Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 127 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 146  Další
Autor Zpráva
ds píše:
titlis píše:
V návrhu je příliš mnoho linek, v Brně stačí 8-9, pak je lze rozumně provázat a zajistit větší pravidelnost. Stejně nechápu, proč každý návrh obsahuje d-1 Řečkovice - Pisoárky - Bastr.

8 linek už by znamenalo příliš mnoho variatních konečných na jedné lince (např. Juliánov/Stránská skála, Švermova/St.Lískovec apod.). 10-15 linek je na město velikosti Brna tak akorát.

Současná trasa d-1 je nejpřirozeněnjším řešením. Jediný argument proti, tedy že pro přímou relaci Řečkovice - Bystrc je tato linka nevhodná, neobstojí, totéž platí třeba o d-4 nebo d-13 - jak pravil PvvS, máme přestupný tarif, tak přestupujme. Těžko lze v systému rozrýt tak pevný a stabilizující prvek, jako že jednička jede k výstavišti a do řečkovic. Toto směrování je dáno 136 let a těžko očekávat, že změna v tomto by mohla být ku prospěchu. Kromě toho je linka poměrně dobře kapacitně vyrovnaná, ne jako d-3 nebo d-13, které potřebují kapacitnější vozy jen na část trasy. Stejně tak nedoknutelných je pár dalších tras - d-2 musí jet na starou osadu, d-3 do žabovřesk a d-4 do masarykovy čtvrti. Zkrátka, na to, co platí 100 let, se nesahá, není-li k tomu zvláštní důvod. A ten v případě d-1 neexistuje. A když jsme tak u toho, máte rozumnější řešení? Prohození s d-8 způsobí na nádaží kolizní křížení a navíc zablokuje hromadu KT8. A jiná řešení, např. prohození s d-2 nevyhovují kapacitně.
Návrhy by měly směřovat ke zlepšení současného stavu tedy odstranění velkých problémů nejvýše za cenu malých problémů.
Osobně k řešení vidím toto - posílení směru Kr.Pole Červinkova, přeplněná Husova, kapacitně nedostačující d-9, dlouhý interval na relaci Hl.nádraží - Lesná, 3 konečné na d-2, neefektivní d-10, předimenzovaná Vídeňská, poddimenzovaná relace Bohunice - nádraží, přebytečnost d-7 v polovině své trasy v určitých časových úsecích (večer, víkendy)...
Bohužel najít systém, který by vyváženě řešil všechny tyto problémy, asi nelze. Čmrkat bez úmyslu trasy linek a vydávat to zlepšení je asi jednodušší :oops:

Souhlasím, že se s dobrotou hýbat nemá, to už věděla moje babička. Nicméně současný stav, byť není úplně špatný, má několik slabých míst. S přeplněnou Husovou souhlasím, d-9 nedostačuje pouze v některých časech, Bohunice - nádraží bych tak tragicky neviděl, ale zato mi vadí nemožnost jet z České na Malinovského nám. Už jsem to tady jednou psal, takže pro pořádek zopakuju:
1 - Řečkovice - hl. n. - Rondo - Starý Lískovec
2 - Stará Osada - hl. n. - Vídeňská - Starý Lískovec (větší část pův. trasy)
3 - Bastr - Česká - Husova - Líšeň (dříve d10)
4 - Masarykova čtvrť - Husova - Juliánov (oběma směry, ale je možné alternativní trasování)
5 - Štefánikova čtvrť - Česká - Mendlovo nám. - Modřice (některé spoje jen ÚH) větší část trasy je současná.
6 - Kr. Pole nádr. - Malinovského nám. - Obřany (některé spoje jen maloměřický most) Spojení z Kr. Pole nádr. na S.O. už taky pamatujeme, linka významně posiluje páteřní d-1.
7 - Kr. Pole TM - Česká - Malinovského nám. - Komárov (alternativně Líšeň Novolíšeňská)
8 - Stará Osada - Dětská nemocnice - Česká - Bastr
9 - Lesná - Cejl - Malinovského nám. - Komárov
doplňková d10 - Stránská Skála - Nové sady.

