Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 15 z 31    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 31  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
V pondělí jsem měl možnost se v Ostravě svést soupravou wan T3RN.EV (1315+1317). Z pohledu šotouše vypadají ve dvojici úžasně, ale z nezaujatého pohledu je to zbytečné plýtvání NP vozy. Výhodnější by bylo spojení s kratším vysokopodlažním vozem (který je ale v ostravě odpovídající jen jeden). Kdyby byly v Brně ve větším počtu, dokázal bych si je představit ve dvojici na d-1 nebo d-12/13.

Trochu jsem se taky zaměřil na velikost NP prostoru. Oproti K3 nebo KTN je trochu větší, ale je v něm moc sedadel a místo pro objekt na kolečkách (vozík nebo kočárek) jen jedno. Možná by prospělo ubrání jedné řady sedadel.

V Libereckých wanách měli původně v NP části 5 sklopných sedadel kolmo ke směru jízdy, ale 2 museli demontovat, protože v případě nástupu kočárku nebo vozíčkáře a sedících lidí nebylo místo téměř žádné.


Offline
Uživatelský avatar

720
10 bře 2006 20:56
Brno- Stará Líšeò
Wany mají jezdit při mezinárodním Strojírenském veletrhu, někdy napodzim


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Wany by měly vyjet asi na přelomu srpna a září


Offline
Uživatelský avatar

361
27 pro 2005 18:05
Brno-Vinohrady
neví někdo bližší informace o stavěné brněnské Waně? Kdy by měla být zhruba dostavěná a kdy ji čekají skušební jízdy? Asi to nikdo neví ale ptám se třeba někdo jo


Offline
Uživatelský avatar

361
27 pro 2005 18:05
Brno-Vinohrady
Už se moc těším na Wanu :-)


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
manil píše:
Zatím není nic nového, co by se dalo dělat. Nevím, v jakém stavu je projekt K2LF, to by mě celkem zajímalo. Jinak je možnost stavět Varia LF3, ale myslím, že je není možno úředně vést jako rekonstrukce.
S ohledem na to, ze lze uredne vest plzenskou K3R.NT jako rekonstrukci 2xT, tak VarioLF3 by urcite jako reko 2xT sla taky.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
renda píše:
a jak dlouho se jim ty wany budou líbit? :shock:
rok, a pak se zase začne dělat něco nového? :roll:

Zatím není nic nového, co by se dalo dělat. Nevím, v jakém stavu je projekt K2LF, to by mě celkem zajímalo. Jinak je možnost stavět Varia LF3, ale myslím, že je není možno úředně vést jako rekonstrukce.


Offline
Uživatelský avatar

460
29 lis 2004 18:44
16 km od Brna
a jak dlouho se jim ty wany budou líbit? :shock:
rok, a pak se zase začne dělat něco nového? :roll:


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Zatim to vypada ze tenhle rok wany 3 (1596, 1567, 1551) a pristi rok pokud bude spokojenost 3 az 6 kusu...jelikoz se vedeni nove vozy velice libi dilenaci doufaji ze nezaskrti prisun penez...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Izzy píše:
Nejsou penize -> je ponechana puvodni vyzbroj...navic se zde ukazuje jakakoliv nekocepcnost rekonstrukci u DP...pokud neco zacnu rekonstruovat udelam si nejaky rozbor a plan...neni mozne zacit hyper-mega moderni rekonstrukci a skoncit u vozu typu 1120 nebo 1121...

Hlavně, aby to tak nedopadlo s wanama, abychom nakonec neměli verzi a lá Liberec. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Nejsou penize -> je ponechana puvodni vyzbroj...navic se zde ukazuje jakakoliv nekocepcnost rekonstrukci u DP...pokud neco zacnu rekonstruovat udelam si nejaky rozbor a plan...neni mozne zacit hyper-mega moderni rekonstrukci a skoncit u vozu typu 1120 nebo 1121...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
TMB: Omlouvám se, vylítlo mě tam to slovíčko "by".
Pokud se ještě vrátím k té GO 1530 nebo 1557. Je poměrně zvláštní, že prošly generálkou s ponecháním výzbroje, když se DP začal pomalu zbavovat kvalitní TV1 (1538, 1561, 1603).


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
1530 byla pred GO typ T3M s TV1...1658 byla pred GO typ T3 s TR37...naklady na GO v klasickem rozsahu by byly stejne, jen 1658 diky pomerene deformovane skriny, stari, korozi a nemodernosti vyzbroje dostala novou kastli, vzbroj apod. v rozsahu reko T3R.PV...netreba v tom hledat nic zvlastniho...navic je pochopitelne ze vozy dostavaji opravy tak jak je to predepsano (napr. 1702 ktera dostala VP nebot ji do GO jedna chybela i kdyz je to spolu se 1701 nejstarsi KT8 v Brne)...a pokud se vratim ke K3 je daleko lepsi na papirech K2 postavit komplet novou skrin...napr. u 1751 a 1752 toho taky moc puvodniho neni...i ta skrina predevsim ram byly nekde kompletne vymeneny...to same u 1048 tam je ram temer celej novej...


