Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 355    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Měl bych dotázek na pány kolegy vodiče...a sice jak často jsou v létě využívány háky na kola na těch několika sorkách? Využívá to vůbec někdo? Díky...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ano, taky si myslím. Nicméně podle mého názoru kromě pár exponovaných spojů ve špičce sóla na tuto linku po zprovoznění TT k nemocnici postačují.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
To bude asi kvůli x4, kde jezdí kloubové vozy.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ode dneška jsou na cca polovině kurzů linky 40 sóla.


Offline
176
23 led 2011 03:17
Kloubová Karosa vz Ikarus
https://motorguru.cz/nejnovejsi-zpravy/ ... d=22698088


Offline
176
23 led 2011 03:17
Není plán oživit půlové rozjezdy nočních linek jak před covidem?Nebo není taková poptávka.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Dal bych to klidně do vlákna urbanismus, o autobusu je ten článek až v poslední řadě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Nevím kam to dát, jezdí tama autobusy tak snad sem:
https://zdopravy.cz/absurdni-planovani- ... 24-135337/


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
https://brnenska.drbna.cz/zpravy/doprav ... enska.html


Offline
Uživatelský avatar

283
18 kvě 2009 18:38
Pardubice
Jaké má muzejní ŠM11 DPMB výrobní číslo?

_________________________________
14Tr a 15Tr


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
Při pohledu na poslední aktualizaci galerie mne velmi zaujala tato fotka: https://foto.bmhd.cz/foto/309864#photo . Neví někdo (např. TMB?) o dalším osudu tohoto RO? Na fotce nevypadá úplně "sešle", či "zapomenutě".


Offline
6
19 dub 2020 11:27
Šlapanice u Brna
Dnes kolem osmé ráno jel po Řípské autobus SOR NS 12 electric ev. č. 3016 z Bratislavy. Ví někdo proč tu je?


Offline
187
21 kvě 2017 18:40
Dáme si takhle po ránu trochu slovíčkaření.
Ono je totiž to značení (slovní) světle šedivé vs. tmavě šedé podle mě lehce zavádějící.
Pokud je něco odstaveno 'dočasně', tak tím je jasně řečeno, že to je v budoucnu v plánu zprovoznit, ale není specifikováno, kdy k tomu má dojít.
Když je něco odstaveno dlouhodobě, tak to může být také dočasné, tím se jen specifikuje doba trvání, která naznačuje, že zřejmě bude delší.
Dlouhodobé odstavení 'přežít' jde bez úhony, ale definitivní nikoli.
Je to něco podobného jako zmínka v médiích o následcích těžké nehody. 'Smrtelná zranění' vs 'Zranění neslučitelná.se životem'. Ta první teoreticky se štěstím přežít jde, ta druhá nikoli.
Tedy světlá vs. tmavá buďto 'krátkodobě' vs. 'dlouhodobě' nebo 'dočasně' vs. 'definitivně'. Ta druhá varianta mi v tomto prostředí přijde o něco výmluvnější.

Viz taková 7675, která je jakožto 2 roky starý nebouraný vůz odstavena dlouhodobě, ale jistojistě dočasně.


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Já vím, jen jestli tam třeba některý z nějakého důvodu do šrotu.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Pupa: Ten stav je v evidenci popsán jako dlouhodobě/definitivně, ne pouze jako definitivně. Prosím o reflektování této skutečnosti. A ano, je běžné, že některé vozy se v průběhu svého životního cyklu mohou v naší evidenci dostat do "tmavě šedého" stavu a po zprovoznění znovu vyjedou.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Koukám, že přibyly další odstavené busy. To už 7031, 7048, 7071, 7092, 7675. To fakt definitivně? Nevíte někdo něco? A včera jsem jel 96 z Lískovce po Ořechovskou a pak se řidič vydal zpět směr Bohunice. Nějak zapomněl kam jede.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Nechce to ctene moderatorstvo treba nekam presunout? Je tu nekde neco jako archiv kose, tam by se to hodilo pripitek


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ja teda nevim, ale ja se celou dobu bavim o situaci, kdy mi to nekdo posle pred auto tak, ze musim prudce na brzdu, nemluve o tom, ze me dotycny vidi, jen jaksi na to kasle. Ne o tom, ze jedu po prazdne silnic a za 15 minut dojedu nekoho pomalejsiho. Docela by mne zajimalo, jak by mne pak mohl omezit/ohrozit :mrgreen:

Upne nejklasicteji se to deje na dalnici v kolone (byt jedouci klidne tech 130) - ten bezpecny rozestup si tam opravdu nenechavam proto, aby mi to tam nekdo poslal, protoze ma pocit, ze se tam vejde, a ze v tu chvili za nim brzdi xx aut, ho vubec netankuje. To obecne povazuju za jednu z nejnebezpecnejcich situaci na silnic vubec. Vetsinou si za lehke zatroubeni ci probliknuti vyslouzim tuv. jednicku, no, kdyz nekdo nesleduje zrcatka a nebo pri rizeni nepremysli, vzdycky tem druhym ukazuje same jednicky.

P.S.: Fascinuje me, jak si fakt kazdej myslite, ze na dalnici udrzim konstantne 215. Jste asi po dalnici dlouho nejeli :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
king666: Pak je ale druhá strana mince, kdy někdo jede např. GPS 130 a chce předjíždět kamion, který jede 80 km/h. V ten moment ho v levém pruhu dojede někdo, kdo jede třeba 150. A teď jsou dvě možnosti - ten pomalejší nechá toho rychlejšího projet, ale musí zpomalit ze 130 na 80 - o celých 50 km/h! Naopak ten rychlejší by musel zpomalit pouze o 20 km/h a to navíc pouze na rychlostní limit, nad který by ani správně jet neměl. Když pomineme, co říká zákon - jaké řešení této situace je podle tebe spravedlivější? Mimochodem v zemích na západ od nás mám zkušenost, že když v popisované situaci, kdy jsem tím pomalejším vozidlem, dám levý blinkr, tak ten rychlejší buď zpomalí nebo zrychlí tak, abych já nemusel zpomalovat ještě daleko výrazněji na rychlost toho kamionu. V Česku to samozřejmě téměř nikdo nedělá, protože tady nějaká ohleduplnost na silnici je sprostým slovem.

Mimochodem, znovu opakuji, najdi si v zákoně definici přednosti v jízdě. Nic o tom, že nesmíš ostatní omezit, tam není.

Zákon č. 361/2000 Sb., § 2 písm. q): píše:
dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.

Klíčové je slovíčko "náhle". Pokud dojedeš ke křižovatce, ve které se zrovna stáčí kamion a ten kamion v té křižovatce byl dávno předtím, než jsi tu křižovatku vůbec viděl, pak tě k náhlé změně nedonutil - protože máš jezdit tak, abys dokázal bezpečně zastavit před případnou překážkou. Jistě ale došlo k omezení.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Při předjíždění nesmím nikoho omezit? Ale jděte. Leda tak při změně pruhu. Pak už má ten vzadu prostě smůlu, protože dojel někoho pomalejšího.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
mnadenicek píše:
Já si to vykládám ve smyslu neomezit - předjet tak rychle (dle možností auta a řidiče ideálně nejrychleji), aby ten vzadu nemusel měnit rychlost jízdy.
Ale platit by to mělo do nějaký rychlosti toho případně omezenýho. Když někdo valí 160 a dojede dědu ve Felicii, co předjíždí kamion rychlostí dejme tomu 120, bo si víc on (do kopce i to auto) netroufne, ale v pohodě by to stihl, kdyby ten drak v zrcátku jel 130...v takovým případě si myslím, že může chvílu počkat bez nadávek a bez lepení se na zadek tý Felicie a sám uznat, že na volnej levej pruh v tomto případě nemá vyloženě nárok...
xxx píše:
To není úplně pravda. Pokud ten, komu dáváme přednost, jede přes limit a omezíme ho, nebere se to jako nedání přednosti. Ale se zbytkem souhlasím.
Pánové, pokud jede auto přes limit, ale ne natolik přes limit aby nebylo vidět (tzn. 160 rozhodně není až tak výrazné překročení rychlosti), je omezení tohoto vozidla nedáním přednosti v jízdě. To, že porušuje rychlostní limit je věc druhá.
Osobně vyloženě miluju, když jedu po dálnici GPS 140 km/h a nějaký feldař mi vjede do levého pruhu 115 km/h a při předjíždění kamionu ten plynový pedál prostě nesešlápne protože by mu to zvýšilo spotřebu...

