Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Hezky nám ta smyčka roste.
https://youtu.be/Bcl32leUNhg?si=6uK5S6B5pumeitZ0

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Kde zájem klesá, kde roste: Tržby v brněnské MHD byly poprvé přes miliardu
Celkově zvláštní, bo ceny jsou stále stejné, lidé si méně kupují roční jízdenku (já ji od listopadu mám osobně poprvé od covidu). Ale jízdní řády by stále bylo fajn rozšířit. Vrátit se k nedělním studentským posilám, intervalu pět minut celý den na jedničce a dalších linkách.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pak je ještě možnost zmíněný hybrid, resp. já bych si dokázal představit něco ve smyslu U-bahnu ve Stuttgartu. Ale zase narážíme na finance, takže asi nic.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Robert píše:
Ten důvod, proč raději vlak než šalinu, je kouzelný.

Ovšem financování je problém, který bude nutno reálně nějak vyřešit. A zrovna možnosti brněnského rozpočtu nijak valný nejsou.
Například zmíněná Praha má rozpočet přibližně pětinásobný ve srovnání s Brnem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Šalina by oproti vlaku měla jednu výhodu, dalo by se lépe pracovat s trasováním. Co mě na plánech trasy dlouhodobě trochu sejří je to, že by nejjižnější pro pohyb po městě použitelná zastávka byla nové nádraží, vlak by pak byl limitovaný trasou směr Sokolnice. Podzemní tramvaj by pak mohla jet třeba ještě jednu zastávku směrem k VRT terminálu Vídeňská, nebo nějakým jiným šikovným směrem (tram konečná Komárov?).
Ale jinak by rozhodně bylo fajn cokoliv. Pro město velikosti Brna je cestovní doba z jednoho okraje města na druhý trochu dlouhá...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Taky jsem na to koukal.
Ale přijde mmi, že jen šalina v podzemí není dostatečné myšlení dopředu. To prostě chce…se opičit po Praze, líp to říct nejde. A tím myslím dnešní stav, ne vývoj.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Ten důvod, proč raději vlak než šalinu, je kouzelný.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Přetížené Brno touží po skutečném metru. Rozhoduje se mezi vlakem a tramvají.


Offline
830
25 led 2006 09:46
Takže v tunelu na Žabovřeské jsou izolované styky kolejových obvodů a stykové transformátory? Nebo jak je to řešeno?


Offline
53
16 lis 2018 09:17
Třeba v podjezdech pod Novolíšeňskou nikdy žádná signalizace nebyla. Po otevření jsem tam jezdil s našlápnutou jízdou naplno, pěkně to tam jelo. Mladej, blbej.... Dnes je jízda proti hrotu na zvážení řidiče, když v protisměru jede jiný vlak. Kdysi to bylo striktně zakázané.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Třeba v tunelu Žabovřeská jsou kolejové obvody.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
830
25 led 2006 09:46
Nepředpokládám, že by se u tramvají používaly kolejové obvody, spíše nějaká čidla na způsob blokování výhybek nebo jednokolejných úseků. Nákupní vozík na kolejích to pochopitelně detekovat nebude, stejně jako autoblok na železnici nedetekuje auto na přejezdu.


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Pokud by byl vozík položený přes koleje, tak by teoreticky mohl způsobit obsazení úseku. :mrgreen:


Offline
9987
15 led 2005 23:41
ETCS do všech tramvají! :mrgreen:

P.S.: Nákupní vozíky různě pohozené, to je teď nějaká nová móda? Když už to není sdílená koloběžka nebo podobnej nesmyslnej dopravní prostředek, tak je to nákupní vozík... A že jsem jich už na místech, kde je nikdo nečeká, viděl...


Offline
Uživatelský avatar

1665
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
...jel jsem před časem od Běloruské na krematorium a za obloukem nákupní vozík na kolejích. Detekovalo by ho návěstidlo?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
602
25 říj 2019 10:12
TMB píše:
Na druhé straně, tratě na vlastním tělese by nějaké zabezpečení mít mohly. Alespoň v nepřehledných místech nějaké návěstidlo se znaky volno / výstraha. Když už to funguje v tunelech (já vím, někdy "funguje"), stálo by to za zvážení.

Žádné návěstidlo ti nezaručí, že můžeš "letět" někam, kam nevidíš. Možná budeš vědět, že před tebou není jiné vozidlo, ale máš 1000 dalších důvodů, proč budeš potřebovat neplánovaně zastavit.
Mimochodem nebyla nějaká signalizace v minulosti i na Jírově? Nějaké "semafory" si tam vybavuju (a možná tam stojí doteď), ale nikdy jsem to neviděl v provozu...


Offline
830
25 led 2006 09:46
Na druhé straně, tratě na vlastním tělese by nějaké zabezpečení mít mohly. Alespoň v nepřehledných místech nějaké návěstidlo se znaky volno / výstraha. Když už to funguje v tunelech (já vím, někdy "funguje"), stálo by to za zvážení.


