Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 235    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 235  Další
Autor Zpráva
Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Pár víkendových výluk na linkách 25/26? Ale asi jste zapomněli zahrnout tuto výluku, nebo myslíte, že kdyby měl dpmb parciály, tak by ukončil 25/26 jak teď? Těžko řict, já myslím že ne. Těžké vzpomínání, ale mám pocit, že těch výluk tak málo nebylo. Akorát byla často řešena zkrácením linky a přetrasováním jiné. Nedávno např. byla omezení při stavbě tramvaje na kampus, to bylo určitě několik týdnů.
Brzy nás budou čekat omezení na Údolní/Úvoz.


Offline
2855
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
TMB: Nevím, proč by doobjednání TNS12 alias Marií měl být nějaký větší problém. Však může být objednávka na celou opci během roku 2025. Nutně to neznamená, že musí být všechno dodané a uvedené do provozu ten samý rok. Rozhodující je datum podpisu prováděcí smlouvy, případně datum účinnosti splátkového kalendáře.
Že dojdou díly třeba za půl roku, je věc další, která může a nemusí vadit podle toho, jak je nastavená smlouva.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
822
25 led 2006 09:46
Tak uvidíme, jak dopadnou Turci v Praze. A teoreticky by mohl DPMB opět jít cestou stavebnic ve formě SOR TNS18. Trochu mám obavy, že na GO vozových skříní už DPMB nemá kapacitu - snad jen na nějakou formu SO+.
Ono by jistě v případě rozšiřování provozu parciálních trolejbusů šlo o nějaké politcké rozhodnutí, navíc s možností získání dotace na pořízení vozidel. Takže cena nemusí hrát zásadní roli.
Pak je otázka, zda DPMB plně využije opci na stavbu TNS12. Bylo by to rozumné, ale termínově asi nestihnutelné. V tom případě by se pro rozšíření provozu na autobusové linky mohla využít většina 26Tr a 32Tr.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
TMB: Vzhledem k tomu, že Škodovka nedávno pohltila i poslední zbytek konkurence v podobě Cegelecu, tak bych se nějakých průtahů ve VŘ už moc nebál. Kdo ví jestli bude spíš vůle něco nakupovat za ty ceny, který Škodovka "nabízí". 27Tr bez baterek byla pro Ostravu nedávno za 16 mega a České Budějovice kupovaly nedávno parciální 33Tr za 20 mega za kus.

Ve světle těch cen a dalších nutných investic do vozového parku se nabízí otázka jestli by v případě 31Tr nepřipadala nějaká GO a prodloužení životnosti.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2855
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Na 25/26 mi baterka dneska připadá zbytečná a souhlasím, že by se nahrazoval trolejbus jen výjimečně, těch víkendů s výlukou není v roce příliš moc, ale kombinace okružek, 50 a třeba i té 67, 77 mimo Černovické terasy by už mohla dávat smysl. Prostě vybrat první tři linky nebo nějaký soubor, pro který se vypíše výběrko na parciální klouby s tím, že se dají zařadit na jakýkoli jiný spoj po městě... Však podobně se kupovaly busy na plyn, taky byl určitě nějaký výhled nasazení.
P.s. Pokud jsem tu v minulých příspěvcích mluvil o parciálních kloubech na 25/26, tak jen protože nebyla vize, co s Lesnou a hodilo by se jezdit část dne převlíkačku 26/46 jako kdysi okolo 2010 až 2013.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2855
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Kamenice - Ukrajinská může jet prodloužení 40, ne? Jinak 37 a 69 má různou délkovou kategorii, kloubák do Bosonoh je předimenzovaný.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
822
25 led 2006 09:46
Tak ten parciál má smysl i při mimořádných událostech, což by zejména na páteřních linkách 25 a 26 bylo též k užitku. Pod dráty navíc jezdí třeba i linka 50 a takové propojení linek 37 a 69 by též stálo za úvahu - jen by se nějak musela vyřešit obsluha větve Kamenice - Ukrajinská.


