Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 44 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Cracatit píše:
Roberte, přečti si to pořádně. Já říkám, že na hlavní mě nějaké zóny 30 nebo obytná zóna nezajímají, protože je to stejná situace nebo při nejmenším obdobná, jako bych jel proti těm značkám v protisměru, nebo ke mně byly otočené zadní stranou, prostě pro můj směr neplatí.

Na jaké hlavní pořád? Jak se dozvíš, že seš na hlavní, když tam ta značka není?

b1 píše:
A mě v autoškole učili, že značky upravující přednost mají ty specifické tvary právě proto, aby byly rozpoznatelné i z druhé strany...

Jako třeba konec obytné zóny, že? To je takový specifický, neobvyklý, snadno rozpoznatelný tvar... ](*,)


Naposledy upravil xxx dne 30 kvě 2020 22:01, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
A mě v autoškole učili, že značky upravující přednost mají ty specifické tvary právě proto, aby byly rozpoznatelné i z druhé strany...


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Roberte, přečti si to pořádně. Já říkám, že na hlavní mě nějaké zóny 30 nebo obytná zóna nezajímají, protože je to stejná situace nebo při nejmenším obdobná, jako bych jel proti těm značkám v protisměru, nebo ke mně byly otočené zadní stranou, prostě pro můj směr neplatí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No však jo, jen jsem upřesňoval, kde co je. Oboje je k ničemu, pokud na "hlavní" není vůbec nic.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Trojúhelníky nebo P ať tam klidně jsou, ale řídit se podle značení za rohem asi není úplně to pravé ořechové.


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
U Ikey je absurdní situace, kdy ty odbočky jsou označeny značkou P -- parkoviště, a tudíž je nutné při výjezdu dávat přednost všem vozidlům. Jenže ten, kdo jede po "hlavní", tam skutečně nic nemá, takže oprávněně dle § 22 odst. 2 očekává, že vyjíždějící auto má přednost zprava.

U Olympie podobný zmetek, tam nejsou P, ale jsou tam zas trojúhelníky.


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Dost záleží, co je také na silnici. Pokud tam je přes celý výjezd z uličky plná bílá čára, je ulička místem mimo pozemní komunikaci (nebo jak se tomu říká) a značka "Dej přednost v jízdě" tam je navíc pro řidiče, kteří si to neuvědomí/nechápou to. Například u Bauhausu v Ivanovicích to je i bez značek.
A taky prosím o úklid. TT jsou tu tam.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Cracatit píše:
Ne, zóny nejsou problém, pokud jedu po hlavní a jsou v těch bočních ulicích, které ta hlavní křižuje, pak pro mě jako řidiče neplatí a musím se řídit tím, že jedu na hlavní ulici, dokud není značka konec hlavní, do té doby mám přednost, i kdyby byla značka hlavní jen jednou a neopakovala se, pak by nemělo platit pravidlo pravé ruky, protože já jedu po hlavní a ti, kteří jedou z vedlejších, mají dané pravidlo tím koncem obytné zóny.

Píšu, že tam značka hlavní není. Naopak je tam psané o přednosti zprava.

Na tom náměstí Legií je to jako na jednom z mála míst značeno dobře.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Cracatit píše:
Ne, zóny nejsou problém, pokud jedu po hlavní a jsou v těch bočních ulicích, které ta hlavní křižuje, pak pro mě jako řidiče neplatí a musím se řídit tím, že jedu na hlavní ulici, dokud není značka konec hlavní, do té doby mám přednost, i kdyby byla značka hlavní jen jednou a neopakovala se, pak by nemělo platit pravidlo pravé ruky, protože já jedu po hlavní a ti, kteří jedou z vedlejších, mají dané pravidlo tím koncem obytné zóny.

A jak se dozvím, že za rohem je výjezd z obytné/pěší zóny, a tudíž mi řidič dává přednost? Nechceš mi doufám tvrdit, že se mám dívat, co je za rohem za značky. Nemluvě o tom, že začátek zóny u mého směru nemusí znamenat její konec ze směru opačného.