Jednotný interval ve špičce 4 min., nabídku regulovat velikostí vozu, případně ukončením na dřívější konečné (ÚH, Švermova, Novolíšeňská, Zvonařka, Mal. most)). Žabovřesky získají přímo spojení na hl. n. a komfortní spojení na Malinovského nám., všechny nástupní hrany na hl. n. budou rovnoměrně obsazeny (2 linky), Husova rovnoměrně zatížená, do Komárova nebudou odjíždět šaliny ze 2 různých zastávek (při aternativě d7 do Líšně bohužel odjezd od hl. n. ze 2 různých zastávek).
Dále propojit O-busy na České a Komenského nám. přes Marešovu a spojit rozumně linky na obou koncích.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
titlis píše:
V návrhu je příliš mnoho linek, v Brně stačí 8-9, pak je lze rozumně provázat a zajistit větší pravidelnost. Stejně nechápu, proč každý návrh obsahuje d-1 Řečkovice - Pisoárky - Bastr.

8 linek už by znamenalo příliš mnoho variatních konečných na jedné lince (např. Juliánov/Stránská skála, Švermova/St.Lískovec apod.). 10-15 linek je na město velikosti Brna tak akorát.

Současná trasa d-1 je nejpřirozeněnjším řešením. Jediný argument proti, tedy že pro přímou relaci Řečkovice - Bystrc je tato linka nevhodná, neobstojí, totéž platí třeba o d-4 nebo d-13 - jak pravil PvvS, máme přestupný tarif, tak přestupujme. Těžko lze v systému rozrýt tak pevný a stabilizující prvek, jako že jednička jede k výstavišti a do řečkovic. Toto směrování je dáno 136 let a těžko očekávat, že změna v tomto by mohla být ku prospěchu. Kromě toho je linka poměrně dobře kapacitně vyrovnaná, ne jako d-3 nebo d-13, které potřebují kapacitnější vozy jen na část trasy. Stejně tak nedoknutelných je pár dalších tras - d-2 musí jet na starou osadu, d-3 do žabovřesk a d-4 do masarykovy čtvrti. Zkrátka, na to, co platí 100 let, se nesahá, není-li k tomu zvláštní důvod. A ten v případě d-1 neexistuje. A když jsme tak u toho, máte rozumnější řešení? Prohození s d-8 způsobí na nádaží kolizní křížení a navíc zablokuje hromadu KT8. A jiná řešení, např. prohození s d-2 nevyhovují kapacitně.
Návrhy by měly směřovat ke zlepšení současného stavu tedy odstranění velkých problémů nejvýše za cenu malých problémů.
Osobně k řešení vidím toto - posílení směru Kr.Pole Červinkova, přeplněná Husova, kapacitně nedostačující d-9, dlouhý interval na relaci Hl.nádraží - Lesná, 3 konečné na d-2, neefektivní d-10, předimenzovaná Vídeňská, poddimenzovaná relace Bohunice - nádraží, přebytečnost d-7 v polovině své trasy v určitých časových úsecích (večer, víkendy)...
Bohužel najít systém, který by vyváženě řešil všechny tyto problémy, asi nelze. Čmrkat bez úmyslu trasy linek a vydávat to zlepšení je asi jednodušší :oops:


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
ives píše:
K2 na d-3 a 2xT3 na d-11 to už tu bylo, když jedenáctka jezdila ještě na Ečerovu, kompletně ji vypravovaly Medlánky a bylo na ni až 13 kurzů. Nevím, jestli to bylo lepší, každopádně došlo k úspoře vozů. Jelikož trasa d-11 je delší než d-3.

Hlavni duvod prohozeni 11 a 3 co do vozu a ukonceni v Bystrci bylo zvetseni kapacity v useku Ceska - Stara Osada. Usek Ceska - Lesna je mene vytizeny.


V návrhu je příliš mnoho linek, v Brně stačí 8-9, pak je lze rozumně provázat a zajistit větší pravidelnost. Stejně nechápu, proč každý návrh obsahuje d-1 Řečkovice - Pisoárky - Bastr.