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pokud by byl výhled/plán na reálné využití kloubových parciálů (tedy nějaká autobusová linka do parciál), pak by to dávalo smysl (i jak píše TMB, s čímž souhlasím). Pokud by ale takový plán nebyl, a mělo by to být jen skrz pár víkendových výluk na 25/26, pak je otázka, jestli se to vyplatí v porovnání s pořízením klasických kloubových trolejbusů a na těch pár výluk hodit autobusy. Abychom zbytečně nevozili baterky pod dráty.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
okružky jsou každopádně první linky, kde by to stálo za vyzkoušení, byť zatím třeba jen o víkendech. Nabízí se rozdělit je na t-24 Mendlovo nám - Kr.Pole - Lesná - Stará osada a a-44 Mendlovo nám - Zvonařka - Stará osada - Židenice, nádraží (konečná jen pro výstup a odstavy na Svatoplukově). Přispělo by to určitě i k lepšímu dodržování jízdního řádu a po dostavbě Tomkova nám. by to mělo jít s parciálem vyjezdit.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
822
25 led 2006 09:46
V tomto konkrétním případě - v nějakém výhledu bude třeba nahradit 31Tr. S ohledem na to, jak vše dlouho trvá, bych už pomalu chystal VŘ na třeba 50 parciálních kloubových trolejbusů, které nahradí jak ty 31Tr, tak dalších dvacet autobusů. Pokud jde o víkendové výluky na linkách 25 a 26, tak pokud tam dnes jedou autobusy, mohu tam klidně poslat něco z těch 20 trolejbusů, určených pro linky 44/84, kde o víkendu budou patrně sóla. Navic, v případě náhrady 31Tr, budu mít kloubové parciály i v Komíně nebo Husovicích, tudíž náhradu nepotřebuji.
Nakonec stačí se podívat, kolik trolejbusů stojí o víkendu ve vozovnách. Klidně bych - budou li většina z nich parciály - nasadil v první fázi ve větší míře trolejbusy na autobusové linky jen o víkendech.
Zda to má smysl? I v malých podnicích, kde musí hodně šetřit, vám řeknou, že provozní náklady trolejbusů mají menší, než u autobusů. Prostě pokud už mám vozidla, tratě a nasmlouvaný odběr elektřiny, je ekonomické trolejbusy využít na maximum. Taky vám třeba řeknou, že je optimální i trolejbusy vypravovet celodenně a autobusy především ve špičku.
Samozřejmě pak je tu hledisko ekologie, nulových emisí v místě provozu, nižšího hluku atd. Prostě v době, kdy je tlak na omezení spalovacích motorů, je trolejbus za současné situace nejlepší volba. Rozhodně lepší, než vnucování elektrobusů nebo elektromobilů.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Trochu se tady zapomíná, že každá tramvajová a trolejbusová trať potřebuje v nějaké míře zálohu (výměna kolejí, uzavírky atd). Tedy není to o tom, že dvacet autobusů nahradím dvaceti trolejbusy a 20 autobusů můžu bez problémů vyhodit. Proto i každá linka (navíc náročná na počet vozů), kterou pevně svážu s parciály, tak zmenšuje manévrovací prostor. Koupím 20 kloubových parciálů, dám je na linku 44/84.Pak se ale něco podělá na lince 25/26 a musím sáhnout stejně na busy. Až budeme mít v provozu navíc hodně parciálů, tak to bude jiná situace, než teď kdy máme 0 kloubových a hned je chcete dát na okružku, kde to navíc nepřinese vůbec nic krom toho, že šoutouši zatleskají. A to tady nemluvíme o přejezdech z linky na linku.

Samozřejmě není nikde psané, že je tam dát nemůžeme. Ale zatím jsem se nedozvěděl, co by to vlastně přineslo. Stejně jako linka 67, rozdělení linky přinese pravděpodobně nutnost mít více vozů, je problém najít místo na otočení a na vyrovnávací pauzy, které ta linka potřebuje, občas se tam nasazují klouby atd. U okružek se s pokračující stavbou okruhu zase bude nabízet dost změn. Začnou vetší roli hrát nové expresní linky. Opravdu je pro okružky vhodná trasa přes Jundrov, na Veslařské je malá vytíženost, linka 67 kopíruje dost z jejich trasy, mezi Mendlákem a Vozovnou Komín jezdí tramvaj. Dejte linku do parciálů a pak se třeba ukáže, že tu linku budete chtít poslat po okruhu a bude muset zpět do busů, protože to nevyjde. Proto jsem psal, že to není podle mého názoru zrovna nejvhodnější linka. Nakonec může stačit, že na Veslařské praskne potrubí.
Autobusy snad zatím nikdo nezakázal, tak za mě nechť se pěkně elektrifikuje Lesná a terasy. Připravujme nové trolejbusové trasy k novému nádraží (které mají vést ke zrušení linky 67), kupujme i parciály a hlavně kloubové, budou potřeba více a více pro mimořádnosti. A zaměřil bych se i na nové tramvajové a trolejbusové smyčky. Často je nutné nahradit celou nebo velkou část linky autobusy.


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Což celkem pohodlně splňuje.


Offline
Uživatelský avatar

1901
01 srp 2006 14:13
Bezkov
PvvS píše:
POkud vím, tak na evakuaci je nasmlouvaná necelá stovka...

Tak to aby měl DPMB cca 110 nafťáků. Něco opravy, nehody atd.

