Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 20    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Další
Autor Zpráva
Offline
1591
18 led 2009 10:06
Ta už se vytrácí od zrození lidstva :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ta se vytrácí už 80 let :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
ReZ: Přesně tak. Nějak se vytratila elementární slušnost...


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Robert píše:
A všichni pak jeli jen z předchozí zastávky, že? :-)

To je možné :-) Ale na toto už musí být revizoři, které nezpochybňuji. Pokud si koupím okruh na Veveří a pojedu okruh do Bítýšky, tak na to nikdo nepřijde. Ale stejně se dá podvádět v regionálních linkách (zvlášť pokud ten autobus jede plný a nekoupím si lístek přímo u řidiče).
Ale není to o tom, že lidé nevědí, že mají platit u pokladny. Informace lístky se kontrolují při výstupu je dostatečná, aby člověk pochopil, že si lístek bude muset nějak obstarat.


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
A všichni pak jeli jen z předchozí zastávky, že? :-)


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Já moc nechápu, co se tady řeší. Lístky se mají správně kontrolovat při výstupu (jsou tam velké nápisy) a to že se tak občas neděje je problém v něčem jiném. Prostě správně bez lístku nevystoupíte a donutí vás ho jít koupit. Takto to proběhlo při moji nedávné plavbě. Několik lidí se muselo vrátit k pokladně.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Připadá mi, že jsme přestali myslet hlavou a začali myslet koleny. Nebo se z nás stali vyčůránci, co chtějí vše mít nejlépe zadarmo a mají až dětinskou radost, když nemuseli platit.
Když vstoupím na loď, tak, kromě pozdravu, vyslovím otázku ohledně zaplacení. Nejlépe u plavčíka. Aspoň tak mě to učili doma.
Na druhou stranu, když nastoupím do vlaku na zastávce bez prodejny lístků a po celou dobu přepravy průvodčí nepřijde a tudíž to mám zadarmo, nepoletím v cílové stanici do pokladny, abych to doplatil.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
To už je slovíčkaření. Ano, ta informace by stála za vylepšení. Ale pořád to nic nemění na tom, že pokud si někdo není jistej (např. když neuvidí někoho chodit s lístkama a přitom už se blíží konečná), tak se má zeptat (chce-li platit). Pokud ho to ale nezajímá, tak je to jen neplatič, kterých se zastáváte...


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
mh: Proč by se měl příště informovat? Vždyť má jako cestující (chybných) informací dost. Lístky se prodávají na lodi -> někdo mi ho aktivně prodá. Tím moje starost o jízdenky končí. Že nikdo nepřijde? Jejich boj...


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
B1: ale taky máš zastávky mimo přístaviště.

Mh: jde o to podávat správné informace. Pokud má cestující informaci "Jízdenky se prodávají na lodi", taky bych to, nebýt členem našeho fóra, pochopil jako "jízdenky budou prodávány na lodi", tzn. někdo je aktivně bude prodávat.

Je známé, že zvlášť během léta je brigáda plavčíka pro vyvolené z řad příbuzných. Kde je problém přidat do popisu práce plavčíka i prodej lístků? Ne pasivní prodej.


Offline
Uživatelský avatar

3757
08 čer 2005 23:12
To už se neprodávají lístky na pokladně před vstupem na loď?


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
A zajisté se při příští plavbě ten "dnes" neplatící informuje, že?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Mouka to napsal dobře. Znovu připomenu: Cestující o nějaké kase na lodi neví (a ani plavčíci mu neřekli, že ji má hledat), nastoupí na loď ze "správné" strany, a i když se rozhlédne, nic co by připomínalo kasu nevidí. Protože ten stoleček, za kterým navíc v tu chvíli nikdo nestojí, a kterých je dole plno, s nevýraznou cedulí "pokladna" kdesi u stropu, má v tu chvíli skoro za zády. Tak mylně nabyde dojmu, že mu někdo lístek přijde prodat během plavby. A při výstupu si myslí, že když nepřišli, tak na to pěkně kašlou. To není o zkoušení, ale špatných informacích. Z hlediska náhodného cestujícího (a těch bude na lodi podle mého názoru dost) je to prostě špatně řešeno. Přitom by stačilo jen poskytovat informace tak, aby byly jasné a srozumitelné.


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Nejde o to, že se platí, ale o jakým způsobem je ta platba řešena.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
O tom, že se za služby platí, nebo jako o čem? Kdyby to každýmu vykládali, tak věřím ,že jim fakt upadne ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
DP unikají tržby, ale tak co už. Ona by těm lodníkův huba upadla, kdyby měli cestující informovat, že? Koneckonců by ty jízdenky mohli taky kontrolovat, ne?


