Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 76 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Cracatit píše:
Jenom by mě zajímalo, jak se vykutat na Konečňáku, do skaly nad Pekařskou by se zavrtat šlo. :smile: Slovaňák je zbytečnost, když se dá durch vozovnou Medlánky. I když jako jo, pohled na průplet drátů šaliny a trajfu by byl třeba na křižovatce s Husitskou docela zajímavej, možná by z toho vylezla Faradajova klec. :mrgreen:


Kdybych dělal tento tunel, tak bych se vynořil asi až v Björnsonově sadu. Ale když tunel pod Úvozem, tak jenom silniční maximálně s jedním nájezdem/výjezdem na Tivoli a koncem u zimáku.

Jediný smysluplný tunel pro šalinu mi připadá pod Špénou (Údolní - Mendlák).


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Cracatit: Tak na Konečňáku je zelená plocha. Tak by už nebyla zelená.
Slovaňák jsem myslel jako pro regulérní linky. Nebylo by to jen pro mimořádnosti. Něco jako linka Řečkovice, Slovaňák, Konečňák, Mendlák (poslední 2 mým zmiňovaným tunelem) a pak zase TP (resp. Medlánky, protože konečnou posunout dozadu, Slovaňák, Moravák a pak kamsi dál.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jenom by mě zajímalo, jak se vykutat na Konečňáku, do skaly nad Pekařskou by se zavrtat šlo. :smile: Slovaňák je zbytečnost, když se dá durch vozovnou Medlánky. I když jako jo, pohled na průplet drátů šaliny a trajfu by byl třeba na křižovatce s Husitskou docela zajímavej, možná by z toho vylezla Faradajova klec. :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Cracatit: No, mně zase přišlo nejlepší to dát do podzemí, vzhledem k tomu, že dávat na tu silnici trať není dobrý nápad. Navíc, pokud to je v podzemí, je možné řídit si lokální sklon, jen vím, že se potřebuju dostat z jistého místa (s jistou výškou) do jiného. Tzn. vím celkový průměrný sklon, ale co si můžu určit je to, jaký bude kde.
Tu propojku, kterou navrhuješ, jsem taky zvažoval, ale pak jsem si říkal, že tohle bude nelepší nechat trolejbusům.
Ta plánovaná odbočka, to je taky docela hardcore. I na mě. Jako jo, palec nahoru, jen ať to udělají, je to ale něco, co mně osobně by přišlo už příliš.
Zmiňuješ vinohrady: tam vlastně taky povedou koleje v mé BAHN verzi.
Když jsme u spojek, ta ze Staré Osady na Otakara Ševčíka by se taky hodila. Stejně jako ta přes Slovaňák. Nejde jen o smyčku, ale jde o propojení linie 12 a 1+6.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Naksashi: jo, přesně takovej úlet s Úvozem jsem měl na mysli, jenom ne podzemní. :mrgreen:
Pokud to nemá být ##MLUVÍM SPROSTĚ##, pak by se ale mohla hodit trať od Údolní po Úvozu na Pionýrskou a propojit s tratí od Zemědělské na Lesnou, vznikla by tak alternativa k části malého okruhu a Miladě Horákové, jak jsem říkal, obešlo by to Jugoslávskou při mimořádnostech a výlukách, eventuelně, když už se plánuje odbočka k plaveckému stadionu od Štefánikovy ulice, proč ji neprotáhnout na gen. Píky (jasně, je tam kopec kolem arboreta, ale není tak prudký jako třeba na Vinohradech).
Spojka do Líšně mě napadla ze SO nějak pod sídlištěm do Juliánova, ale pak je kopec, nicméně vedení po trase současného trolejbusu T-27 by nemuselo být tak strmé, kopec na Akátky není prudší než po Údolní na Kraví horu a smyčka by byla na Pálavském náměstí, nebo by se mohla propojit pod drátama současného T-25/26 na Novolíšeňskou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
goldfinger píše:
...A pak bych možná obnovil trať ze SO do Majlontu, ale přes Markéty Kuncové most je nachystaný, jak by se teď při výluce Valchařské hodila...


