Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 12 z 735    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 735  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Já jen předkládám argumenty, čísla a zkušenosti z jiných měst. Jinak jsem spíš pesimista, protože čím dál víc to vypadá, že se lanovka kvůli nejrůznějším škodolibcům žádná nepostaví. Holt když se Brňanům radši chce devět minut čekat na narvanej trolejbus a pak v něm popojíždět v koloně mezi autíčkama, než aby tu měli kapacitní, rychlý a ekologický způsob dopravy, který je, troufám si tvrdit, ještě dokonalejší než metro, tak se bohužel nedá nic dělat.


Offline
3006
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@XXX: Tehdy to rozhodl biskup a žádné ciráty, prostě zadal zakázku a nesouhlasit mohli tak maximálně konšelé na radnici, kterým to finančně vysvětlil. Možná to tenkrát taky zviditelnilo Brno. Jestli neznáš, tak si najdi pověst o stavbě věže u Jakuba, jak jsou nahoře ti souložící andílci, ze kterých je vidět jenom, jak vystrkujou prd*el na Petrov. :smile: Jinak s tou lanovkou seš vážně velkej optimista, ale třeba to zlepšuje život, dokud nenarazíš a ty brýlky ti neskydnou na zem. Ne, nemyslím to sarkasticky, vůbec ne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Socany nemám rád, o Onderkovi se raději nevyjadřuju, ale ten sloup (hodiny, orloj...) se tam hodí. Před tou Omegou vypadá fakt dobře. A Brno to zviditelnilo.

Zajímalo by mě, jestli lidi stejně nadávali před 300 lety, když se stavěl Morový sloup o kousek vedle, jak to jsou vyhozené peníze, že se to tam nehodí a kdesi cosi. Nedivil bych se, kdyby jo.


Offline
3006
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Vlakofil: co to je? Narážka na jednoho primátora, co byl nejdřív koloťukem a pak politikem za Socdem. Přezdívalo se mu Ondatra a furt něco políval šampáněm, třeba šaliny. Myslel si, jak je světovej a najednou tu Socani ani nevládnou, skoro nejsou vidět na magistrátu.
Nechal si postavit na Svoboďáku takovýhle sloup, co připomíná, však už víte, co.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9344
10 čer 2004 11:19
Když nebude na trolejbusy, které oblouží podstatně větší území a odvezou o řády víc cestujících, tak to může DPMB , potažmo celé Brno s MHD zabalit. V té době už ale z lanovky budou stěží patky sloupů.

Co se týče kabin, tak jelikož už bylo vydaný (a naštěstí zrušený) stavební povolení, tak projekt včetně technologií je hotov. Buď bude dostupný online, nebo ho DPMB rád vydá podle 106 ..


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
No, zajímalo by mě, jak je ta kapacita počítaná. Na vizualizaci to vypadá na nějaké větší kabiny, ale je to jenom vizualizace. Ale i kdyby ty vozy byly třeba jenom 10místné (třeba Doppelmayr 10-MGD) a jezdily po 30 sekundách (což běžně jezdí i častěji - hustěji), tak se úplně v pohodě dostáváme na současnou kapacitu 1 200 osob. Ale říkám, opravdu nevím, jak je to počítané. Tím spíš mi to nedává smysl, že na vizualizaci je velká kabina. Nejspíš je to jenom takový hrubý odhad a skutečnou kapacitu se dozvíme až poté, co bude jasné, jestli to vyhrál Leitner, nebo Doppelmayr a jaké řešení nabídne. Lanovky mají určitě potenciál mnohem vyšší kapacity, než která se uvádí. Ke snížení kapacity oproti současnosti každopádně nedojde, jak se mě tu snažíte přesvědčit.

Citace:
POkud na ně někdy bude...

A co když nebude na nové trolejbusy, až doslouží sorky?


Offline
Uživatelský avatar

9344
10 čer 2004 11:19
Co takhle použít Google a nevymejšlet ?
Citace:
Nová lanovka propojí ulici Lipová s bohunickým kampusem. Bude mít kapacitu až 2 000 osob za hodinu.
A v první etapě max 1 000 osob za hodinu.. Navýšení proběhne až s nákupem a nasazením dalších kabin. POkud na ně někdy bude...

A ještě v roce 2021 se počítalo v základní variantě s cenou 500 milionů. Teď už je to dvojnásobek a konečná cena to nebude. Třeba obnovení trati k TMB by vyšlo na polovinu a bylo by užitečnější.


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Citace:
Lanovka kapacitu nevyřeší.

