Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 7 z 31    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 31  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Mám pocit, že od T3R.EV se ustoupilo kvůli ceně, protože Progress je přece jen o něco levnější. Aspoň se mi tak zdá, protože poslední T3R.EV byla zařazena v srpnu 2003 a po tomto datu bylo dodáno 6 T3R.PV (z celkových 10).

Nebo další utopie: VarioLF2+ B3R - udělat z T3 vleky, dát pod ně běžné podvozky z vyřazených K2 a elektroniku z VV60LF. Ale to by chtělo asi vyztužit skříně, nebo použít skříně z T3R.PV, ale ty jsou moc mladé.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Možná, zpětně, bylo trochu nešťastné pořizovat Varia s Europulsem. Kdybychom tu měli Varia s pregressy, tak není co řešit a můžeme je spřahovat s T3R.PV/T3P. Vleky by jezdily s T3R.EV a všechno by teoreticky klapalo. Je ale pravda, že v podstatě každý krok k současnému stavu má svoje opodstatnění. T3R.EV je tak málo, protože než se jich stihlo pořídit víc, byla na trhu VariaLF za srovnatelnou cenu, a pak bylo logické pořizování wan místo vysokopodlažních, pro laiky a i koncepčně výrazně zaostalých, ač v podstatě nových vozů.
Co tedy teď? Není potřeba říkat, že by to pro větší zkvalitnění dopravy chtělo více Varií... Realita ale bude samozřejmě jiná.


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
Tak ja to zas tak moc neresim, vim ze s tim nic nezmuzu, jen komentuju soucasny stav a v duchu jsem rad za kazde nove Vario :)

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
niximor píše:
Jenze radeji se budou kupovat tuny zbytecnych 13T misto kterych by se dalo poridit mnohem vic varii.

no s tím se už budeš muset bohužel smířit :-|


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
No obavam se, ze dneska uz proste nikdo penize do reko T3 cpat nebude. Ale myslim, ze vsichni se tu asi shodneme, ze Varii (at uz LF nebo LF2, pripadne i LF3) by melo byt mnohem vic, nez jich je vubec v planu, protoze se tim vozovy park celkem kvalitne obnovi a narozdil od 13T maji aspon smysl.
Kdyz by se vyhazely ty dvojsedacky, tak by z nich mohly byt krasne kapacitni soupravy jako nahrada dvojicek T3 jeste s tim bonusem, ze by byly NP.
Jenze radeji se budou kupovat tuny zbytecnych 13T misto kterych by se dalo poridit mnohem vic varii.

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Eda píše:
Opravdu reálné, když jsou jen 4 T3R.EV a ty jich potřebuješ 15...

Tak proč ještě nejsou dávno předělaný #-o
To je blbý vtip! Je mi to jasný, že pro toto řešení ty T3R.EV potřebuji, žel je teda škoda, že jich Brno má tak málo a Porschat až bychom je mohli pomalu rozdávat.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
miropiro píše:
Ke zvýšení kapacity na d-1:
Podle mě by pomohlo aspoň trochu: VarioLFR.E s uličkou 1+1 + T3. Tím se zvýší kapacita (ale musí se vyházet ta sedadla!) soupravy a navíc získáme nízkopodlažní soupravu a ne když dvě VariaLFR.E pouští na d-13.
4 vleky zapojit pěkně do trojčete T3 + VV60LF + T3. V čele nechci vidět Vario, to je zase nízkopodlažní vůz zbytečně. Místa ve vleku je dost. Vlekem se navíc zvýší kapacita.
Krátkých Varií máme 7, to máme 7 souprav s mírně zvýšenou kapacitou, 4 soupravy posílené více. 11 souprav. A pak teda podle mě můžeme poslat také 6 VariíLF2R.E ve dvojicích, tož to máme 3 soupravy. Hmm, 14 souprav. Tohle může pomoci.

Opravdu reálné, když jsou jen 4 T3R.EV a ty jich potřebuješ 15...


