Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 96    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 96  Další
Autor Zpráva
Offline
7330
27 úno 2010 07:40
A byla ta Luční vždycky? Matně si vybavuju konec minulého století, kdy se tam nezastavovalo. Ale možná si to pletu.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
44 zastavovala na Přívratu s trolejbusy, pak jela ulici Luční, kde byla za křižovatkou s ulicí Topolky zastávka Topolky, najela na Žabovřeskou a na mostě měla zastávku Horova.
84 sjela z Žabvřeské, zabočila doleva na Horovu, kde zastavovala s tramvají na zastávce Mozolky a pak na Přívratě s trolejbusem.

Horova
Topolky


Naposledy upravil Mouka dne 28 srp 2024 14:01, celkově upraveno 1

Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, těch zastávek bylo víc v blízkosti nebo na okruhu, jednak už zmíněné Mozolky, ale existovala ještě myslím i na Luční směrem do Pisárek a směr Slovaňák, jak už tu zaznělo, u Kozáka a pak Přívrat, tuhle trasu si pamatuju. A ještě byly Topolky, které už nevím, kde se přesně nacházely.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
38
01 bře 2006 20:49
1. 9. 1990.


Offline
78
17 lis 2012 23:31
Ano, před převedením na okružní provoz zastavovala 44 na mostě obousměrně. Po převedení na okružní jen 44; 84 z okruhu sjížděla, zastavovala před hotelem Kozák a jela po Královopolské, aby pak obsloužila Přívrat. Toto je situace na začátku 90. let a hodně let pak. Pamatuje si někdo, kdy došlo k převedení na okružní provoz?


Offline
Uživatelský avatar

3748
08 čer 2005 23:12
Ojin píše:
Třeba pro linku E56 by se hodila zastávka Mozolky na mostě (v minulosti tam dokonce v jednom směru byla zastávka 44, jak zmiňoval MartinV)...

Zastávka byla dříve dokonce v obou směrech, minimálně pro tehdejší linku 67 Jundrov - Mozolky - Komenského nám. Nejsem teď schopný říct, jestli tam v té době zastavovala i 84, resp. 44 v opačném směru před převedením na okružní provoz.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Určitým omezením u expresních linek je, že infrastruktura okruhu je přizpůsobená jenom pro auta a neumožňuje efektivní obsluhu autobusy bez nutnosti sjezdů, které pak jízdní dobu neúměrně prodlužují. Třeba pro linku E56 by se hodila zastávka Mozolky na mostě (v minulosti tam dokonce v jednom směru byla zastávka 44, jak zmiňoval MartinV), ale současné normy vyžadují na rychlých komunikacích dlouhé pruhy pro rozjezd a brždění, což by takové zastávky prodražilo. Vhodných míst by se našlo víc - Tomkovo náměstí bez nutnosti sjezdu, Lesná nádraží na Porgesově.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
DS a Pavel: Nekoncepčnost bývalých linek 77-80 jsem vztahoval k přestupnímu Ids-Jmk po roce 2004, že ty linky neměly pak smysl, ne že vznikly jako blbost ve své době, to určitě ne. A pro Zbrojovku/Zetor jako zaměstnanecké svozy naopak určitě lepší varianta, než ty masy tahat běžnou linkou skrz centrum. V tomhle mi třeba právě E56 připadá dost podobná.
Co se týká okružek po Žabovřeské, jezdívali jsme z Hlinek na bazén na Plovdivské a pamatuju, že jsme tou okružkou jezdívali koncem devadesátých let, ještě byly v provozu Ikarusy. Vždycky okružka sjela směrem ke Slovaňáku dolů u Fanderlíkovy, pak pod most na Minskou (čili okolo Kozáka) a plný plyn hore kopcom na Královopolskou a Skácelovu. Pamatuju, že u Skácelovy byly pravidelné zácpy právě proto, že okruh byl trasovaný městem a neexistovaly současné tunely Dobrovského B.
Jinak je to zachycené i v excelu s historií tras, co tu někde koloval, taky ho mám.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ds: tak pokud si to dobře pamatuji, 44/84 jezdily kus po Žabovřeské (ještě dávno před otevřením krpolských tunelů) a zastávku Mozolky obsluhovaly na kraji čtyřproudovky. Na druhou stranu byl v té době Jundrov místo nich obsluhován extra linkou z Mendlova náměstí, takže přetrasování okružek do Jundrova není tak od věci (mj. lepší dostupnost Holedné pomocí MHD). Ale jasně, jízdní doba se tím natahuje, což má sice svoje negativa, ale zase to takto po letech dalo vzniknout expresním linkám.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
doplním tady to offtopic historické okénko - 58 prodloužená z České do Kohoutek nikdy expresní nebyla, byly to běžné zastávkové spoje. 58 ale měla ráno a odpo účelové spoje Kohoutovice, hájenka - po zastávkách 137 do Libušina údolí a bez zastávek do Zetoru. 77 po roce 1995 nebyla nic jiného než přečíslování těchto spojů, které po zrušení větve Česká-Kohoutovice neměly už s linkou 58 nic společného.

