Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3719
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
Nebo MAN i Mercedes-Benz nabízejí kloubák v pětidveřovém provedení. Takže žádný, že na západě se to nedělá.

Nutno ovšem podotknout, že se jedná o prodlouženou verzi "klasických" kloubáků od MANu a Mercedesu. Ty "klasické" 18metrové kloubáky se pětidveřové nedělají.

Na druhou stranu je na západě hodně velkoměst, kde jezdí na MHD třídveřové kloubáky a dvoudveřová sóla.


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
No pozor. Já jako odpůrce sorek zrovna tohle považuji za jejich výhodu. A na té 67 ty čtvery dveře opravdu mají smysl. (To, že tam nedostačuje interval, je už věc druhá.) Nebo na 25 a 26 patery. To jsou zrovna linky s častou výměnou velkého množství cestujících.

A Iveco Turbocity taky mělo čtvery dveře (na přání zákazníka). Nebo MAN i Mercedes-Benz nabízejí kloubák v pětidveřovém provedení. Takže žádný, že na západě se to nedělá.


Offline
7222
27 úno 2010 07:40
A když přišly NB12, tak tu byl kvikot, jak je to na úkor sedaček, a že na západě by se to nestalo. :-P


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
Ty podesty považuji za docela velkou nevýhodu 45T. Jasně, je to pokrok oproti Variu i Evu, ale 52T má podlahu po celé délce vozu v jedné rovině a není tam jediný schodek. Na západě tohle uměli už v roce 1989. V 45T ten schodek nad podvozky přece jenom nějaký je. Lidi si takových věcí všímají.

52T má sice stejný počet dveří, ale všechny dveře jsou stejně široké. A to zejména u těch předních dveří dělá sakra hodně. 45T má jakoby jenom čtvery dveře (0,5 + 3 + 0,5).

Ondra K. píše:
(...) uspořádání dveří zapadá do stávajícího vozového parku v podobě KT8, 13T, Aniter a Draků.

Takže vždycky se to tak dělalo a nic se měnit nebude. Proč ty šaliny asi tráví v zastávkách tolik času? Proč třeba v Mnichově nebo v Norimberku si u Avenií poručili tolik dveří?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6170
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Bych řekl, že srovnání 45T a 52T vychází celkem na stejno. 52T má výhodu v lepším průjezdným profilu a všech dveřích širokých. Naopak výhodou 45T je jednodušší konstrukce a jednodušší a levnější údržba. Vzhledem k tomu, že i 45T má podesty pouze u vnitřních sedadel nad podvozky a to ještě hodně nízký, bych považoval uspořádání interiéru za plně srovnatelné.

Chápu, že Pražáci upřednostnili výhody 52T. V případě Brna mi připadá lepší volba 45T, neboť horší průjezdný profil nás netrápí a uspořádání dveří zapadá do stávajícího vozového parku v podobě KT8, 13T, Aniter a Draků.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
Ale jinak jako dobrý. Hodně dobrý. Spojuje výhody pevných a otočných podvozků, vhodně rozmístěné dveře, žádné sedačky na podestách, prostorný interiér... Kam se hrabe nějaké naše evo. I oproti 45T je tohle posun.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
xxx píše:
Proč ten prostřední článek dělají takhle asymetrickej? Klidně mohl být o jedno okno delší a mohl mít dvoje dveře. Nebo ty dveře mohly být alespoň uprostřed.

Proč není delší je evidentní - protože celková délka šaliny je pevně zadaná, takže by se ekvivalentně musely zkrátit krajní články (sudé články pravděpodobně už zkrátit nejdou s ohledem na podvozky, klouby a možná i sedačky). Jenže pak by v těch krajních článcích nemohly být dvoje dveře, protože už teď to vypadá, že se po otevření budou skoro vzájemně dotýkat a směrem vně budou končit těsně u vybočujících podvozků. A pak je ještě otázka, jestli by to nedělalo problém s kinematikou v oblouku, když by byl velký nepoměr mezi osovými roztečemi podvozků, tak by skříň mohla někde příliš vybočovat nebo to dělat jinou neplechu, těžko říct.

Uprostřed by ty dveře v prostředním článku asi být mohly, otázka je, jestli to takto není výhodnější z pohledu rozmístění sedaček. Případně to může být čistě kvůli maximální unifikaci dílů, resp. modulů, ze kterých je to poskládané.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

6938
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Trať na Václavském náměstí se má začít stavět v únoru, DPP podepsal stavebníka
Být to v Brně, tak by kolem toho musely být i protihlukové stěny.


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
Proč ten prostřední článek dělají takhle asymetrickej? Klidně mohl být o jedno okno delší a mohl mít dvoje dveře. Nebo ty dveře mohly být alespoň uprostřed.


Offline
Uživatelský avatar

399
05 lis 2007 18:35
Bystrc
urbonaut píše:
Jsem jediný, kdo v tom vidí akorát faceliftovanou 29T? Tak proč ta vysoká čísla? A co byly modely 46T až 51T?

