Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 36 z 130    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 130  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ondrah98 píše:
Celkově mi ale kazí dojem ten původní pás trávy mezi kolejemi a silnicí s tím omláceným obrubníkem. Působí to tak polovičatě, hrozně násilně vsazený. Ještě jsem zvědavej, kdy se objeví první vyšlapaný cestičky skrz. Původně to křoví vytvářelo fyzickou bariéru, takže tam zas tolik lidí nenapadlo lézt.

Předpokládám, že zelené dělící pásy jsou součástí jízdních pásů pro silniční vozidla a tím pádem výměna jejich obrub by byla mimo rozsah rekonstrukce TT. Druhá věc je, že výměna vnějších obrub by znamenala i zásahy do vozovek.

tektro píše:
...Pro zbudování přechodu to bohužel nevyhovovalo platným normám a uvedení do souladu by znamenalo územní řízení a odsun akce tak 5 let (to berte pouze jako můj odhad).

Realizace nového přechodu pro chodce by znamenala nutnost SSZ, případně zúžení jízdních pruhů do režimu 1+1. Jiné řešení mě asi nenapadá. Tak, či tak, dovedu si představit, že projednatelnost obou variant by byla komplikovaná. Přechod v uspořádání jaké je u zastávek Soukenická a Křídlovická je v rozporu s platnou ČSN 73 6110, která nepřipouští neřízený přechod přes dva stejnosměrné jízdní pruhy.

Osobně, se mi nová podoba TT na Nových sadech líbí, a bylo fajn kdyby se ve stejném duchu modernizoval i navazující úsek mezi Poříčím a mostem přes Vídeňskou. Současné uspořádání ulice Renneská je už dost přežité a modernizaci by si zasloužilo. Očekával bych, že rekonstrukce tohoto úseku proběhne v návaznosti na chystanou opravu tramvajového mostu přes Vídeňskou, která si vyžádá úplnou výluku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
6
30 srp 2020 11:45
PvvS

Varianta čistě jen ulicí Líšeňskou s napojením na líšeňskou trať v rámci studie nebyla prověřována. Nicméně takto od stolu bych řekl, že za mne ani moc nedává smysl.

Propojení mezi variantou A (tzn. vedení ulicí Věstonickou) a líšeňskou tratí jsme prověřovali a je to jen velmi obtížně realizovatelné. V podstatě to vede na tunel, resp. hluboký zářez, ze kterého bychom se dostali přibližně až v úrovni zastávky Bořetické, což dle mého názoru je nesmysl. Ostatně to je také důvod, proč nám přijde varianta A horší. Propojení s líšeňskou tratí je obrovský benefit varianty B, zvlášť s ohledem na to, že to jde i vhodně etapizovat.

S ohledem na výše uvedené tedy odpověď zní ano - je to mimo hru.

Odbočení z líšeňské trati jsme navrhli takto: pod ulicí Křtinskou 2x podjezd (jeden před křižovatkou s ulicí Věstonickou, druhý na místě stávajícího podjezdu a i přibližně v jeho rozměrech), mimo tyto podjezdy hluboký zářez zajištěný zárubními zdmi. V dalších stupních projektu by však bylo možné to celé udělat jako tunel. Řekl bych, že oboje není problém, samozřejmě tunel by byl dražší (nejen z hlediska stavebního, ale musela by asi být i zabezpečovačka).

Dělali jsme studii docházkových vzdáleností a myslím, že to není tak hrozné. Varianta B však má tu výhodu, že si nevynucuje změny vedení povrchové MHD. Pokud to tedy pro někoho bude výhodnější, může stále jet trolejbusem, jako dosud.

O kolektoru vedeném středem Vinohrad samozřejmě víme :D trať je vedena v souběhu tak, aby bylo nutno přeložit pouze křížení s jižními větvemi z centrálního kolektoru. Nicméně v dalších stupních projektové dokumentace by se to muselo detailně prověřit. Na to bohužel v rámci studie není prostor. Výhodou vinohradského uspořádání kolektorů je v některých případech (jako v případě centrálního) absence kanalizace, která je řešena jinak a je zpravidla obrovskou překážkou pro podobné stavby.


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
tektro
Tak to ano. Tím pádem je varianta ulicí Líšeňskou a napojení na stávající trať, případně ten tunel z d-8 a napojení na Věstonickou, jak prezentoval p. Kunc mimo hru ?
A odbočení z d-8 je v prostém zářezu, nebo v zákrytu ?

Vedení středem Vinohrad je rozumější, ale docházková vzdálenost z většiny sídliště není nic moc. A počítali jste s tím že přímo v ulici Pálavské náměstí vede hlavní kolektor pro celé Vinohrady ?


