Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 28 z 205    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 205  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ad spojitelnost K2R:

Z výroby na to prý uzpůsobeny byly, ale je otázkou zda by to bylo dnes vůbec ještě možné. Navíc takové úvahy jsou bezpředmětné, neb s K2R se už počítá akorát pod autogen. Takové KT8 mnohočlenné řízení z výroby uměly, výzbroj se při GO neměnila, ale i tak už v současnosti KT8 spojit do soupravy nejde.

Ad MKzB a reko T3R:

Obávám se, že dosazení Europulsu do jakékoliv staré T3 nevyjde o tolik levněji ve srovnání s novostavbou LF, aby se to vyplatilo.

Podle mého názoru je už načase přestat uvažovat nad dalším reinkarnováním zastaralých vozů a začít uvažovat nad tím, kde zajistit prostředky na obnovu vozového parku novými moderními tramvajemi a začít je nakupovat. Navíc většina reko T3 má už po 2. VP a zbytek do ní v dohledné době výhledově dojezdí, takže za nějakých 5 let bude vhodná doba začít likvidovat i ty nejnovější rekonstrukce T3. Celkem pochybuju o tom, že někdy za 5-6 let bude vůle financovat nějakou GO vysokopodlažní tramvaje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
30
02 črc 2014 21:29
Aha, to jsem netušil. Díky za osvětu :)


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Izmail:
Nešlo, podvozky K2 mají jiné - pomalejší převodovky. To kvůli tomu, že K2 mají jeden podvozek běžný, takže trakční podvozky musí táhnout o 50-60% více než u T3. VariaLF2 mají všechny podvozky hnané, takže všechny převodovky stejné.
Spojit do soupravy 2xK2R by teoreticky šlo, ovšem kam to nasadit, když 2xLF2 byly i na d-1 moc.


Offline
30
02 črc 2014 21:29
A když už jsme u těch teorií, co, s čím a za jakých okolností spojit, nešlo by čistě teoreticky spojit K2R+T3R? El. výzbroj by měli mít stejnou, někde jsem četl, že K2R mají nějakou přípravu na spojování do souprav (snad to souviselo s 0. etapou IDS, kdy se předpokládaly větší počty cestujících, ale tím si nejsem jistý), takže po nějakých úpravách v rámci VP by to mohlo jít spojit a provozovat, ne? Kombinace střídaných přestávek, 24 souprav Varií a 7 souprav K2R+T3R by mohla být dobrým řešením kapacitních problémů na lince 1 :)


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
K rekonstrukcím:
Ono těch emkových T3 už moc nezbývá a po odečtení letošních plánovaných rekonstrukcí mají zbýt snad dvě.
Odporových K2 je sice ještě dost, ale dalších 20 tramvají se bude muset vyřadit jako náhrada za 13T.
Zatímco v případě T3 je Progresů ve starých kastlích 7, Progresů ve starých K2 skříních je celkem 26 (23 K2P + 3 K2R-03P).
Jenže Progress z T3/K2 má jiný kontejner, který nepasuje do skříně Varia.

Ohledně úpravy T3R bych popřemýšlel nad poněkud megalomanštější reko: T3R ->TB3R-E - Udělat z toho motorové vleky za VariaLFx, ať už s kabinou, nebo bez. Vycházím z toho, že reálná obsaditelnost krátkého Varia je cca stejná jako obsaditelnost T3 v provedení sedadel 1+1 a souprava VarioLF2+TB3R-E by na d-1 taky nebyla špatná.


Offline
Uživatelský avatar

536
28 črc 2013 14:13
Fafner: Ohledně té váhy si myslím, že se to může stát, ale taky nemusí.


Offline
1366
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Jakub S. píše:
Zapomněl jsi ale poznamenat, že zrovna dveře v Karosách kladou poměrně velký odpor, nikdy se neotevřou o více jak 5 - 10 cm (z vlastních zkoušeností). Navíc u Karos se navíc rozezní výstražná signalizace, hovořit o vypadávání lidí z vozu je tedy přehnané (jako titulek v bulváru...).

Já popisuju situaci, kdy se dveře skutečně náporem lidí skutečně otevřely (o více než 5-10cm, nikoliv pootevřely) a to doslova.Jsou to sice 4 roky zpátky, ale pořád to nemění to, že stát se to prostě mohlo, nevím, jak je to u Karos teď, když jsou po GO.


Offline
Uživatelský avatar

3096
29 srp 2009 19:30
Nepochybně. Nicméně výsledek jejich práce je naprosto stejný... Pohon dveří (ať už ten či onen) by se měl snažit držet dveře uzavřené.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Karosy a T6 mají úplně jiné dveřní systémy, to opravdu nelze porovnávat.


