Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 722    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 722  Další
Autor Zpráva
Offline
122
23 čer 2014 12:31
Řeči o přetížení trati působí až komicky. Vždyť na počet spojů to vychází ve společném úseku pořád tak nějak nastejno.

Před reorganizací linek v roce 1995 do St. Lískovce jezdily linky č. 6, 7, 8, 9 a 15, špičkový interval byl tehdy 12 minut, takže těch spojů bylo možná i víc za hodinu, žádné katastrofy se tam neděly.

Na základě jedné události po dlouhých letech bych hned nebláznil se zaváděním nějakých nových opatření.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
MtM píše:
Už třeba tím, že místo původních 2 linek a doplňkové 10, tam v PD jezdí plnohodnotně 3 linky (i ta 8 jezdí častěji jak dříve). A kapacitně tam je ten objem těch cestujících taky dvojnásobek, když se k cestujícím z Bohunic a obou Lískovců přidali ještě cestující od Kampusu. Ono se stačí podívat, jak se značně dost zvedla poptávka po 6, o 8 ani nemluvím radši.

Osmička jezdí v současnosti standardně ve špičce po 5 minutách, mimo špičku 7-7-6, v době ještě před covidem jezdila ve špičce s vloženými spoji na Švermovu v intervalu 4-3-3 a mimo špičku po 5 minutách. Někdy ty vložené spoje byly osmička, někdy desítka, záleželo podle toho, co kdo vymyslel. Tohle teď supluje sedmička. A u šestky nevím o tom, že by se nějak zkracoval interval. A to kolik cestujícíh v těch spojích jede přece nemá žádný vliv na propustnost trati... Kde je to přetížení oproti minulosti?


Offline
1340
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Už třeba tím, že místo původních 2 linek a doplňkové 10, tam v PD jezdí plnohodnotně 3 linky (i ta 8 jezdí častěji jak dříve). A kapacitně tam je ten objem těch cestujících taky dvojnásobek, když se k cestujícím z Bohunic a obou Lískovců přidali ještě cestující od Kampusu. Ono se stačí podívat, jak se značně dost zvedla poptávka po 6, o 8 ani nemluvím radši.


Offline
2813
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A můžu se zeptat, čím se ta trať přetížila, když tam je pořád stejný objem vozidel, jenom místo konečné A jedou na konečnou B?


Offline
176
21 kvě 2017 18:40
Po vybudování slavné odbočky na kampus se mi zdá, že tato trať je celkem přetížená a zasloužila by určitě vyšší stupeň zabezpečení typu autoblok.
Očividně tahle kolizní situace nebyla v poslední době první a možná ani poslední. Jedna známá, která v této lokalitě bydlí, mi pár týdnů zpět vykládala, že totálně přervaná a výrazně zpožděná osmička směrem od města nedala přednost d-6, přijíždějící od Vídeňské, načež d-6 musela prudce brzdit a málem to nevyšlo. Známá prý stála nalepená na čtvrtých dveřích a situace vypadala dost děsivě. Sám jsem u toho nebyl, tak nemůžu objektivně soudit.
Ale je hlavní, že po otevření tratě na kampus se představitelé navzájem popusinkovali, pochlubili do médií, jakou v tom má ten či onen zásluhu a tím je vše uzavřeno a všichni spokojeni.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Já teda nevím, nikdy jsem neřídil nic většího než osobní auto, ale podle mě univerzálně platí: kam nevidím, tam nejedu a maximální povolená rychlost není jediná, kterou se dá jet... Neříkám, že to byla příčina téhle nehody, těch příčin může být celá řada a není na nás abychom to soudili, ale dost mě zaráží argumenty ve stylu "když tam jedu 50, tak tam není vidět"... Tak tam sakra nejezdi 50!

A než někdo začne o zpožděních, tak tu máme takové experty, co třeba v Líšni vyjedou včas, ale už na Novolíšeňské mají klidně 2 minuty, byť k tomu není jediný logický důvod (dobíhající lidi, vozíčkář, technický problém, ...). Ale jen a pouze jedou tak nějak na pohodu, z kopce se to přece rozjede samo netřeba moc přidávat...


Offline
Uživatelský avatar

3073
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Šaliny jezdí na rozhledové poměry. V celém úseku mezi výhybkou pod krematoriem a Běloruskou jsou v obou směrech blbé rozhledové poměry. Trať je v zářezu a jsou tam oblouky. Nevím jak ostatní, ale já tam jezdívám jak připosraný.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Citace:
Zrovna tento úsek mi nepřijde zas tak moc nepřehledný a vidět tam je dostatečně dlouho dopředu. V tomto ohledu je o dost nebezpečnější směr do centra v případě, že nepadne výhybka, tam je to navíc z kopce.

