Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Jo? A kde? V Lískovcích s padesátkou? Kvůli těm pár zastávkám? Tam je mnohem důležitější proklad 37 a 50.


Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
xxx píše:
Já bych to ničím neprokládal. Zase by to byla loterie, jestli to pojede dřív z Provazníkovy, nebo z Merhautovy jako za dob 45. Spíš bych to viděl na nějaký kompromis v podobě zkrácení intervalu na 25 a 26 z 20 na 15 minut. Třeba 26 by jezdila na Haškovu a 25 do Líšně. Takže Lesná a Vinohrady by si pohoršily, zbytek tras by si výrazně polepšil. Otázka je, jestli by pak na jedné (nebo obou) z linek nestačila sóla.


Vylúčené; musí sa jednať o číselnú hodnotu v rámci taktovej rodiny (= 10´ / 20´ / ...). Pri tangenciálnom úseku by to asi nevadilo (skôr naopak), no všade tam, kde 25+26 majú už radiálny charakter, by to spôsobovalo nemalé komplikácie.


Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Takže na jednej strane stačí 20´ interval kĺbových vozidiel ale na druhej strane na tú ulicu chceme koľaje? Nie je to kognitívne skreslenie? (Jasné, beriem, že v prípade realizácie šaliny sa cestujúci na Soběšice prelejú do radiály Seifertova + train-effect + zmena modal splitu, lebo priame spojenie do centra).

Aby bolo jasné, ja a posteriori nie som proti predĺženiu trate (už v akejkoľvek podobe), len ono to niečo stojí. Preto by som prv chcel vidieť nejakú (pomyselnú) hodnotu za peniaze, podporenú rámcovými CP.

Všetko ostatné už za mňa napísal Róbert. :)


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Já bych to ničím neprokládal. Zase by to byla loterie, jestli to pojede dřív z Provazníkovy, nebo z Merhautovy jako za dob 45. Spíš bych to viděl na nějaký kompromis v podobě zkrácení intervalu na 25 a 26 z 20 na 15 minut. Třeba 26 by jezdila na Haškovu a 25 do Líšně. Takže Lesná a Vinohrady by si pohoršily, zbytek tras by si výrazně polepšil. Otázka je, jestli by pak na jedné (nebo obou) z linek nestačila sóla.


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Robert píše:
Jo, ale ne 20. Kapacita jednak není dvojnásobná, co by asi nevadilo, ale hlavně takový interval lidi z MHD vyžene.


No muselo by se to prokládat něčím jiným. Těch možností by bylo víc.


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A mimochodem, docela by se mi líbila nějaká letní posilová víkendová linka Mariánské údolí--Jírova--Novolíšeňská--Prušánecká--Štefánikova čtvrť--Soběšice--Vranov, protože je pravda, že turisté o víkendu dokážou udělat paseku. To jde ovšem mimo obslužnost Lesné, akorát je smůla, že ta Lesná leží po trase. :mrgreen:


Naposledy upravil P. Haluza dne 23 kvě 2024 17:45, celkově upraveno 1

Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Jo, ale ne 20. Kapacita jednak není dvojnásobná, co by asi nevadilo, ale hlavně takový interval lidi z MHD vyžene.


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To není o trestání, spíš o matematice. Když teď je tam sólo po 10 minutách a měl by se tam protahovat kloub, tak to vychází minimálně na 12 minut, jinak je to neopodstatněné plýtvání. Pak je samozřejmě otázka, jak to bude vycházet s přípoji. Každopádně tvrdit, že na interval se v žádném případě nesmí sáhnout, je alibistické.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
A proč ty lidi furt chcete trestat za to, že mají jiný názor než vy? Já vím, že je to v poslední době (bohužel opět) moderní, ale nechápu to tady ani jinde. Nikde nemáte zjištěno, co chtějí, a snažíte se jim vecpat svůj názor. Svolejte shromáždění, kde jim budou předestřeny relevantní argumenty, co by jim šalina přinesla a co vzala, namísto výhrůžek, že budou mít půlku spojů co dnes, nebo jednoznačné agitace ve prospěch kolejí. Třeba jsou opravdu špatně informování, ale třeba taky ne. Ztráta parkovacích míst, kterou zde považujete vlastně za výhodu, je ke změně názoru těžko přiměje, přičemž ta případná změna by neměla být primárním cílem setkání, jako spíš možným důsledkem. Protože lidi jsou na nějaké přesvědčování citliví.
Že by se neměly připojovat tratě po TGP a Merhautce považuji za velkou chybu i já, nicméně (ano, z pohledu člověka, kterému cestování s kvalitním přestupem nedělá problém)
trolejbus bych v případě, že bych zde bydlel, preferoval oproti šalině taky.


