Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 326    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 326  Další
Autor Zpráva
Offline
614
25 říj 2019 10:12
Ještě jsem tam do těch příkladů přidal křižovatku Husovy a Nádražní, tam máš taky jízdní pruhy značený na kolejích. Ale určitě s tebou souhlasím, že na té Merhautce by bylo nejlepší řešení to jako "bus pruh" označit v celé délce.


Offline
2865
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No na té Křence je to taky hodně sporný. Ale jo, budiž, já souhlasím, že se tam asi jezdit může. Ale v tom případě by to fakt chtělo tam dát omezení jen pro MHD, protože když ten pruh zaberou osobáky a udělají paralelní kolonu, tak MHD je v ***


Offline
614
25 říj 2019 10:12
"Po kolejích se nejezdí" je teda hodně silný vyjádření a zároveň taky hodně nepřesný. Jedna věc je obecná úprava, která říká, že tramvajový pás je určený především pro provoz tramvají, ale stanovuje určité výjimky, kdy po tramvajovém pásu můžeš jet (objíždění, předjíždění,...). Další věc je dnes už zde zmíněná místní úprava, která může a z pravidla upravuje situaci jinak než stanovuje úprava obecná. Zde vyznačuje 2 jízdní pruhy, které můžeš libovolně (samozřejmě za splnění pravidel pro jízdu v pruzích) použít. Podobný případ máš třeba zde https://mapy.cz/s/dopugasaba, také zde dochází ke zvýšení počtu jízdních pruhů přičemž jeden z nich je vyznačen na kolejích a taktéž je to značeno pouze vodorovným značením, svisle značení máš až před křižovatkou pro řazení v jízdních pruzích. Stejně tak máš jízdní pruhy značené na kolejích třeba zde https://mapy.cz/s/mebuzumuso, dokonce v obou směrech.


Naposledy upravil Ondrah98 dne 17 zář 2023 20:21, celkově upraveno 1

Offline
2865
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tady si myslím, že důvod je jasný -- jsou tam koleje, po kterých se nejezdí. Jestli by totiž nebylo od věci tam naopak přidat značení a povolit jízdu pouze MHD, jinak ten pruh nemá moc smysl.


Offline
614
25 říj 2019 10:12
To máš stejný případ jako jakékoliv jiné zúžení ze 2 pruhů do jednoho. Když se najde dost "oveček" co zůstanou stát v 1 pruhu, tak se přidají další a další a druhý pruh bude prázdný. To by byla otázka spíš na nějakého psychologa, co k tomu lidi vede. Možná nějaká snaha zapadnout do davu a nevybočovat z řady? Já si každopádně podobné případy řádně užívám a té cizí tuposti a ztracenému času se směju. Doteď si vybavuju případ, kdy jsem takhle zažil snad 2 kilometry volnýho levýho pruhu před nějakým zúžením na Hradecké... biggrin


Offline
2865
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
V tom případě ovšem i osobáky můžou tento pruh využít a těsně před zastávkou si vynucovat zip, protože jejich pruh náhle končí (mění se na vyhrazený). Pak mi hlava nebere, proč to nedělají.
(A to nemluvím o tom, že to de facto je tramvajový pás, po kterém se jezdit nesmí.)


Offline
614
25 říj 2019 10:12
P. Haluza píše:
Právě že tam ty dva pruhy značené nejsou! Jediné dopravní značení je až těsně před zastávkou u smyčky.
Vodorovné značení je zcela jednoznačné.


Offline
2865
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Právě že tam ty dva pruhy značené nejsou! Jediné dopravní značení je až těsně před zastávkou u smyčky.


Offline
Uživatelský avatar

186
19 zář 2007 19:46
Možná není řešením něco zakazovat, ale prostě dávat alternativy. Neklimatizované tramvaje typů K, T a KT a přeplněné spoje, to určitě není pro člověka, který má auto, žádná alternativa. Chápu sentiment zdejších diskutujících, čtu to tady už skoro 20 let, taky mám slabost pro veterány.. ale na víkendovou projížďku, nikoli na každodenní efektivní dopravu. Tam jsou Eva a 45T první vlaštovky kulturního cestování. Recept na průjezdné město lze najít v zahraničí. Tenhle příspěvek píšu z osmiset tisícového Marseille. Dvě linky metra, tiché a pohodlné klimatizované tramvaje, auta parkují pod každým náměstím v podzemí, všude nekonečné cyklopruhy, většinou oddělené od ostatního provozu nízkými obrubníky nebo kovovými sloupky. (tak aby v nich nikdo neparkoval, jako se to děje např. na Kounicově nebo Lidické). Průjezd autem městem, tak je často řešen tunely, aby auta nejezdila po povrchu. Kvalitní doprava něco stojí, když bude lístek stát 1EUR, holt se budou někteří mačkat v neklimatizované tramvaji. Možná by při obvyklé Evropské ceně 2EUR/lístek šlo přidat klimu i do vozidel, co tu s námi budou dalších 20 let. A možná by šlo ještě zdražit parkování v centru, aby bylo dost peněz na to podzemí parkování na více místech (Zelňák? Obilňák? Park na Jana Uhra? Otevřít garáže na Veselé? atd) Je to jen o tom, jestli to chceme zadarmo špatný, nebo si zaplatíme kvalitu.

