Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 15 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jel jsem včera desítkou a Sochorova už se používá a je v režimu Z, což je potěšující, dokonce se včera okolo poledne povedlo, že desítka nestavěla ani na Kamenolomu a v okolí na těch zastávkách, ale až vyloženě v Komíně. Jak to vypadá se zastávkou Valašská v Lískovci, nevím, když jsem jel nedávno do města, tak osmička stavěla jen na Dunajské a na Osové, jak to bylo před výlukou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Má někdo nafocenou opravu trati do Starého Lískovce a jak to vypadá s tou novou zastávkou při ulici Valašská?

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1492
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Věšeli to naši drátaři a jelikož jsem se jich ptal, k čemu to je, tak jsem to samozřejmě zapomněl.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
OndraS píše:
Jestlije to to samý co roste např. u vozovny Komín, tak je to optickej kabel.

Ano, bude to optika. Taky mě to napadlo, podle smotaného průběhu kabelu na sloupu u konečné Švermova.

Že by datová síť DPMB nebo pronájem místa pro "uložení" vedení kabelu jinému subjektu???


Offline
1492
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Jestlije to to samý co roste např. u vozovny Komín, tak je to optickej kabel.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zesilovací vedení podobně jak na velké dráze?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Na sloupech trakčního vedení od Krematoria směr Osová je nově zavěšen závěsný kabel. Dle provedení se patrně jedná o trvalé řešení. Ví někdo k čemu má sloužit?


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
XXX: Ne, nebudou zrušené linky 81/82, ty linky mají s MHD společnýho jen to, že je jezdí podnik, takže na nich jede nízkopodlažní autobus.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
A této souvislosti bude konečně zrušena linka 82. Teda předpokládám.


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
Mezi Osovou a Dunajskou má vzniknout nová zastávka pro šalinu. Bude to někde v blízkosti parkoviště na Valašské.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Ah, nadzemní dráha. To je pěkný podvod. Černá díra na peníze, scam… A monorail. Jo, ještě to tak.
Ne. Buďme reální. Nevynalézejme znova to, co je vynalezené. Povrchová pouliční doprava je skvělé řešení. Jenže u nás chybí prostě metro. Nebo to, co nazývají SJKD. A měli bychom právě stavět tohle, protože zakopáním šalin v centru pod zem si pomůžeme jen krátkodobě.
Jasně, bude to drahý, ale vyřeší to problém jednou pro vždy. Prostě metro v jedné podzemní úrovni aby se daly měnit trasy linek.
A vzhledem k tomu, že žijeme ve dnešní době, musím dodat, že JŘ by neměly být na úrovni spojů Praha – Brno, ale tak, jak byly kdysi okolo roku 2013.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Nějak si nedovedu představit dráhu v úrovni 2. patra po ulicích za současného šířkového uspořádání. Co by se tím získalo? Brno není ani Nový York, ani Vídeň (Gürtel), ani Wuppertal. Přeložení do úrovně -1 v centrální části by bylo určitě lepší. Minimalistická varianta křečkovická radiála od muzejky po Hybešku, trať po Milady Horákové od Legionářské na Mendlák (pod Špénou) plus vjezd do podzemí od viaduktu. Oříšek by byl napojení tratě po Husově (na obou koncích) a do/z Masarykovy.


Offline
Uživatelský avatar

186
19 zář 2007 19:46
Kdysi před dvaceti lety, když jsem byl na střední, jsem na odbor dopravy posílal takovou svoji studentskou vizi nadzemky pro Brno, tehdy mi to přišlo jako super nápad - lehký monorail... ale už tu prezentaci asi nedohledám:) Jen si pamatuji, že mě fascinoval systém od Intaminu...

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A kudyby ta nadzemka vedla? Nápad nezní špatně, jen si neumím představit úplně trasování.
Krátký zakopání jen Benešova - Husova nedává smysl kvůli víc věcem. Jestli by byly ztracený spády u takovýho přestupu, je už celkem jedno.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1904
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Napadá mě, zda by nebylo schůdnější udělat v Brně místo podzemního diametru nadzemní visutou dráhu vzor Wuppertal. Ono je ve finále jedno, jestli jedu výtahem/eskalátorem nahoru nebo dolů a Schwebebahn na Brnem by byla možná i levnější, než Krtek.