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Ke zvýšení kapacity na d-1:
Podle mě by pomohlo aspoň trochu: VarioLFR.E s uličkou 1+1 + T3. Tím se zvýší kapacita (ale musí se vyházet ta sedadla!) soupravy a navíc získáme nízkopodlažní soupravu a ne když dvě VariaLFR.E pouští na d-13.
4 vleky zapojit pěkně do trojčete T3 + VV60LF + T3. V čele nechci vidět Vario, to je zase nízkopodlažní vůz zbytečně. Místa ve vleku je dost. Vlekem se navíc zvýší kapacita.
Krátkých Varií máme 7, to máme 7 souprav s mírně zvýšenou kapacitou, 4 soupravy posílené více. 11 souprav. A pak teda podle mě můžeme poslat také 6 VariíLF2R.E ve dvojicích, tož to máme 3 soupravy. Hmm, 14 souprav. Tohle může pomoci.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Datel píše:
Výsledek je takový, že se musí pro 13T vymýšlet linky (6), kde by svojí kapacitou dostačovaly. A řešení v podobě nových kapacitních souprav je v nedohlednu.

tak dpmb přetrasuje pár linek, aby se změnila (=snížila) jejich vytíženost...i když je to krok vzad


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Metro nebo podzemní tramvaj je pro Brno zatím v současné době a výhledu do budoucna (tak 20 let) hodně sci-fi. Vždyť jen teď je problém, kde se seženou peníze na nové nádraží. Linka 1 potřebuje kapacitní soupravy jako sůl, žel pár dvojiček LF2 a trojčat to nevytrhne, při vypravenosti 29 souprav. Kdyby byla aspoň každá druhá souprava na lince kapacitní, hned by to vypadalo jinak. Chyba je ve špatné koncepci výběru nových vozidel. Kupují se sice nové 13T, které patří kapacitně někde mezi K2 a 2xT. Takže jako plánovaná náhrada za 2xT na exponovaných linkách nepřipadají vůbec v úvahu. Ale o tom už se nejen tu x-krát psalo. Výsledek je takový, že se musí pro 13T vymýšlet linky (6), kde by svojí kapacitou dostačovaly. A řešení v podobě nových kapacitních souprav je v nedohlednu.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
S tím musím nesouhlasit. Čím je větší kapacita, tím rychleji se tam materiál naloží, protože do prázdného vozu se nakládá rychleji, jak do plného, čím je plnější, tím déle nakládání trvá. Takže když má souprava lehkou kapacitní rezervu, tak odbavuje rychleji, jak ta bez rezervy. Samozřejmě taky záleží na počtu otvorů ve stěnách, kterými je možné nastoupit do vozu.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Nestaci. Nez se do nich lidi nacpou, tak za ni stoji dalsi souprava. Vetsi kapacita, ale taky delsi nakladani substratu.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
PvvS píše:
Navic brnu by nepomohl ani 100m limit. Pokud je nejaka linka na hranici kapacity, tak nejde navysovat kapacitu souprav, ale je potreba hledat moznost rozlozeni zateze. A tim nemyslim delsi tram.Myslim ze pomalu nastava cas na kapacitnejni moznosti a to klidne i metro. Nebo podzemni tram na segregovanych useich na okrajovych castech. Tedy na centrum tak 2 zastavky a ne stavajici poskakovadla od oznacniku k oznacniku.

Myslíš si, že trojčata a 46metrové soupravy LF2 nestačí? :-D
Metro by bylo v Brně k ničemu, akorát by to byly vyhozené miliardy, které by se daly smysluplněji a efektivněji využít v tramvajové dopravě jak na infrastrukturu, tak na vozy.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Smarja, jeste neschvalili ani origo 15T, navic prototyp bude mit i tak dost zmen a tady se fantaziruje nad dalsima atypama.

Navic brnu by nepomohl ani 100m limit. Pokud je nejaka linka na hranici kapacity, tak nejde navysovat kapacitu souprav, ale je potreba hledat moznost rozlozeni zateze. A tim nemyslim delsi tram.Myslim ze pomalu nastava cas na kapacitnejni moznosti a to klidne i metro. Nebo podzemni tram na segregovanych useich na okrajovych castech. Tedy na centrum tak 2 zastavky a ne stavajici poskakovadla od oznacniku k oznacniku.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
niximor píše:
SYN: V Brne mame 13T, 14T jezdi v Praze... to jen tak na okraj :)
A jine usporadani sedacek ve vysokych clancich by mely mit 13T od 20. kousku.

Sakrys, to jsem pekne zblbnul :( No co uz.


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
SYN: V Brne mame 13T, 14T jezdi v Praze... to jen tak na okraj :)
A jine usporadani sedacek ve vysokych clancich by mely mit 13T od 20. kousku.

