Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 726    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6970
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To se právě bojím, že to povede k omezení 25 (možná protažení 37 na Osovou), tím pádem až 2 přestupy navíc.


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Pavel: s počtem lidí souhlasím, že by to mohlo pomoct omezit trolejbus. Večer možná, i když s omezováním nesouhlasím, protože třeba kolem deváté večer jedou děti z kroužků na Pionýrské a bývá vytížení minimálně po Konečného náměstí.
K trase: Podél Jihlavské jedině v koordinaci s obytnou zástavbou Západní brána, jinak už tam to místo, které asi myslíš, nezbude.
@MartinV: zvolená trasa koliduje s vedením tunelu šaliny, na Mikuláškově náměstí určitě, tunel tam vede nějak kolem domova důchodců, i když stožáry můžu založit jinde. K vlaku bych ji netahal. Terminál pro ukončení autobusů u vlaku bude potřeba, i kdyby k vlaku vedla lanovka.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6970
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pavel: lanovka potřebuje obsluhu, minimálně osobu na každou mezistanici. Chápu, že to nemusí být řidič a obsluhu lanovky může být jednodušší najít, ale ten pokles lidí nebude tak dramatický.

2) čistě teoreticky by šla přes Západní bránu prodloužit přes park na Mikuláškově náměstí až k vlakové zastávce ve Starém Lískovci (min. přes Mikuláškovo náměstí by nebyl problém), ale to je spíš utopie/bylo by to zbytečné. A i tak si myslím, že ani ta lanovka by nebyla potřeba.


Offline
1091
09 lis 2006 18:16
Taky myslím, že lanovka nepovede k omezení trolejbusů (max třeba večer mezi 20:00-22:00). Ale povede k neposílení trolejbusů, které tam bude pravděpodobně časem nutné.
Ke staré nemocnici snad jedině kolem Jihlavské, tam nějaký prostor je.


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Pavel: Nemyslím si, že lanovka povede k omezení trolejbusů.
Na druhou stranu s tím nápadem Kampus - Západní brána bych asi souhlasil, že může dost změnit proudy, akorát nevím teda ke Staré nemocnici, kudy tudy. Zastávka vím, kde je, ale nenapadá mě průchozí trasa.
Bylo by dobré projekt koordinovat, pokud ještě v území zůstává rezerva pro horkovod z JE Dukovany, což podle mého je asi důvod, proč může být ve špitále ten "koridor". Jinak se tam teď staví u Jihlavské obrovský pavilon asi pro kardiochirurgii nebo takového něco, takže bych si dal pozor, aby nezanikl prostor pro konečnou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1091
09 lis 2006 18:16
Dopravní podnik trápí nedostatek řidičů, což lanovka řeší, protože na ni řidiči nejsou třeba. Jak jsem psal, ta oblast se bude rozvíjet a bude třeba posilovat, ale dost záleží, jak se to všechno udělá (např. přesměrování linky 5 a koncepce park and ride). Co jsem trochu přemýšlel, tak
1) mám problém s polohou mezistanice u kampusu (u lesa), té nerozumím, to je fakt snad malá domů od projekční firmy, vhodnější poloha by byla u křižovatky Studentská x Netroufalky (nebo u vstupu do FSPS).Ono se to nezdá, ale ta stanice může změnit proudy studentů po kampusu. Nyní to každý obchází spíš přes hlavní vstup. U té navržené polohy bych se bál i vandalismu
2) a trochu přemýšlím nad možností tu lanovku protáhnout
- buď na Západní bránu
- do areálu nemocnice, cca mezi výškovou budovu a kampus (je tam volný koridor) a tam udělat nové vstupy na kampus a do nemocnice.
- případně až někam do oblasti zastávky Stará nemocnice, což by mohlo vést k omezení na lince 40 mezi Studentskou a Holandskou (večer a o víkendu). tam už by bylo složitější najít cestu.
On kampus i nemocnice jsou dost velké a pokud by tam byla zastávka, tak by pak výrazně větší část cestujících cestovala k Aréně, kde by přestupovali na kombinaci 25/26 a mohla by se najít nějaká úspora v trolejbusech. Stále mi teda trochu chybí v Pisárkách nějaká rozumná smyčka pro trolejbusy.


Offline
Uživatelský avatar

2645
13 črc 2009 13:42
No protože mezi Pionýrskou a Konečného náměstí lanovku jaksi možné postavit není, že? Mezi LIPOVOU a kampusem to možné je.


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@XXX: Netýká, ale lanovka by ho třeba taky mohla vyřešit a nikdo tudy podobnou ptákovinu neplánuje.
Jak už jsem tu říkal, nejsem proti lanovce, jen si myslím, že dopravní podnik momentálně trápí jiné starosti.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2645
13 črc 2009 13:42
Však toho se to vůbec netýká.


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@XXX: To samé můžu tvrdit o úseku Konečného nám. - Pionýrská, který je na 25/26 asi nejsilnější (nejvíc vytížený).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2645
13 črc 2009 13:42
Jenže právě mezi těmito dvěma zastávkami je velká poptávka (koleje, kampus). A na LIPOVÉ se dá přestoupit např. na jedničku směr Komín. Jo, řadě lidem přibyde přestup, ale zkrátí se jim jízdní doba.