Offline
Uživatelský avatar

3096
29 srp 2009 19:30
MtM píše:
...více lidí opřelo do dveří, tak se jednou v zatáčce ty dveře náporem otevřely.Naštěstí jel vůz pomalu, takže lidi z vozu nevypadli , ale prostě - jde to.

Zapomněl jsi ale poznamenat, že zrovna dveře v Karosách kladou poměrně velký odpor, nikdy se neotevřou o více jak 5 - 10 cm (z vlastních zkoušeností). Navíc u Karos se navíc rozezní výstražná signalizace, hovořit o vypadávání lidí z vozu je tedy přehnané (jako titulek v bulváru...). Dveře v sanitkách jdou také pootevřít, ale musí být narvaný vůz, stejně jako v Karosách se okamžitě zavírají. Nepochybuji, že u tramvají je to obdobně ;-).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1366
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Tipuji, že je to něco podobného, jako jeden můj osobní příklad u Karos B9XX, kde když se při opravdu narvanosti busu více lidí opřelo do dveří, tak se jednou v zatáčce ty dveře náporem otevřely.Naštěstí jel vůz pomalu, takže lidi z vozu nevypadli , ale prostě - jde to. A předpokládám, že u T6 je to podobné.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jiricek: A to o celé váze máš nějak potvrzené, nebo je to závěr z "jde to pootevřít, tedy to půjde i úplně otevřít"?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

536
28 črc 2013 14:13
S těmi výklopnými dveřmi mám docela "dobrou" zkušenost. Když jsem jednou jel na d-1 soupravou 1213-1214, tak jsem se kvůli plně obsazenému vozu opřel rukou o dveře. Když jsem to udělal, zděsil jsem se. Docela hodně se dveře u tyče odchlíply a tím vznikla docela velká škvíra. Poté jsem musel pomocí podélného držáku dveře opět zavřít. Takže, kdyby se o to někdo opřel svou celou vahou, teoreticky by bylo možné dveře vyvrátit a člověk by mohl vypadnout. Ale ještě co mě dále vyděsilo, je to, že to je u více takových vozů (někde víc, někde míň). Jsem taky pro, aby se dveře vyměnily za ty skládací.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Eda: My, nebo spíše já řeším VP u T3R a jejich případný život. T6 nechávám bez komentáře biggrin

likin: Znova a jinak. T3R mají kastle z roku 1997. Můj nápad byl ten, že při VP kterou podstoupily tři soupravy, a mohly i ty další, mohla být dodána i modernější výzbroj, neb se jedná o relativně mladé vozy, předpoklad by tedy byl, že vydrží ještě pár desítek let? Kde vzít Progress? Nápad, byl bohužel padl. Z vozů 1576, 1583 a spol. které mají kastle z roku 1968 až osmdesátých let. No místo toho šly T3P do VP tak tu budou ještě nějaký rok, přičemž to mohlo vypadat takto: T3R VP s progresem T3P > kastle reko na Vario. Ale je fakt, že letos jsou adepti na Varia daní.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
T6 podstupují GO, nikoliv druhou VP, tu už měly.

Podle mě je hlavně škoda, že se GO T6 nevyužila k nějakým větším změnám ve prospěch cestujících a provozu těch vozů. Mohla se odstranit B-kabina, která je v současné době k ničemu; mohly se nahradit problematické výklopné dveře za bezproblémové skládací atd.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
REM: nyní podstupují druhou VP. GO se (asi) nedočkají, viz předchozí příspěvek. A měnit na 6-8 let výzbroj, proč. Navíc nyní není nadbytečný progress, který by se vzal. A přetahovat ho z T3P na T3R by byl zbytečný špás, který by se snad ani nevrátil.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
likin: Myslel jsem při té GO kterou podstupují teď, né při následující.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
Rem: asi by to bylo zbytečné, dá se očekávat, že do generálky už se stejně asi nedostanou. Při svých km probězích by to bylo někdy po roce 2020... u T6 ty GO mají smysl, přeci jen jsou to spolehlivé vozy a TV3 tu s náma nějakou dobu ještě bude.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Zrovna ty T3R jsou "nové vozy - kastle" z druhé půlky devadesátých let. Těch bych se nezbavoval, jen možná škoda, že při VP nebyla změněna výzbroj na Progress.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
129
12 dub 2010 17:16
Citace:
Už ne... Nadruhou stranu zas taková nelogičnost to není. Vyřazování vozů s TV8 bude postupné a nebude to ze dne na den, takže ty 3 soupravy T3R po VP budou ještě bohatě využity.


1663+1664 jsou už nějakou dobu na VP.


Offline
Uživatelský avatar

297
17 led 2014 17:32
Díky :-)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Luxusní foto! :applause:


Offline
Uživatelský avatar

297
17 led 2014 17:32
1639 sólo obrazem:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
1639 sólo točí po výměně 7/5!

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Včera už byla 1632+1633 na d-6

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5125 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 205  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 10 říj 2024 08:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]