Offline
6
30 srp 2020 11:45
Ondrah98

Jsem pouze stavební inženýr a nemohu tedy kvalifikovaně posoudit, zda ta kombinace je nebo není dobrá. Návrh zeleně zpracovávala zahradní architektka, která je k tomu jistě fundovananá dostatečně. Mě osobně se to na vizualizacích líbilo. Ale jak to bude ve skutečnosti se uvidí až na jaře.
Jen jsem chtěl poukázat na to, že možná nedává smysl to teď hodnotit. I když nevím.

Místa původně se zábradlím měla sloužit nejen jako přechody, ale přímo jako přístupy k zastávce. Ta měla být zbudována mezi nimi a zastávka Soukenická poté zrušena. Při důkladném zkoumání bylo možné si například i všimnout jiné polohy vnitřního obrubníku vůči ose tramvajové trati.
V rámci rekonstrukce byla tato místa zrušena a uvedena do stejného stavu jako zbytek úseku. Pro zbudování přechodu to bohužel nevyhovovalo platným normám a uvedení do souladu by znamenalo územní řízení a odsun akce tak 5 let (to berte pouze jako můj odhad).


Offline
6
30 srp 2020 11:45
PvvS

Zastávka Jedovnická vychází výškově přibližně v úrovni líšeňské trati pod mostem s ulicí Jedovnickou. V rámci studie jsme navrhli, že by tato zastávka mohla do budoucna plnit funkci přestupního uzlu - dají se tam jednoduše a za ne příliš vysoké investiční náklady zbudovat bezbariérové mimoúrovňové přístupy. Zastávka by byla samozřejmě i na líšeňské trati, což vzdálenost od Novolíšeňské umožňuje. Navíc umístění křižovatky nahoře na mostě je pro zbudování autobusových/trolejbusových zastávek vhodné.

Že to v této části trasy vede územím nikoho je pravda. Naším záměrem bylo jednak nastartovat rozvoj zdejší lokality (co si budeme povídat, je to na rozhraní městských částí a dlabou na to obě), která je nyní opravdu vizuálně i pocitově nepříjemná. Ostatně v blízkosti zastávky Jedovnická jsou dle územního plánu uvažována sportoviště a u zastávky Velkopavlovická v rámci studie počítáme s vybudováním spojovací lávky pro chodce přes protihlukový val směrem do ulice Strnadovy/Vlkovy.

A také se na to můžeme dívat z druhé strany: vedení územím nikoho v tomto případě může znamenat, že nebude třeba příliš mnoho hlasů proti.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
To vím, že by v místě těch původních keřů měli růst nějaký kytky. Akorát si prostě nejsem jistý tou kombinací "louky" a travičky jak z golfového hřiště. Byť oboje má něco do sebe, tak dohromady mi to moc nejde. Uvidíme, jak to bude vypadat.

K té absenci přechodů - byly jako přechody původně zamýšleny tyhle místa zahrazený zábradlím? Ty snížený obrubníky by tomu napovídaly. Ale osobně si nepamatuju, že by tam přechod kdy byl. Jinak předpokládám, že to bylo nyní zrušeno a nahrazeno souvislou "loukou"?


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
Tak to bych opravdu chtěl vidět provedení zastávky Jedovnická. Buď bude hodně zapuštěná, nebo nevím, kde na tom kousku nabrat potřebnej výškovej rozdíl. A ve výsledku to povede územím nikoho až po Bzeneckou..


Offline
6
30 srp 2020 11:45
Ondrah98

Ten "původní pás trávy" není původní, ale nový pás, který zahradní architektka pojmenovala "louka". Do jara bude mít zřejmě takovou trochu jinou barvu, ale na jaře by to mělo rozkvést.
Těch vyšlapaných cestiček skrz se bohužel bojíme taky. Ale to je prostě jen důsledek toho, že v té ulici chybí přechody, čili dříve nebo později se to někde stejně vyšlape.