Offline
1385
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
No protože 20-min interval na tak velké sídliště je prostě málo. Akorát by pak půlka lidí využívala 57 a kapacitně by ji přetěžovala (a to by obtěžovalo lidi i mimo Lesnou), zatímco trolejak by jezdil poloprázdný. Přecejen z okolí Brechtové a Blažkové to není na Haškovu a 57 tak daleko, takže lidi by spíš lezli na ni, protože by jezdila častěji. A já si nedovedu představit víc lidí v 57, stačí se podívat na některé vranovské spoje, když je hezky, tak to ten bus má problém probrat již nyní.


Naposledy upravil MtM dne 23 kvě 2024 16:29, celkově upraveno 1

Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No kapacitě zcela dostačující. A zbytek... Ano, lépe bych to nenapsal. :)


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
No to by lidi moc nadšení nebyli. Ale skoro se chce říct: "Dobře jim tak!"


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A proč by tam nemohlo být o víkendech 20 minut v kloubech?


Offline
1385
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
20-min. interval o víkendu na Haškovu určitě nebude. Spíš bych řekl, že tam povedou 2 linky, jedna od Lužánek a druhá od Tomkáče. A ve společném intervalu to pořád bude nadále 10 min. I když osobně bych tam radši taky viděl šalinu. Ono se s ní tam defacto počítalo už za výstavby Lesné.


Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Ono, celá tá diskusia mi príde do istej miery jalová práve preto, že najskôr je nutné spracovať rámcové linkové vedenie* (aj s cestovnými poriadkami) a podľa toho prispôsobovať infra (to znamená aj zodpovedanie otázky, ako (a či vôbec) by mala byť umiestená zastávka šaliny na krížení s Provazníkovou ul.), čo bolo azda okrem iného najväčšou slabinou rámcovania tej verejnej diskusie s občanmi.
Pri trolejbusovej variante na Haškovu mi nie je jasné, aký má byť použitý prevádzkový koncept počas víkendov; keďže tu visí reálna hrozba 20´ intevalu na Haškovu a 20´ smerom na Tomkáč.


* Samozrejme, je mi jasné, že to má v praxi svoje limity v podobe ustálenosti tvorbe politík a financovania. Navyše, v prípade MHD to nie je až tak významné ako napríklad u železníc už len preto, že mesto si prechádza dynamickejším vývojom.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
bugear:
3) No to je sakra o víc než o 150 metrů. Zejména v případě zastávky Lesná, nádraží. Tam je to skoro o půl kilometru. A i kdyby jenom o 150 metrů, tak i těch 150 metrů může být pro někoho rozhodujících.
4) To jsou úspory jako kráva. Hrubým odhadem tři čtyři kurzy.
5) Nevím, co jsi tím chtěl říct. Trať na Halasák je prvním krokem ke stavbě trati na Haškovu. Nějak se začít musí.
2) A to, že to pomůže třeba "jenom" lidem z Kuřimi atd., co cestují třeba na Jugoslávskou, je jako málo?


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Jak bude odborník rozhodovat, může klidně plynout už z toho, že někdo rozhodne, kdo jím bude. :-)


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Zbořit bazar a nedaleké garáže a udělat blokovou smyčku:) nebo kalkulovat s obousměrkama... to by třeba přineslo jiné zajímavé nápady..ale myslím, že nic tak rozumného jako prodloužení do ČR (klidně v kombu s trolejbusama dočasně).

Ondra K. píše:
Ovšem, "někdo" musí rozhodnout, že bude rozhodovat odborník a ten "někdo" musí taky rozhodnout, který konkrétní odborník to bude.

