Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 8    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
TMB píše:
Dcera jednou omdlela v horku v narvaném trolejbusu linky 26 při jízdě z Oblé na Mendlák. V poršatch prý je alespoň výkonná ventilace, ale já jsem ji za těch 10 let snad ani jednou zapnutou nezažil. A to je v těch vozech při dnešním počasí dost nepříjemně horko. Já pro klimatizaci v MHD jsem a nevidím zásádní rozdíl v tom, jestli jedu 30 - 45 minut v hicu vlakem, regionálním autobusem nebo tramvají. Možná v tom, že vozidla MHD bývají víc narvaná, takže jízda v horku je o to nepříjemnější.

Jo, 13T ventilaci mají, ale taky nepamatuju, že bych ji zažil zapnutou. Nejblbější je to za deště, kdyby se ta ventilace hodila na odvětrání vlhka.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
LukinT: Vídeňské metro a S-Bahn je opravdu extrém, malý tip: pokud budete ve Vídni a budete mít tu možnost, tak raději cestujte tramvajemi a autobusy, tam je klima obvykle nastavena tak, že působí příjemně.


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
Abych uvedl trochu protiklad, tak jsem cestoval půl dne po Vídni U-bahnem a z neustálého přecházení z horka do "zimy" v klimatisovaných soupravách typu V mi také nebylo zrovna nejlépe. Přišlo mi to tam opravdu přehnané.

_________________________________
Obrázek


Offline
821
25 led 2006 09:46
Dcera jednou omdlela v horku v narvaném trolejbusu linky 26 při jízdě z Oblé na Mendlák. V poršatch prý je alespoň výkonná ventilace, ale já jsem ji za těch 10 let snad ani jednou zapnutou nezažil. A to je v těch vozech při dnešním počasí dost nepříjemně horko. Já pro klimatizaci v MHD jsem a nevidím zásádní rozdíl v tom, jestli jedu 30 - 45 minut v hicu vlakem, regionálním autobusem nebo tramvají. Možná v tom, že vozidla MHD bývají víc narvaná, takže jízda v horku je o to nepříjemnější.


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
P. Haluza píše:
Věčná debata s hloupými argumenty. Zopakuji taky jeden: budete stejnou logiku o 3 °C aplikovat i v zimě, kdy bude venku pod nulou?



Bavím se o klimatizování prostor všeobecně. A divil by jste se jak je v místnosti dobře když se nešetří a pořídí se zařízení správně.

Já doma klimu mám už skoro 10 let a protože jí mám vybranou dobře - tedy na pokoj o rozměrech 26 m2 mám jednotku která by měla uchladit 36 m2. A opravdu mi stačí chladit jen o ty cca 3°C...

Jenže to je to co říkám od začátku. Spousta lidí vůbec neví jak toto zařízení používat..... Rozhoduje pro ně cena.

Jinak ať si o tom myslí kdo chce co chce (nikomu tento můj názor nevnucuju - je to jen můj názor a pokud bude v šalinách někdy klima tak jí i přes tento můj názor pouštět budu) do vozidel MHD bych jí vůbec nemontoval. Ano u dálkovejch vozidel kde neni na každém km zastávka ať je.

Topení je jiné téma co tu řešit nechci.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Věčná debata s hloupými argumenty. Zopakuji taky jeden: budete stejnou logiku o 3 °C aplikovat i v zimě, kdy bude venku pod nulou?

Příjemná teplota pro pobyt je dejme tomu 25 °C, když je místnost dobře větraná, tak klidně i více, ale problém je právě ten vydýchaný vzduch, kde pak i 20 °C je na padnutí.
Ono by mnohdy stačilo jen proudění vzduchu bez chlazení a divili bychom se, jak by ve voze bylo (relativně) příjemně.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
xxx:rozdil 3 stupne je myslen oproti teplote ve stinu


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Takže když venku bude na slunku 40 °C, tak v trolejbusu by mělo být 37 °C? To jako vážně?


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Ano a to je to na co narážím.

Pokud má klima dostatečný výkon měl by stačit ten 3 stupňovej rozdíl. Bohužel to je i zde tak jak se vším. Tedy větší výkon víc peněz. S tím souvisí i hlučnost - venkovní jednotka to nezvládá uchlasit jede na max a je hlučnější.
Klima jedoucí na max po celou dobu provozu - větší spotřeba proudu - víc peněz.

A jsme na začátku. Budem tedy šetřit koupíme klimu s nižším výkonem (nebo s výkonem kdy nedáme klimě rezervu pro případ mimořádností - otevřená okna a pod.). Klima bude hlučná a my budem brblat, že nechladí a třeba že je ještě hlučná.......