Souhlasím, ten tunel je tam každopádně blbej, což dokazuje, že do centra se tam už taky šaliny potkaly. V opačném směru jsem byl několikrát jako cestující svědkem, kdy řidíč na to musel dupnout, aby nepolíbíl šalinu v zastávce před sebou, protože ho tam překvapila. Navíc je Krematorium celodenně na znamení. Stejný případ je zastávka Běloruská z centra. Jednoduše ty EVO mají odpich a i do kopce tam má 50 hned. Pokud by tam byla traťová 30, tak OK, je to na řidiči. Jestliže je tam 50 a více, potom by tam měl být autoblok jako v tunelech, protože na tu rychlost tam bezpečný rozhled moc není. Takže z hlediska bezpečnosti je na výběr: buď se budeme v nepřehledných úsecích ploužit 30 podle rozhledových poměrů nebo budem jezdit maximální rychlostí, kterou umožňuje trať, ale bude se muset zainvestovat do signalizace, protože nějaká školení o bezpečnosti, která jistě budou nyní následovat mají krátkodobý efekt.


Offline
Uživatelský avatar

378
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
jara255 píše:
Tam si to o to koleduje už delší dobu. Nepřehledný úsek díky výjezdu z tunelu, kde na zastávce, místo toho, aby šalina co nejrychleji ze zastávky vypadla, tak musí řidiči d-6 velice často stát delší dobu a čekat na odjezd dle jízdního řádu.


Zrovna tento úsek mi nepřijde zas tak moc nepřehledný a vidět tam je dostatečně dlouho dopředu. V tomto ohledu je o dost nebezpečnější směr do centra v případě, že nepadne výhybka, tam je to navíc z kopce.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
Jelikož se jezdí podle rozhledu, tak nemůže předpokládat, ale musí počítat právě s tím že ten vůz neodjede.. Co za tím bylo, jestli únava, nepozornost, zdravotní nebo technický problém, to se dozvíme ze zprávy DU. Hlavní je, aby to nikdo neodnesl trvalýma následkama, nebo úmrtím. Zbytek je jen hromada kovu a laminátu.


Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
jara255: Podobné dedukce si nech pro sebe a počkej na oficiální závěry vyšetřování.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Střet tramvají se vyšetřuje jako nedbalost, v nemocnici zůstává jeden zraněný

Tam si to o to koleduje už delší dobu. Nepřehledný úsek díky výjezdu z tunelu, kde na zastávce, místo toho, aby šalina co nejrychleji ze zastávky vypadla, tak musí řidiči d-6 velice často stát delší dobu a čekat na odjezd dle jízdního řádu. Nedivil bych se, kdyby tohle bylo i příčinou. Řidič d-7 v dáli viděl soupravu d-6 a předpokládal, že cestující již budou odbaveni a zastávka dávno musí být volná. Zapomněl, že d-6 čeká do času odjezdu. To můj názor.


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
mekrydy píše:
Tramvajová trať je sama o sobě městotvorná, takže pokud někde bude tramvaj (navíc s relativně rychlým dojezdem do centra oproti třeba Bystrci nebo budoucí trati na Kamechy), tak tam ta zástavba rozhodně vznikne

Pokud tam nebude povolena výstavba v územním plánu, tak rozhodně nevznikne a o tom to je. Město tam zatím nepovoluje výstavbu ani v připravovaném územním plánu. Jak tu zaznělo, je to akorát nějaká rezerva. Proto se plánují již další stavby tramvajových tratí, kde město výstavbu bude povolovat nebo již povoluje (např. Bosonohy, Dolní Heršpice atd.). Tedy tahat tam šalinu pro odhadem 1000 obyvatel je prostě drahé, každá jiná trať bude mít daleko větší přínosy. Na druhou stranu pro depozitář by byla super, nicméně stejně nemáme jistotu, že tam ten depozitář zůstane. Ano, můžeme tam uměle nahnat lidi např. uvažovaným terminálem IDS, kde budou končit regionální busy, ale i to by nebylo úplně výhodné - aby to mělo smysl, bude se muset posílit linka 10 a ideálně protáhnout i trolejbus ze Slatiny a i tak ty přestupní vazby budou dost špatné.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6167
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Městotvornost trati nikdo nerozporuje.
Jak trať tak zástavba bude fakticky vznikat na zelené louce s relativně malým množstvím omezujících prvků v území. Navíc realizace trati není nijak urgentní. Vzhledem k obojímu si myslím, že je dost prostoru navrhnout trať i zástavbu tak, aby dohromady tvořily co nejlepší celek. Ideálně udělat územní studii, která stanoví rámcovou podobu zástavby včetně budoucí uliční sítě a do toho zasadit tramvajovou trať včetně polohy zastávek. Povolit a realizovat trať by šlo až s nějakým minimálním předstihem před zástavbou podobně jako třeba v případě úseku Barrandov - Holyně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
105
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Tramvajová trať je sama o sobě městotvorná, takže pokud někde bude tramvaj (navíc s relativně rychlým dojezdem do centra oproti třeba Bystrci nebo budoucí trati na Kamechy), tak tam ta zástavba rozhodně vznikne


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6167
11 dub 2010 15:05
Juliánov
urbonaut píše:
To přece nejde postavit trať dřív než baráky. :mrgreen: V Brně se zásadně napřed postaví baráky a až po létech či dekádách se začne řešit dopravní obsluha...