Offline
53
25 čer 2006 11:57
1658 je uplne jinej typ nez 1530 tak nemohli byt stejne naklady. 1658 je nakladnejsi 1530 je jen zmodernizovana za to 1658 je uplne novej typ vozidla jako napr. 1653+54 souprava.


Offline
821
25 led 2006 09:46
manil píše:
TMB: GO 1658 snad musela být daleko nákladnější než GO 1530, ne? U 1658 byla použita nová skříň a výzbroj + plno dalších drobnějších, ale drahých, komponentů (pantograf, řadič...)


Jinými slovy: Přečti si to pořádně - náklady na GO 1658 BY byly stejné jako u 1530...


Offline
821
25 led 2006 09:46
manil píše:
TMB: GO 1658 snad musela být daleko nákladnější než GO 1530, ne? U 1658 byla použita nová skříň a výzbroj + plno dalších drobnějších, ale drahých, komponentů (pantograf, řadič...)


Bylo myšleno teoretickyGO původního vozu 1658, jako zdůvodnění proč nebyla provedena.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
TMB: GO 1658 snad musela být daleko nákladnější než GO 1530, ne? U 1658 byla použita nová skříň a výzbroj + plno dalších drobnějších, ale drahých, komponentů (pantograf, řadič...)


Kubo, střední je po roce a půl, neumíš číst...


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
velká je po dvou středních???
střední po půl roce
velká po 4-5 letech
trochu to nesedí!


Offline
821
25 led 2006 09:46
MartinK píše:
manil: Neberu Ti Tvůj názor, nejsem odborník, neznám přesné ceny, spíš mne zaráží, že pokud se to mělo vyplatit s tramvají 32 let starou, proč by to nešlo s tramvají 9 let starou (T3R) s mnohem perspektivnější životností. Kdyby se takto zrekonstruovali nejnovější vysokopodlažní tramvaje a starší by se nenechaly tak zchátrat, ale poslaly by se včas na GO, možná by se opravdu ušetřilo. Moc politice DPMB nerozumím - stařičká 1530 je po GO, o 5 let mladší 1603 a o 9 let mladší 1658 šly do šrotu, 1003 a 1018 se nákladně opravily, o mnoho let mladší 1089 šla taky do šrotu... Ale jen to jen názor laika.
Nejsem proti nákupu drahých nových tramvají s velkou nízkopodlažní plochou, jen mne připadá, že stávající vozový park je rekonstruován dle schématu, kterému nerozumím.


Schéma prohlídek tramvají v DPMB je v podstatě následující:
1) střední oprava každých 70 - 100 tis. km (horní hranice platí pro vozy KT8, T6 atd.)
2) velká prohlídka - po 210 - 300 tis. km, tedy po dvou SP
3) generální oprava + případná rekonstrukce nebo zrušení - po dvou, případně třech VP - tedy každých asi 600 - 700 tis. km.
Časově je SP po roce a půl, VP po 4 - 5 letech, GO po 12 - 15 letech.

Tedy konkrétně:
náklady na GO 1530 či 1658 by byly stejné, předností 1530 je tyristorová výzbroj.
1003, 1018 a další K2R jsou po GO v roce 1997 a 1003 šla letos na první VP po rekonstrukci. Kdyby ji vyřadili, tak v podstatě přišly vniveč investice do její rekonstrukce před 9 lety. 1089 a ostatní K2 s původní výzbrojí měly GO v letech cca 1983 - 1990 a od té doby jsou udržovány prohlídkami VP a VO, takže na zrušení prostě mají nárok.
Takže stručně: ruší se vozy, které najely km proběh do další GO (a tedy poslední GO měly před těmi 12-15 lety). Rekontruovat T3R je nyní neekonomické, protože jsou relativně moderní a najíždějí km do teprve do první (T6 do druhé) velké prohlídky.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
MartinK píše:
manil: Neberu Ti Tvůj názor, nejsem odborník, neznám přesné ceny, spíš mne zaráží, že pokud se to mělo vyplatit s tramvají 32 let starou, proč by to nešlo s tramvají 9 let starou (T3R) s mnohem perspektivnější životností. Kdyby se takto zrekonstruovali nejnovější vysokopodlažní tramvaje a starší by se nenechaly tak zchátrat, ale poslaly by se včas na GO, možná by se opravdu ušetřilo. Moc politice DPMB nerozumím - stařičká 1530 je po GO, o 5 let mladší 1603 a o 9 let mladší 1658 šly do šrotu, 1003 a 1018 se nákladně opravily, o mnoho let mladší 1089 šla taky do šrotu... Ale jen to jen názor laika.
Nejsem proti nákupu drahých nových tramvají s velkou nízkopodlažní plochou, jen mne připadá, že stávající vozový park je rekonstruován dle schématu, kterému nerozumím.

