Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 70 z 234    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 234  Další
Autor Zpráva
Offline
329
18 pro 2008 21:18
Stochov okr.Kladno
Podle informace staré několik měsíců by PMDP mohl začít vyřazovat trolejbusy Škoda 21Tr za dva až tři roky a Inky byly zakoupeny jako doplněk flotily tramvají Škoda 03T. A budete se muset smířit s tím že všechny trolejbusy Škoda 21Tr PMDP zřejmě nezakoupíte, protože jeden vůz chce koupit Škoda-Bus klub Plzeň. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Janatak píše:
Jako jasně, dá se to prodat ve stylu, podívejte, koupili jsme vám výhodně dvacet jetých trolejbusů s půlmilionem najetých km, ale za zlomek ceny nového trolejbusu!

Myslím, že není ani potřeba takový kup prezentovat. Možná nebudou cestující vrnět blahem, ale ocení to ve chvíli, kdy jim ta 21Tr přijede. Nebo myslíš, že mamina s kočárkem bude při příjezdu 14Tr nadšená? Ne, bude naopak kritická. Takže co je lepší, kritika, nebo neutrální spokojený cestující?

Janatak píše:
No, v duchu blízkého nákupu dalších kolika...dvaceti poršáků 13T, masivní obnovy naftových busů za 100 cng vozejků nedávno a koneckonců v duchu nákupu třiceti 31Tr mi netvrď, že peníze moc nejsou. Ať už ze zdrojů dp, magistrátu nebo z eu fondů.

Pokud je peněz dostatek, tak proč se teda v podniku propouští a šetří kde se dá?


Offline
Uživatelský avatar

2074
03 zář 2009 13:18
Dnes při zapisování ranního kurzu 02521 jsem se divil, že je půjčený kloubák 31Tr - 3643 z Husovic do Komína. Jestli někdo neví něco bližšího? Díky T.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
OndraK:
Ne tak docela atyp. Kdysi se OndraS napsal, že 22TrAC je v podstatě 25Tr v kastli 22Tr. A dnes, kdy v Brně máme i 21TrAC, tak to bude pravděpodobně ještě menší atyp.
Jinak dle evidence v ústí aktuálně nejezdí žádná 22Tr. Podrobnosti zde.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ta maďarská 22 Tr je AC a jednomotor, takže by to byl atyp i u nás. Navíc nabídka na její odkup už tu kdysi byla, a DP ji nechtěl.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Nákup nějaké ojeté 22Tr by byl hodně smutný, když jsme si nechali pod nosem rozebrat prototyp :cry:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Další, a podstatný, rozdíl v nenákupu ojetin 21Tr do jiných měst je fakt, že asi nemají tolik, jestli vůbec nějaké, zkušeností s GO. Než by odladili postupy, tak radši nakoupí vozejky nové. Brno má bandu skělých mechošů, co z šrotu na odpis udělají "nový" vůz za minimálních nákladů. Ještě že tak.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Píšu teoreticky a časem, ale asi ta slova nejsou vidět. Proč prodat? Proč ne. Třeba ti Maďaři mají jen jednu, pokud jsem dobře pochopil, tak aby se zbavili atypu. V Ústí nebo, kde to taky není moc valné, jedna je snad dlouhodobě odstavena, zbytek zatím jezdí, třeba někdy dostanou dotaci ala Jihlava, obnoví 95% vozů a 22 Tr budou k mání...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Příliš nechápu, kdo by je měl prodávat. Ústí nad Labem, kde je furt většina vozového parku tvořena 15Tr, asi ne, jinde je jen jeden kousek v Szegedu, a taky nevidím moc důvod, proč by ho prodávali (a proč zrovna sem).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Je časem teoretická možnost nákupu 22Tr z jiných měst? Tím myšleno zdá-li by do toho Brno šlo pokud by se naskytlo něco ke koupi, nebo je předem jasné že ne.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Od Mrázka jsem dostal odpověď, že se o blavské 21Tr neuvažuje kvůi vysoké ceně. Ale samozřejmě jen díky té pořizovací. :-?


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
OndraK:
Záleží, jak moc se do toho pletou papaláši.

Rem:
Problém je v tom, že DPMB nechce dát za tu bratislavskou tolik a Blava zase nemůže za ni chtít méně.
Nicméně matematika je jasná:
1. Koupě a následní GO např. jihlaváka vyjde na 2,5 mil. Kč.
2. Koupě a následná oprava 6401 (nový staťák) vyjde možná i levněji.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Fafner píše:
Jen efektivněji (tzn. Varia a ne poršekrámy)..