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
Hm, musim se priznat ze jsem kdysi (pred tim nez jsem mel prilezitost se s tim svezt) na tomto foru zastaval nazor ze LF2 bude neprijemna prolezacka. Ve skutecnosti tomu tak ovsem neni, vozem jsem z pohledu cestujiciho temer nadsen, slusne vnitrni reseni, rozumny pocet sedacek, pekne to jede... proste ja za sebe rikam: jen houst. LF2+ podle toho mala obrazku radeji pro jistotu nebudu zkouset hodnotit, mohl by se mi podarit stejny omyl jako u predchudce. Snad jen nazor ze nizkopodlazni i predni dvere se zda byt dobra idea (predevsim kvuli duchodcum kteri jsou bohuzel dost silne nauceni tama lezt a cloveka ve vyssim veku uz proste nepredelas), ale na realizaci si radeji pockam.

K3 se mi vytrvale libi (jako cestujicimu), v posledni dobe je vidim casto jezdit takze spolehlivost snad uz rozumna, no ale to uz je stejne pase dalsi urcite nebudou tak co, ted uz to snad je pri nakupu uz jen otazka LF2(+), LF3, 14T nebo 15T, ne?
Muj soukromy nazor je kombinace LF2 a 15T, no ale je to jen nazor...

Naznacovalo se tu neco o zmene usporadani 14T, jak se to vyviji?


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Jako levnou nahradu 14Tr bych si to dokazal predstavit. Ovsem v ostravskym provedeni bez automaticky prevodovky. Uspora 2 motoru v pomocnych pohonech nevyrovna komplikovanost jinych casti vozu.


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
Honny: U LF2+ mi ty podélné sedačky nevadí, pokud je tam místo na nohy a nezabírá to polovinu uličky, tak proč ne. :wink:

ad SOR: Myslím si, že to vypadá docela dobře a navíc to krásně jede :wink:. Rozhodně to řadím mezi ty příjemnější zpestření ostravského vozového parku :-)


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
http://www.berliner.borec.cz/flexity.htm

NP tramvaj s prvnimi dvermi sirokymi a beze schodu... a myslim, ze nahradit berlinske hnusne celo jinym taky neni problem, viz Cityrunner ve Styr. Hradci


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Tak sem se na to nakonec jel taky podivat a na prvni pohled jednoznacne zklamani. Na druhy uz to nebylo tak jednoznacne :) Skoda tech negativ tohohle reseni. Podelne sou sedacky jen castecne vlastne, ne obe rady. Aspon ze tak. Ty sikmy plochy + schod je dost zlo, schvalne sem si to prochazel a kdyz to clovek neceka, tak ho to prekvapi. A docela me desil podivny zvuk u prvni NP casti, po slapnuti se to tak podivne dute ozvalo. Druha NP plocha to nedelala. Libi se mi ty polstarky pro stojici, ale koukal sem, ze v Ove to ma vic salin... Sedacky me neoslovily (nicmene opet, to je konfigurovatelna polozka), rozmisteni tyci, tycek a tak mi nevadilo.

Uh. Hlavne zadny dalsi K3 :mrgreen:


// jo, a prekvapily me propagacni fotky normalnich Varii z Brna. :)

PvvS píše:
Bohuzel ani Sor TN12A

... no, dokud sem to nevidel nazivo, tak sem doufal v to, ze se jednalo o nejaky vtipek. Ono to vazne jezdi. A fakt je to tak vosklivy.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Projekty typu K3 a VV60LF jsou již dávno po smrti, po "skvělých" zkušenostech z provozu to už nikdo nikdy nebude objednávat. Navíc, jak zde někdo poznamenal Pars je nyní pod Škodou...

Jinak k té 100% nízkopodlažnosti, zbytečnost to rozhodně není, považoval bych to za nějaký nový standard (trend). Z hlediska komfortu při nástupu není o čem debatovat. K rychlejší výměně cestujících snad doplním, že se taky jedná o nezanedbatelné zvýšení cestovní rychlosti vozu, což může v konečném důsledku znamenat menší počet vozů na lince a velice zajímavou úsporu nákladů (platí obzvlášť na delších linkách). Nehledě na stání na podélných schodech, z bezpečnostního hlediska to není zrovna OK, jde o nebezpečí pádu a poranění cestujícího při prudším brzdění. Tím nijak neodsuzuji Vany, či reko KT8 a K3.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Nerozumím tomu, proč to někdo do prospektů psal jinak, než měl. Asi chtěli být zajímaví. Schválen k provozu v ČR je typ 14Tr, ne Tr14...


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
PvvS: Já to neobhajuju, jen jsem vysvětlil, proč se to mnoha lidem plete.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Takze kdyz mam prospekty, kde je oznaceni TR14 a nebo 9Tr export type (u T11), takto mam psat uplne jinak nez jak to je spravne ?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 773 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 31  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 lis 2024 23:35
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]