A ted nenarážím jen na MHD ale i na "běžné smrtelníky" ;-)


Offline
61
13 zář 2016 09:04
Zlaťák: že to tak mají v obchodním centru nutně neznamená, že je to správně:)

Jinak ale závisí především na očekávané délce pobytu - v obchodním centru se počítá, že se zdržíš déle, než ve vozidle MHD, kde často jedeš jen pár zastávek a mnohdy přestupuješ, takže si tvoje tělo na tu teplotu pořádně nezvykne.

Navíc v MHD máš hodně lidí na malým prostoru, takže klima musí mnohem víc foukat, takže o to větší pak negativní efekty klimy jsou. V obchoďáku je navžena vzduchotechnika tak, že na tebe nic nefučí, což je taky obrovský rozdíl.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Protože do obchodního centra jednou vejdeš a jednou vyjdeš. Do vozidla můžeš vystupovat a nastupovat na každé zastávce, když stojíš blbě u dveří a musíš pouštět lidi.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Proč "jen" o 3°C?
Třeba v obchodních centrech může být teplota nižší o 10°C. Víc ne kvůli teplotnímu šoku.


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
S klimou je to složité. Bohužel spousta lidí vůbec neví jak jí používat.

Teplota v klimatizovaném prostoru by neměla být menší jak 3°C oproti venkovní teplotě.

O tom, že když mám klimu zaplou nemám otvírat okna pomlčím. A o tom, že klima musí mě dostaečný výkon raděj taktéž pomlčím .....


Offline
176
01 lis 2010 18:43
Brno-Líšeň
Proč se u něho v iRisu nezobrazuje zastávka, případně zpoždění?


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
5idič by tam měl nastavit nějakou rozumnou teplotu asi tak o 5 stupňů méně než venku ne? Nebo se to dělá automaticky? Ledový severák není moc okej.


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
V případě spuštění klimatizace by se měla ta okna zamknout.

_________________________________
Obrázek


Offline
176
01 lis 2010 18:43
Brno-Líšeň
Já s ním jel včera kolem půl třetí odpo a bylo tam příjemněji než venku. Jenže kvůli nevědomosti lidí byly všechny okýnka otevřený dokořán. A nejela na plný výkon, jen ventilovala.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Víc než ledový severák mě při jízdě vadila hlučnost klimatizace. Aby při spuštěné klimatizaci nebylo slyšet vlastního slova se mi ještě v žádném jiném vozidle nestalo. Co má vůbec za klimatizační jednotku?


Offline
821
25 led 2006 09:46
Přesně tak. A ačkoliv jsem příznivcem pořízení klimatizovaných vozidel MHD v Brně, tohle moc příjemné nebylo. Osobně mi ten chladný průvan nevadí, ale nejspíš to bude zdroj stížností mnoha cestujících. V klimatizovaném vozidle bývá příjemná chládek, ale určitě ne ledový severák. Holt to zase DPMB (tedy zatím spíš SOR) pojal poněkud po svém - že mě to nepřekvapuje. Jsem zvědavý, jak bude klimatizace fungovat v autobusech.


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
Já tím nejel při spuštěné klimatizaci, ale slyšel jsem, že stojícím cestujícím v uličce to fouká studený vzduch přímo na hlavu a za krk, což by podle umístění výdechů odpovídalo.

_________________________________
Obrázek


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Jel jste někdo teď v těch vedrech Acumariem? Jak funguje klima?


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Tak jsem se Acumariem dneska svezl z Králova Pole do Bystrce. Hned na Slovanském náměstí jsme zastavili na první výhybce na odizolovaném úseku. K mému překvapení se nešlo rozjet na baterii dokud nebyly stažené sběrače. Tohle by chtělo doladit. Pokračovali jsme tedy v jízdě na baterku. Nevím jestli už byla baterie slabá, ale ze Slovanského náměstí na Skácelovu a pak ze Zoo na Laštůvkovu jsme jeli 20-30 km/h, což je tedy hodně slabé, ale jako nouzový pojezd by to bylo ideální.

Závěrem ještě poznámka k interiéru, kde oproti ostatním SORkám zcela zbytečně ubylo jedno sedadlo, když na straně u dveří jsou vepředu dvě 1,5 sedadla namísto jednoho, přitom tam mohou být dvě dvojsedadla jako v Solarisu.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
100
08 dub 2017 08:47
Vypadá celkem hezky.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Dnešní provětrání baterkáče 3703 bylo na kurzu 03607.

Příloha:
DSC_0651.JPG

Příloha:
DSC_0666.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

538
28 črc 2013 14:13
SOR TNB 12


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 200 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 10:09
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]