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
614
25 říj 2019 10:12
Naxashi, předpokládám, že ti jde o tento https://mapy.cz/s/dozacecodo krátký úsek, cca 4 míst po obou stranách. To je skutečně velice podivná místní úprava, ta 4 místa nalevo jsou tam podle mě fakt akorát pro zlost, tady musím souhlasit. Nic moc extra nepřinesou, ale 2 větší vozidla se tam proti sobě nevyhnou.

P.Haluza, na Táborské to bude souviset s celkovým uspořádáním té komunikace, tam bude cílem z toho nemít úplně "dálnici", ale opticky tu silnici zúžit a zklidnit, viz úprava zastávek, kdy nejde objet bus. A ty parkovací místa nejsou úplně neobsazený, takže i kdybys tam měl místo parkování pruh, tak dopadneš jako na té Kotlářské, kde se samozřejmě stát nesmí protože se jedná o městský okruh. Zastavit tam ovšem můžeš. To, že se použitím "blikaček" dopouští jiného přestupku je další věc...

Na té Merhautce jsou směrem dolů značené normálně 2 pruhy a těsně před zastávkou je levý pruh označen jako vyhrazený pro MHD. Nevidím problém.


Offline
Uživatelský avatar

9344
10 čer 2004 11:19
Když se zpomalí, tak se navýší potřeba vozidel na linku. Tam delší vozy nepomůžou, protože při záměně krátký/ dlouhý by se natáhl interval. Řekněme, že na linku je dneska potřeba 12 kurzů. Když se zpomalí na 30 , tak těch kurzů bude najednou potřeba třebas 18. Kde se ty vozy a řidiči vezmou ? Navíc, kdo zaplatí navýšený náklady na paliva/elektřinu ? Je MHD v Brně schopná navýšit počet spojů o 1/3 ? A zaplatit to ?
Lidi neocení , když jim přijede dlouhej vůz, ale budou déle čekat. Těm je celá dopprava ukradená, chtějí a potřebují se odvézt z bodu A do bodu B a to pokud možno rychle a jednoduše.

A tím, že natáhnu o 1/3-1/2 jízdní doby, tak to MHD moc nepomůže. Z Řečkovic to je na nádraží dneska 21 minut. Když to najednou bude 30-35 minut, tak to moc nepomůže. Denně to je řekněme 20 minut navíc jen v MHD (nepočítám další linky). Rok 2023 má 250 pracovních dní,to vychází na 5000 minut navíc v MHD. Což je přes 83 hodin, což je 3,5 dne života. A právě tohle je důvod, proč lidé sedají do auta. Protože pokud stráví třebas hodinu každým směrem do a z práce a autem jsou tam za 20 minut, tak každej kdo má tu možnost zvolí auto.


Offline
2865
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A když už jsme u toho, poměrně kuriozní místo je sjezd z Okružní na Merhautovu, kde si to autobusy samozřejmě hrnou po kolejích, přestože tam nemají co dělat -- neexistuje tam žádné dopravní značení, které by jízdu v tomto pruhu povolovalo. Byl jsem tam svědkem už několika nehod, kdy auto při odbočování z Porgesovy vlítlo přímo před rozjetý bus, protože ho prostě za tou kolonou nevidělo. A zajímalo by mě, jak se řeší zavinění, resp. nedání přednosti je jasné, ale ten bus tam neměl co dělat, takže flastřík by měl následovat také.


Offline
2865
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Další příklad třeba Táborská, kde jsou dokonce zálivy na parkování místo toho, aby tam byl regulérní pruh.
A pokud mě osobně něco vytáčí, tak každodenní příděl "porouchaných" vozidel na blikačkách na Kotlářské.


Offline
1799
04 bře 2012 23:26
Další příklad toho parkování by byl třeba tady: https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... 22403&z=18
Ulice je obousměrná, ale díky zaparkovaným autům z obou stran to tam je efektivně jednosměrka. A 68 pak musí čekat, než projedou auta z protisměru. Takže…buďto jednosměrku, nebo líp, zakázat parkování.
Ale jako na tom Veveří tam ty lidi parkují tak moc, že to působí, že to je legální.
Já nevím, no. Přijde mi, že každý v Brně, když potřebuje, tak prostě…zastaví na silnici, však co, oni ho ostatní objedou, že jo, a jde si kam chce. A nic se mu nestane. Všechno v pohodě. WTF? To je to jako všem jedno, nebo to prostě přijali…?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2865
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Asi si nerozumíme. Já jsem neříkal, že se mi to nelíbí. Já jen předložil příklad parkování, které je legální, ačkoliv by býti nemělo. To je vše. A nebo jsem to špatně pochopil a chtěli jste něco úplně jiného :mrgreen:


Offline
614
25 říj 2019 10:12
P. Haluza píše:
No však právě. Byl požadavek na příklad legálního stání, které by legální být nemělo.
Naxashi psal, že pravidla pro parkování jsou moc volná, takže jsem předpokládal nějaký příklad obecné úpravy, která je legální a legální by být neměla. Ale ano, samozřejmě si dodal příklad legálního parkování, které se ti nelíbí, to Naxashi zatím nedokázal... :-k Ale jakákoliv místní úprava musí být řádně schválena, což je skutečně náročný proces a není to jen tak jakože je něco automaticky povoleno. K jakým problémům na té Údolní přes den dochází? Skutečně je tam MHD nějak výrazně zdržována? Nevím, ptám se, v té oblasti se nepohybuju.