Další stupidita je u Olympie (nebo u iKey, splývá mi to), kde mají auta jedoucí od parkovacích míst Dej přednost v jízdě,a na té podle tohoto značení hlavní silnici není nic.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak ke značení je už poměrně hutné vlákno na Českých dálnicích (www.ceskedalnice.cz), tak se dá případně debatovat tam, ale pokud chcete, můžeme mít vlákno i tady.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ne, zóny nejsou problém, pokud jedu po hlavní a jsou v těch bočních ulicích, které ta hlavní křižuje, pak pro mě jako řidiče neplatí a musím se řídit tím, že jedu na hlavní ulici, dokud není značka konec hlavní, do té doby mám přednost, i kdyby byla značka hlavní jen jednou a neopakovala se, pak by nemělo platit pravidlo pravé ruky, protože já jedu po hlavní a ti, kteří jedou z vedlejších, mají dané pravidlo tím koncem obytné zóny.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Fantomas: To blikání je trošku jiná situace, i když s předností blízce souvisí, ještě zkusím pohledat nějaké další judikáty, ty trestní věci, které jsem sem dával, jsou jen k samotné přednosti a případným škodám na zdraví a životech. Třeba to usnesení NS z roku 2004 je o nehodě motorkáře, který jel rychleji, než kolik smí ve městě (86 km/h vs. povolených 50 km/h) a z vedlejší mu tam vjel borec s osobákem, motorkář vezl spolujezdkyni, u které svým jednáním zavinil smrt, teda měl na tom podíl svým jednáním, druhý podíl měl řidič z vedlejší, že nedal přednost, i když ho viděl. Soudy pak řešily, jestli je to zabití, nebo jestli je to ublížení na zdraví s následkem smrti, nebo příp. jiný nedbalostní čin, na přestupek to byla moc velká nehoda.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
597
25 říj 2019 10:12
xxx: Vyústění obytných zón je všeobecně problém, který se vyskytuje dost často.

Fantomas: Zajímavý o tom žádná, ale v samotným článku (již poměrně starším) se píše, že se na takovýhle rozhodnutí nelze spoléhat a je poněkud výjimečný... Černobílý to skutečně nebude (ale to není nic), ale rozhodování bude velmi znatelně nakloněný na stranu nás, kteří tvrdíme "nedání přednosti v jízdě" a zbytek je přestupek, ale za nehodu může nedání přednosti. Ale určitě by se o tomhle tématu dalo debatovat velmi dlouze a obsáhle. Otázkou je, jestli tím dál zaplevelovat diskuzi o tramvajových tratích... Nápad na nový topic o dopravních předpisech, myslím, že by se to mohlo "uživit"? Btw. ten Kamenolom je teda taky krásná prasárna, jak je to tam teď netuším...


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Ondrah98 píše:
Stejný jako když někam vyjedeš z vedlejší před jedoucí auto, protože si myslíš, že jede povolenou rychlostí a ty to stihneš. Ale on poletí 200 a srazíte se. Za nehodu můžeš ty, protože si nedal přednost, ale on může dostat pokutu za rychlou jízdu, pokud se mu prokáže. Se "selským rozumem" proti zákonu nechoď, to nemůžeš nikdy vyhrát. ;)

Tady už jsem si poměrně jistý, že to takto paušálně neplatí. Pokud někde, kde je limit 50, někdo po hlavní poletí 200 a rozhledové podmínky budou takové, že mu z té vedlejší nemůžu tu přednost dát, ať bych se snažil sebevíc, tak si troufám říct, že vina téměř určitě půjde za druhým řidičem. Tady je článek o jednom takovém případu, a to byl ten rozdíl pouze 86 km/h vs. povolených 50 km/h. A teď se dívám, že Cracatit zmiňuje další podobné případy. Proto mě to zajímalo s tím blinkrem, protože mi to přijde v určitých ohledech jako podobná situace. Alanis uvedl přesně takový reálný případ. Takže evidentně minimálně spoluvina se tam přiznat dá, není to tak černobílé, jak to tu někteří malujete.