...a někdo musí taky rozhodnout jak bude ten odborník rozhodovat:) Pardon, nemohl jsem si to odpustit. Tady nemůžu hodnotit výstupy, když neznám ani vstupy (by nějaký dopravní model?) a vlastně ani tu studii - ta opravdu nikde není? Myslím nějaký výcuc/prezentaci pro veřejnost.


Offline
121
29 črc 2014 19:57
Že by se v levém odbočení stálo už od Kohoutovy a blokovalo to směr rovně ZC je velmi zřídkavá záležitost (i když princip kdy funguje dlouhá zelená levého odbočení se mi dosud nepodařilo odhalit). Reálně bývá větší problém probojovat se od nekruháče po světelnou křižovatku za mostem, dál už buspruh fakticky funguje. Přičemž tam je potíž, že před mostem se hodí vést bus vpravo (pravé odbočení+buspruh rovně), ale za mostem už bychom ho potřebovali vlevo. Pokud se tedy na nový most nevleze uspořádání 3+1, což by pak ale zase chtělo zastávku Lesná, nádraží DC s ostrůvkem za křižovatkou.

xxx píše:
S tím bych si dovolil zásadně nesouhlasit.

Spodní varianta řeší následující:
1) Zkulturnění přestupního uzlu mezi tramvajemi a autobusy: bezbariérovost, možnost zrušení smyčky ŠČ
2) Vazba mezi linkou 5 a S3
3) Výrazné zatraktivnění cestování pro obyvatele v okolí zastávek Lesná, nádraží a Poliklinika Lesná - přímé spojení na Českou a do významných bodů po cestě (školy, zdravotnická zařízení...)
4) Nelze souhlasit ani s častým argumentem, že nebude možné snížit výkony autobusových linek. Dovedl bych si představit například smyčkové ukončení linky 57 namísto ukončení na Tomkově náměstí. 57 by nově mohla jezdit z Halasova náměstí přes TGP (ať už se zastávkami, nebo ne; osobně preferuji expresní variantu), Provazníkovu, ŠČ a pak zpět na Lesnou, (Útěchov, Vranov). Zůstala by tím zachována vazba na trolejbusy i na všechny tramvaje. Na pětku by se totiž dalo přestupovat už na Halasáku. Anebo by se mohly 46 a 57 na Lesnické převlíkat.
5) A hlavně! Byl by to první krok ke stavbě tramvajové trati na Haškovu. Bez tohoto mezikroku se ta trať nepostaví nikdy. Takže jestliže jste si to na té Lesné zablokovali z důvodu, že spodní varianta nic neřeší, tak jste si zároveň pohřbili i šalinu na Haškovu - horní variantu.

3) V druhém případě jde ve valné většině jen o zkrácení docházkové vzdálenosti o 150 m (oproti HN).
4) Spokojilo by se město se zkrácením jen o cancourky Lesnická-Erbenova a Merhautova-Tomkáč? Přičemž po TGP to je delší, takže by úspora byla reálně ještě menší. Pořád to je z pohledu města 3 km zbytečně duplicitních výkonů. Mimochodem čekal jsem, že návrh výhledového linkového vedení bude podstatným předpokladem a výstupem diskutované studie. Vlastně nechápu, co v ní bez něj mohli vůbec řešit.
5) Neexistuje žádný faktický důvod, proč by tomu tak mělo být. Pokud se bude někdy něco stavět, stejně to bude nejspíš chtít novou EIU kvůli možnosti využití zmírnění hlukových norem.
Varianta ČR bez trolejbusů znamená vzhledem k bodu 4) potenciál zhoršení existujících vazeb (aneb Líšeň varuje), přičemž pro lidí z Lesné odjinud než z okolí M. Majerové je z uvedených přínosů relevantní jenom ten 1). Já bych sice jako ideál viděl šalinu na Haškovu a trajfl po Okružní, ale aktuálně připravovaná varianta bude při vhodném řešení Seifertovy ta z lepších.

