Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A zůstanou tedy sekce se zeleným pruhem, kde si člověk bude moct ve vlaku koupit jízdenku? Ty tímto ztratí smysl. Případně dát tam automat na jízdenky.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Ve vlacích Moravia na jihu Moravy nebudou průvodčí
Elektrické jednotky Moravia v majetku Jihomoravského kraje budou od konce roku bez vlakvedoucích, tedy průvodčích. V rámci výběru provozovatele krajských vlaků jeho vedení plánuje, že dopravce soupravy obsadí jen strojvedoucím. Soutěž na deset let vyhrály České dráhy, bez průvodčích začnou jezdit od prosince s novým jízdním řádem.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
České dráhy uhájily provoz elektrických jednotek Moravia, získaly smlouvu na 10 let

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
58
21 říj 2016 18:34
Náhodou lanovka mezi Lesnou a Obřany by nebyla vůbec špatná. Vzdušnou čarou je vzdálenost tak 500 metrů, ale cesta MHD přes Tomkovo náměstí zabere kolem půl hodiny.


Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Ja si to teda veľmi dobre predstaviť neviem.

Porovnaj:
* (potenciálne) prepravné prúdy lanovky;
* ekonomickú úroveň ČR a LU.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Jako inspiraci velkoryse vlhkého řešení vlhkého snu velmi podobného charakteru z hlediska situování železnice i přístupu k ní doporučuji mrknout se pro zajímavost na řešení před několika lety nově otevřené zastávky Pfaffenthal-Kirchberg v Lucemburku. Moc dobře bych si to v Obřanech dovedl představit :)

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Označení za „vlhký sen“ není na místě. O potřebě zastávky se ví dlouho. Bylo na to vypracováno už několik projektů. Poslední zamrznul na velkých nákladech, které vyvolaly nové přísnější normy. V daném místě jsou problematické směrové a prostorové poměry. Prostě česky: oblouk o relativně malém poloměru na dvoukolejné trati, vysoký násep a to vše v husté zástavbě. Dnes prakticky nelze postavit nové nástupiště ve vnějším oblouku (aby strojvedoucí neviděl na konec vlaku). Projektant to vyřešil dvěma nástupišti o jedné nástupní hraně – jedním ostrovním s podchodem. To ovšem vyžaduje přeložit oblouk, rozšířit násep, nový most, dlouhé přístupové cesty… a každá nová stavba vyžaduje bezbariérovost, přísnější hlukové limity = nové protihlukovky… Takže ve výsledku extrémně vysoké náklady.

Samozřejmě, řešitelné to teoreticky je. Je to otázka nákladů a priorit. Třeba jednou vyroste sídliště na stráni mezi Obřanama a Lesnou. Zastávka by šla postavit na konci Hlaváčové. Nebo u vjezdových návěstidel do Maloměřic – na náspu před mostem u tramvajové smyčky, přístup ulicí Krasovou. Tam je ale problém dělení napájecích úseků a i s místem.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
přesně tak, zrovna v Obřanech, případně v Majlontě vlaková zastávka chybí, vlak jezdí kolem každou chvíli a dost by zkrátil jízdní dobu nejen do centra, ale i směr Lesná a Královo Pole.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Na druhou stranu taková lokální zastávka by mohla dopravu místním obyvatelům nemálo ulehčit. K tomu by myslím železnice měla sloužit; čert vem, jestli byl sen vlhký nebo ne.


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
To byl spíše vlhký sen paní Liptákové (bývalá starostka Maloměřic a Obřan).


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Na youtube Správy železnic vyšlo video k rekonstrukci železniční stanice Brno-Královo Pole a úseku Kuřim - Maloměřice.

Překvapilo mě, že chybí jakákoliv zmínka o zastávce v Obřanech, měl jsem za to, že se s ní tak nějak počítá.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
488
07 úno 2006 10:26
vlakofil píše:
Někde se psalo, že na jižní Moravu se od nového GVD mají vrátit 843, zbytek převezme Arriva a 854 se mají začít postupně vyřazovat. Ten příchod 843 platí?


Ano, ale až cca za rok. 843 napřed musí nahradit v jejich dosavadních dislokacích (na východě Čech) sériové RegioFoxy. 854 je sice jedna z řad na odpis, ale taky to nepůjde tak rychle… Akutně ohrožené jsou hlavně 460, 150.2, 151 a 371. Jediná 371.2 už zdá se dojezdila.


Offline
78
17 lis 2012 23:31
Někde se psalo, že na jižní Moravu se od nového GVD mají vrátit 843, zbytek převezme Arriva a 854 se mají začít postupně vyřazovat. Ten příchod 843 platí? ETCS se má zřejmě dávat už jen k 954 určených k 842, viz
https://www.zeleznicni-magazin.cz/mesic ... s-obu-etcs


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Pravděpodobně ETCS.


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
Co znamená zkušební provoz do 31.12.24 na řídicích vozech 954?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Tohle nevyužití rychlosti si myslím, že bývá častý jev. Mě osobně/profesně štve případ jedné nejmenované trati u Krnova, projektované také na 120 km/h (v použitelné délce), dokonce vč. zabezpečovače, ale nejmenovaný kraj tam schválil šukafony (po novu Regiomouse a ano, s provedenou rekonstrukcí) na dalších spoustu et. Když navíc kolikrát vidím, jak nové jednotky schopné tou rychlosti jet jsou pro změnu nasazeny někde, kde dostanou možnost se priotáhnout nad 60-ku "za odměnu", je mně z toho zle. Rozumím důvodům, ale nechápu je:) Zkrátka a dobře něco je špatně. Je mně jasné, že jízdní doby to nevytrhne nějakým brutálním způsobem, ale stejně je to škoda a je to na hlavu..