GO 1530 mě taky (přijemně) překvapila a stávající stav rekonstrukcí se mi líbí, ale jen konstatuji, že v NP článcích je málo prostoru pro více objektů na kolečkách (kočárek, vozíček) a málo míst k sezení.
1658 byla odkoupena z Bratislavy po těžké nehodě, skříň vozu byla tenkrát hodně poškozena.
1003, 1053 a 1066 prošly běžnou velkou prohlídkou. Jediná výrazná změna bylo nahrazení nespolehlivé hydraulické brzdy prostředního podvozku za obyčejnou elektromechanickou. 1018 má poruchu hydraulické brzdy, proto nevyjíždí a náhradní díly nemá kdo dodávat. Proto čeká, než půjde do prohlídky nějaká jiná K2R a použijí se díly z nahrazené brzdy.


Offline
44
17 bře 2006 23:53
Brno
manil píše:
MartinK: Ty skříně zase nejsou tak nové, nejnovějším skříním T3 už je bezmála 20let, taky už mají něco za sebou, K2 23let. Do budoucna je určitě lepší volit nové skříně. Osobně jsem na 1753 a 1754 velice zvědavý :-)
Mno, ve středních článcích je taky bohužel docela málo míst k sezení (v KT8D5N jen 2...), proto nízkopodlažní prostor je lépe využitelný až u tramvají jako Anitra nebo Vario LF3 apod.

VS: Zatím jsou na plánu jen 1753 a 1754, které by měly dorazit každou chvíli. Uvidíme, co bude příští rok...


manil: Neberu Ti Tvůj názor, nejsem odborník, neznám přesné ceny, spíš mne zaráží, že pokud se to mělo vyplatit s tramvají 32 let starou, proč by to nešlo s tramvají 9 let starou (T3R) s mnohem perspektivnější životností. Kdyby se takto zrekonstruovali nejnovější vysokopodlažní tramvaje a starší by se nenechaly tak zchátrat, ale poslaly by se včas na GO, možná by se opravdu ušetřilo. Moc politice DPMB nerozumím - stařičká 1530 je po GO, o 5 let mladší 1603 a o 9 let mladší 1658 šly do šrotu, 1003 a 1018 se nákladně opravily, o mnoho let mladší 1089 šla taky do šrotu... Ale jen to jen názor laika.
Nejsem proti nákupu drahých nových tramvají s velkou nízkopodlažní plochou, jen mne připadá, že stávající vozový park je rekonstruován dle schématu, kterému nerozumím.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
MartinK: Ty skříně zase nejsou tak nové, nejnovějším skříním T3 už je bezmála 20let, taky už mají něco za sebou, K2 23let. Do budoucna je určitě lepší volit nové skříně. Osobně jsem na 1753 a 1754 velice zvědavý :-)
Mno, ve středních článcích je taky bohužel docela málo míst k sezení (v KT8D5N jen 2...), proto nízkopodlažní prostor je lépe využitelný až u tramvají jako Anitra nebo Vario LF3 apod.

VS: Zatím jsou na plánu jen 1753 a 1754, které by měly dorazit každou chvíli. Uvidíme, co bude příští rok...


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Takže v K3.N pro Brno se přece jen pokračuje. Zatím jen ty dva vozy nebo jsou v plánu další? dřiv se mluvilo o až 22 vozech, ale to už asi padlo.


Offline
44
17 bře 2006 23:53
Brno
manil píše:
MartinK: Na reko na K3 (resp. KT3) není potřeba staré tramvaje, při rekonstrukci je možno vyrobit celou skříň novou.
S většinou cestujících bych to netvrdil...starší lidé tvoří poměrně vysoké procento cestujících, ale je poměrně problém je naučit využívat nízkopodlažní prostor. Lidé na vozíčku a maminky s kočárky sice jsou menšina, ale pokud se jich sejde více v jednom spoji, NP prostor je příliš malý...


To vím, ale stojí to jiště mnohem víc peněz (dle novin parsu jsou v takovém případě původní jen podvozky a nevím, zda na 1753 a 1754 se vůbec použijí ty z Brna). Proč nevyužít relativně nové skříně a další díly, když by se tím výrazně ušetřilo, mj. i za jednu GO? Mě šlo právě o tuto úsporu a využití pro některé dobré věci..
Jistě je hodně starších cestujících, ale pro ty, kteří by měli problémy se schodama, by ten střední článek snad stačil, je dost velký.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 773 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 31  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 17:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]