Takže. Ví někdo, jak kapacitní budou vozy lanové dráhy? Co vím, tak mají být nějaké trochu větší, ne? Něco mezi normálním vajcem a funitelem, ne? No, řekněme, že budou mít kapacitu 30 lidí a budou jezdit v intervalu cca 30 sekund (četl jsem dokonce i něco o intervalu 15 sekund, ale dejme tomu, že 30). Takže to máme 120 spojů za hodinu, každý o kapacitě 30 lidí. To je hodinová kapacita 3 600 osob. Trolejbusy jezdí v jakémsi podivném intervalu 6-9 minut, takže to je 8 spojů za hodinu. Trolejbusy jsou kloubové, z nichž každý má maximální kapacitu cca 150 lidí, což je kapacita opravdu teoretická. Ale počítejme s ní. Takže 8 * 150 = 1 200 osob. Takže navýšení kapacity na trojnásobek s možností dokoupení dalších vozů a zkrácení rozestupů mezi vozy.
Ještě něco?

TMB píše:
Opravdu někdo žije v bludu, že by lanovka kapacitně nahradila trolejbus 25 ke Kampusu? A na Lipovu, pardon k Aréně Brno, ti študáci dojedou čím? Narvanou linkou 26?

Nebo linkou 37 prodlouženou na Lesnou. Nebo případně spoji linky 5, které v současné době končí na Mendláku, pokud se přetrasují na LIPOVOU (myslím, že ten název teďka píše s capslockem).

Pořád hledáte problémy tam, kde nejsou. A argument, že lidi jedoucí autem od D1 stejně pojedou až dolů k výstavišti snad ani nemá smysl komentovat. On je strašný problém dát u kampusu značku "parkoviště pro Arenu Brno". Navíc se každý bude chtít projet lanovkou. Ano, někteří pojedou až dolů, ale bude jich oproti dnešku minimum.

2389 píše:
Další věc je, kdo zajistí řádnou údržbu, aby to za pár let nedopadlo jako lanovka na Ještěd?

Zato trolejbusy žádnou údržbu nevyžadují.


Offline
192
21 kvě 2017 18:40
Xxx, přirovnání k pražskému metru je irelevantní. Metro se stavělo z kapacitních důvodů. Lanovka kapacitu nevyřeší. I odbočka na campus se stavěla ze stejných důvodů. Nikoliv proto, že by stávají trolejbusové spojení bylo špatné. Problém byl s kapacitou, kdy další posílení by neutáhla napájecí síť. Kolony u Anthroposu zmizí s dokončením dopravních projektů v oblasti Žabovřeské a Pisárek, takže t-25 bude v pohodě.

Další věc je, kdo zajistí řádnou údržbu, aby to za pár let nedopadlo jako lanovka na Ještěd? To je potřeba přičíst k těm 900M. Jako DP? Ten, který má manažery, již nejsou schopni zajistit péči řádného hospodáře o vlastní majetek, nabytý díky veřejným dotacím? DP, který si nejraději poctivě schraňuje plečky na hraně rozsypání a naopak banální závady na důstojných vozidlech pro něj znamenají průměrně 6-9 měsíců odstavení? Ten samý DP, který si pořídí klimatizovaná vozidla, velkolepě tím spamuje sociální sítě, ale pak každou letní sezónu zahájí s 50-60% nefunkčních těchto zařízení? sarcastic Nebo přesně ten DP, který má tak zoufalý personální deficit, že není schopen naplnit ani dosavadní smluvní závazek městu?

A přesně jak píše uživatel pode mnou. Ono bude třeba ty lidi na tu Lipovou nějak dopravit. Čím? Trolejbusem? Který se následně pojede režijně otočit do NL nebo právě na kampus? Nebo místo něj autobusem? Jakým? Naftovým nebo plynovým, na něž do budoucna nebudou dotace? Tím, kterých si DP během pouhých 16 měsíců moudře nasyslil 136ks a které jsou aktuálně na sklonku životnosti, avšak náhrada je v nedohlednu?
Z těchto všech důvodů opravdu všemi možnými i nemožnými smysly nasávám tu perspektivu projektu.


Offline
840
25 led 2006 09:46
Opravdu někdo žije v bludu, že by lanovka kapacitně nahradila trolejbus 25 ke Kampusu? A na Lipovu, pardon k Aréně Brno, ti študáci dojedou čím? Narvanou linkou 26?


Offline
78
17 lis 2012 23:31
Tak ještě jednou: co je Ondatrův pij?
Co je pyj je mi samozřejmě známo.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2509
28 lis 2007 23:00
Brno
Brněnský orloj

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
78
17 lis 2012 23:31
Cracatit píše:
Ondatrův pij

Co to je?


