Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 234    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 234  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6938
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
urbonaut píše:
Mimochodem jak se zpožďuje výluková linka 54? Ve špičce jsou v Žebětíně na vyrovnání 4 minuty, a tyto spoje jsou proloženy spoji z/na Kamechy, které vyrovnávačku nemají vůbec.

Včera bylo zpoždění v řádu minut, ale to byla neděle a celkem volné silnice. Co mě překvapilo, je stejný příjezd 54 na VK a odjezd 1 směr Pisárky. Má tam fungovat nějaká garance přestupu? Vzhledem k malému zpoždění jsme samozřejmě viděli 1 odjíždět "před nosem" (mezi 8. a 9. večer, což vzhledem k delším intervalům není úplně příjemné).


Offline
Uživatelský avatar

3979
25 led 2006 16:11
všudezdejší
ZGHK píše:
Parciály do Soběšic již nějaký ten pátek jezdí, venku je vedro a tak je myslím čas na vyhodnocení toho, co kolega napsal před spuštěním provozu. Jsou baterky na krev a zasahuje permanentně tahač?


To co jsem napsal, vyplynulo ze zkušebních jízd před spuštěním trasy 30 až na Klarisky. Hodnota 20% kapacity baterek při projetí trasy KPN - Klarisky - KPN byla dost výmluvná, ale je fakt, že na těch zkušebkách vůz tedy rozhodně šetřen nebyl. Obsazenost po strop, zastavování a rozjíždění, klima a topení. V reálu se dá na KPN dojet i s kapacitou nad 60%, teď v období klimatizování je to ještě tak o 10-15% míň. Víc "žerou" solára 26Tr i při vlažnější dynamice jízdy, nejlíp jsou na tom poslední 32Tr, přičemž znatelný rozdíl kapacity baterek po projetí trasy je i v rámci novějších 32Tr (3221-3330) a těch starších.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
319
21 dub 2009 20:30
No, ani v červnu se tam 26Tr nevyskytovaly v počtech, které bych označil jako minimální. Netuším ale, jestli se nejedná jen o kurzy plně pod dráty.

Snažím se dobrat toho, jestli "vybíjení baterek u 26 Tr na trase do Soběšic až na krev" není jen šotofáma....


Offline
80
15 črc 2021 23:22
Pokud vím, tak jich tam nyní jezdí více, protože by nestačily 32Tr. Na prázdninové 30 je tuším 13 kurzů, a díky tomu, že má Komín jen 10x 32Tr, musí zasahovat i 26Tr. Jakmile se 32Tr vrátí ze Slatiny, předpokládám, že bude výprava 26Tr opět minimální.


Offline
319
21 dub 2009 20:30
MtM píše:
Co jsem slyšel od známého, který 30 jezdí, tak 26Tr tam jezdí celkem na krev, proto se tam spíše nevypravují.


Mohu se zeptat, jak moc věrohodný ten známý je? Že např. dnes jich tam jezdí hnedle pět.


Offline
1350
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Mnohdy odpoledne jsem párkrát viděl na iRISu, že jel vláček a první byl spoj z Kamech a druhý hned za ním z Bartolomějské (poměrněvčas), takže na Bartolomějské je to evidentně lepší než na Kamechách. :D


Offline
Uživatelský avatar

3719
08 čer 2005 23:12
Mimochodem jak se zpožďuje výluková linka 54? Ve špičce jsou v Žebětíně na vyrovnání 4 minuty, a tyto spoje jsou proloženy spoji z/na Kamechy, které vyrovnávačku nemají vůbec.


Offline
Uživatelský avatar

6938
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Neznám podrobnosti SJŘ, ale pokud má linka s téměř 40minutovou jízdní dobou takto malou vyrovnávačku, je někde chyba. A vlastně je to hrozně zbytečný, protože takto můžou být soběšičtí akorát nespokojení s tou změnou..


Offline
7222
27 úno 2010 07:40
To jo, ale z Kéniku do Soběšic moc prostoru pro zpoždění nebylo a není. Teď se tam holt přenáší sekera z Bástru.


Offline
Uživatelský avatar

1635
10 čer 2006 20:45
Brno
Na 43 v Soběšicích minimálně v konci jejího provozu vyrovnávačka v podstatě nebyla a to se přeneslo i na 30

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
Jo, to jo. Však proč tam není vyrovnávačka? I na 43 nějaká krátká byla, ne?

No 10-10 by bylo samozřejmě ideální z hlediska rovnoměrnosti. Ono jde o to, že spoje se zpožďují nerovnoměrně. A ten, který jede po delším intervalu, má větší tendenci se zpožďovat, protože jim chce jet víc lidí. Tudíž dýl stanicuje. Pak ho dojede ten, co má jet 7 minut po něm. Aspoň těch 12-8 kdyby tam bylo.


Offline
7222
27 úno 2010 07:40
Jediné, co může pomoci eliminovat zpoždění z Klarisek do Kéniku, je vyrovnávací doba v Soběšicích. Když budeš mít i třeba 30-30 a minutu na obrat, odveze si vratný spoj stejné zpoždění jako při intervalu 10-10-10.


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
Zrovnoměrní se rozestupy mezi spoji. Neříkám, že to bude razantní změna, ale pomůže to. Trochu, ale pomůže.


Offline
7222
27 úno 2010 07:40
Jako že změna intervalu ze 7-13 na 8-12 tohle dokáže? Jak prosím?


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
Robert píše:
A když bude interval 8-12, tak to 7minutové zpoždění zmizí?