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Nevědomky? To asi ne, když dostala odpověď, že lístek koupí na lodi... Na tohle zjevně hřeší všichni, že si před výstupem řeknou, že už to nemá cenu a zkusí, jestli to projde..


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Tady ale je podle mého názoru špatně, že cestující dostane neúplné a potenciálně zavádějící informace (věta na přístavištích "Lístky se prodávají na lodi."), které se dají vyložit různě. A pokud si je cestující vyloží tak, že mu lístky prodá někdo z plavčíků či jiná pověřená osoba někde na lodi, vzpomene si na vlak, kde třeba ví, jak to probíhá, tak se nemusí nikoho na nic ptát, protože si myslí, že má informací dost. Akorát jsou nesprávné. Prostě si někam sedne, čeká, a pak se případně diví.
A dotazování taky nemusí skončit úspěšně, protože pokud na dotaz při vstupu ve stylu "Můžu si koupit lístek?" dostane odpověď "na lodi", tak se taky nic kloudného nedozví. Stalo se naposled přítelkyni, pravda, už to bude taky pár let zpátky. Tak jela tehdy prý zadarmo, a nevědomky načerno, protože pak na lodi jí nikdo lístek prodat samozřejmě nepřišel. Třeba teď už je styl informování lepší.


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mh: ale stále platí, že ten cestující se to nikde přímo nedozví (tzv. pasivně). Nepředpokládám, že by to všichni aktivně vyhledávali. Stačilo by někde napsat správné informace tak, aby se je cestující dozvěděl před nástupem do lodi, nebo při něm.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Postřeh je to samozřejmě hodný upozornění, ale to nic nemění na tom, že pokud nevím, tak se při nástupu zeptám. SPP hovoří o povinnosti nákupu nejpozději při vstupu do lodi, takže žádná vyhlídka a čekačka.. A i kdyby to cestující nečetl (jakože nebude), tak jsou tam u vstupu dva plavčíci, kterých se může zeptat. Prostě počká a smíří se s tím, že nebude nahoře první..


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: tak toto je každopádně postřeh, který bys mohl/měl směřovat na DP (i když i tohle fórum občas někdo z nich navštěvuje). :wink:


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Pohled náhodného uživatele, lodí jsem jel zrovna v sobotu asi po dvaceti letech, tehdy ještě jako děcko:
Na lodi není jasně a zřetelně dané, kde se mají lístky koupit. Ta kasa, co tam je, není zřejmá a dost lidí ji může jednoduše přehlédnout (zvlášť v davu lidí). Sám jsem si kasy na lodi všiml v podstatě jen náhodou a až při zpáteční cestě při výstupu, a až do té doby jsem si myslel, že lístky prodávají plavčíci podobným způsobem jako průvodčí ve vlaku, a podle toho, co tu čtu, evidentně jsem asi nebyl sám. No, ještě že jsme měli lístek z pokladny na Přístavišti, jinak bychom byli taky nechtěně černí pasažéři, protože bychom čekali, až někdo dojde (jo, leda revizor, a to bysme se divili a lodí jeli patrně naposled). Na zastávkách visí jen upozornění, že lístky se kupují na lodi, ale nikde už není psáno zda se mám snažit já, nebo někdo z posádky prochází loď a nabízí jízdenky ke koupi. Nějaké další upřesnění by neškodilo. Jo, možná je to někde v předpravních podmínkách, ale ruku na srdce, kolik cestujících je čte. Přitom by stačilo na zastávkách místo věty "Lístky se prodávají na lodi." mít větu "Lístky se prodávají v pokladně na lodi." Z první věty nevím nic, z druhé vím, že mám hledat pokladnu, kde si lístky koupím.


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Další možnost je, že by vždy jeden plavčík obešel loď, jako průvodčí ve vlaku. Díky jednomu nástupnímu místu si příchozí snad zapamatuje.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Zdeněk píše:
Sem se dnes vezl lodičkou a normálně tady úřadovali revizoři, jsem viděl poprvé! Se bavili s lodníkama (či jak sejmenují) že na minulé lodi nastoupili na Kozí Horce směr Bystrc a jeden cestující jim povídá, že jízdenku nemá, protože mu ji nikdo nepřišel prodat a jel z Veveří... Takže to evidentně smysl má :dancing:


Tohle zjevně lidi zkouší často, shodou okolností jsem v neděli zažil něco podobného. Po ohlášení kontroly jízdenek při výstupu (v Bystrci), si najednou chlápek chtěl kupovat lístky, že nikdo nepřišel...


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
No nevím, nevím. Pravděpodobnost odchycení černého pasažéra na lodi je poněkud nižší než v běžném vozidle. Čas revizorů by se měl soustředit do exponovanějších linek.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 477 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 pro 2024 19:41
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]