Offline
3006
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@MTM: naprosto souhlasím, že rušení 25 není na pořadu dne. Souhlasím.
@XXX: Jak už tu řekli jiní, lanovka je podružný politický pomník, který má oficiálně řešit, co jsem tu popisoval = návaly na megakoncerty a hokej s využitím parkovacích ploch na špitále (FN Bohunice/kampus), u Riviéry a ploch na samotném výstavišti až jako posledních. Jenže lidi myslí obráceně, chci dojet někam blízko, tak se nacpu nejprv k výstavišti, pak někam na Lipovou, Květnou a Hroznovou, nebo třeba do Kohoutek, na Riviéru a až potom nahoru na kopec. Přivaděč je prostě lákavá trasa, rychle dojedu do cíle.
Teda, dojedu do cíle, pokud nezapomenu včas odbočit na brejlích a nepojedu slepě dolů z mostu na okruh. sarcastic Dostkrát jsem už před stavbou Žabovřeská I a II zažil, že někdo zastaví na okruhu a začne spekulovat, kde se má otočit, aby jel na výstaviště, protože netuší vůbec nic o možnosti najet na mezipatro Královopolských tunelů s kruháčem a dát si mazácký kolečko zpět. Jo a vtip dne je, když o mezipatře víte, navigujete řidiče správně a on se blbě zařadí na Svitavy do "1. patra" na Hradeckou. Ne, nejde to vzít zpátky, musí jet až k Technoparku a tam sjet. Pokud chtěl na Tábor třeba, tak je trasa po Purkyňce dobrý zájezd. :mrgreen:
@XXX: Dělu na Svoboďáku se po jeho instalaci přezdívalo Ondatrův pij, dokonce má i svůj "kondom" a není na tom nic sprostého, potřebuje ho na ohňostroje, aby nedošlo k poškození. Žula je drahá.
Co se týká dotazu na 37 na Lesnou. Myslím si spíš ne, než ano kvůli intervalu, kapacitě a tak. S 26 to vychází na převlíkačku 26+46 mnohem líp, jenom pak budou nadávat na Lesné, že je to vyhazuje na Lesnické a ne na Zemědělské, kam vede současná linka 46. Zatím je otevřené, co povede Novou Zbrojovkou, až se dostaví tahle část sítě, teprve se rozhodně, jak dál. Jestli je stavba Seifertova/Haškova v nějaké projekční přípravě, nevím, třeba na to odpoví někdo jiný. Taky by mě to zajímalo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
MtM píše:
Úvahy o zrušení 25, zvláště když se počítá s trolejbusy na Lesnou, jsou úplně mimo teď.

A proč musí na Lesnou jezdit zrovna 25? Proč tam nemůže jezdit 37? Mimochodem jak to vypadá s těmi trolejbusy na Lesnou?


Offline
117
27 čer 2017 19:11
Bílovice
Za 900 mega by se toho dalo postavit víc než lanovka kopírující trolejbusovou linku. Pro ty co jedou od bystrce stačí přestoupit na trolejbus a lidi z centra jezdí osmičkou. Spíš je to turistická atrakce než nějaký důležitý dopravní projekt, mělo by se to investovat do infrastruktury kolem nového nádru.


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Úvahy o zrušení 25, zvláště když se počítá s trolejbusy na Lesnou, jsou úplně mimo teď.


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Dvě minuty jsou to papírově. Po započtení zpoždění, které vzniká u Anthroposu, ten rozdíl bude větší. Plus ušetřený čas při čekání na spoj.

Proč rušit linku 54 a prodlužovat místo ní jedničku? Proč rušit 46 a prodlužovat místo ní pětku, případně devítku? Proč vůbec v Praze vznikalo metro, když mělo zavedené tramvajové linky? Proč se zaváděly elektrické tramvaje, když tu byly zavedené koňky? Atd,

Orloj na náměstí se mi líbí. Hodí se tam a vypadá to dobře.


Offline
192
21 kvě 2017 18:40
Xxx, proč by se měla rušit t-25, která je již v provozu a místo ní zavádět méně kapacitní lanovka za 900 mega? Jako aby se zkrátila jízdní doba o závratné celé dvě minuty?
Cela lanovka je nákladná, neefektivní, nic neřešící „Onderkočíčovina“ podobných rozměrů jako „AZ Tower musí nutně měřit 111m, protože jsem se narodil 11.11“ nebo.... orloje (chtěl jsem užít jiný výraz) na náměstí.
V době, kdy dopravní situace a další okolnosti v Brně vypadají, jak vypadají.
Lanovku si umím představit jako poutavou turistickou atrakci, nikoliv primárně jako dopravní stavbu, a to až v době po dokončení VMO, nebo například až se podaří obnovit vozový park pro brněnskou MHD stylem, že v něm nebude už ani jeden vrak s výbavou úrovně 80.let.
Zkrátka a dobře, nyní je velké množství důležitějších investic a nějaká lanovka má být až na úplném konci priorit.