Ze Staré Osady by bylo líp vést šalinu na Vinohrady, někam do oblasti Pálavského náměstí. Vést odbočku původní trasou - ne po ul. Marie Kuncové - do Obřan (po odvedení VMO přes Vincky), proč ne, ale co do poptávky, mělo by to význam?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Cracatit a tr:
Koleje na úvoze. OK. Nechte mě říct vám mou BAHN Brno fantazii.
Odbočka z Mendláku, jak trať zatáčí na Pekařskou. Odbočka jede k té bazilice a zajíždí tam do tunelu. Tunelem to pak pokračuje podél Úvozu, stejnojmenná zastávka je na úrovni té, kde staví 4, ale tahle zastávka je podzemní. Trať dále pokračuje stále podél Úvozu v podzemí, vynořuje se na Konečného náměstí, kde je plnohodnotná křižovatka se stávající tratí. Jde odbočit odkudkoliv kamkoliv.

Jak se dostanu k BAHNu (nejdřív potřebuju něco naprogramovat), tak tohle je jedna z věcí, kterou chci realizovat. Brněnská síť podle mých představ. A spojka přes Slovaňák je jedna z těch „menších“ úprav. Jedna z dalších větších je třeba přesunuté nádraží a trať na Přízenice (co obsluhuje to nádraží, tahal jsem to z územního plánu). A samozřejmě, nová vozovna pro vysokokapacitní vozidla na Starém Lískovci. Opět, nejsem autorem tohohle nápadu. A v Líšni vzniká plnohodnotná vozovna pro historická vozidla (jejichž definice je pravděpodobně jiná, než ta vaše).

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Prodloužení z Julcu na Novolíšeňskou by bylo přínosné, ale asi by se musel prokopat tunel kvůli stoupání,
Jako docela potřebnou vidím spojku Kounicovy a Veveří ve směru od Klusáčkovy kvůli výjezdu z Medlánek přes TP na Bastr.
A pak bych možná obnovil trať ze SO do Majlontu, ale přes Markéty Kuncové most je nachystaný, jak by se teď při výluce Valchařské hodila...
Přípojka ŠČ a Čertovy rokle snad bude.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
První ozubnicový rozhodně ne, možná tak druhý nebo třetí. (První budou Kamechy, jestli neprokopou ten tunel, druhý by mohl být místo lanovky na Kampus).

A teď vážně, myslím, že co se nových tratí týče, bylo by vhodné zasíťovat stávající úseky, nejenom prodlužovat paprsky. Jako nejdůležitější vidím propojku z Nových sadů ulicí Úzkou k Dornychu a i do Křenové, aby 1) byla náhrada za úsek pod viaduktem 2) pomohlo by to rozdělit zátěž na Hlavním nádraží, protože teď je od Maliňáku přivedeno více směrů než od Nových sadů.
Zrovna ten Úvoz mi až tak důležitý nepřipadá (leda jako první krok náhrady t-25 za d-25), když už ozubenou propojku tak z Julianova na Novolíšeňskou :-) (a případně protáhnout na druhou stranu na Starou osadu)

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ještě bych uvítal manipulační spojku z Geislerovy na trať do Židenic.

A ještě bych růžového sloha a kolejovou 44/84.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Cracatit píše:
Ale když už jsou tutakovéhle nereálné fantazie jako Slovaňák, pak si říkám, proč někoho nenapadla trať po Úvoze na Konečného náměstí, nebo třeba od Pionýrské kolem Lužánek na Lesnickou. (To druhé mi taky přijde jako úlet, ale pomohlo by to při případném zablokování křižovatky Jugoslávská). Co vy na to?


Tramvaj na Úvoze? Že by první ozubnicový úsek... :-)


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ale když už jsou tutakovéhle nereálné fantazie jako Slovaňák, pak si říkám, proč někoho nenapadla trať po Úvoze na Konečného náměstí, nebo třeba od Pionýrské kolem Lužánek na Lesnickou. (To druhé mi taky přijde jako úlet, ale pomohlo by to při případném zablokování křižovatky Jugoslávská). Co vy na to?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To bude asi nějakej vtip. Jednak je blízko Semilasso a smyčka KPN a jednak je o pár zastávek dál možnost otočky ve vozovně/průjezd vozovnou na druhou trať, pokud je to nezbytně nutné a že se to už párkrát použilo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
](*,) jj, zrovna v těch místech je smyček fakt málo... Nebo jsem jen nepochopil pokus o vtip?

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Eda: Proto jsem taky pro protažení kolejí Slovaňákem a vybudování tam (okolo náměstí) oboustranné smyčky.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Doufám, že DP nedopustí zrušení důležité smyčky na Mendláku.

