Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 9 z 31    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 31  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
ds: ano, souhlasím, tak by to mělo být. Ovšem pokud je za současné situace na výběr pobírající 30m dobytčák a nepobírající 30m limuzína na kolejích, volím to první.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
king: Bystrc-nádraží, Řečkovice-nádraží... Typické směry, kam se vypravují tramvaje v uspořádání 1+1 a většina vestoje. Já bych denně 30 min tam a 30 min z5 prostě na stojáka nejezdil, ani kdyby benzín stál 50 korun. Při jízdách do čtvrt hodiny je to něco jiného.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Začíná to zavánět argumentační patovou válkou tak doufám že se to tu teď nezvrhne, ale můj názor je takový:
Když v ranní špičce cestuju do školy a přijede sardinkomat (=13T) se svým vnitřním uspořádáním, tak už se automaticky dívám na hodinky a zvažuju jestli můžu počkat na další spoj... nejlepší jsou rt6 a t6, sice jsou to dobytčáky ale kdo zas jede šalinou po brně tak dlouho aby nevydržel stát? nepočítám jízdy typu modřice-maliňák, ale to si zase člověk skoro vždycky sedne...
ad. metro => chtělo by to severojižní diametr, další směry by se taky stopro uživily...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

9303
10 čer 2004 11:19
Ovsem kultura cestovani zacina a konci u dostupne kapacity. Pokud je dostatecna kapacita , tak abyse cestujici odvezli maximalne v obsazeni vozidla stupen 3, tak proc ne. Ale v okamziku, kdy linka jezdi v 3 minutovych intervalech a vymysleji se zhovadilosti typu trojce , nebo 2*2LF, tak tam neni misto pro hyckani lidi. Tam uz je na rade uvazovat o zcela jinym zpusobu dopravy. Trebas i to metro. Minimalne 2-3 smery by se v brne uzivily. A v provedeni podzemni tram by to nemusel byt az takovy problem. Rychlodraha pod zemi a napajecova trat nahore.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
A jsme zase u toho. V uspořádání 0+0 taky odvezu cestující z bodu A do bodu B a místo K2 stačí bohatě sólo. V civilizovaném světě je zvykem vozit většinu cestující vsedě. Toto neplatí pouze pro metro, kde je předpoklad kratší doby jízdy.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

9303
10 čer 2004 11:19
Staci se podivat na kapacitu T3 v provedeni 1+1 a 2+1. To stejny u solo wan . Od Dp je sice pekny, ze tam namlatili sedacek jak na retizkac, ale v dobe, kdy je potreba cestujici proste odvezt z bodu A do bodu B je to reseni k nicemu. Viz praha: odebranim 11 sedacek k sezeni se ziskal temer dvojnasobek mist ke stani .


Offline
9986
15 led 2005 23:41
máte být rádi za cokoliv, co nahradí 40 let starý K2/T3...


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Eda píše:
PvvS: Stav tratí a chování vozu je oproti nedostatečné kapacitě jen maličkost... základní požadavek na tramvaj 13T je odvézt ze zastávky X cestujících. Pokud tramvaj odveze jen 0.85 x X cestujících, neprospěla, i kdyby se ti, co odveze, měli jak v bavlnce.

Obehraná písnička jaxviňa. Doplň do libovolného oblíbeného vozu sedačky tak, aby jich bylo vzhledem k délce stejně jako v sarančeti a porovnej si, kolik místa tam zbyde. ](*,) Oproti nepřístupným kloubům xwan je to mnohem snáz odstranitelný problém.


Offline
Uživatelský avatar

9303
10 čer 2004 11:19
Oddeleno od rt6


Offline
Uživatelský avatar

9303
10 čer 2004 11:19
Neboli , rozsirenim x wan k vetsi devastaci rovnych useku trati ...


Offline
Uživatelský avatar

3983
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Eda píše:
PvvS: Stav tratí a chování vozu je oproti nedostatečné kapacitě jen maličkost...


Nesouhlasím. Porovnej stav vozu jezdícím po kvalitní trati a stav vozu, který jezdí po brněnských kolejích, zejména po Minské, Palackého, líšeňské trati, atd...

Jiná věc je kapacita vozu.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tohle je napsané na více místech, informovaný zdroj ale přesto tvrdí 14...

PvvS: Stav tratí a chování vozu je oproti nedostatečné kapacitě jen maličkost... základní požadavek na tramvaj 13T je odvézt ze zastávky X cestujících. Pokud tramvaj odveze jen 0.85 x X cestujících, neprospěla, i kdyby se ti, co odveze, měli jak v bavlnce.


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
Manil:
Tam se píše: Dále byly projednány dodávky vozidel pro brněnskou MHD , a to 9 tramvají, 19 dvanáctimetrových autobusů Citelis a 4 autobusů Citelis o délce osmnáct metrů. Tolik citace z našeho podnikového plátku, takže se nedá zjistit, jestli to jde z dotací EU, nebo města. Nicméně já bych z toho pochopil, že těch vozů přijde opravdu jen 9.

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Ikdyž jich bude 9 nebo 13, pořád to bude znamenat za současného uspořádání interieru katastrofu...

PS:
Kdo máte doma lednový zpravodaj, možná se to z toho bude dát vyčíst. Jsou tam nějaký bláboly o investicích na 2009, ale ještě jsem neměl čas to číst...