Offline
3006
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@xxx: Tak jasně, nebude nic, žádný progres, jenom chudoba, hladomor a smrt. sarcastic Já nic neblokuju, ani zásadně nejsem proti lanovce jako takové - jenom mi trošku vadí, že městu blokuje peníze na důležitější věci, ony veřejné rozpočty nejsou bezedné - dokonce si i myslím, že se k vozovně a hokejové hale může esteticky hodit a plnit nějaké funkce, ale jako všelék určitě nezapůsobí a ještě uvidíš, pokud se postaví, že při stavebním veletrhu nebude kde parkovat ani s lanovkou.
A abych odpověděl na dotaz: ne, u výstaviště/haly nebude dost míst, ani s použitím strany u Riviéry, ale lidi se tam autama pohrnou, pokud nedojde na to, co tu říká správně Pavel o P+R lístku.
Na aplikaci tohohle řešení parkovacího lístku jsme jako město měli spoustu let a zatím to moc nefunguje, že by se do mhd hrnuly davy. Třeba takové P+R v Líšni u Zetoru slouží spíš pro lidi z Televize, než aby plnilo funkci "přijeď z regionu, zahoď plechovku a val na šmirgl."
To samé si mimochodem myslím i o parkovacím domě vedle Právnické fakulty MU na rohu Veveří a Šumavské, že mnohem spíš pomůže okolí fakulty, než aby tam dojeli lidi třeba ze Svitav, co do Brna dojíždí do práce a nedorazili rovnou vlakem, měl jsem jednu kolegyni, která takhle jezdila.
Nemyslím si, že by studentům a dalším pravidelně dojíždějícím zrušili 25 ve stávající trase. Je to jenom můj názor, křišťálovku nemám zrovna naleštěnou a možná ukazuje blbě. :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1107
09 lis 2006 18:16
Ono to celé nakonec může fungovat dobře, ale tajemství je v celém systému a zatím se Brno tváří, že postaví lanovku a bude mít smysl a to je blbost.
Aby lanovka měla smysl, dovedu si představit spojení dvou park and ride, u haly bude málo parkovacích míst, nemocnice má stejný problém, riviéra a výstaviště též. Tedy než hledat parking kdoví kde, tak v rámci parkování mít free lístek na lanovku a ta parkovací místa sdílet.
No a na Lipovou se musí zavést nějaká tramvajová linka směr Česká, např. Linka 5, idéalně tam zpřístupnit i linku 68. Tedy tak, aby to ulehčilo lince 25, protože se stavbou Západní brány, rozvojem kampusu a nemocnice, dostane zabrat. Postavit něco za miliardu s tím že nic nezredukujeme a tedy to bude brát peníze za provoz, tak to ať se radši dají peníze na další expresky.


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
A u haly bude dostatečně velké parkoviště? A co studenti pendlující mezi kolejemi na Vinařské a kampusem? No, pokud se po zprovoznění lanovky zruší 25, tak už trolejbusem do Pisárek jezdit nebudou.

Ve Španělsku, v Mexiku nebo v Jižní Americe to fungovat může, ale v Brně to fungovat nemůže, protože tady prostě všichni musíme furt na něco nadávat a všechno donekonečna blokovat jak ten kazisvět na Lesné Maleček. Tak holt nebudeme mít nic. Lanovky, tramvajové tratě, dálnice, nádraží, VRT, zkrátka nic.


Offline
3006
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@xxx: Asi to, že je celkově spíš atrakce za veřejné prachy, než dopravní systém, který by řešil nějaký podstatnější problém. Místní problém je sice nájezd návštěvníků na výstaviště nebo k hokejové hale, ale to už vyřešil přivaděč s tunely. Takže nějaké P+R u špitálu to ani s lanovkou nezachrání, protože lidi se stejně nejvíc pohrnou přímo k hale (na hokej nebo nějaký velký koncert).
A pravidelní studenti/zaměstnanci do kampusu stejně nejvíc pojedou z Pisárek trolejbusem, nebo z opačné strany autobusem 40, 50 nebo 8.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
3006
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@2389: Prý "zapomněli vykecat, že ztroskotání nemělo být součástí scénáře." Tak tohle mě úplně rozbilo. :lol: :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Co všichni máte proti té lanovce?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18371 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 735  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2025 10:11
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]