Offline
6
30 srp 2020 11:45
Zdravím všechny,
jako vedoucí týmu, co zpracovával studii tramvaje na Vinohrady musím uvést na pravou míru některé věci, co se tu vyskytly - hlavní důvod, proč se studie dělala, je snaha řešit stávající situaci smyčky Juliánov - dle stávajícího územního plánu se měla trať prodloužit k poliklinice, to je ale momentálně nechtěné. Tak se hledal způsob, co s tím, aby se mohlo z připravovaného územního plánu prodloužení k poliklinice vypustit (aby neblokovalo rozvoj lokality) a zároveň vymyslet, kam tedy s tou tramvají. No a tak se přišlo (myslím, že originálně od p. Kunce ze Židenic) k tomu, že by se trať vytáhla ulicí Líšeňskou nahoru na Malou Klajdovku, dále ulicí Křtinskou a v uličním profilu Věstonické až na Pálavské náměstí. To je ta červená varianta A ve schématu, co už tu bylo. Bohužel však při zpracování studie se ukázalo, že tato varianta trpí mnoha neduhy (něco řešitelné, něco neřešitelné, nebo řešitelné velmi obtížně). Tak jsme s kolegy zkoušeli najít prostor pro nějakou protivariantu, což je tedy ve výsledku modrá varianta B. I ta má jisté neduhy, rozhodně však nic, co by nebylo za rozumné prostředky řešitelné, hlavně má ale spoustu výhod.
Varianta B tak bude zřejmě zanesena do připravovaného územního plánu.
Odpověď na kolizi s VMO I/42 Tunel Vinohrady - obě varianty bez kolize, v případě varianty B je naopak výhodně využito přeložky líšeňské trati, kterou si vyžádá vybudování MÚK Líšeňská.
Pak ještě jedna věc - u varianty B se NEpředpokládá podzemní smyčka na Pálavském náměstí, byť je ve schématu takto zakreslena. Jedná se o starou variantu situace. Ve variantě B by byly jako podzemní pouze zastávky Šedova a Hamburk.

No a k Novým sadům - souhlasím, vypadá to pěkně. I to jsme projektovali my, byť s tím nejsem úplně spokojen. Ovšem v rámci toho, co jsme mohli udělat to myslím dopadlo dobře.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Celkově mi ale kazí dojem ten původní pás trávy mezi kolejemi a silnicí s tím omláceným obrubníkem. Působí to tak polovičatě, hrozně násilně vsazený. Ještě jsem zvědavej, kdy se objeví první vyšlapaný cestičky skrz. Původně to křoví vytvářelo fyzickou bariéru, takže tam zas tolik lidí nenapadlo lézt.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2492
28 lis 2007 23:00
Brno
Zatravněný pás vypadá moc hezky.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
Tam si to prej nepřeje developer, kterej tam má výstavku bytovýho komplexu


Offline
444
24 lis 2017 11:40
PvvS píše:
Krátkej by nebyl. Je tam přes 20 metrů převýšení, to při maximálním stoupání dělá něco 300m délky.

Myslel jsem něco takovýho:

https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... V1gazM1ggs

Délka cca 400m, ale krom úseku na konci bude trať hluboko pod vším, takže sklon uplně v pohodě, stoupat může plynule a stačí něco cca 10m pod povrch. Ukončení třema kolejema s 2 jazykovými nástupišti mezi. Východ rampami/eskalátory na Bořetickou západ, Bořetickou východ, na Valtickou, Velkopavlovickou a k Pálaváku; schody a výtahem do Mutěnické před školu. Jedna stanice - 7000 obyvatel. Dole bude zastávka u zástavby Šedova/polikliniky.

Hodně vzdálená budoucnost: ražba dál - zast. vinohrady sever a Sídliště hády (točna). Tohle teda by bylo opodstatněný až větším zástavbou Hád, nad rámec současného územního plánování (te´d navrhované jako zemědělská plocha).

Na miliardy si myslím, že je to srovnatelné - co prodraží tunel, ušetří se na délce trati a vozokm. bonus bude také zkráceně cestovní doby a podzemní deponování souprav na způsob Jírovy.


Offline
2730
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já bych do územního plánu na Vinohradech zanesl obě varianty a čas ukáže.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
5
20 dub 2018 11:29
Co k tomuto tématu psal p. Kunc na twitteru, tak propojení má vypadat jako na obrázku níže s tím, že kopec z Juliánova k zastávce Líšeňská má být upraven na sklon 70 ‰ a u sběrného dvora má být krátký tunel.

Zdroj:
https://twitter.com/kunc_zidenice/status/1298261700559269888/photo/1


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
Krátkej by nebyl. Je tam přes 20 metrů převýšení, to při maximálním stoupání dělá něco 300m délky.
Propojení tratí je nesmysl, dotyčnej si kreslí náhodný čáry do mapy. tam by se max propojily tratě výtahem, pokud někdo povolí zastávku v takhle nepřehledným oblouku... Viz ta podzemní konečná na pálaváku.