Koncepce je odvozena z 29T, ale po technické stránce jde o značný pokrok vpřed. Krajní otočné i vnitřní pevní podvozky mají novou konstrukci, která umožňuje 100% nízkopodlažnost. Škodovka se nechala slyšet, že s touto technologií může směle konkurovat modelu TINA od Stadleru.


Offline
Uživatelský avatar

6938
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Urbonaut: Škoda (která mch. prodala Škodě auto nedávno práva na značku, tak jsem zvědavý, jak si poradí do budoucna s názvem) i dřív rozlišovala prakticky stejná vozidla pro jiná města, viz 13T, 14T, 16T... Takže to je spíš normálka.


Offline
Uživatelský avatar

3719
08 čer 2005 23:12
Jsem jediný, kdo v tom vidí akorát faceliftovanou 29T? Tak proč ta vysoká čísla? A co byly modely 46T až 51T?


Offline
Uživatelský avatar

79
23 zář 2012 11:56
20 26 91
Novinka z Prahé: Nová tramvaj Škoda 52T odhalena

Na první kusy se dle smlouvy můžeme těšit již před koncem příštího roku

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
He he. Louis Rossmann o tom dělal video. https://www.youtube.com/watch?v=w8NqBXT6Kos
Důvodem je chamtivost kapitalismu. Nic jiného. Dělají to, protože můžou. Protože uzamknout platícího zákazníka do jejich „ekosystému“ a neustále ho nechat nutit platit, je prostě to, co generuje profit.
Postih? Jaký postih? Je to legální. To je ten problém. V EU je snad šance na změnu, 'Merika je už dávno ztracená.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3719
08 čer 2005 23:12
V tom článku chybí, jaký hrozí výrobci postih.


Offline
Uživatelský avatar

1894
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Tajemné poruchy lokomotiv v Polsku rozkryli hackeři. Výrobce do nich záměrně nainstaloval kurvítko.
www.novinky.cz/....


Offline
Uživatelský avatar

6938
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A už začínají zkušební jízdy (resp. homologace vozidla).


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Dvoukloubák v Praze

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... .seznam.cz

V Blavě už vozí lidi:

https://www.cs-dopravak.cz/24m-trollino ... do-ziliny/


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
Ještě někde v Čechách určitě jezdí, ne?


Offline
121
29 črc 2014 19:57
xxx píše:
To jsou pěkně zrekonstruované vozy! Takhle si představuju cestování na regionálních tratích. A vzhledem k tomu, že je přestavěli na 160 km/h, vůbec by mě takový vůz neurazil ani na dálkovém spoji. S našimi hnusnými Bdt s nebezpečnými dveřmi se to vůbec nedá srovnat. Jenže my se jejich rekonstrukce asi nedočkáme. Třeba v okolí Ostravy a Olomouce běžně jezdí v úplně původním provedení. A nejen tam. Humus! Přitom ty vozy nejsou až tak staré. Jsou tak z... cca 90. roku?

Na Ostravsku mě nenapadá, kde byl jezdily v turnuse, leda jako zálohy, a na Olomoucku bude nejpozději na konci příštího roku jejich turnusování taky minulostí. A vůbec bych se nedivil, kdyby početně už nemusely být od příštího GVD turnusovány (a dožívaly jen aby se depa na rok nemusely učit novou řadu), neboť bude dostatek honekrů.


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
To je pravda. Ale třeba na takový rychlík, nebo i spěšňák... A vemte si, že u nás teď jezdí na spoustě regionálkách Bdt před rekonstrukcí, kterým ani nezavírají dveře. Nebo dokonce B s naprosto nevhodným uspořádáním interiéru! Tohle je přece jenom značný posun vpřed v kultuře cestování, byť uspořádáním je to vhodnější na linky s méně častou výměnou cestujících.


Offline
Uživatelský avatar

9275
10 čer 2004 11:19
Na regionálku si představuju minimálně Desiro.... Nebo nějakou NP jednotku.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
xxx píše:
Takhle si představuju cestování na regionálních tratích.
No myslím si, že trendy regionální dopravy jsou přeci jen jinde než vysokopodlažní vozy s úzkými dveřmi.


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
https://zdopravy.cz/53-novych-a-moderni ... dndVRGIQ2k

To jsou pěkně zrekonstruované vozy! Takhle si představuju cestování na regionálních tratích. A vzhledem k tomu, že je přestavěli na 160 km/h, vůbec by mě takový vůz neurazil ani na dálkovém spoji. S našimi hnusnými Bdt s nebezpečnými dveřmi se to vůbec nedá srovnat. Jenže my se jejich rekonstrukce asi nedočkáme. Třeba v okolí Ostravy a Olomouce běžně jezdí v úplně původním provedení. A nejen tam. Humus! Přitom ty vozy nejsou až tak staré. Jsou tak z... cca 90. roku?


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Olomouc uvažuje o zrušení tramvajové trati do Pavloviček
Je to první zpráva dnešních Událostí v regionech.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8075 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 27 črc 2024 04:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]