Cracatit píše:
Jinak, kdyby byla vůle, už jsem tu o tom psal, dalo by se vybudovat buď společné místo u smyčky s otočením po směru hodin a ne proti směru, zrušil by se jízdní pruh vpravo na Lesnou, rozšířil chodník a s kolejema by se nemuselo dělat skoro nic. Ale co do města, taky by šel společný ostrůvek. Nebo oba ostrovy naproti sobě zhruba tam, kde je pod smyčkou Albert, to je ještě rovný úsek, kde by se toho nemuselo dělat příliš moc, prakticky jen nástupiště nebo chodníkový mys a dopravní značení. Je zajímavé, že se do tohohle místa při nedávné opravě Merhautky, kdy se dělaly mysy na Venhudově a Zdráhalově, že se na úsek od Provazníkovy dál vůbec nesáhlo. A to prý měla vzniknout zastávka těsně nad křižovatkou Merhautova x Provazníkova. Byla možnost ji udělat, okruh ani objízdné trasy za VMO už tudy v podstatě nevedou, tak nechápu, co tehdy nastalo za problém

Zastávka v křižovatce by byla podle návrhu jenom pro šaliny. Muselo by se to udělat tak, že ZC by byla až za křižovatkou, ale vyřešit sdruženou DC bez většího rušení parkování v takové variantě nejde. To už by mělo větší potenciál posunutí smyčky na zastávku Lesná nádraží, ale to by pro změnu nejspíš narazilo kvůli sítím.
Objízdná trasa za VMO to bude zase většinu prázdnin, kdy má být zavřený tunel.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Naxashi píše:
Tohle jen ukazuje, že takovéhle věci by lidi neměli rozhodovat. Tohle má rozhodnout odborník, a pak se to má prostě postavit.

Ovšem, "někdo" musí rozhodnout, že bude rozhodovat odborník a ten "někdo" musí taky rozhodnout, který konkrétní odborník to bude.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Naxashi: Rozhodne to stejně jako celý tvůj osud osvícený císař Josef II ve Vídni. Ne, vážně, máme zastupitelskou demokracii.

@Vario: Bohužel, babi by mohla vystoupit na ŠČ, ale smolík pacholík, bezbariérovost má místní starosta úplně v pr*deli, kdyby ho zajímala, resp. by nebojoval za jalové chujoviny, mohlo být už po problému. Nejhorší jsou tyhle dočasné stavby jako smyčka na konečné pětky, co stojí jeden furt, už asi od konce II. světové války.

@Miropiro: Ne, kolona neodpadne, protože půlka aut chce dolů na okruh a jeden směr si s druhým dává přednost, na jedné z ramp je sice světelná, ale ani tak to moc nepomáhá. Ideální by byl bus pruh
po kolejích na Okružní s ukončením v zastávce autobusů ŠČ.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
xxx píše:
Moje mamka by třeba šalinu uvítala. Protože dojít na zastávku, nastoupit, popojet kousek autobusem, hned zase vystoupit, přecházet silnici, podívat se, jak jí šalina odjíždí před nosem, deset minut čekat na další a v opačném směru to stejné v bleděmodrém, na to se může vykašlat. To radši jede do centra autem i za cenu rizika problému s parkováním. V případě přímého spojení by však využívala šalinu.

Ano, to si myslím, že na to lidi zapomínají. Za běžného provozu (bez opravy mostu) já do centra jedu raději devítkou z rokle (nebo rychlou sedmičkou, když jede) než abych docházel na 46 a pak na pětku přestupoval. Kolona aut je v úseku Lesná, nádraží - Štefánikova čtvrť normou, ačkoliv třeba to odpadne. Takže z přestupu rychlého na tramvaj taky nic být nemusí.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Babi z Blažkovy zase jezdí ke Sv. Anně se dvěma přestupy: Jede 46 na Zemědělskou (bezbariérový přestup na 9) a dál na Moravák (bezbariérový přestup na 5). Ideálně by mohla jet přímo pětkou, v lepším případě 46+5, kdyby byl někde pro ni použitelný přestup.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Tohle jen ukazuje, že takovéhle věci by lidi neměli rozhodovat. Tohle má rozhodnout odborník, a pak se to má prostě postavit.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Moje mamka by třeba šalinu uvítala. Protože dojít na zastávku, nastoupit, popojet kousek autobusem, hned zase vystoupit, přecházet silnici, podívat se, jak jí šalina odjíždí před nosem, deset minut čekat na další a v opačném směru to stejné v bleděmodrém, na to se může vykašlat. To radši jede do centra autem i za cenu rizika problému s parkováním. V případě přímého spojení by však využívala šalinu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 03:33
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]