Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 33 z 136    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 136  Další
Autor Zpráva
Offline
613
25 říj 2019 10:12
A neplatí/neplatilo to kvůli Novým sadům a Renneské třídě?


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Neplatil zákaz jízdy vozů s výklopnými dveřmi na trati do SL? Teď jsem zaregistroval pražské T6 na d5. Nebo ten zákaz platí až od Švermové?

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Přesně tak. Vážíme tady na jedné straně obsluhu Lesnické a Tomanovy (kolik poptávky generují je zřejmé i z toho, že jsou obě na znamení, byť v různém režimu) a regionální vazby a la Bieblova a Fügnerova a na druhé straně efektivitu a co nejmenší obtěžování (většiny) cestujících výlukovými opatřeními.
Obětování Lesnické vidím jako nejmenší problém Na Zemědělskou je to coby grymlem dohodil a zbytek dos.al.
Odhaduju, že z Bieblovy a Fügnerovy se ausgerechnet na dolní Jugoslávskou dostává výrazná menšina, zato půlce Lesné se cestovní doba do centra zbytečně prodlouží (minimálně o čekání na a57, která než od Halasáku dojede do ŠČ, tak by byla X9 málem už na Moraváku.
Maleček bezmocně rozhazuje rukama, že DPmB s MČ nejednal a dává od toho ruky pryč.


Offline
Uživatelský avatar

3229
14 čer 2004 18:56
blekfild
Johny5:
myslím, že tu mícháme víc věcí dohromady a já jsem úplně ten poslední, kdo by chtěl v trvalém režimu znovu zavádět nějakou obdobu někdejší 76 :-)
Uvažoval jsem jen a pouze o náhradní dopravě...

Na druhou stranu, výluková opatření by podle mě měla být efektivní a pokud možno, co nejméně cestujícím komplikovat život. U té 46 je to v podstatě jedno, lidi z Lesné si přestoupí ve Štefánikově čtvrti na šalinu a nic se pro ně nemění, u x9 ale ten výlet kolem pošty dost protáhne jízdní dobu. Odhadem:
Bieblova 0 - Lesnická 3 - Pošta 5 - Tomanova 6 - Jugoslávská 9 - Dětská nem. 11
vs.
Bieblova 0 - Zimní stadion 3 - Pionýrská 6 - Moravské nám 10
Tzn. ten výlukový bus by byl dřív v centru, než schválená varianta vůbec dojede k přestupu na tramvaj. Pak je otázka kolik % cestujících opravdu má cíl cesty někde mezi Lesnickou - Jugoslávskou, že to vykompenzuje výrazné prodloužení jízdní doby těch ostatních.
Pokud by ten rychlospoj do centra jel přes nám.28 října, tak Bieblova a Fuegnerova směr Jugoslávská a stará Černá POle = jeden přestup.
Že jsem si obětováním Lesnické výrazně naběhl, je mi jasné :-D

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
ds píše:
Na druhou stranu částečně má Goldfinger pravdu. Pokud bychom obětovali zastávku Lesnická a odkázali místní na trolejbus s přestupem, pak by se to nabízelo udělat takto
x9 - Haškova-Halasovo nám.-Bieblova-Zimní Stadion-Lidická-Moravské nám, objezd parku
46 - Haškova - Štefánikova čtvrť - provazníkova - Zemědělská - Erbenova - Lidická nebo osmec - Moravské nám, objezd parku

Z hlediska voz km to není zase takový rozdíl, 9 do Štefánikovy čtvrti by asi nebyla vůbec potřeba (a do Juliánova by tak mohla jezdit 10 z Bystrce), zejména by to ale ze západní strany Lesné výrazně zkrátilo jízdní dobu do centra.


Už i Ty Brute? :shock: :shock:

Možná budu za hloupého kluka, ale princip výlukových opatření vidím trošku jinde. Pokud je to možné, tak by měla výluková organizace pokud možno zachovávat stávající vazby v dotčeném území. V tomto originálním návrhu postrádám například spojení ze sídliště Černá Pole (zastávky Bieblova a Fügnerova) do oblasti "starých" Černých Polí nebo dolů na Jugoslávskou. Například taková babička, která dojíždí do Domu zdraví na Jugoslávské. Stejně tak oblast kolem Lesnické, kterou jste obětovali jak levé křídlo na bojišti, by se dolů dostala jak? Jasně, všichni budou tak nadšeni, že se dostanou autobusem zase do centra, že rezignují na jakékoliv lokální vazby v hustě obydleném území. Ale pokud to byl jen modelový šotosen, tak beru zpět a omlouvám se, že mě to lehce zaskočilo a včas jsem tuto léčku nerozpoznal :D :D