Ještě by mohlo někoho napadnout zabrat pro busy výstaviště.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
POkud vím, tak na evakuaci je nasmlouvaná necelá stovka. A tu je DPMB podle smlouvy povinen držet. Podobnou má i Kordis..


62-4-134/2014 Dopravní podnik města Brna Dohoda o poskytnutí osobní nebo věcné pomoci
62-4-153/2017 KORDIS JMK, a.s. Dohoda o poskytnutí osobní nebo věcné pomoci


Offline
2855
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Takže zjednodušeně souhlasím s TMB: vecpu všechno, co se dá, kam se dá. Pár autobusů (Cross LE) zahodím do Liberce, pár do šrotu... no a co se nevejde, nacpu do Husovic do bývalých dílen, jestli tam ta hala ještě je.
Můj nápad s přebudováním busových garáží je spíš dlouhodobý, protože vedle plynu se bude elektrifikovat čím dál víc linek. Bezemisní doprava na rozdíl od dieselu má šance na dotační podporu a autopark čas od času stejně musíme modernizovat. Takže co, koupíme pár parciálů...
P.s. O evakuační kapacitě naftobusů kvůli JEDU vím, ale ani tak jich nemůžeme mít přehnaně moc.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
822
25 led 2006 09:46
Expanze trolejbusů do autobusových vozoven má smysl, pokud parciály nahradí autobusy. Tedy teoreticky mohu pořídit dvacet kloubových trolejbusů na linky 44/84 a nahradit jimi dvacet autobusů - včetně jejich umístění do autobusové vozovny.
Ovšem pokud se po dobu rekonstrukce zcela zavře komínská vozovna, tak ještě něco vecpu do Husovic a Slatiny, ale pár trolejbusů mezi autobusy by asi taky bylo nutno vecpat.


Offline
Uživatelský avatar

3726
28 úno 2006 19:00
Cracatit píše:
Co se týká parkování v autobusových vozovnách, asi by neškodil model Praha, předělat autobusové garáže na trolejbusové vozovny, no ani tak v nich nebude dost místa, pokud se úplně zavře Komín.

A ty autobusy budou stát kde? V Medlánkách zrovna moc místa navíc není, a to má Slatina půjčených 5 kloubáků.


Offline
2855
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Co se týká parkování v autobusových vozovnách, asi by neškodil model Praha, předělat autobusové garáže na trolejbusové vozovny, no ani tak v nich nebude dost místa, pokud se úplně zavře Komín.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2855
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
What?! Opletalova? To asi ne, to je totiž úzká ulička naproti Ústavnímu soudu mezi evangelickou farou a JAMU, kde trolejbus nedává smysl.
Pokud se bavíme o České, dalo by se bez fají jet na zastávku šaliny na Joštové jako výstupní a nástupní, aby trolejbus mohl chvíli stát a nezacláněl šalině, bych dal na Moravák k parku.
Co jsem pochopil z minulých diskusí, tak na uzel u rektorátu se už nic dalšího nevejde, i pro současné tři linky je tam těsno.
Okružky a 67 jsem tu zmínil proto, že jednak se na 67 zkoušelo několik řešení elektrobusu bez průběžného dobíjení z trolejí a jednak tyhle linky mají už dneska velkou část trasy pod drátem a jejich elektrifikací by se ušetřilo hodně nafty nebo plynu.
Myslím si proto, že na trolejbusovou 28 nebo jinou alternativu 67 ukončenou na České u rektorátu není prostor ve smyčce a na části tratí, navíc by nebyla pokrytá Sportovní, Drobného a část centra kolem Janáčkova divadla. Přestupem mezi 28 a pokračováním dál k Avionu nebo do Komárova nějakým cancourem 67 by se navíc vyháněli lidi.
Pokud se jednou přistoupilo na tuhle dlouhou klikatici vykrývající různá "hluchá" místa, tak bych ji netrhal na víc linek.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3757
08 čer 2005 23:12
fanthomas9 píše:
Proto jsem u té 67 zmiňoval jen úsek Jundrov - město (třeba jako linka 28) a druhá část trasy busy (jak byla zmíněna např. D2). Kdyby se zadrátoval jen Jundrov (a linka jela přes Vrázovu), tak to jede pod dráty až k odbočení za Charvatskou, a třeba na Drobného a Milady Horákové už dráty v jednom směru vedou e_smile navíc by se nemuselo nutně končit na nádraží, ale třeba na České. Samozřejmě je však potřeba sladit víc věcí (včetně vozovny Komín), jen že tady se to vzhledem k už postavenému poměrně nabízí. Ale souhlas i třeba s 38/39 na Českou, tam se zas po úpravě pro dráty nabízí Opletalova - to se zde už myslím kdysi řešilo.