K tomu nesmyslnému značení - je pořád ještě tak doprasený Kamenolom, jak je vidět na StreetView, nebo už to tam opravili?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
xxx píše:
Špatně značená křižovatka je i třeba Střední/Skřivanova. Vozidlo jedoucí po Střední dává přednost vozidlu jedoucí ze Skřivanovy, protože mu to přikazuje značka upravující přednost. Řidič vozidla jedoucího ze Skřivanovy však o této značce nemá tušení, a tudíž dává vozidlu jedoucímu po Střední přednost zprava. Oba dva stojí a čekají, co se bude dít. Klajdovská/Puchýřova to stejný.

Dnes jsem opět narazil na podobnou situaci, a to v Hustopečích. Při vjezdu do Mírové ulice je značka "ZÓNA PŘEDNOST ZPRAVA", která je tam samozřejmě nadbytečná, protože přednost zprava by tam platila tak jako tak. Nicméně je dobře, že tam pro připomenutí je. Ovšem při výjezdu z Okružní ulice je značka konec obytné zóny, o které však řidič jedoucí po Mírové nemá tušení, a tudíž si auta dávají přednost navzájem. Na Googlu to ukázat nemůžu, protože to značení je tam zřejmě nové a na snímcích je ještě staré značení. Tak alespoň letecký pohled.

Zde je ukázka správného značení, které by zřejmě mělo být na té Skřivanově. Jedná se o typově stejnou křižovatku.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Krátce k reko Merhautky: už opravené úseky se povedly, rovinatost velmi dobrá. Kvituju, že položili nový povrh v křižovatce s Provazníkovou. Nechápu ale, že část krajních panelů vybrali a část nechali. Panely uvnitř glajz nechali všechny. Zase někdo u hokny nepřemýšlel.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
K té judikatuře jen dodám, že je i judikát, který říká, že se nemusím řídit při jízdě po kruháči nebo na hlavní značkama, které jsou "ke mně zády." Tj. třeba přednost v jízdě, kterou vidím z opačné strany a vím o ní, tak pro mě v tu chvíli není platná.
Co se týká spoluviny při nedání přednosti z vedlejší vs. výrazně překročená rychlost, tak Nejvyšší soud ve svém usnesení říká, že takto překročená rychlost na hlavní výrazně přispívá ke spoluvině na způsobené nehodě, případně může převážit v neprospěch rychle jedoucího, i když je na hlavní, protože svou rychlostí výrazně zvyšuje riziko ohrožení života někoho jiného.
Viz. usnesení NS ze dne 20. 10. 2004 sp. zn. 5 Tdo 1173/2004, má dvě právní věty v podobném duchu, celé to sem opisovat nebudu.
Jinak jsou k tomu i starší trestní věci, třeba sp. zn. 3 Tz 20/81 sice podle starého tzrestního zákona, ale podle mě dost k věci.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
488
13 čer 2004 23:04
No drive po Ukrajinske jezdily a49 a a79 a spodem po Lanech zadna linka nejezdila tak aby mely autbosy prednost tak byla hlavni smerem na Ukrajinskou. Potom se a49 ukoncila v 94 na Uzke. Pozdeji zacala jezdi od UH na Oblou a50 tak se zmenila prednost ve prospech a50.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
Tak zrovna na tom místě dřív bývala přednost upravena jinak (může to být už tak 10 let zpátky). Vedlejší byla od zastávky linky 50 a hlavní byla z Ukrajinské doleva na Lány. Vrtá mi hlavou, proč se to změnilo, když je to zřejmě vytíženější směr, jak píšeš.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
b1: Lány x Ukrajinská každej všední den ve špičku. Stačí jeden či dva co dole nedokáží odbočit a čekají až nikdo nejede ani rovně ani nezatáčí doprava na Ukrajinskou a na Ukrajinské je kolona až po konečnou 69, znám to tu, je to pravidlo, několikrát jsem to sledoval pač tu bydlím. A toto se stane ikdyž po Lánech rovně v opačném směru jede minimum aut, takže je jen na řidiči jestli věří ostatnáím co zatáčí doprava a blikají, či čeká a nevěří jim. Výsledek je, že mnoho řidičů toto nevydrží a kolonu objede zprava a protože po Lánech nic nejede tak se na zastávce v pohodě otočí do protisměru a jedou kam chtějí. Takže ano, toto skutečně může zdržovat a udělat kolony.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
U toho videa z Jihlavy by to s dobrým právníkem možná šlo obhájit.