Bohužel už velmi brzo přijdeme o jednu smyčku - Zvonařku. A doufám, že žádná další následovat nebude. Důležitost manipulačních smyček, spojek a podobných staveb se v poslední době velmi podceňuje. To pak samozřejmě negativně ovlivňuje samotný provoz.


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
No, smyčka v těsné blízkosti vozovny Pisárky nemá ani tak vzniknout z důvodu minimalizace jalových km, jako spíš aby se tramvaje od/do Bystrce měly možnost otočit vůbec. Smyčka na Mendláku totiž nemusí mít dlouhého trvání (dostavba činžáku uprostřed náměstí a celková rekonstrukce).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Pokud se nepletu, tak smyčka by měla být někde u zastávky Lipová v prostoru současného Výstaviště. Účelem bude možnost zátahu od Bystrce do Pisárek a výjezdu na Bystrc přímo z Pisárek bez nutnosti zajíždět na Mendlák. V dnešní době přímý zátah od Bystrce vyžaduje jízdu zpětným pohybem přes boční vrátnici a přímý výjezd na Bystrc vyžaduje jízdu zpětným pohybem přes současnou smyčku. Hlavně takové výjezdy pak vyžadují změnu rozestavení vozů na výjezd.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Asi aby tramvaje od Bystrce mohly rovnou zatahovat do Pisárek a nemusely se jezdit otáčet až na Mendlák.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

276
31 led 2010 23:09
Budoucnost pro Pisárky: Lanovka ke Kampusu, tramvajová smyčka i parkovací dům

...Poslední plánovanou změnou je vratná tramvajová smyčka mezi zastávkami Lipová a Pisárky za 191 milionů. Tato etapa je dlouhodobě plánovanou a z provozního důvodu nezbytnou investicí Dopravního podniku města Brna...

Můžete mi prosím vysvětlit co si pod tím mám představit? Kde tam ta smyčka bude? A vlastně proč (má to něco společnýho s odstavením provozu při stavbách na Žabovřeské?)?


Offline
Uživatelský avatar

276
31 led 2010 23:09
MKzB: Jé pražske tramvaje ještě fungujou? Tam sem nebyl tak 8 let biggrin díky


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
V Brně se teď používají hodně VUIS panely.


Offline
Uživatelský avatar

276
31 led 2010 23:09
Mohl by mě někdo vysvětlit rozdíly nebo výhody mezi dřevěnýma a betonovýma pražcema ... popřípadě i tím co se používá teď u zapuštěnejch kolejí? :D


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Porovnání původního a současného stavu. Dále bylo na zastávce Bieblova dodatečně natřeno zábradlí a vyměněna zde tolik diskutovaná cedule POZOR TRAMVAJ :-)
Příloha:
Původní stav.JPG
Příloha:
Současný stav.JPG

Příloha:
Původní stav (2).JPG
Příloha:
Současný stav (2).JPG

Příloha:
P1360824.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, nevím, co přehodili na druhé straně od sídliště do města, ale zapískovaný chodník je tam tak, že čáry málem nejdou pošlapem najít, holí tak sem tam ano. Směr od města je super, takhle nějak by to mělo vypadat. Plus prý tomuhle směru (do sídliště) ještě chybí vodicí zábradlí s vodorovnou tyčí kousek nad zemí, co mi vysvětloval náš kontakt (člověk pro odstraňování bariér z Tyflocentra), ale podle mě by takové zábradlí stejně bylo k ničemu, když je u označníku lavička, která poslouží stejně dobře. Jinak by to chtělo pořádný úklid právě od toho písku, asi jako v zimě, kdy tu vysypou na sníh kýbl písku a finito, žádné pořádné rozhrnutí.
Ještě mám jednu námitku proti úpravě zastávky do města, když už se s tím něco dělalo, proč musí být sloup s jízdníma řádama uprostřed chodníku, když hned vedle něj je stěna čekárny? Proč ten sloup nejde dát o dva metry blíž k silnici, aby tím pádem byla větší průchozí plocha a člověk nemusel vyhýbat sloup a stěnu, ale stačilo mu vyhnout jen samotnou stěnu? Tohle jsem prostě nepochopil, když na jiných zastávkách může viset jízdní řád v boudě a označník může být třeba až někde v trávě nebo na zídce, jak je to na Dunajské...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3280 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 zář 2024 07:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]