Tramvajová trať by měla vzniknout v koordinaci s budoucí zástavbou, tak aby obojí dohromady dávalo smysl. Momentálně, se ani neví jestli nějaká nová zástavba vůbec vznikne.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
eriksson1505 píše:
S Líšeňkou je to teda další tragédie :roll: Co bránilo postavit aspoň část trati, ukončit ji někde v prostoru mezi současnými bus zastávkami Holzova a Malečkova a postavit tady pořádné P+R pro dojíždějící z východu, případně ukončit i nějaké regionálky. Desítka by je rychle zavezla k nádru a díky jejímu současnému vedení by odtud byl přímý spoj i na Českou a do oblasti Veveří. A jsem přesvědčen, že šalina by developery do této oblasti přitáhla, respektive vznikl by tlak aby toto území získalo nějaké využití. Pak se situace rozhoupe, nastaví se tam baráky a zas ji část křiklonů zablokuje.


Protože by byla k ničemu. P+R není kde postavit, nejsou pozemky. Navíc není smyčka, obousměrných vozů není dost. Navíc by se tím jen vyhovělo oněm křiklounům, ti už měli ten deb***í nápad, posunout trať za silnici. Kde se aktuálně ani nic moc neplánuje. To se dá řešit v budoucnu odbočkou, ale hlavní trať je k muzeu.

Naopak, ideálně se vrátit k původnímu řešení a původní stopě. A ideálně s bagrama v závěsu...


Offline
Uživatelský avatar

3708
08 čer 2005 23:12
Ondra K. píše:
Ta trať by dostala dopravní smysl až s nějakou rozsáhlejší výstavbou v jejím okolí, což v nejbližších letech pravděpodobně nebude.

To přece nejde postavit trať dřív než baráky. :mrgreen: V Brně se zásadně napřed postaví baráky a až po létech či dekádách se začne řešit dopravní obsluha...


Offline
75
29 lis 2017 11:29
S Líšeňkou je to teda další tragédie :roll: Co bránilo postavit aspoň část trati, ukončit ji někde v prostoru mezi současnými bus zastávkami Holzova a Malečkova a postavit tady pořádné P+R pro dojíždějící z východu, případně ukončit i nějaké regionálky. Desítka by je rychle zavezla k nádru a díky jejímu současnému vedení by odtud byl přímý spoj i na Českou a do oblasti Veveří. A jsem přesvědčen, že šalina by developery do této oblasti přitáhla, respektive vznikl by tlak aby toto území získalo nějaké využití. Pak se situace rozhoupe, nastaví se tam baráky a zas ji část křiklonů zablokuje.


Offline
2713
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ono je vůbec průser, že nechali územní plán spadnout pod stůl v poslední možné chvíli.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6167
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tipl bych si, že hlavním důvodem pro přerušení přípravy bude zejména krajně nevýhodný poměr mezi složitou projednatelností a minimálním dopravním významem budoucí trati. Ta trať by dostala dopravní smysl až s nějakou rozsáhlejší výstavbou v jejím okolí, což v nejbližších letech pravděpodobně nebude. Ostatně, i podle konečné podoby nakonec neschváleného územního plánu je prostor mezi Zetorem a budoucí tratí pouze územní rezerva bez podrobnějšího rozpracování.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Což je naprosto blbej precedent do budoucna i jinde. Stav načerno, ono se nic neděje, stejně to projde...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
Tak prej definitivně zastavili Líšeňku. To místní černostavbáři vyhráli a zabili to definitivně.


Offline
443
24 lis 2017 11:40
Pokud by kolej zůstala kde je, tak by vznikl jisto jistě špunt pro směr Lesná. Od koleje na západní stranu je už přece jen pruh do centra. To by musel být ostrůvek a auta by jezdila v místě dnešní zastávky autobusů, chodník by se mírně posunul do smyčky. Nebo druhá možnost je pohnout kolejí ke smyčce..
Parkování - možná nemyslíme to samé - já myslel ty kolmá a šikmá stání před těmi obchůdky a Novaservisem, co jsou vpravo Merhautky při cestě z města. Ty by musely pryč, aby se posunuly koleje o jeden pruh a udělali místo pro nástupní ostrůvek do centra (v místě dnešní koleje)


Offline
2713
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MNadenicek: V mojí verzi by se s kolejištěm nehlo, jen by se rozšířil současný chodník mezi vjezdem a výjezdem ze smyčky. To parkování by se posunulo na pravé straně o kus nahoru, prostě podélné nebo šikmé stání jen s vynechávkou v prostoru zastávky, kde by byl klasický ostrůvek, jaký je dneska nad smyčkou směr od Lesné na Provazníkovu. Šalina by tím pádem nedávala přednost při vjezdu a výjezdu jako dneska, ale jen při výjezdu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18040 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 722  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 04 čer 2024 09:57
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]