Zákon říká:
dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy

Vzhledem k tomu, že osobák zastavil na šrafované ploše, tak kamion nemusel náhle změnit ani směr, ani rychlost jízdy.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
M píše:
To by to Brno bylo 10x více zasekané než je nyní.
Na důležitých křižovatkách jsou semafory. Pochybuju, že by Brno bylo více zasekané kvůli autům vyjíždějícím z vedlejších ulic jako je Neklanova.

Fantomas píše:
Samozřejmě aby mělo vůbec smysl řešit podstatu věci, tak by musel existovat kamerový záznam, jinak se ten blinkr v životě nedá dokázat.
Nemusel, stačili by i další svědci, například pokud by za oběma dotčenýma autama jela další auta, jejichž řidiči by ten blinkr dosvědčili.

Robert píše:
Tam není nic k řešení. Příčinou nehody je nedání přednosti. Stejně jako v případě, že nedáš přednost zprava, protože víš, že tam je jednosměrka.

Nicméně dopadlo by to přesně takto. Při vyjíždění z vedlejší na hlavní musíš dát přednost všem vozidlům na hlavní. I těm, která porušují předpisy. Na to tuším dokonce je i judikatura.

Fantomas píše:
Takže když čekáte ve špičce na vedlejší silnici a zleva jede souvislá kolona aut a vidíte, že třeba nejbližších 5 bliká doprava, tak budete stát a čekat až skončí dopravní špička nebo pojedete?
Exituje možnost vzdát se přednosti v jízdě. Před případným soudem by se ovšem těžko dokazovalo, že tě řidič na hlavní "pustil".


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Kolega v práci měl dopravní nehodu, o které tu byla řeč.

Stál na vedlejší, po hlavní komunikaci přijíždělo zleva auto, které blikalo doprava (že odbočuje na vedlejší). Kolega se tedy rozjel a došlo ke srážce, protože řidič jedoucí po hlavní chtěl jet rovně, o zapnutém blinkru nevěděl.

Samozřejmě došlo k hádce, kdy kolega tvrdil, že blikal a on že ne. Dopravní policie ze záznamu z kamery zjistila, že opravdu blikal vpravo.

Výsledek? Viník nehody kolega - nedání přednosti, záznam, body, pokuta. Spoluviník druhý řidič, kdyby neblikal, nedošlo by ke srážce, záznam, pokuta. A teď to nejpalčivější. Pojišťovna odmítla plnit povinné ručení v plné výši, vzhledem k tomu, že za nehodu mohl jen z poloviny, tedy část z opravy si platil sám "poškozený".

A tohle se může stát i tomu tramvajákovi, pokud narazí na někoho, kdo se v tom trošku pohybuje a nepodlehne tlaku dispečerů.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Na Hanácké zablikám taky, ten, co stojí proti mně na stopce, za to je rád. A jak už správně zaznělo, Pratecká je o křižovatku dál. Víc mi vadí neblikání za Ivanovickým náměstím směr Tuřany. Hlavní doleva, proč bych blikal...

Téček s jednou větví bez značek je hromada, jak na něco narazím, napíšu. Z hlavy fakt nevím.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Tak ona ta Pratecká je dost daleko. Je to až další křižovatka. Podle mě se tam ten trojblik z ohleduplnosti hodí. I v autoškolách to říkají, že na takovýchto křižovatkách se ten blinkr doprava má dávat. Ale pokud bych byl na křižovatce ve tvaru X, přičemž hlavní by vedla doleva a jel bych rovně, tak samozřejmě blikat nebudu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3280 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 zář 2024 00:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]