V rámci toho nakoupili i 4 atypické LF+ a 4 INKY, které reálně nikdo nepotřeboval. Taková obnova má do efektivity dost daleko.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Janatak píše:
Že ve srovnání s cenou jetého trolejbusu je neúčelné a zbytečné investovat do nového trolejbusu? Proč se teda Jihlavě, Plzni, Ostravě, Opavě, HK, Pardubicím daří inovovat vozý park novotinami a nemají potřebu šetřit a kupovat ojetiny odjinud..? Nebo až se v Pardubkách rozhodnou zrušit tamní flotilu 21Tr, tak se to sem taky koupí?

Proč? Protože někdo vezme nějaké peníze a "dá je" (poskytne dotaci) těm městům, ať je utratí za nové prostředky MHD. Kdyby tohle nikdo neudělal, nikdy nedojde k tomu, že se během pár let obnoví celý vozový park v nějakém městě (protože to z dlouhodobého pohledu nedává moc smysl). Ani kdyby ta města ty prachy sama měla (a světe div se, ona je mají), tak by to neudělala.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
To je jednoduchý. Krom Plzně a Ostravy nemají tramvaje (a ještě krom Opavy ani nemají tramvaje nikde jinde v kraji). Takže trolejbus je docela jednoduchý způsob, jak využít dotace EU, navíc všude měli 21Tr v menším počtu, než v Brně (=výrazně jednodušší plná náhrada). A pokud se nepletu, tak zrovna výše zmíněná tři města jsou krom Brna jediná, kde ještě jezdí 14Tr. (Samozřejmě ještě 15Tr v Chomutově a Ústí, ale to je úplně jiný příběh :) )

Plzeň, pokud vím, 21Tr ještě neprodává a neodstavuje, mj. protože má v provozu ještě pěkných pár 14Tr. A zas tak moc nových sólo vozů od doby 21Tr nenakoupili, protože se, stejně jako v Brně, hodně peněz cpalo do obnovy tramvajového vozového parku. Jen efektivněji (tzn. Varia a ne poršekrámy).

Ostravu příliš nesleduju, podle s-a vyřadila zatím jen čtyři 21Tr, z toho tři pro atypičnost či po nehodě. A atypičnost v Brně příliš nehrozí...

Pokud budou z Pardubic prodávat 21Tr výhodně a v dobrém stavu, nevidím důvod, proč by je Brno nekoupilo.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
DP v Brně je trochu větší, tak ne na všechno se najde nějaký eu fond.


Offline
Uživatelský avatar

3985
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Eda píše:
....Ale v situaci, kdy tu máme ještě desítky VP vozů a peníze moc nejsou, mi přijde obnova ojetými 21Tr logická a potřebná....


No, v duchu blízkého nákupu dalších kolika...dvaceti poršáků 13T, masivní obnovy naftových busů za 100 cng vozejků nedávno a koneckonců v duchu nákupu třiceti 31Tr mi netvrď, že peníze moc nejsou. Ať už ze zdrojů dp, magistrátu nebo z eu fondů.

Dobře, kup ojetin do jisté míry řešil vyřazování starých 14Tr popelnic, a proti tomu nic, ale to beru jako nouzové řešení do doby, kdy se provede řádný kup nových strojů. Teď máme třicítku nových kloubů, oproti tomu se vyřadilo dost 14Tr(R) a najednou se zase koupí jeté 21Tr? Za starší 14Tr?

Že ve srovnání s cenou jetého trolejbusu je neúčelné a zbytečné investovat do nového trolejbusu? Proč se teda Jihlavě, Plzni, Ostravě, Opavě, HK, Pardubicím daří inovovat vozý park novotinami a nemají potřebu šetřit a kupovat ojetiny odjinud..? Nebo až se v Pardubkách rozhodnou zrušit tamní flotilu 21Tr, tak se to sem taky koupí?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Janatak píše:
Řada 21/22Tr je mi sympatická, v zásadě proti těmto strojům nic nemám, ale kupovat je jako jeté a tím pádem zastaralé (oproti novým sorkám nebo solarisům anebo metrosolarisům) mi nepřijde příliš vhodné.

V čem jsou 21Tr oproti SORkám tak výrazně zastaralé?
Reálně možná v tom, že nejsou 100procentně nízkopodlažní. Ale i dnes města kupují například Crosswaye LE, které také nejsou. A jsou zastaralé? Určitě bys řekl, že ne, protože mají na výrobním štítku 2015. Já se jen snažím říct, že výrobní štítek a datum výroby + design není všechno a měli bychom hledět i na účelnost vynaložených prostředků. A v případě, že mám možnost koupit vlastnostmi srovnatelný vůz za čtvrtinu toho, co nový vůz, tak kupovat ten nový je neúčelné a zbytečné.
Ano, trošku to přeháním. Ale v situaci, kdy tu máme ještě desítky VP vozů a peníze moc nejsou, mi přijde obnova ojetými 21Tr logická a potřebná.
21Tr udělá reálně stejnou službu jako by udělala třeba 24Tr. Většina cestujících by to ani nepoznala. Spíš naopak, nadávali by na nový vůz, protože bude mít plastové sedačky, takže pro dost lidí bude reálně horší...