Nebo 28 z Jundrova na Charvátskou a od Charvátské po trase 32 na Českou, 67 od jihu jen po NCKP, a dál k Nádraží KP, a 68 od Šumavské k NCKP...


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
Pavel píše:
Však ať se rozšiřuje, ale primárně pro trolejbusy, ne parciály. Viz černovická terasa nebo Lesná. Parciály mají podle mě primárně sloužit
- tam kde není možné natáhnout dráty a v rozumném úseku
- mohou pomoci v nějakém koncovém úseku (třeba dočasně), ale tak, že když budu potřebovat parciály, tak je třeba z toho koncového úseku stáhnu a nic se extra nestane (nebo je možné koncový úsek nahradit autobusem).
- pro případné objížďky u trolejbusových linek jako záloha.

Toto má být jejich primární smysl. Na zbytek trolejbusy a případně do budoucna eletrobusy (předpokládám, že i plyn bude zakázaný)

Řešit to teď u okružek a linky 67 je podle mě nesmysl. Jsou to příliš dlouhé trasy a potřeba hodně parciálů, nutnost stavby dalších zatrolejovaných úseků. Dále tam jsou velká zpoždění, takže hrozí, že se to vyšťaví někde cestou (viz D2 a zpoždění klidně desítky minut). Nezapomínejme, že Brno by se nyní mělo spíše začít připravovat na obsluhu nového nádraží ať nedopadne jak u nádraží v Lískovci. To by mělo rozšířit trolejbusovou síť a najít další možnosti pro parciály.


Proto jsem u té 67 zmiňoval jen úsek Jundrov - město (třeba jako linka 28) a druhá část trasy busy (jak byla zmíněna např. D2). Kdyby se zadrátoval jen Jundrov (a linka jela přes Vrázovu), tak to jede pod dráty až k odbočení za Charvatskou, a třeba na Drobného a Milady Horákové už dráty v jednom směru vedou e_smile navíc by se nemuselo nutně končit na nádraží, ale třeba na České. Samozřejmě je však potřeba sladit víc věcí (včetně vozovny Komín), jen že tady se to vzhledem k už postavenému poměrně nabízí. Ale souhlas i třeba s 38/39 na Českou, tam se zas po úpravě pro dráty nabízí Opletalova - to se zde už myslím kdysi řešilo.


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
Pavel píše:
Toto má být jejich primární smysl.

Kde je to napsané?

_________________________________
Obrázek


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Však ať se rozšiřuje, ale primárně pro trolejbusy, ne parciály. Viz černovická terasa nebo Lesná. Parciály mají podle mě primárně sloužit
- tam kde není možné natáhnout dráty a v rozumném úseku
- mohou pomoci v nějakém koncovém úseku (třeba dočasně), ale tak, že když budu potřebovat parciály, tak je třeba z toho koncového úseku stáhnu a nic se extra nestane (nebo je možné koncový úsek nahradit autobusem).
- pro případné objížďky u trolejbusových linek jako záloha.

Toto má být jejich primární smysl. Na zbytek trolejbusy a případně do budoucna eletrobusy (předpokládám, že i plyn bude zakázaný)

Řešit to teď u okružek a linky 67 je podle mě nesmysl. Jsou to příliš dlouhé trasy a potřeba hodně parciálů, nutnost stavby dalších zatrolejovaných úseků. Dále tam jsou velká zpoždění, takže hrozí, že se to vyšťaví někde cestou (viz D2 a zpoždění klidně desítky minut). Nezapomínejme, že Brno by se nyní mělo spíše začít připravovat na obsluhu nového nádraží ať nedopadne jak u nádraží v Lískovci. To by mělo rozšířit trolejbusovou síť a najít další možnosti pro parciály.


Offline
822
25 led 2006 09:46
Jenže obecně bude spíše potřeba rozšiřovat elektrickou trakci na úkor autobusů. Takže opravdu bych jako prioritu viděl nahradit ty autobusové linky, co jedou z části pod dráty. Teď to samozřejmě komplikuje stav vozovny Komín
Řidiče by asi bylo třeba přeškolit z autobusů a nakonec parciální trolejbusy by z části mohly být i v autobusových vozovnách. Tedy podobný postup jako v Praze.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
A já bych raději viděl parciály tam, kde dráty zbytečně zkracují trasu dané linky, než abych jen nahradil mega dlouhé autobusové linky. Např. 38/39 na Českou, 31 na Riegrovu, 32 na Technologický park, 37 na Kyjevskou (ačkoli tam už máme spíše klouby)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5857 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 235  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 pro 2024 20:03
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]