Offline
25
27 čer 2020 17:36
Jedna věc která nezazněla: Trolejbus jede přes celé město, lanovka propojuje 2 zastávky.


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To druhé je správně: Cost-benefit analysis. Udivuje mě, že bude až teď a že se nedělala před zadáním překopání vozovny jako celku. Je to přece další fáze stejného projektu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2645
13 črc 2009 13:42
1) Síť maloobchodních prodejen
2) Cost-benefit analysis


Offline
Uživatelský avatar

3096
29 srp 2009 19:30
Pardon, CBA znamená co?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
329
21 dub 2009 20:30
K lanovce a její smysluplnosti: do konce října by konečně měla být hotova CBA.

Pravda, hotova měla být před třemi lety, ale lepší teď než nikdy.

Doufám, že výsledky město (DPmB) nebude tajit:-)


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To by nebylo ekonomické. Měli by práci jen pár dnů v roce, zatímco lanovka bude vydělávat celý rok. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

3748
08 čer 2005 23:12
A co kdyby se místo té lanovky investovalo do strojů a personálu, kteří by zajišťovali, aby na těch silnicích ten sníh nebyl?


Offline
451
24 lis 2017 11:40
Řekl bych, že když bude foukat, bude náhradní trolejbus a když bude sníh, bude náhradní lanovka. Jen nesmí být blizard.


Offline
2830
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Pavel: jak doplňovat? Jakože by sněžilo a funělo současně. :mrgreen: I to se stává, ale pak nemáme "tři centimetry sněhu a u Muzea čtyři." :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1091
09 lis 2006 18:16
Co se týká provozu lanovky za silného větru, tak autobusy a trolejbusy zase stojí, když napadne 1 cm sněhu, tak by se to mohlo hezky doplňovat sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

9301
10 čer 2004 11:19
Cracatit píše:
PVVS: Co je AID? Nějaká zkratka, kterou neznám.
@XXX: Dá se to vyřešit i jinak, jestli ti jde o kolony. Jednak by šlo metro, jednak třeba vyhrazení dalších buspruhů čistě pro autobus. Třeba Jednosměrné Hlinky kolem pivovaru byly taky svého druhu preferenční řešení pro trolejbus.

To je čirou náhodou firma, která má projektovat lanovku. A jen čirou náhodou majitel téhle firmy vlastní i jinou, která vlastní pozemek, na kterém firma AiD vyprojektovala přestupní stanici.


Offline
1091
09 lis 2006 18:16
S řešením kapacity u linky 25 nezapomínejme na následující projekty:
- prodloužení linky 25 k vlaku, tedy noví cestující z Leskavy a přestupující z vlaku. Bude i nějaký odliv, protože část zátěže z autobusů ke kampusu se přesune na vlak
- nová výstavba Západní brána (až 3000 nových obyvatel)
- nová porodnice
- onkologický pavilon
- Centrum kardiovaskulární a transplantační chirurgie
- BioPharma Hub (Farmaceutická fakulta)
- výhledově další rozšiřování kampusu
- Park and ride

Tedy se to bez dalšího posilování neobejde. Já už to tuším zmiňoval dříve, ona by dost pomohla trolejbusová trať přes ulici Vinohrady, tedy kampus - Nemocnice milosrdných bratří - Vojtova (plánovaná až s novým nádražím), která by ty cestující rozmělnila mezi více linek.


Offline
187
21 kvě 2017 18:40
Cracatit píše:
...Přezdívalo se mu Ondatra a furt něco políval šampáněm, třeba šaliny...

Hezky výstižné. Kdyby jen ten. sarcastic To my, kteří jsme dlouhodobě zaměstnáni u jedné takové pěkné společnosti, která nota bene nepatrně souvisí s dopravou, o tom víme své. Třeba takový náš mistr rétor, pan „Ceremoniální inženýr“, jak mu jízlivě přezdívám. Ten je všude, kde se stříhá páska, sekt leje do elegantních sklenic a je přítomna kamera. Avšak bohužel s tou docházkou to není až tak vařící u řešení opravdu palčivých potíží, které nejčastěji trápí naše zákazníky. Tam ta absence určitá je. Nic proti ceremoniím, jen škoda že to není naopak. Nejeden zákazník by ocenil. :lol:


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
xxx píše:
Jo, jasně. Budeš tahat metro do toho prudkého kopce. A ten bus pruh chceš na Pisárecké přidat kam?


Však metro má distribuovaný pohon na více vozidel a je poměrně lehké, nějakých 30 promilí (asi i více) není problém. Navíc když je stále v podzemí (což nutně být nemusí), tak má ideální adhezní podmínky. Nelze to srovnávat s nákladním vlakem, kde 4 hnací nápravy musí utáhnout třeba i 2000 tun, to je dost odlišné.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18129 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: sheldom a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 říj 2024 11:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]