Současné a navrhované expresní linky bych ale s expresy do komunistických fabrik nesrovnával. Z běžných linek se stávají čím dál větší vymetáky (stačí srovnat jízdní dobu 44/84 Mendlovo nám.-Kr.Pole-Stará osada v roce 1994 a o 30 let později) a, pokud to infrastruktura umožňuje, dává čím dá větší smysl místo zahušťování intervalu ve špičkách přidat rychlejší spojení. Třeba ta E56 funguje solidně obousměrně, kromě přepravy do špitálu a na Univerzitu tím jezdí i obyvatelé Nového Lískovce, co pracují v Kr.Poli a Řečkovicích. Nějaký expres z Líšně/Vinohrad by mohl nabídnout něco podobného.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Jezdívala i linka 77 Zetor - Kohoutovice, hájenka (ale ta myslím jen krátkou dobu, viz např. rok 2000)
Linka 77 netuším jak a proč vznikla, ale linky 79 a 80 určitě nebyly nekoncepční. Zaměstnancům Zetoru a Zbrojovky se přidělovaly v daných oblastech byty a tehdy nebyl přestupní systém. Tak to dávalo svoji logiku. Jezdívalo to dost plné. Samozřejmě s postupným úpadkem daných společností, migrací lidí a zavedením přestupního systému přestávaly dávat smysl. Ačkoli ještě ke konci před zrušením a-77/79 jezdívaly dost plné a to hlavně od Zetoru na Zvonařku, využívali to dost i studenti z Olomoucké, často se dokonce všichni do autobusu nevešli, strašně ale záleželo, jak končila směna v Zetoru a jak končila výuka na Olomoucké. Tento směr totiž chyběl (Olomoucká - Zvonařka). Pak vznikla 77 na Černovické terasy a vznikla konečně standardní linka, která obsloužila tento směr. Samozřejmě vznik IDSJMK a zkrácení linek na okraj Brna taky sehrál svoji roli. Snad si to pamatuji dobře.

Spojení linky 4 a 10 by samozřejmě odřízlo jednu větev. Linka 10 má také svůj účel pro spojení Žabovřesky - hlavní nádraží. Nemluvě o úplně rozdílných intervalech. A která jiná linka se nabízí bez rozvrtání linkového vedení?

linka x4 mi přijde jako kočkopes (nemám rád takové polookružky), nicméně mi přijde, že je vše uzpůsobeno, aby v obou směrech obsloužila zastávku Úvoz, která evidentně má sloužit jako náhrada zastávky Obilní trh. A jelikož se na Kraví horu pojede z Úvozu přes Grohovu, tak linka musí přijet ideálně od Mendláku. Je totiž otázka, zda bylo reálné ji protáhnout v obou směrech přes Grohovu/Gorkého (jednosměrky) včetně vybudování zastávek atd. Nevím, jestli se na Grohove otáčí jednosměrka jen kvůli bus a jaké tam byly možnosti. Ale za mě by bylo lepší řešení Hlavní nádraží - Šilingrovo náměstí - Česká - Grohova/Gorkého (co nejblíže zastávce Obilní trh) - Úvoz (ačkoli někde posunutý) - nám. Míru - ... Ale bez znalosti možností Grohova/Gorkého je to teorie, mohl tam sehrát tlak na nerušení parkovacích míst, minimalizaci průjezdu autobusy touto oblastí atd.