Offline
53
16 lis 2018 09:17
autoblok - to mě fuckt pobavilo. Slítněte, přátelé, na zem. Před téměř 30 léty jsem se tam jako student na 6 a 15 najezdil skutečně habakuk, rozhledové poměry zcela normální, tunel tam taky stál. Najetí je najetí a to prostě neukecáte. Otázkou zůstává důvod.


Offline
Uživatelský avatar

1665
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
V roce 2018 v úseku Švermova - krematorium v čase 7.00-7.59 35 spojů, nyní 30. Mimo špičku, 10.00-10.59 dříve 24 spojů, nyní 18. To je panečku přetížení, aneb MtM si opět není schopen ověřit základní, snadno dostupná, fakta.
Jinak když osmička poruší předpisy a nedá přednost šestce od města, v čem to bude jiné když osmička projede stůj a nedá přednost šestce od města?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
124
23 čer 2014 12:31
Řeči o přetížení trati působí až komicky. Vždyť na počet spojů to vychází ve společném úseku pořád tak nějak nastejno.

Před reorganizací linek v roce 1995 do St. Lískovce jezdily linky č. 6, 7, 8, 9 a 15, špičkový interval byl tehdy 12 minut, takže těch spojů bylo možná i víc za hodinu, žádné katastrofy se tam neděly.

Na základě jedné události po dlouhých letech bych hned nebláznil se zaváděním nějakých nových opatření.


Offline
602
25 říj 2019 10:12
MtM píše:
Už třeba tím, že místo původních 2 linek a doplňkové 10, tam v PD jezdí plnohodnotně 3 linky (i ta 8 jezdí častěji jak dříve). A kapacitně tam je ten objem těch cestujících taky dvojnásobek, když se k cestujícím z Bohunic a obou Lískovců přidali ještě cestující od Kampusu. Ono se stačí podívat, jak se značně dost zvedla poptávka po 6, o 8 ani nemluvím radši.

Osmička jezdí v současnosti standardně ve špičce po 5 minutách, mimo špičku 7-7-6, v době ještě před covidem jezdila ve špičce s vloženými spoji na Švermovu v intervalu 4-3-3 a mimo špičku po 5 minutách. Někdy ty vložené spoje byly osmička, někdy desítka, záleželo podle toho, co kdo vymyslel. Tohle teď supluje sedmička. A u šestky nevím o tom, že by se nějak zkracoval interval. A to kolik cestujícíh v těch spojích jede přece nemá žádný vliv na propustnost trati... Kde je to přetížení oproti minulosti?


Offline
1385
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Už třeba tím, že místo původních 2 linek a doplňkové 10, tam v PD jezdí plnohodnotně 3 linky (i ta 8 jezdí častěji jak dříve). A kapacitně tam je ten objem těch cestujících taky dvojnásobek, když se k cestujícím z Bohunic a obou Lískovců přidali ještě cestující od Kampusu. Ono se stačí podívat, jak se značně dost zvedla poptávka po 6, o 8 ani nemluvím radši.


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A můžu se zeptat, čím se ta trať přetížila, když tam je pořád stejný objem vozidel, jenom místo konečné A jedou na konečnou B?


Offline
189
21 kvě 2017 18:40
Po vybudování slavné odbočky na kampus se mi zdá, že tato trať je celkem přetížená a zasloužila by určitě vyšší stupeň zabezpečení typu autoblok.
Očividně tahle kolizní situace nebyla v poslední době první a možná ani poslední. Jedna známá, která v této lokalitě bydlí, mi pár týdnů zpět vykládala, že totálně přervaná a výrazně zpožděná osmička směrem od města nedala přednost d-6, přijíždějící od Vídeňské, načež d-6 musela prudce brzdit a málem to nevyšlo. Známá prý stála nalepená na čtvrtých dveřích a situace vypadala dost děsivě. Sám jsem u toho nebyl, tak nemůžu objektivně soudit.
Ale je hlavní, že po otevření tratě na kampus se představitelé navzájem popusinkovali, pochlubili do médií, jakou v tom má ten či onen zásluhu a tím je vše uzavřeno a všichni spokojeni.


Offline
602
25 říj 2019 10:12
Já teda nevím, nikdy jsem neřídil nic většího než osobní auto, ale podle mě univerzálně platí: kam nevidím, tam nejedu a maximální povolená rychlost není jediná, kterou se dá jet... Neříkám, že to byla příčina téhle nehody, těch příčin může být celá řada a není na nás abychom to soudili, ale dost mě zaráží argumenty ve stylu "když tam jedu 50, tak tam není vidět"... Tak tam sakra nejezdi 50!

A než někdo začne o zpožděních, tak tu máme takové experty, co třeba v Líšni vyjedou včas, ale už na Novolíšeňské mají klidně 2 minuty, byť k tomu není jediný logický důvod (dobíhající lidi, vozíčkář, technický problém, ...). Ale jen a pouze jedou tak nějak na pohodu, z kopce se to přece rozjede samo netřeba moc přidávat...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 11:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]