Nicméně vůbec "šoto-modelově" nezpochybňuji, že by si nějaká linka ze západu Lesné po TGP a kolem Lužánek do centra svoje cestující našla. Bez ohledu na to, zda je výluková, či za běžného stavu. Ostatně stejně by si cestující našly určitě i linky ze sídliště v Řečkovicích po Sportovní do centra nebo z Líšně po Ostravské do centra. A že by takových případů po Brně bylo. Pokud bychom se shodli, že to je ten nejlepší koncept pro systémovou MHD v Brně, tak přestaňme investovat do tratí, mimo pár nosných radiál, a zaplavme město maršrutkami a autobusky, které paletu všech těchto možně poptávaných vazeb zajistí. Příkladů pro tato řešení je na východ a jihovýchod od naší republiky poměrně hodně. Raději bych ale zůstal v Evropě a koukal na příklady spíše západním směrem.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Chodník na druhé straně Lesnické podél areálu MZLU je širokánský a bez aut.


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ta proplítačka okolo Cejlu si podle mě lidi našla hlavně proto, že v oblasti plynáren a technických služeb a dalších areálů ty zastávky k sobě nejsou úplně blízko.
Co se týká budoucí výluky Lesnické a nápadu nejezdit autobusem na Lesnickou a jet z Halasáku přímo po gen. Píky a dolů k Zimáku, tak jsem pro, případný přestup by šel z trajflu na Zimáku a jinak se dá dojít na Zemědělskou pěšky, i když teda s těma zaparkovanýma autama tam není úplně moc místa na chodníku, co mám zkušenost.
V pravidelném provozu se Lesnická (tram) hodí, protože přecházení čtyřpruhu s tou odbočnou větví od gen. Píky do Provazníkovy není nic příjemného, zvlášť pro mě osobně, takže i když vypadám jako blbec, že jedu jedinou zastávku šalinou, tak radši jedu, než jdu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
No tak x5 byla opravdu fajnová linka, dokud byla výluka. Sice z hlaváku si člověk musel popojet, ale jinak to bylo pěkné spojení. Ta náhradní doprava přes Cejl v loňském roce byla sice klikatá, ale přesto jsem touto linkou občas z města na Lesnou jel, zvláště v létě když jel autobus s klimou, to bylo fajn. Ale díky uzavírce Husovických tunelů došlo ke zpomalení pod Lesnou. Ale i tak si ta linka podle mne lidi našla.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
ds: Chytrej kluk. Obětování Lesnické by neznamenalo žádné drama - kromě trolejbusu se dá v poho dojít na Zemědělskou.


Offline
Uživatelský avatar

3229
14 čer 2004 18:56
blekfild
Na druhou stranu částečně má Goldfinger pravdu. Pokud bychom obětovali zastávku Lesnická a odkázali místní na trolejbus s přestupem, pak by se to nabízelo udělat takto
x9 - Haškova-Halasovo nám.-Bieblova-Zimní Stadion-Lidická-Moravské nám, objezd parku
46 - Haškova - Štefánikova čtvrť - provazníkova - Zemědělská - Erbenova - Lidická nebo osmec - Moravské nám, objezd parku

Z hlediska voz km to není zase takový rozdíl, 9 do Štefánikovy čtvrti by asi nebyla vůbec potřeba (a do Juliánova by tak mohla jezdit 10 z Bystrce), zejména by to ale ze západní strany Lesné výrazně zkrátilo jízdní dobu do centra.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Ale tohle je krapet jiná situace. Od 28. října je to na Moravák bratru 500 m. Přestupem ze ztrací min. 5 min. X9 je úplně k ničemu - vede paralelně se šalinou.


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Souhlas s DS. Tuhle verz jsem myslel, že byla jeden čas i bez výluk, po konci X5 za Miladu. Podle mě dost zbytečná linka. Vedení po Cejlu bylo něco jinýho.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3229
14 čer 2004 18:56
blekfild
goldfinger píše:
To bylu, tuším, při výluce Cejl. Bus se motal Bronxem, jako nudla v bandě, tak není divu, že jím jel málokdo. V tomto případě jde ale o prodloužení z 28. 10. na Moravák, díky čemuž by nemusela jezdit x9, resp. by mohla pendlovat ze ŠČ na Jugoslávskou a zpět.


