu, aby zátah šalin nemusel jet až na Moravák a teprve zpátky na Medlánky.
Takže by Veveří a Nerudova byla neúplná podobně jako Maliňák před divadlem, jenom obráceně, prostě z Veveří oba směry do Nerudovy, ale od Kounicovy jenom ten, co tam je dneska.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1905
01 srp 2006 14:13
Bezkov
iHeute.cz

Ulicí, kde se složitě vyhýbají auta, plánuje Brno vést novou tramvajovou trať


Offline
2913
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Cykloušů je všude dost, ale infrastruktura pro ně celkem bídná. Si všimněte, jak dlouho trvalo prosadit praktické věci jako podjezd pod asi Hladíkovou nebo kde, totéž Vídeňská.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3304 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 133  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 05 úno 2025 09:48
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]