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
GF : a on je nějaký posun ve financováni SJKD ? POkud vím, tak poslední bylo, že Brno couvlo od podmínky financování SJKD společně s ODSunutým nádražím. A tím ten projekt celej padl . Jediný další info bylo, že se nemůžou dohodnout, jestli to měl bejt vlak, nebo metro. Ale financování není a studie proveditelnosti taky ne. A SJTD je mrtvej asi úplně.

Ono, ať měřím, jak měřím, tak mi to ukazuje, že od středu nástupišť po vjezd pod viadukt je to jen 6-7 výškových metrů. Což na žádný zakopání nestačí. A nebyla by ta zakopaná tram náhodou ještě větší překážka než teď ? Teď se dá od Tesca přejít pod nádražím v pohodě. Po zakopání by všichni procházející museli vrchem, a to i při přestupech, vyjít nahoru, přejít a sejít dolu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Metro je v Brně nesmysl, nejzatíženější SJ směr obstará diametr. Ve Štasburku před nádražím šaliny zakopali a vypadá to tam moc pěkně. Od viaduktu by se dalo vyklesat bez problémů, od Benešovy taky. Muselo by ale zůstat místo na koleje do Masarykovy. Nejsložitější by bylo vyjet z úrovně -1 na Nových sadech (kvůli Husově).Jak hluboko je stávající podchod - 4 nebo 5 metrů? Oddělení pěších a šalinujících by se mohlo dost pozitivně odrazit na snížení současného chaosu.


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
A jakej to má potom smysl ? Zrovna na d-8, kde po (případným) napřímení tratě už bude skoro celá trať na svým tělese ? Snížení pokrytí MHD ? Navíc s tou cenou silně přidej, ten tvůj ůsek měří zhruba 3 km (Vojtova-ABB), a třebas Bohunickej tunel má jen 620m za 1,4 miliardy. A to bez dvojího podchodu řeky, hloubenej zhora. To u tý tvý trasy nepůjde.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
PVVS: Kdo tvrdí, že by zůstal na osmičce stávající počet zastávek po zakopání? Proč napojovat Hybešku, když jí stejně koleje k hlavnímu nádraží zůstanou, jenom klasicky beze spojek? Pár stovek miliard by to určitě nestálo, tak tři miliardy možná, ale jak říkám, pořád je to jenom návrh.
Metro má nevýhodu, pokud jde o těžkou verzi jako v Praze, tak musí být hluboko, nebo v zakrytým tunelu, povrchová rychlodráha v podstatě není možná.
Takže pak lidi fárají a dává smysl mít zastávky dál jak kilometr od sebe, protože na pár stovek metrů se hodí víc pouliční dráha.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
Takže ze zakopání nádraží je rázem tunel až kdoví kam ? A kolikpak by si pán přál aby ten tunel měl výšku ? Minimální pracovní výška sběrače je okolo 4m. K tomu pevná jízdní dráha je nějakých 50cm. Trolej musí mít taky nějakou izolaci od konstrukce a samotnej tunel má taky jistou šířku stěn . Navíc musí být zasypanej a nad ním je taky potřeba nějakej pracovní prostor. Navíc je v tunelu potřeba nechat místo pro evakuaci. A jistě je známo, jaká podloží je tam v okolí. Možná tahle mapa napoví : https://mapy.geology.cz/geocr50/#

Tohle by ve výsledku mělo víc omezení, než výhod. Jak by se napojovala Hybeška, Rooseveltova. A stejně by to omezovaly bezpečnostní vzdálenosti v tunelu a navazující úseky. A řešilo by to stěží jedinou linku, přičemž stávající zastávky by dost omezily rychlost. Takže ve výsledku by se rychlostně asi nezískalo nic a vyhodilo by se pár stovek miliard.