xxx píše:
Tak jsem to úplně nemyslel. Nemůžu ti samozřejmě vjet pod čumák. Jde o to, že jsi byl tak daleko, že jsem neměl šanci tě vidět před započetím předjíždění, ale vlivem své vysoké rychlosti jsi mě dojel. Potom bys v případě nehody byl viníkem ty. Btw. to je tvé obvyklé dálniční tempo? To se máš čím chlubit.
Tato argumentace už je realitě blíž... Ale platilo by to jen při těch 215 km/h... Při realističtějších rychlostech (klidně i pro těch 160 km/h) rozhodně neplatí, že bys neměl to auto šanci vidět před započetím předjíždění (minimálně na té dálnici), takže je to prostě nedání přednosti v jízdě a snaha o "výchovu" pirátů silnic...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Igor Mauricio píše:
Takze pokud jedu po dalnici svym obvyklym tempem 215 a nekdo mi to tam posle pred cumak, tak si za to mohu sam, protoze nejedu 130, a tudiz nejde o omezeni ani ohrozeni? Aha :mrgreen:

Pokud jedeš 215 tak prostě musíš počítat s tím, že budeš omezen. Někdo začne předjíždět 130km rychlostí, když jsi 200 metrů daleko, on v ten moment těžko zjistí, že jedeš 215, pokud v autě nemá nainstalovaný radar, a nečeká, že někdo pojede tak prasáckou rychlostí, ty ho dojedeš za 8 sekund, kdy on ještě stále předjíždí pomalejší vozidlo v pravém pruhu, a zkrátka musíš zpomalit a počkat, fakt nemáš nárok na tu silnici jen pro sebe jen kvůli tomu, že jedeš nejrychleji ze všech. Kdybys jel třeba jen 150, tak to vozidlo dojedeš až za 36 sekund a ten pomalejší ten manévr mezitím v pohodě dokončí. To je asi to, co se xxx snažil říct. Nakonec omezit někoho můžeš při dávání přednosti v podstatě kdykoliv, snad jedinou výjimkou je vjíždění na tramvajový pás, kde se výslovně píše o tom, že řidič nesmí omezit šalinu, všude jinde je pouze "nesmí ohrozit".

No a ohrozit by tě samozřejmě neměl, ale troufám si tvrdit, že v případě nehody, kde ten druhý tak výrazně překročil povolenou rychlost, by dostal minimálně spoluúčast. Nakonec i v Německu tuším automaticky přebíráš část zodpovědnosti za nehodu, když jedeš víc než 130, nebo rozhodně se k tomu přihlíží.

Zcela jiná situace je pak ještě na okreskách, kde když pojedeš po hlavní 200 a srazíš se s někým, kdo ti tam vjel z vedlejší, tak v závislosti na rozhledových poměrech ta vina klidně může jít 100% za tebou.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tak nemusime se nutne bavit jen o dalnici :wink:


Offline
Uživatelský avatar

87
13 kvě 2014 16:53
Pokud máš omezovač na 75km/h, nemáš na dálnici co dělat.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Igor Mauricio píše:
Pokud se nekomu lepis na zadek, tak se mas fakt cim chlubit :mrgreen: Ale jak jsem psal nize - pokud na dalnicich/rychlostkach apod. nekdo jede tak, ze s autobusem/kamionem/apod musim brzdit a lepit se mu na zadek, je otazkou, zda ma mit takovy clovek vysadu vlastnit vodicsky prukaz.

Souhlasím. Typickým příkladem jsou důchodci. Ale tím důvodem může být i jinak nastavenej omezovač. Ne všechny kamiony ho mají nastavenej na stejnou hodnotu. Nějakej to má na 75 km/h, jinej na 83 km/h třeba. Čas jsou peníze a přesně proto i kamioňáci musí občas předjíždět. Někdy i sebe navzájem. Ale samozřejmě ne tak, aby se za nima rázem vytvořila kilometrová kolona. To samozřejmě neschvaluju. No, nezávidím jim tu práci.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8871 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 08:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]