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
K2 na d-3 a 2xT3 na d-11 to už tu bylo, když jedenáctka jezdila ještě na Ečerovu, kompletně ji vypravovaly Medlánky a bylo na ni až 13 kurzů. Nevím, jestli to bylo lepší, každopádně došlo k úspoře vozů. Jelikož trasa d-11 je delší než d-3.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Mě se líbí, jak si tady každej kapacitně snaží přizpůsobovat linky podle sebe, kde bydlí. Třeba dvojčata na d-2 jsou celkem nesmysl, kloubáky se současným intervalem stačí. Naopak si nedovedu představit kloubáky na d-3. Naprosto zbytečné jsou taky dvojčata na d-4, k čemu? Že bychom se zase vrátili do dob před pěti lety s T6 na d-4 a 10ti minutovým intervalem? Návrh teda nic moc. Navíc by muselo ubýt kodně kloubáků a přibýt plno T3.

typy se píše s tvrdým Y


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
No jako první nástřel nového uživatele to mohlo být horší.... Doporučuju propočítat vypravenost, je tam nějak moc souprav 2xT, pro příště by nebylo zlé nastínit i intervaly a podrobnější trasy.


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
PvvS píše:
Filip Daněk píše:
Mé návrhy na tramvajové linky jsou:
d-1:Řečkovice-Bystrc,Ečerova 2xT3(příp.odvozené tipy)
d-2:Stará Osada-Modřice 2xT3(příp odvozené tipy),2xT3R,2xT6
d-3:Stará Osada-Bystrc,Ečerova K2,K2t,K2r,K2p
d-4:Obřany-Nám.míru 2xT6,2xT3(příp.odvozené tipy)
d-5:Stará Osada-St.Lískovec K2(příp odvozené tipy),Anitra
d-6 Kr.pole nádraží-St.Lískovec K2(příp.odvozené tipy)Anitra
d-7:Zvonařka-KR.pole tech. muzeum 2xT3 (příp odvozené tipy)prov. špička
d-8(Líšeň Mifkova)Novolíšeňská-St.Lískovec KT8(příp.odvozené tipy)2xT3(příp odvozené tipy)
d-9: Komárov-Štefánikova čtvrť K2(příp.odvozené tipy)Anitra
d-10:Stránská skála-nové sady (Starý Lískovec)K2(příp.odvozené tipy)Anitra,2xT3(příp. odvozené tipy)
d-11:Bystrc Rakovecká-Lesná 2xT3(příp.odvozené tipy)K3R-N
d-12:Komárov-Kr.pole červinkova K2(příp.odvozené tipy)
d-13:Juliánov-KR.pole tech.muzeum 2xT3(příp. odvozané tipy)2xT3R,K3R-N
d-14:Lesná-Mendlovo nám-ústř.hřbitov 2xT3(příp odvozené tipy), K2(Příp.odvozené tipy),Anitra


d-3 v kloubakach ?? naco dvojcata na d-4 ? dvojcata na d-10 jsou taky vcelku nani c, staci jeden posilovej kloubak ve spicce

Mno do krpole je to trochu zajimavy na d-12 a d-13 uz neco jako sedlo moc nejni, diky studentum je tam trvala poptavka.
d-10 by s dvojčatama jezdila až do Lískovce


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Filip Daněk píše:
Mé návrhy na tramvajové linky jsou:
d-1:Řečkovice-Bystrc,Ečerova 2xT3(příp.odvozené tipy)
d-2:Stará Osada-Modřice 2xT3(příp odvozené tipy),2xT3R,2xT6
d-3:Stará Osada-Bystrc,Ečerova K2,K2t,K2r,K2p
d-4:Obřany-Nám.míru 2xT6,2xT3(příp.odvozené tipy)
d-5:Stará Osada-St.Lískovec K2(příp odvozené tipy),Anitra
d-6 Kr.pole nádraží-St.Lískovec K2(příp.odvozené tipy)Anitra
d-7:Zvonařka-KR.pole tech. muzeum 2xT3 (příp odvozené tipy)prov. špička
d-8(Líšeň Mifkova)Novolíšeňská-St.Lískovec KT8(příp.odvozené tipy)2xT3(příp odvozené tipy)
d-9: Komárov-Štefánikova čtvrť K2(příp.odvozené tipy)Anitra
d-10:Stránská skála-nové sady (Starý Lískovec)K2(příp.odvozené tipy)Anitra,2xT3(příp. odvozené tipy)
d-11:Bystrc Rakovecká-Lesná 2xT3(příp.odvozené tipy)K3R-N
d-12:Komárov-Kr.pole červinkova K2(příp.odvozené tipy)
d-13:Juliánov-KR.pole tech.muzeum 2xT3(příp. odvozané tipy)2xT3R,K3R-N
d-14:Lesná-Mendlovo nám-ústř.hřbitov 2xT3(příp odvozené tipy), K2(Příp.odvozené tipy),Anitra


d-3 v kloubakach ?? naco dvojcata na d-4 ? dvojcata na d-10 jsou taky vcelku nani c, staci jeden posilovej kloubak ve spicce

Mno do krpole je to trochu zajimavy na d-12 a d-13 uz neco jako sedlo moc nejni, diky studentum je tam trvala poptavka.