nikoliv, mám na mysli výluku na Milady Horákové a náhradní 46/x5 po Drobného a zpátky po Lužánecké. Tak moc to chtěla MČ zachovat i po výluce, že to DP musel znechutit intervalem 30 minut a následně konečně zrušit :)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
ds píše:
No jako obyvatel si Brna-severu si pana Malečka za hodně věcí vážím, ale o MHD se s ním diskutovat nedá, tam je příliš pod vlivem důchodcovské kliky z Lesné. Odmítnutí prodloužení šaliny po Seifertově jde v tomto bohužel za ním.
Předpokládám, že celá debata o linkovém vedení během výluky by se změnila v požadavek přímé 46 do centra, což by sice bylo celkem logické, ale v praxi neproveditelné a po výluce nezrušitelné.

I já se podepisuji. Je to populista, který kecá do věcí, kterým nerozumí.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
[
Cracatit píše:
Nemyslím, že by 46 do centra byla nezrušitelná. Jeden rok už byla zavedená a ehm, moc tím nikdo nejezdil, takže se dá argumentovat, že lidi řvou na radnici, pindají do všeho a pak to v reálu nevyužijou, takže by mohl někdo radnici popotahovat za "péči řádného hospodáře." Fakt jsem klidný.

To bylu, tuším, při výluce Cejl. Bus se motal Bronxem, jako nudla v bandě, tak není divu, že jím jel málokdo. V tomto případě jde ale o prodloužení z 28. 10. na Moravák, díky čemuž by nemusela jezdit x9, resp. by mohla pendlovat ze ŠČ na Jugoslávskou a zpět.


Offline
14
14 úno 2020 20:08
Ptám se vás, je k dnešnímu dni možno vést bus po tramvajovém pásu při možných zácpách?


Offline
3103
29 srp 2009 19:30
ds píše:
No jako obyvatel si Brna-severu si pana Malečka za hodně věcí vážím, ale o MHD se s ním diskutovat nedá, tam je příliš pod vlivem důchodcovské kliky z Lesné. Odmítnutí prodloužení šaliny po Seifertově jde v tomto bohužel za ním.

Pod to se můžu podepsat.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6204
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mnadenicek píše:
No krom vyhlášek tu máme ještě normy, např. čsn 736110 místa pro přecházení zná, v podstatě jsou pro ně pravidla hodně podobná jako pro přechody z hlediska stavebního. Pokuď nejdou udělat správně, pak podle normy(změna1):
10.1.3.1.14 Pokud místo pro přecházení/přechod pro chodce není možno z důvodu stavebně technických
nebo provozních podmínek považovat pro osoby se zrakovým postižením za bezpečné, zřizuje se pouze
varovný pás; signální pás a vodicí pás přechodu se neprovádí.

... se po zdůvodnění dají vypustit/nahradi varovným pásem, což ale neospravedlňuje jejich uplnou absenci na celé Lesnické (když už není přechod), protože projektant nevyřešil jejich správné umístění. Ano, nevidomý jako ostatní pak může prostě přejít v podst. kde libo, ale to asi není uplně ok.

Chodník šířky 2m je docela běžný, min. 1,5m. Případný zkrácený signální pás, od kterého už těžko "chytnout" správný směr nám myslím u NIPI prošlo kompenzovat vodící linií na vozovce, která pomůže držet směr i když šířka přecházení je jinak vyhovující.
Právě u přechodů už to odsazení není (nebo by nemělo být) a tím se pozná, zda-li jde o přechod, či místo pro přecházení.

O kompetentnosti některých dotčených orgánů radši pomlčím:)


Bral jsem to pouze v kontextu závazné legislativy. :-) Nejpovolanější autoritou by v této problematice měli být konzultanti, kteří posuzují bezbariérovost a vydávají stanoviska za Odbor zdraví MMB. Bohužel ne všechny ostatní dotčené orgány jejich názory ctí...