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Janatak píše:
Řada 21/22Tr je mi sympatická, v zásadě proti těmto strojům nic nemám, ale kupovat je jako jeté a tím pádem zastaralé (oproti novým sorkám nebo solarisům anebo metrosolarisům) mi nepřijde příliš vhodné.
A hlavně oproti stávajícím brněnským 14Tr, které tady budou jezdit ještě dalších X let, pokud se ty 21Tr nekoupí.
Janatak píše:
Jinými slovy mi tak dopravní podnik říká, že mu jako cestující za pětikilo měsíčně nestojím za kup nových mašin.

Taky ti může říct, že vyhodili X miliónů místo toho, aby nakoupili levnější vozy, které udělají stejnou službu.


Offline
Uživatelský avatar

3985
25 led 2006 16:11
všudezdejší
ReZ - možná ten "luxus" nových vozů působí více reprezentativně pro město, pro cestující. Dejme tomu, že nákup je to výhodný, no bodejť ne, ojetina 21Tr včetně GO bude vždycky výhodnější než nové vozejky, ale jenom o tom to není. Typa 21/22Tr byla nová v druhé polovině devadesátých let, dnes je skoro o dvacet let víc a Brno bude v uvozovkách omlazovat vozový sólo trolejbusový park 10-15 let starými ojetinami? To mi moc repre zvláště směrem k cestujícím nepřijde. Jako jasně, dá se to prodat ve stylu, podívejte, koupili jsme vám výhodně dvacet jetých trolejbusů s půlmilionem najetých km, ale za zlomek ceny nového trolejbusu! Jinými slovy mi tak dopravní podnik říká, že mu jako cestující za pětikilo měsíčně nestojím za kup nových mašin.

Řada 21/22Tr je mi sympatická, v zásadě proti těmto strojům nic nemám, ale kupovat je jako jeté a tím pádem zastaralé (oproti novým sorkám nebo solarisům anebo metrosolarisům) mi nepřijde příliš vhodné. Samozřejmě neřeším dogmata typu nové stroje jsou křápy, nejedou, když mrzne, nasněží a podobně...co si dopravní podnik zadal do výběrka, to má.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
manil píše:
Sarajevské 21Tr jsou od jara letošního roku sešrotované. Nejezdily bohužel dlouho před tím.

No právě, něco takovýho se ke mne doneslo ale formou JPP a potvrzené to nebylo, proto jsem se ptal, či náhodou nešly pod autogen. No bohužel ano, beztak ten jeden kus byl betálne bastl.

MKzB: Ta jedna jednadváca z Poszony taky nejspíš nehrozí, dle toho co se tu psalo, delegace si ji sice obhlídla, ale s cenou na odprodej nesouhlasila.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
ReZ píše:
Poprosil bych jen o překlad těch měst do češtiny. Něco jsem sice rozluštil, ale ne všecko. Dík.

MKzB píše:
Jihlava - Iglau: 3x
Hradec Králové - Königgrätz: 1x
Bratislava - Preßburg: 1x
Plzeň - Pilsen: 18x
Pardubice - Pardubitz: 15x
OStrava - Ostrau: 11x
Opava - Troppau: 1x
Ústí nad Labem - Aussig an der Elbe: 3x

Sorry, patřím do mezigenerace mezi těmi, co se učili rusky, a těmi, co se učili anglicky. Já se učil německy, ostatně do Rakouska to mám od baráku vzduchem cca 5 km, i když 15 let jsem tam nebyl.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Suprová, plodná debata. Eda to vystihl docela dobře. Pokud jsou někde k dispozici slušné vozy, co se dají doma za hubičku reinkarnovat, tak proč si žít na vysoké noze a kupovat si luxus. Když se omezené množství oběživa dá investovat výhodněji.
Doma se taky kolikrát podívám nejdřív do bazaru, jestli tam něco není vhodného, než se rozhlídnu po funglovce.
Poprosil bych jen o překlad těch měst do češtiny. Něco jsem sice rozluštil, ale ne všecko. Dík.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Plzeňskou 493 určo ne. Tou jsem jel o prázdninách a do teď z toho mám trauma ;-)
Podobné trauma jaké jsem měl při cestování s hradeckýma busama než je nahradili ;-)


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Vybral jsem nějaké 21tr, které by svému stavu a poslední opravě mohly být prodány do Brna (beru pouze ty české):

Hradec Králové - ev. č. 55
Jihlava: 55,58, 61
Ostrava: 3306 - 3309, 3312 - 3315
Opava: 83
Plzeň: 488, 489, 491, 492, 493

Nevím, v jakém stavu jsou pardubické trajfy + jednání s Bratislavou?
Zdroj: seznam - autobusu


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5826 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 234  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 17 lis 2024 00:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]