Já si třeba narozdíl od Naxashiho myslím, že by se měla právě místní úpravou zlegalizovat spousta míst, kde se v současnosti naprosto běžně ke všeobecné spokojenosti parkuje i když je to v rozporu s předpisy, jejichž dodržování ovšem nikdo nevymáhá. Ne každé parkování v rozporu s předpisy je nutně problém, ale platí to i naopak, ne každé legální parkování je nutně bezproblémové.


Naposledy upravil Ondrah98 dne 17 zář 2023 19:11, celkově upraveno 1

Offline
10026
15 led 2005 23:41
Naopak. Veci jako vzdelani, platove a majetkove pomery, politicke smysleni ci stranicka orientace, je nesmirne dulezita. Clovek rad vi, s kym ma tu cest.

_________________________________
IGOR MAURICIO JE MINIBŮŽEK !!!


Offline
1799
04 bře 2012 23:26
Dodělání VMO, to je taky další věc. Pak je taky extrémně potřeba D43, nebo jak se tomu říká tenhle týden.
Kam ty lidi cpát? No právě do těch delších vozů, vždyť jsem to už psal.
Prosil bych zdejší, aby si nechali své doměnky ohledně věcí jako můj plat, vlastnictví auta apod., pro sebe. Nepatří to sem a jsou to osobní věci, co nejsou relevantní.
Je mi zcela jedno, jestli ostatní mají auto. To, s čím mám problém, je to, že jedinci zdržují skupiny.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2865
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Robert píše:
P. Haluza: Tam to legální je, protože je to umožněno místní úpravou. Legální to nebylo, dokud tam to dopravní značení neudělali.


No však právě. Byl požadavek na příklad legálního stání, které by legální být nemělo.


Offline
125
23 čer 2014 12:31
Myslím, že PvvS trefil pravý důvod. Naxashi auto nemá, nejspíš někde dělá za mizerné peníze, takže si ho ani v dohledné době nebude moci dovolit, proto taková závist a nenávist vůči těm, co auto mají. Toto je spíš na nějakou léčbu...


Offline
10026
15 led 2005 23:41
Ten aktivistickej zoufalec tu jeste neprestal sirit sva nesmyslna moudra?

_________________________________
IGOR MAURICIO JE MINIBŮŽEK !!!


Offline
7531
27 úno 2010 07:40
P. Haluza: Tam to legální je, protože je to umožněno místní úpravou. Legální to nebylo, dokud tam to dopravní značení neudělali.


Offline
Uživatelský avatar

9344
10 čer 2004 11:19
Furt tu Naxashi nenapsal, KAM chce nacpat ty lidi z aut... Tím jeho snížením rychlosti se sníží i oběžná rychlost vozidel a zvýší se jejich potřeba na pokrytí linek ve stávajících intervalech. Takže víc řidičů, víc vozidel na pokrytí STÁVAJÍCÍCH potřeb. A kde je to navýšení pro ty cestující, kteří by přešli z auto do MHD ? Sypat další vozidla nejde do nekonečna. I ulice/tratě mají jen omezenou kapacitu spojů za hodinu a spomalením se ten počet ještě sníží..
Dost problémů je způsobeno jenom tím, že není dokončenej VMO a i tranzit musí přes město. A jakmile se začne ve velkým rekonstruovat D1, tak se na jakoukoliv pravidelnost dá zapomenout. Už teď některý linky mají z JŘ akorát trhací kalendář.


Připadá mi, že je to chování stylem : Já auto nemám, tak ať ho nemá ani nikdo jinej..


Offline
2865
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ondrah98 píše:
Máš tedy nějaký jiný příklad skutečně legálního stání, které by dle tebe legální být nemělo?


Údolní ve směru na Komenského náměstí. Tam je dokonce modrá zóna na parkování, přitom od kolejí to 3 metry nejsou ani omylem.


Offline
Uživatelský avatar

7039
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi: omezovat auta by za mě mělo smysl, až bude hotový městský okruh. Aby byla alternativa. No, a ten zatím není, víme. Město by mělo být především městem krátkých vzdáleností, jak říkají v KAM. Občas jedu po městě o víkendu a říkám si, že o víkendu by mohla být na hlavních silnicích povolená větší rychlost, bo se většinou plížím pomalu prázdným městem. A to tu nemáme (30), jak by někteří chtěli.
S preferencí s tebou souhlasím. A tím směrem by se mělo jít. Zrychlit MHD, nikoliv zpomalovat IAD (tedy alespoň ne explicitně).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 326  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 09 kvě 2025 08:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]