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
Mé návrhy na tramvajové linky jsou:
d-1:Řečkovice-Bystrc,Ečerova 2xT3(příp.odvozené tipy)
d-2:Stará Osada-Modřice 2xT3(příp odvozené tipy),2xT3R,2xT6
d-3:Stará Osada-Bystrc,Ečerova K2,K2t,K2r,K2p
d-4:Obřany-Nám.míru 2xT6,2xT3(příp.odvozené tipy)
d-5:Stará Osada-St.Lískovec K2(příp odvozené tipy),Anitra
d-6 Kr.pole nádraží-St.Lískovec K2(příp.odvozené tipy)Anitra
d-7:Zvonařka-KR.pole tech. muzeum 2xT3 (příp odvozené tipy)prov. špička
d-8(Líšeň Mifkova)Novolíšeňská-St.Lískovec KT8(příp.odvozené tipy)2xT3(příp odvozené tipy)
d-9: Komárov-Štefánikova čtvrť K2(příp.odvozené tipy)Anitra
d-10:Stránská skála-nové sady (Starý Lískovec)K2(příp.odvozené tipy)Anitra,2xT3(příp. odvozené tipy)
d-11:Bystrc Rakovecká-Lesná 2xT3(příp.odvozené tipy)K3R-N
d-12:Komárov-Kr.pole červinkova K2(příp.odvozené tipy)
d-13:Juliánov-KR.pole tech.muzeum 2xT3(příp. odvozané tipy)2xT3R,K3R-N
d-14:Lesná-Mendlovo nám-ústř.hřbitov 2xT3(příp odvozené tipy), K2(Příp.odvozené tipy),Anitra


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Brno má pořád kačen dost. Na d-8 je 20 kurzů, z toho 2 trhačky a kačen je 38. Posily by mohly být klidně ty 2xT nebo K2 (jak psal VS) s ukončením na novolíšeňské. To není až takovej problém.


PvvS píše:
S pozemkama tusim problem nejni spis s tim jak udelat podjezd pod zeleznicni trati, Ta se zatim nijak nahradit neda , aby se podkopala pri vyluce


To mi připomíná - nevíte někdo, kde přesně byl ten původní podjezd? Pokud si matně vybavuju, co jsem kdesi četl, byl tam snad poslední jednokolejný úsek v brněnské kolejové síti. Podle mapy byl až v úrovni Turgeněvovy, bylo to tak skutečně?


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
Na posílení d-8 by stačilo zavést novou linku (třeba d-14) ve stejné trase jako d-8, akorát ukončenou na Novolíšeňské. Mohla by jezdit jen ve špičkách pracovních dní.


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Posila d-8 nepotřebuje nový obousměrný vozy, můžou tam být klidně K2 či 2xT a od nádraží se otáčet na Zvonařce nebo někde jinde i to opětovný využití d-10 připadá v úvahu, jen by se musela líp provázat s d-8 a ne jak vloni. Na nákup kapacitních obousměrných vozů nemá DP peníze, budeme rádi jestli budou aspoň nějaký Anitry či reka starších vozů s NP články apod. Pro d-8 by se hodily 40m obousměrný vozy podobné jako jsou jednosměrný CityRunnery v Linci a Grazu. Směr Česká se vyřeší protažením d-7 až do Lískovce, ale to nádraží se taky musí vyřešit a v Lískovci je smyčka dost velká, vždyť tam před r.1995 končily d-6,7,8,9,15. ujaký další linky vlastně mají končit v terminálu Osová a kdy se má realizovat 3 a 4.etapa?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
VS píše:
Já bych vrátil linky do původního stavu před opravou křižovatky. navíc bych prodloužil a-69 přes Čtvrtě a tunelem na Mendlák, zavedl t-28 Komenského nám.-Mendlovo nám.-Pisárky-Bohunice, Kampus(Kamenice), dále zachoval x25 jako t-29 a omezil provoz na t-34. Co se týče šalin do Kampusu, tak nejsou prachy, takže bych rači nakoupil 25-30 kloubových trolejbusů ( Soláris 18m)+ nějaký další sóla. Samozřejmě posílit a-60 na 6 min. a zachovat kloubáky.