Offline
Uživatelský avatar

9303
10 čer 2004 11:19
Az se prestane na vozy svadet zanedbani trati, ta i 13T budou vyhovujici vozidla.Pretizeny kramy typu LF2 a spol jenom umozni DP maskovat stav trati. Vzdyt i ta RT6 ma podvozky, vhodny spise na posunovaci lokomotivu a ne na tram.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1976
07 dub 2006 09:03
Úpravy? Spíš bych řekl důkladná prohlídka, 1801 je kompletní, je třeba ji po zkušebním provozu a několikaměsíční odstávce zkontrolovat a 1803 připravit na provoz.
S těmi 14T to fakt vyhrajeme, kdyby se raději místo toho pořídil adekvátní počet LF2, případně další LF, udělalo by to víc užitku. LF2 jsou teď bezkonkurenčně nejlepší vozy, aspoň podle mého skromného laického názoru.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Můžeme začít vsázet,navrhuji anketu kdo si myslí kolik vozů se do Brna nakonec dostane. sarcastic

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tvrdím 13.


Offline
Uživatelský avatar

561
28 čer 2008 10:20
Brno
no necháme se překvapit :)


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
na ty porschata jsem teda sám zvědav, slyšel jsem totiž verze 9, 13 nebo 14 ks (a každý z těch zdrojů by přitom měl být spolehlivý) :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

561
28 čer 2008 10:20
Brno
to mi bylo dnes řečeno.Mimo to i že příjde 13 (né 9) porchat a první dodávkou v púlce února.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Systém táhel se pochopit dá, nedá se ale pochopit to, jak takový složitý systém může v praxi relativně bez problémů dlouhodobě fungovat.


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Jestli je systém natáčení náprav jednoduchý, netroufám si posuzovat, mně tak rozhodně nepřipadá :-k .
http://www.mp-video.at/ULF/VT1/Steuerung.jpg
Jednoduchý snad ve smyslu, že je plně mechanický.
Krajní podvozky jsou též natáčené, ale nebudu předstírat, že bych pochopil mechanismus jejich natáčení.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Zajímalo by mě, jestli je ULFí natáčení portálů stejně jednoduché jako u Talga a jestli má natáčecí i první a poslední podvozek...
http://railpictures.net/viewphoto.php?i ... 4&nseq=152

Jinak jestli je v ceně i servis na dlouhou dobu dopředu, tak je to víc než slušné... Bude zajímavé sledovat, jak se ten provoz bude dál vyvíjet.


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
pepola píše:
Měl jsem debatu s kolegou-šalinářem,a dověděl se,že ULFy jezdí v Rumunsku.Prý tam mají zvednutou světlou výšku na zimní úroveň.No při kvalitě místního svršku...Proto jsem jen na okraj poznamenal,že to by mohly jezdit i v Brně a prý mají skoro srovnatelnou cenu s 13T.
Co jsem vyčetl z vynikajících ULF-ích stránek http://www.mp-video.at/ULF/index.asp , tak ULFy pro Oradeu se od víděnských liší kromě profilu kol především takovými perverznostmi jako omezením maximálního proudu (400A oproti 700A), omezovačem rychlosti nastaveným na 40km/h :evil: , absencí radiostanice .
Že by jezdily trvale v zimním režimu (tedy o 40mm výše) jsem se nic nedozvěděl, ale vzhledem k stavu kolejí by se to dalo považovat za moudré opatření:
http://www.mp-video.at/ULF/ORADEA/Fahrg ... ea_118.jpg
Oblouky sledují spíše kolmici než přechodnici...
http://www.mp-video.at/ULF/ORADEA/Fahrg ... ea_138.jpg
Od T-éček a K-téček rovnou k ultra low:
http://www.mp-video.at/ULF/ORADEA/Fahrg ... ea_115.jpg
http://www.mp-video.at/ULF/ORADEA/Fahrg ... ea_122.jpg
Ale tohle je nádhera:
http://www.mp-video.at/ULF/ORADEA/Fahrg ... ea_104.jpg
Kdo touží po celém článku:
http://www.mp-video.at/ULF/Oradea.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Oradea_Fahrgast.asp

Troška té složité techniky:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ntrieb.jpg
Pohled na portálový podvozek.
Samotné kolo není téměř vidět, zakrývá ho převodovka, nad ní je asychronní motor o výkonu 80kW, těsně nad ním je trošičku vidět kotouč střadačové hydraulicky ovládané brzdy. Nahoře je vidět zavěšení skříně, vinutá pružina sekundárního vypružení a hydraulické zařízení k udržení stálé výšky bez ohledu na zatížení a sjetí kol a v zimě k onomu "nadzvednutí". U původních verzí ULFů též ke kneelingu prvního článku(snížení výšky nástupní hrany ze 180 na 100mm).

A ještě jedna galerie rumunských ULFů, včetně pohledu do vozovny:
http://www.contrastonline.ro/system_com ... ry_id=5555
A z čeho se skládal až do dubna letošního roku oradeiský vozový park. Tedy recyklované T4 z Magdeburgu a Drážďan a KT4 z Berlína.
http://otl.stfp.net/?sta=1&ttx=T*&la=E&ppr=3
Ještě k tomu srovnávání cen; kolik si Siemens účtuje za ULF se mi nepodařilo nikde zjistit, tak kdyby mohl někdo znalejší doplnit.
Dle http://www.wienerzeitung.at/DesktopDefa ... cob=322318 je cena za kompletní dodávku deseti ULFů A1 27,5 miliónů euro, ovšem včetně servisu, takže cena za jeden kus získaná vydělením deseti a přepočtem na koruny 67MKč je poněkud zavádějící.
Další, značně rozdílné "přibližného" údaje jsem získal na stránce http://public-transport.net/bim/Ulf.htm , cena ULFu A1 (délka 24,2m, kapacita 42 sedících a přibližně 100 stojících cestujících) by pak vycházela na necelých 48Mkč.
S 13T je velikostně srovnatelný spíš "dlouhý" ULF B1 (délka 35,5m, kapacita 66 + 150 cestujících) s cenou dle téhož zdroje v přepočtu 70Mkč.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 773 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 31  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 01 lis 2024 04:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]