Ne. Ale sníží pravděpodobnost vzniku výše popsaných nepravidelností. Nebo nebudou tak výrazné.


Offline
178
21 kvě 2017 18:40
Nene, zpoždění nezmizí tak jako tak.
Ale kdyby existovaly vyrovnávačky jako před x léty, kdy řada věcí u DP ještě jakž takž měla logiku, by se zpoždění z jednoho půlkola nemuselo přenášet do toho druhého.
Viz víkendová a-49, rezerva na konečné 2 minuty. A ještě k tomu s částí trasy mimo Brno, což je obecně náchylné ke zpožďování, pokud jede hodně cestujících. sarcastic
Tady zrovna odjezd z výchozí stanice +8 je celkem běžná věc. A to je jen jedna z linek. Asi nemám pokračovat, že ne?
Časová rezerva 2min u linky s jízdní dobou 40min. To je perfektní i velice prozákaznické.
Rezerva pětina celkové jízdní doby by měl být předpisově daný absolutní minimální základ, a to o víkendu. O PD nemluvě.


Offline
7222
27 úno 2010 07:40
A když bude interval 8-12, tak to 7minutové zpoždění zmizí?


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
Takže to vypadá tak, že je to přesně naopak, než predikoval Janatak. Dojezd víceméně problémem není, avšak problémem je to zpoždění. A to i ve směru ze Soběšic, protože je tam krátká vyrovnávačka. I v KPN u zkrácených spojů. A taky si nemyslím, že je vhodný ten interval 7-13 v Soběšicích (ve zbytku trasy 7-7-6). Myslím, že vhodnější by byl interval 8-12 (ve zbytku trasy 8-6-6). Protože takhle jeden spoj nabere 7 minut zpoždění jak nic, další ho dojede, takže nejede 20 minut nic a pak jedou dva za sebou.


Offline
1350
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Co jsem slyšel od známého, který 30 jezdí, tak 26Tr tam jezdí celkem na krev, proto se tam spíše nevypravují. U zbytku seto zatím jakžtakž dá, to hlavní ale ukáže prý hlavně zima.
Problémem ale je zpoždění a přenášení zpoždění do Soběšické větve, nezřídka mají vozy mnohdy ve špičce mimo prázdniny i 6-7 min zpoždění, někdy i víc a už ze Soběšic tak vyjíždí se ztrátou. Tak pak vede k vláčkování spojů na obou trasách a prej s tím mají lidé ze Soběšic už problém.


Offline
319
21 dub 2009 20:30
Janatak píše:
miropiro - vzhledem k výsledkům ze zkušebních jízd a neexistenci možnosti nabíjení v Soběšicích bych čekal, že dp variantu baterkizace linky 43 zavrhne a zkusí najít jinou linku s příznivějším profilem trasy pro provoz v parciálech. Tohle jezdit bude dost na krev co do kapacity baterek a stačí cokoliv, překážka na trase (popeláři např.), nebo cokoliv, co nepůjde objet a tahač. Tady aby byl v neustále permanenci.

Případné přenášení zpoždění z Bystrce dále ke KPN a do Soběšek, mám dojem moc nehrozí. Za běžného, i špičkového provozu ta zpoždění nebývají nijak velká a dlouhá. Nedávné přeprogramování signálního plánu semaforů na Kamenolomu už negeneruje ty šílené kolony na levé odbočení z Bystrce směrem ke Komínu, takže průlet na dlouhou zelenou levou šipku tu bývá celkem svižnej. Samozřejmě, šaliny tu často (kupodivu ne pořád) mívají přednost, takže když se jich sejde víc, stojíme tu jak vázy, ale pořád jde o zpoždění v nižších jednotkách minut.


Parciály do Soběšic již nějaký ten pátek jezdí, venku je vedro a tak je myslím čas na vyhodnocení toho, co kolega napsal před spuštěním provozu. Jsou baterky na krev a zasahuje permanentně tahač?


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
No, tak je aspoň fajn, že se přemýšlí trochu dopředu.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
1080
09 lis 2006 18:16
Toto i zaznělo v nějakém článku, tedy že se plánuje postavit stožáry tak, aby mohly sloužit i pro tramvajovou trať.


Offline
Uživatelský avatar

2595
13 črc 2009 13:42
Spíš naopak. Trolejbusy můžou být mezikrokem k výstavbě tramvaje. Postaví se měnírna a trakční stožáry. Předělat troleje je už to poslední.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Jen by mě zajímalo: řekněme, že by demence zvítězila v krátkodobém měřítku, a na Lesnou by šly trolejbusy. Pak by ale zvítězil zdravý rozum a začalo se seriózně zvažovat nad tratí. Byly by trolejbusy překážkou pro šalinu? Že by se jako řeklo něco typicky českého, jako že tahle změna by byla moc komplikovaná, a že by to trvalo dlouho a stálo moc peněz a podobný malomyslný blbosti?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2572
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Robert píše:
Mně by se líbily dráty z Lesné do Soběšic. Trolejbus by dojel na Klarisky, odtama by pokračoval po drátech na Haškovu. A opačně. Akorát mám obavu, že do Útěchova by se při mém konceptu chodilo pěšky... :-P

No tato vize na debatě také zazněla. A ona dává i smysl, pokud tedy budou opravdu trolejbusy na Lesnou, tak úsek nahoru do Soběšic už není tak dlouhý jako úsek Královo Pole - Soběšice. A co se týká Útěchova - ten by už baterky taky zvládly. Vranov možná také, případně by mohla jezdit 41 do Útěchova a zajistil by se přestup.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5840 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 234  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 27 črc 2024 05:46
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]