Offline
444
24 lis 2017 11:40
Modrá varianta, to je samej hloubenej tunel, navíc Vinohrady jsou plný kolektorů, to přeložit taky nebude levný. A propojení tratí - tam budou jen výhybky nebo přestupní zastávka? Na mě se tu koukalo, jako na blázna, když jsem navrhoval kratičkej raženej tunel (mimo sítě, pod silničním tunelem v místě, kde nemusí být tak hluboko) od polikliniky s podzemní úvraťí, kde z jediné konečné stanice by mohli být 4 šikmé rampy do světových stran a pokryla by tak celé jižní Vinohrady...výhledově taky (hodně dlouhodobý výhled) bude potřeba řešit sídliště pod Hády a rychlé napojení


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Obecně v Denníku mají s těmi otazníky trochu problém — přitom je to poměrně dobře zdokumentovaný žurnalistický faul:
— Jakýkoliv titulek článku končící otazníkem může být zodpovězen slovem "NE" —

https://en.wikipedia.org/wiki/Betteridg ... _headlines


Offline
Uživatelský avatar

533
28 črc 2013 14:13
MartinV píše:
Článek v Brněnském deníku: Šalinou až do Vinohrad? Možná trasa povede tunelem pod Pálavským náměstím.
Nechybí opět otazník v nadpisu ](*,) a takový článek je potřeba dát jako exkluzivní informaci. Autor se netrefil s použitím předložky, i když v případě podzemní varianty by se už dalo použít i do.



Oni vůbec mají ty "nejlepší" nadpisy: "Přeloží zastávky u hlavního nádraží. Některé tramvaje pojedou odjinud" ... Když jsem to četl, tak jsem si říkal: kdo je přeloží? To se přeloží samy, nebo já nevím sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

6931
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Článek v Brněnském deníku: Šalinou až do Vinohrad? Možná trasa povede tunelem pod Pálavským náměstím.
Nechybí opět otazník v nadpisu ](*,) a takový článek je potřeba dát jako exkluzivní informaci. Autor se netrefil s použitím předložky, i když v případě podzemní varianty by se už dalo použít i do.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Je třeba mít na paměti, že v současné době je cílem zanést záměr TT do připravovaného územního plánu. Na prověření proveditelnosti a návrh technického řešení bude prostor později.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Od cajzlů známe odstrašující příklady, kdy levnější řešení navěky věků odsoudilo obyvatele některých částí k delší jízdní době, případně jim sebralo možnost komfortnější dopravy (sever krtka C, prodloužení krtka A z Dejvické). Vinohrady zase nejsou tak malé sídliště, aby se jim nedopřálo časově úspornější řešení. Po těch mnoha desetiletích by si ho zasloužili. Cestování přes Juliánov, T8borskou a Křenovou za zlepšení nepovažuju.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Tak záleží jestli už to je nějak definitivně vyprojektované. Rozdíl je tam podle map nějakých 9 metrů, to se nezdá zase tak moc, aby to nešlo vyřešit, ale samozřejmě každá taková překážka na cestě je problém. Je fakt, že co jsem jenom rychle tu prezentaci proklikal, tak je to spíš malování do mapy no. Přesto se mi pořád jeví případné jakékoliv prodloužení z Juliánova schůdnější než ze SO, kde je prostě delší tunel nutnost, nehledě na Balbínovu v cestě. Aby z toho všeho nevyšla jako nejmenší fantasmagorie ta lanovka. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
Ta přeložka je hlavně osová. Výškově se to moc nepohne. K tomu kreslení. Doporučuju najít video Top09 "Tramvaj na Viniční nebo až na Vinohrady?" a prohlídnout si ho. Jen tak pár časů, který mě zaujaly.
13:35, smyčka prostě prasknutá někam na svah...
16:00 sklony, normy a realita
17:00 odbočení do Věstonické
20:30 tunel Líšeňská věstonická..
21:30 "trojuhelník" z Novolíšeňské, tedy dvojitý tunel
24:29 nekonečný příběh o lanovce.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Tak tunel už je úplná fantasmagorie, jednat technicky dost problém a co bych viděl vůbec jako nejhorší je to, že už ze startu ještě ztratíš výšku, kterou potřebuješ získávat, aby ses na ty Vinohrady vyšplhal. Ze Staré osady na Pálavské náměstí to dělá 90 výškových metrů a na Vinohradech tu konečnou taky nemůžeš mít desítky metrů pod zemí, někde vystoupat musíš... A upřímně bych se tedy bál kolize s tunelem VMO víc tady, protože tady by se někde v kopci křížily 2 tunely a dost těžko ten kopec můžeš provrtávat skrz na skrz. Nejbližší nemusí být vždy nejlepší. Na Líšeňské ty koleje prostě povedou protože trať do Líšně tam prostě bude procházet a jestli se tam někde připojí ještě jedna trať už nehraje roli. Každopádně pokud by se navrhovaná varianta B někdy v daleké budoucnosti realizovala, tak vzhledem k uváděné výhodě etapizace je celkem jasný, že by skončila někde na Velkopavlovické provizorním ukončením a na tunel by se už nikdy nedostalo. A i tak se bavíme přinejlepším o desítkách let.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3242 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 130  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 čer 2024 07:38
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]