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nemyslím, že by 46 do centra byla nezrušitelná. Jeden rok už byla zavedená a ehm, moc tím nikdo nejezdil, takže se dá argumentovat, že lidi řvou na radnici, pindají do všeho a pak to v reálu nevyužijou, takže by mohl někdo radnici popotahovat za "péči řádného hospodáře." Fakt jsem klidný.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3229
14 čer 2004 18:56
blekfild
No jako obyvatel si Brna-severu si pana Malečka za hodně věcí vážím, ale o MHD se s ním diskutovat nedá, tam je příliš pod vlivem důchodcovské kliky z Lesné. Odmítnutí prodloužení šaliny po Seifertově jde v tomto bohužel za ním.
Předpokládám, že celá debata o linkovém vedení během výluky by se změnila v požadavek přímé 46 do centra, což by sice bylo celkem logické, ale v praxi neproveditelné a po výluce nezrušitelné.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Ptal jsem se starosty Brna - severu na jeho názor na organizaci dopravy při výluce Lesnická a odpověděl, že městská část dosud, tedy měsíc před zahájením výluky o náhradní dopravě nebyla informována. Kompetenci DPmB v nejmenším nezpochybňuji, ale samospráva by do konečné podobě měla mít šanci uplatnit svoje připomínky, protože zná nejlépe situaci v místě samém.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
Ondra K. píše:
S bezbariérovými úpravami míst pro přecházení je to složitější, protože vyhláška 398 z roku 2009 o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb pojem místo pro přecházení nezná a jiný závazný dokument k tomu není.

V praxi jsou dotčenými orgány akceptovány obě varianty úprav, tedy jak s odsazeným signálním pásem tak úplně bez signálního pásu. Každé místo pro přecházení se pak obvykle posuzuje individuálně podle konkrétní místní situace. Úprava s odsazeným signálním pásem vyžaduje šířku chodníku min 1,8 m (0,4 m varovný pás podél obruby, 0,4 m odsazení signálního pásu a délka signálního pásu je dle vyhlášky 398 min. 1,0 m), což je šířka, která na spoustě míst prostě není. Druhá věc je, že stejnou úpravou s odsazeným signálním pásem se značí přechody pro chodce přes tramvajovou trať.

Zrovna v diskutovaném případě Lesnické je použití úpravy bez signálních pásů na místě, protože by nevidomému hrozila záměna s přechodem pro chodce.


No krom vyhlášek tu máme ještě normy, např. čsn 736110 místa pro přecházení zná, v podstatě jsou pro ně pravidla hodně podobná jako pro přechody z hlediska stavebního. Pokuď nejdou udělat správně, pak podle normy(změna1):
10.1.3.1.14 Pokud místo pro přecházení/přechod pro chodce není možno z důvodu stavebně technických
nebo provozních podmínek považovat pro osoby se zrakovým postižením za bezpečné, zřizuje se pouze
varovný pás; signální pás a vodicí pás přechodu se neprovádí.

... se po zdůvodnění dají vypustit/nahradi varovným pásem, což ale neospravedlňuje jejich uplnou absenci na celé Lesnické (když už není přechod), protože projektant nevyřešil jejich správné umístění. Ano, nevidomý jako ostatní pak může prostě přejít v podst. kde libo, ale to asi není uplně ok.

Chodník šířky 2m je docela běžný, min. 1,5m. Případný zkrácený signální pás, od kterého už těžko "chytnout" správný směr nám myslím u NIPI prošlo kompenzovat vodící linií na vozovce, která pomůže držet směr i když šířka přecházení je jinak vyhovující.
Právě u přechodů už to odsazení není (nebo by nemělo být) a tím se pozná, zda-li jde o přechod, či místo pro přecházení.

O kompetentnosti některých dotčených orgánů radši pomlčím:)


Offline
3008
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ondra K.: Opět nesouhlasím, projektant mít problém nebude, protože jsem navázal kontakt s lidma z panelu pro bezbariérovost, co jsou na magistrátu a ti to prokonzultují s prováděcí firmou i projektantem a řeknou mu, co se v praxi osvědčilo, když vyhláška mlčí nebo je nejednoznačná.
Kdyby se k tomu chtěl někdo vyjádřit skrz ten panel na magiči, tak pište Mgr. Evě Rossi: rossi.eva@brno.cz

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7523
27 úno 2010 07:40
No to ne. Pokud je na přechodu, nesmíš ho omezit, tedy musíš zpomalit či zastavit, aby mohl v klidu dokončit přecházení. Pokud na něm není, tak můžeš v případě, že není ve tvém jízdním pruhu, klidně jet, protože ho omezit můžeš.


Offline
Uživatelský avatar

280
31 led 2010 23:09
Pro chodce pro přechod silnice slouží přechod nebo místa pro přecházení, avšak když není ani jedno v dosahu 50 metrů, tak může přecházet kde chce. Řidič chodce na přechodu nesmí ohrozit ani omezit - musí ho pustit. Na místě pro přecházení ho může omezit - nemusí ho pustit. Mimo přechod má chodec, ale pořád přednost v tom že ho nesmíte ve vozovce ohrozit, takže jakmile je ve vozovce je to vlastně jako by byl na přechodu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3396 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 136  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 dub 2025 16:22
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]