Pokud se májí v rámci 3 a 4.etapy zavádět další linky IDS do Lískovce k šalinám, tak už zavedení d-7 a 10 do Lískovce už bude nutností, měnírna už tomu nebrání, ale asi bude nedostatek vozů. Neumím si ale představit d-8 v současném stavu bez posílení.


jestli se bude chtit posilit d-8 tak by to chtelo nove kaceny, ale rekl bych ze to uz by bylo vyhodnejsi posilit d-5 na kterou neni potreba obousmernak a mozna taky bude problem ze je mala smycka, protoze 4 linky ukoncene v ST LI me moc do hlavy nejdou, jedna muze koncit na Svermove, ale tim moc nepomuze, protoze terminal bude na Osove...

a k tem trolim, tak bych rek ze Solarisy tady asi nebudou to prece radsi dopravni podnik koupi Citiky-troli ktere uz ma jako busy...

no ale jak uz tu padlo DP stejne udela neco co nikdo neceka protoze musi byt originalni... :lol:


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Já bych vrátil linky do původního stavu před opravou křižovatky. navíc bych prodloužil a-69 přes Čtvrtě a tunelem na Mendlák, zavedl t-28 Komenského nám.-Mendlovo nám.-Pisárky-Bohunice, Kampus(Kamenice), dále zachoval x25 jako t-29 a omezil provoz na t-34. Co se týče šalin do Kampusu, tak nejsou prachy, takže bych rači nakoupil 25-30 kloubových trolejbusů ( Soláris 18m)+ nějaký další sóla. Samozřejmě posílit a-60 na 6 min. a zachovat kloubáky.

Pokud se májí v rámci 3 a 4.etapy zavádět další linky IDS do Lískovce k šalinám, tak už zavedení d-7 a 10 do Lískovce už bude nutností, měnírna už tomu nebrání, ale asi bude nedostatek vozů. Neumím si ale představit d-8 v současném stavu bez posílení.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
kampus je univerzitní městečko. Mají se tam stěhovat lékařská a přírodovědecká fakulta MU.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Co to je vlastně "kampus"? Dík za odpověď


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
Já myslím, že je to o zkušenostech. Vývoj nezastavíte..


Offline
232
23 bře 2005 20:48
ives píše:
Myslím že by to vyřešily ty hybridní busy. Na západě jim to jezdí obojí na 1 lince, a to buď busy nebo trolejbusy nebo ten hybriďák s trolejama a když je přetížená síť, tak hybriďák se staženýma trolejema na diesel.

Jenom to nekupovat hybrid to mě přijde že je úplně na nic, to radši koupit trbus a k tomu autobus. Čím víc elektroniky a vůbec čím víc věcí v tom je nabastlenejch tím hůř


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
ives píše:
Myslím že by to vyřešily ty hybridní busy. Na západě jim to jezdí obojí na 1 lince, a to buď busy nebo trolejbusy nebo ten hybriďák s trolejama a když je přetížená síť, tak hybriďák se staženýma trolejema na diesel.


No pri nakupu je rozdil v cene dost znat. Agregat u 24Tr stoji tusim 4 miliony. Za to je dalsi abus. A nafta je drazsi jak elektrina.


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
Myslím že by to vyřešily ty hybridní busy. Na západě jim to jezdí obojí na 1 lince, a to buď busy nebo trolejbusy nebo ten hybriďák s trolejama a když je přetížená síť, tak hybriďák se staženýma trolejema na diesel.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Aha , sem myslel na neco jinyho , jde o mendlak


Offline
232
23 bře 2005 20:48
a samozřejmě bych to taky nechal tak jak to bylo před výlukou + tady ta "nová linka" 29

PvvS - s tam psal MALINAK tak jsem nevěděl jestli myslím eto stejný :wink:


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Mn ja beru jako mendlak ..


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 lis 2024 15:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]