Spíš jsem zvědavý na linky 38/39, linkové vedení mi přijde uzpůsobené pro parciální trolejbusy a možná z důvodu jejich nedostatku budou některé 38 končit na Konečného náměstí (trolejbusy)? Tam mi teda vadí, že ty spoje na Konečného náměstí by měly mít podle mého názoru jiné číslo linky.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ze Zbrojovky (Lazaretní/Koperníkova) jezdívala 80 taky do Lískovce, tuším na Kyjevskou. Do Kohoutek jezdila expresně prodloužená 58 z České.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To jo, jen jsem si tak vzpomněl na polovinu nultých let, kdy ještě jezdila 79 Zetor - Zvonařka - Starý lískovec, před ní ještě jezdilo nějaké podobné číslo ze Zbrojovky do Kohoutek. Myslím, že tyhle nekoncepční expresky jsou takoví skoro pohrobci podobných účelových linek.
Jinak tu mám takový dotaz, když už nám začíná Údolní. Ptá se mě na to kamarád z Pardubic, co studuje dopravku a zajímá se primárně o velkou dráhu, než o tu pouliční.
Proč není 4 převlíkačka na 10 a zpět, příp. jinou linku a musí kroužit po centru. A proč X4 nejede z České na hlavas?
Moje argumenty, co jsem mu říkal: x by byla moc klikatá a okruhem po centru by najížděla nadbytečné kilometry. Šalinová převlíkačka je o intervalech a o typech vozidel. Co vy na to?
On oponuje Prahou, že jsou šílenosti jako 34 a 35 (náhradní šalinové linky s převlíkačkou a nasazením kachny) úplně normální.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Tak ono nejde o Zetor jako firmu, ale o ten areál, tam vyrostly mraky nových hal a dá se očekávat další rozvoj.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
V principu nejsem proti návrhům Ondry a Iron_liver, jenom si dovolím podotknout, že Zetor v Brně značně redukuje výrobu, možná časem skončí úplně, areál je prodaný, ale jeho využití průmyslovým směrem nekončí, jsou tam sklady Rohlíku a nějaké další věci plus slévárna Heunisch a nová studia televize.
Uvidíme, co se tam podaří protáhnout. Pokud by nějaká expreska končila u Zetoru, rozhodně bych ji netahal dál do Slatiny, protože by pro lidi směřující dál dělala okliku.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Mně to celé expresní plánování připadá poněkud málo ambiciózní. S tím, jak se snad do zimy postupně odšpuntuje severní část okruhu, vidím potenciál na ultra-expres, který by požral jak celou stávající E56 v trase Bohunice - KPN, dále po okruhu na Vinohrady, projet závlekem Novolíšeňskou, v případě poptávky vymést průmyslovou zónu Zetor dle Ondrova návrhu a pokračovat po Drčkově a přes Slatinu na Terasy. Odemklo by to množství aktuálně špatně či pomalu pokrytých směrů a odlehčilo ve špičce šalinám, kdy aktuální trasování táhne skoro všechny přes centrum. Kapacita vozů a řidičů by se dala částečně najít na okružkách, jejichž trasu to do velké míry kopíruje - velmi zjednodušeně by stačilo nechat okružky celodenně ve stejném taktu a posilovou kapacitu ve špičkách věnovat expresní vrstvě.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Mluví se tu o ukončení hypotetické expresní linky z KPN na Vinohradech, ale to mi připadá jako promarněný potenciál. Jsem jediný, kdo vidí v areálu Zetoru velkou průmyslovou zónu plnou nových hal, přičemž MHD je to odevšad poměrně daleko? Nedávalo by smysl ukončit tu expresní linku nějak polookružně právě v areálu Zetoru se závlekem přes Novolíšeňskou? Cca takto: https://mapy.cz/s/nojahuleza


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ale zase nejsou jen Terasy, ve městě je víc takových uzlových areálů, Technopark, FN Bohunice, nevím, jak moc táhne lidi areál Holandská, v budoucnu možná i Pisárky s tou obří hokejovou halou.
E50 a E56 vznikly tak nějak pokusně, E75 vznikla na základě snahy vykrýt Areál Slatina i od vlaku ze Židenic.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
Tak podle poptávky, ne? Třeba na ty Černovické terasy to smysl dává, protože tam to generuje hodně lidí a velká část z nich se potřebuje dostat i na větší vzdálenosti.


Offline
42
02 čer 2012 19:24
Nevíte někdo, jak vznikají linky E? Je to na základě nějakého výzkumu, odkud kam lidi jezdí? Já si totiž myslím, že by lidi velmi uvítali rychlé spojení mezi uzlovými body - něco jako síť linek E, které by umožňovaly bez mezizastávek spojit právě jen ty stěžejní přestupní uzly. Ale nynější i zvažované linky E mi nepřijdou nějak systematické, tak mi jde o to, jak to je vytipováváno a na základě čeho realizováno. Obecně si totiž myslím, že v dnešní době je rychlost dopravy nejdůležitější.


Offline
Uživatelský avatar

9304
10 čer 2004 11:19
U DP je jednotkou dočasnosti jeden nafurt...


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Na jednu stranu mi ten plán dopravní obslužnosti Brna přijde málo ambiciózní (některé menší projekty v delším výhledu), na druhou stranu budeme rádi, pokud se vše podaří realizovat, známe to.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Strakapoud: díky za rozlišení, nenapadlo mě to na první dobrou. :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
38
01 bře 2006 20:49
To proto, že jsou to dva různé dokumenty - Plán dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje pro období let 2022 až 2026, a Plán dopravní obsluhy statutárního města Brna pro roky 2025 až 2039. V tom jsou tyto informace o E72, E73 atd.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Pavel: Jakou máš verzi toho plánu dopravní obslužnosti? Já stahoval z odkazu, co byl tady na fóru a v něm jsou hlavně ty železniční změny, změny na okolí Střelic a Zastávky a pak ty nové návrhy na prodloužení 509, 510 atd. a tohle tam myslím není, co píšeš o té E73, E72 tam možná jako návrh je, už si nevzpomínám, musel bych se podívat.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2383 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 96  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 11 lis 2024 00:10
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]