Když už podzemí, tak pořádný metro jako nosnou trakci. A s menším počtem zastávek, hlavně na přestupních uzlech.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Propojený by to prostě nebylo. Odstavná kolej u pošty navíc a jinak nic, stačí, že se dá najet přes Vídeňskou na Krematorium. Zakopalo by se někde pod Vojtovou a vykopalo na Olomoucké někde u Životského. Ale to jsem tu už několikrát psal jako představu.
Hloubka by byla nejvíc pod řekou a k nádraží může trasa zas vystoupat tak, aby mezi městským podchodem k Tescu a tou metrošalinou byl minimální rozdíl. Však průřez tunelu nemusí být osm metrů na výšku ve všech partiích.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Jinými slovy, zakopávat to dneska už nemá žádný smysl. To se mělo zakopat všechno v centru a širším okolí, ale protože se to neudělalo, už to udělat není možné.
Řešením toho je opět prostě metro. To, co se tu asi všichni bojí říct. „Ale ono je to strašně drahý.“ Hmm, a to je přesně ten špatný způsob myšlení. MHD má být na úrovni a má lákat lidi, ať tu jsme jako v 'Murice, kde člověk všude potřebuje tu debilní krabici na kolech.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
Tady by zakopání nic moc nevyřešilo. Kousek pod povrchem už jsou kolektory a tram. trať má stavební výšku okolo 6m, tak nevím, kam by se to tam mělo nacpat. Navíc je potřeba ještě započítat sílu desky nad kolejištěm, což taky dá minimálně metr. Takže by se proti stávajícímu muselo jít dolů o nějakých 7-8 metrů minimálně. Tedy dost pod úroveň stávajícího podchodu. Navíc by se tím zrušila Masarykova a minimálně Nový sady. Navíc kde by se musely stávající tratě začít zahlubovat, tak aby se dodrželo bezpečný klesání a rozhled ? Kde by bylo vyústění, třebas pod viaduktama ? Nebo jak to zapustit od maliňáku , tak aby byla zachována možnost odbočení pod viadukt a zároveň minimálně jeden silniční pruh v každým směru ?

A to stromořadí by asi bylo maximálně v kontejnerech, nebo jen travní koberec.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, pochopil jsem to tak, že by zanikl čtyřkolejný úsek se spojkama, jenom by zůstala trasa po Benešové od Maliňáku, z ní by šlo jet na Masaryčku i na Nové Sady a dál na Mendlák. Osmička by byla zakopaná a asi kvůli ní by se musela někam vymístit smyčka trajflu a kus podchodu. S takovouhle představou celkem souhlasím. Vůbec by nevadilo, kdyby trajfl dělal blokovou smyčku od Křenky na Maliňák a zpátky po Kolišti. Co jsem se díval na staré linkové vedení z osmdesátých let, tak to tak bylo snad během stavby podchodu, někdy v druhé půlce osmdesátek.
Jestli by byla na povrchu pěší zóna se stromořadím jako na Joštové, je otázka, celkem by se mi něco takového líbilo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
A mohu se zeptat jaká je vlastně výhoda to zakopat? Ono dost záleží, kde se to zanoří a kde vynoří. Ale obecně, pokud mám šalinu pod zemí, tak se k ní musím dostat, což znamená třeba +2 minuty, tedy aby se mi to vyplatilo, to chce už tak 3 semafory. Samozřejmě, pokud tam jen přestupuji, tak je to jedno. Také to pravděpodobně bude znamenat, že některé zastávky padnou (např. Nové sady). Nějak si nedovedu představit výhodu v tom, že by celý uzel šel pod zem (vzhledem k počtu tratí vstupující do daného uzlu - od Maliňáku, Křenky, Úzké, Hybešovy, Husovy a Masarykovy), bylo by to drahé, nějaké výhody, ale i nevýhody.
Diametr ano, páteřní linka pro rychlé spojení pod zem (krom sever-jih si dovedu představit i východ-západ - tedy udělat linku 8 bez jediného semaforu), ale zakopat celý uzel by bylo podle mne kontraproduktivní.

Za mne tedy nemám problém s povrchovým uspořádáním, ale současný stav je otřesný. Za mne překopat od základu, včetně podchodů. Když vezmete přednádražní prostor a celý trojúhelník, tak je tam místa spousty, tam něco vymyslet.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 23 pro 2024 01:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]