Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 18 z 43    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 43  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Však píšu, že 13T je jiná koncepce. K3 z PCC vychází.

Z celkové délky tratí těch nevhodných úseků zase tolik není. V podstatě jen centrum. Úseky mimo centrum problematické, až na výjimky typu Husovice a Gaislerova, nejsou. Navíc ta Gaislerova by šla přeložit, což by prospělo i jízdní době. Problematickým obloukům v centru lze minimálně doplnit adekvátně dlouhé přechodnice. Což taky pomůže.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ehm, přečti si něco málo o PCC, píšeš bláboly, jelikož 13T a K3 mají s PCC společného zhruba stejně: http://cs.wikipedia.org/wiki/PCC

A co se týče "relativní nevhodnosti pevných podvozků pro Brno" - ty jsou nevhodné zejména z důvodu příliš mnoho zatáček na tratích, které se rekonstrukcemi zrovna moc nezlepší... pevné podvozky jsou vhodnější pro rovné tratě rychlodrážního charakteru, kterých a) je v Brně minimum, b) i po tom minimu linek, na které by se tyto vozy nejvíce hodily (1,2 a hlavně 8) tyto vozy z nějakých důvodů nejezdí (1 kapacita, 2 vozovna, 8 obousměrnost).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Já naopak lepší jízdní vlastnosti z pohledu cestujícího nepozoruji. Ano, na nerovné trati, než 13T dojde, že je to zvlněné, tak je pryč. Ale jinak je to děs. Prudké doční náklony a znytelné otřesy nejsou nic příjemného.

Každopádně mi ale přijde dost divné porovnávat rekonstrukci s novostavbou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Fafner píše:
V čem je ta koncepce novější, v tom že má pevné podvozky? To se ukázalo být v Brně zcela nevhodným... nižší podíl nízkopodlažnosti je samozřejmě mínus, nicméně rozdíl ceny pár desítek milionů je o dost větší plus, navíc starší 13T mají tragicky řešené liché články...

Novější z hlediska doby ve které ta koncepce byla vymyšlena. Starší než PCC to nebude. :D

Subjektivně bych řekl, že větší podíl NP je celkem výrazná výhoda. 4 dveře bez schodů oproti jedněm je vcelku znát. Z pohledu cestujícího bych řekl, že 13T má lepší jízdní vlastnosti, a to i na rozbité trati.

Nevhodnost pevných podvozků pro Brno považuji za věc relativní. Není problém tratě upravit tak, aby tato koncepce vyhovovala. Zvlášť teď, kdy bude potřeba většinu tratí postupně rekonstruovat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
ds píše:
chlapci,vy, nebo vasi rodice jezdi skodou 120 ci zigulikem, protoze to vydrzi 30 let a jde to spravit kladivem? nebo snad jezdite nevhodnymi novymi vozy co potrebuji diagnostiku? :-)

mcezo, to nebylo na tebe :-)


Na žiguly mi nesahej!!! :twisted: :D

Co se týče technické složitosti - je třeba najít vhodný kompromis. Totální jednoduchost, kdy je tam nějaká obrovská hromada odporů, a proud pro elektrointalaci se vyrábí tak neandrtálským způsobem jakým je motorgenerátor je podle mne zbytečný extrém na jedné straně. Ovšem na straně druhé, aby každou pitomost řešil jen počítač a zbytečně se tak i jednoduché věci vedly přes něj je zbytečný extrém na straně druhé.

Žigula rozhodně neopravíš kladivem. Je to poměrně složitá mechanická práce. Moderní auto se od toho liší jen v tom, že úkony u opravy žigula zůstávají téměř stejné, ale navíc přibude připojení diagnostiky a sundavání tý hromady plastů, schovávajích ty mizerný tříválce...

Ale ano, líbí se mi na něm, že veškerá diagnostika elektroinstalace se zvládne se žárovkou s dvěma drátky. Ale i tak ho mám na poježdění a zábavu a když mám jet někam dál nebo rychle a spolehlivě, sáhnu po Superbu.

PS: Pro příště se opovaž házet Š120 do jednoho pytle se Žigulem! Škodovce se až do pozdějších verzí Felicií mohlo nechat o technologii žigula jen zdát :-P


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Los Karlos: si myslíš, že při zavádění T3 nebyly problémy?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
100
12 dub 2009 18:15
ds píše:
chlapci,vy, nebo vasi rodice jezdi skodou 120 ci zigulikem, protoze to vydrzi 30 let a jde to spravit kladivem? nebo snad jezdite nevhodnymi novymi vozy co potrebuji diagnostiku? :-)

mcezo, to nebylo na tebe :-)


Zkusím to jinak ;-)

http://praha.idnes.cz/dopravni-podnik-p ... zpravy_sfo

...nechci ani domyslet až na tyto vozy vyprší záruka, každopádně Remet to jistí biggrin


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
chlapci,vy, nebo vasi rodice jezdi skodou 120 ci zigulikem, protoze to vydrzi 30 let a jde to spravit kladivem? nebo snad jezdite nevhodnymi novymi vozy co potrebuji diagnostiku? :-)

mcezo, to nebylo na tebe :-)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
100
12 dub 2009 18:15
mceza píše:
Novější koncepce, ale přece neznamená lepší. A je otázka, zda je větší podíl NP důležitým měřítkem pro vozidlo MHD nebo jen zbytečné navýšení ceny takového vozidla...