Offline
121
29 črc 2014 19:57
tr píše:
Navíc je ještě k tomu podstatné zmínit, že traťová rychlost 120 na modernizovaných úsecích Boří les – Mikulov, které snad budou pokračovat dál, je vázána na ETCS (proč se tam nesměl instalovat národní zabezpečovač je na samostatnou debatu…).

Boří les-Valtice je naopak jeden z mála úseků, kam se podařilo nasadit kódující AHr ještě před tím, než to bylo zatrhnuto. U Valtice-Mikulov už se opravdu čeká na ETCS.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
PvvS píše:
Ze zdroje JPP se mo doneslo, že prý čtyřvozovky mají docela problém se schválením a přebírkou. A že to nevypadá s nima moc dobře. Může to někdo potvrdit, nebo vyvrátit ?


Problémy sice jsou, jako u každého nového vozidla (čtyřvozovky se odlišují od RegioPanterů o dost výrazněji než krátké), ale není (prý…) to tak horké. Pokud je mi známo, tak TBZ opakovala jen jedna. Do Bratislavy na Východné se vozí na odstavení než je u nás přebere kraj do majetku. Tady jich tolik není kde odstavit a uprostřed ranžíru v Blavě se to i lépe hlídá… V Králově Poli jsou zaskládané dvě koleje v celé délce. Další jsou v Maloměřicích. Termíny sice asi moc rezervu nemají... To ale stejně nemění nic na tom, že „růžový den D, hodina H“… se blíží.

PS: A je asi dost jasné proč to tu nikdo ze zasvěcených nemůže podrobněji komentovat.


Offline
1385
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Na Instagramu mi na podobný takový dotaz bylo ze strany IDS JMK odpovězeno, že většina by měla vyjet do konce tohoto roku.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, nedávno jich prý pár dokonce vraceli na Slovensko (nejspíš do ŽOS Trnava?). Takže na tom možná něco bude.
Rozhodně mám dost velké obavy, že se to do konce června nestihne a ještě i o prázdninách bude platit provizorní JŘ, pokud ne na S2, tak na S3 určitě.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Ze zdroje JPP se mo doneslo, že prý čtyřvozovky mají docela problém se schválením a přebírkou. A že to nevypadá s nima moc dobře. Může to někdo potvrdit, nebo vyvrátit ?


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
OK, souhlasím.
Myslím, že nemá cenu teď něco řešit, do doby, kdy by stroje měly vyrazit, je ještě relativně dost času. Až Arriva nevyjede s požadovanými vozidly, tak se tu přede všemi tobě i Penovi omluvím, že jsem opovrhoval vaším vizionářstvím. :-)


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Robert píše:
Za dvojku jsem se omluvil, bylo to myšleno jinak, než to vyznívá.

Já furt nevím, proč vidíš problém v tom, že je Arriva nemá. Co by s nimi dělala, kdyby nevyhrála?


(Zpráva níže byla sepsána v pátek večer. Přes víkend ji nebylo možné vložit…)

Dobrá. Za tím oslovováním budiž tlustá čára. Na to co se na provozním souboru „jih“ reálně nasadí asi zatím stále dumá i sama Arriva. Alespoň takové jsou zprávy. Prezentované Delfíny (řada 646 / 848) aktuálně volné nemají. Hlavní ani na západě aktuálně není moc kde brát. Není mi známo, že by je aktuálně některý dopravce vyřazoval.

Navíc je ještě k tomu podstatné zmínit, že traťová rychlost 120 na modernizovaných úsecích Boří les – Mikulov, které snad budou pokračovat dál, je vázána na ETCS (proč se tam nesměl instalovat národní zabezpečovač je na samostatnou debatu…). RegioFoxy (847) ČD už ho mají z výroby. První vůz řady 842 s ETCS se už testuje, sériové instalace budou záhy. Motorové vozy Arrivy vybavené nejsou. Třeba se to změní… Ani SŽ přes proklamace danou trať zatím vybavenou traťovou částí nemá. Navíc jižní spojka Břeclav – Znojmo patří k horkým kandidátům do nového programu SŽ na prosté elektrizace, což by opět dosti zamíchalo karty…


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
tr píše:
Původní jednotky řady 628 mateřské Deutsche Bahn vyřazují ve velkém, protože je žádny objednavatel na západě nechce (nejsou nízkopodlažní, zastaralost, spotřeba atd.), takže se teoreticky sehnat dají. To ale nic nemění na faktu, že jsou starší jak řada 842 ČD, kterou mají nahradit (854 jsou odepsané tak i tak). Prototyp 1974, navazující řada 628.2 byla vyráběna 1986 až 1989. K tomu mladší 842 prošly relativně nedávno modernizací atd. A ČD šly do soutěže s novými RegioFoxy... Takže nepochybně nastane pokrok pro cestující...

S Regiofoxy o kterých ČD vůbec netuší kdy je Pesa bude schopná/ochotná dodat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Problém je v tom, co jsem už zmínil. Pokud je Arriva teď nemá, pak upravit je pro provoz v JMK do prosince 2024 bude při opravárenských kapacitách u nás a na Slovensku hodně složité. Jedině, že by je už upravovala někde v Německu. Ale to mi nezní moc reálně. Takže se asi v reálu spíš dočkáme těch šrotů 845 a pokut od JMK. Protože víc kraj stejně dělat nemůže.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3623 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 16:40
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]