Naprostý souhlas. Vemte si starý dobrý T3, šikovní mechoši je dokáží spravit za pomocí kladiva a šroubováku (přeháním), kdežto 13T tam si zase bez noťasu a diagnostiky ani neškrtnete. Já vím pokrok nelze zastavit, ale bylo by záhodno aby v ruku ruce šla i kvalita a nekonstruovali a nevyráběli se stroje jen na životnost záruční doby. Nedokážu si představit, že 13T vydrží v provozuschopném stavu 30 a více let jako je to u T3. Navíc si myslím, že cena náhradních dílů na T3 je podstatně jinde než u 13T. Na druhou stranu chápu výrobce, že by byl sám proti sobě, kdyby vyráběl stroje se životností na dlouhá léta. Výrobce potřebuje vyrábět a tím pádem i generovat zisk a v tom je ten začarovaný kruh.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
V čem je ta koncepce novější, v tom že má pevné podvozky? To se ukázalo být v Brně zcela nevhodným... nižší podíl nízkopodlažnosti je samozřejmě mínus, nicméně rozdíl ceny pár desítek milionů je o dost větší plus, navíc starší 13T mají tragicky řešené liché články...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Větší podíl NP důležitým měřítkem asi už dnes není, protože by nikdo příčetný snad ani neměl uvažovat, že by se pro veřejnou hromadnou dopravu ve městě koupilo něco, kde by to číslo bylo menší než 100 %. (Nakolik se tedy bavíme o nových vozech, samozřejmě. Rekonstrukce a prodloužení životnosti jsou věc jiná.)

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Novější koncepce, ale přece neznamená lepší. A je otázka, zda je větší podíl NP důležitým měřítkem pro vozidlo MHD nebo jen zbytečné navýšení ceny takového vozidla...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nerad bych tu zas rozpoutal už mnohokrát opakovanou diskuzi. :-) Nicméně 13T je novější koncepce a má větší podíl NP. K3 je stále jen další odvozenina zastaralé T3.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
k.ondra: No, tak to si poslechnu, v čem je modernější :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
K3 není špatná, ale 13T je modernější. Takováto náhrada by byla krokem zpět.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
IvanM: Skákat může kdo chce, ale nahrazovat se nejbližších 15-45 let nebude. To je realita, můžeme na ní nadávat, můžeme nad ní brečet, ale to je tak všechno, co můžeme dělat.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
To si ani nedovedete představit, kolik cestujících by skákalo min. 3m vysoko radostí, kdyby se vozy 1901-1919 nahradily např. pomyslným typem K3R-N2, který by už nevykazoval žádné závady v kloubech...Značně by to zvýšilo kvalitu cestování.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
MtM píše:
Můj je to taky nejoblíbenější typ, rád bych viděl zde víc kousků i v budoucnu.Je škoda, že ty vozidla mají takový mouchy, jinak by zde určitě jezdil trojnásobek těchto vozů.Myslíte, že by do konce roku 2013 mohly vyjet do prav.provozu u vozy 1751 a 53 ?

Předpokládám, že se tak stane. Minimálně je to určitě plánované. :)

Jinak mi osobně se K3 taky velmi líbí z pohledu šotouše i dejme tomu běžnýho cestujícího. Bohužel je to jeden z téměř totálně odlišných atypů s odlišnou diagnostikou a konstrukcí kloubů atd. a udržovat takovéto tramvaje v provozu je nejen finančně nákladné.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mh: samozřejmě, nicméně i zde by (podle mě) šly opravy realizovat rychleji. Ale je otázkou, jestli by se to podařilo zcela vyřešit (což platí i u našich 4 vozů).


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Nikoliv, díly problém nejsou. Problémem je konstrukce mezimostů (viz dokument, který tu byl mnohokrát odkazován). Buďme tak rádi, že to skončilo u 4 kusů..


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To je problém malého počtu kusů (4 ks), kdy je zřejmě pro DP těžké pořídit nějaký náhradní díl (chápu, že to nemusí být ekonomicky výhodné).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
To je pravda. Na druhou stranu pokud by jich bylo víc, třeba by opravy šly rychleji. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
MKzB píše:
Původně bylo v plánu 20 ks K3R-N. Jenže se při počtu 2 vozy a další 2 objednané vozy objevila wana.


Vzhledem k problémům, které provází stávající stroje 1751-54 může být dp rád, že se ta wana objevila a potřeba 20 ks celkových přestala být aktuální.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1901
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Původně bylo v plánu 20 ks K3R-N. Jenže se při počtu 2 vozy a další 2 objednané vozy objevila wana.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Můj je to taky nejoblíbenější typ, rád bych viděl zde víc kousků i v budoucnu.Je škoda, že ty vozidla mají takový mouchy, jinak by zde určitě jezdil trojnásobek těchto vozů.Myslíte, že by do konce roku 2013 mohly vyjet do prav.provozu u vozy 1751 a 53 ?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1069 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 43  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 lis 2024 15:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]