Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No ale to je právě ten problém, že město a DPMB počítají s nějakými pseudokilometry, které se násobí nasazením kapacitnějších vozidel a ne s reálnými kilometrey, které jediné jsou schopné ukázat skutečný reálný stav, který vidí cestující a který je bohužel tristní. Když MHD na malém městě, jako je můj rodný Hodonín, jezdí ve všední dny v podobných intervalech, jako některé linky MHD v Brně, tak je už fakt něco systémově špatně a je třeba to řešit. A ještě jeden postřeh, každé jiné krajské město v Česku se už prakticky dokázalo vrátit na předcovidové intervaly. Brno pořád ne. Přitom se chlubí navýšením počtu cestujících oproti roku 2019. Jak to ta jiná města dělají, že u nich to jde a v Brně jdou tak akorát výmluvy, proč to nejde?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Tobě jo, ale Richie psal o kilometrech. :-)


Offline
340
21 dub 2009 20:30
Robert píše:
Výkony jsou počítané v místokilometrech, ne v kilometrech samotných. Takže nasazením kapacitnějších vozidel mkm narostly.

To je mi jasné:-). Já jen mám pocit, že někteří p.t. diskutující možná netuší, že města objednávají dopravní výkony (ať už mkm nebo vzkm), nikoliv kilometry. Samože by nejlepší byly jízdy sanitek po 2 minutách všude, ale to asi dost dobře nejde, že:-)


Offline
340
21 dub 2009 20:30
Richie píše:
to že se rozšíří síť a nerozšíří se počet vozkm je prasárna a vypadá to hezky jenom v grafech a tabulkách.


OK, ale kde na to chceš vzít? Ano, zvýšení jízdného je jedna z možností. Ano, ubrání peněz jinde z rozpočtu města je další z možností. Ale k prosazení tohoto Ti asi nezbude nic jiného, než si založit stranu a vyhrát volby:-)


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Richie píše:
Dobrá, netušil jsem že i přes radikální škrty jsme na cca stejných kilometrech díky rozšíření sítě. Nicméně pak padá vina taky na toho "novináře", co mu neoponoval ve tom smyslu, že intervaly se ale reálně brutálně snížily a to je to, co se v MHD počítá - to že se rozšíří síť a nerozšíří se počet vozkm je prasárna a vypadá to hezky jenom v grafech a tabulkách.

A především tedy: za těch pár let jsme nějakým způsobem rozšířili síť, z toho asi největší změna je nová konečná 8 ve Starém Lískovci u FN Brno. Takže by i dopravní výkony měly být větší. Je otázka, zda je tedy k chlubení, že jsou dopravní výkony stejné, přitom by měly být vyšší. Je jasné, že do toho promluvily různé jiné vlivy typu energie atp., což množství dopravních výkonů ovlivnilo.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Výkony jsou počítané v místokilometrech, ne v kilometrech samotných. Takže nasazením kapacitnějších vozidel mkm narostly.


Offline
340
21 dub 2009 20:30
iron_liver píše:
ale ty osekané spoje z 31, 33, 34 a 36 byste podle mě optimalizací Líšně klidně zpět dostal.


Jen pro ilustraci:

Dopravní výkony 31+33 (2019): 729.576
Dopravní výkony 31+33 (2023): 760.573

Dopravní výkony 34+36 (2019): 511.956
Dopravní výkony 34+36 (2023): 617.094


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Dobrá, netušil jsem že i přes radikální škrty jsme na cca stejných kilometrech díky rozšíření sítě. Nicméně pak padá vina taky na toho "novináře", co mu neoponoval ve tom smyslu, že intervaly se ale reálně brutálně snížily a to je to, co se v MHD počítá - to že se rozšíří síť a nerozšíří se počet vozkm je prasárna a vypadá to hezky jenom v grafech a tabulkách.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
340
21 dub 2009 20:30
MartinV píše:
ZGHK: ok, já to vnímám z pozice cestujícího a v jízdních řádech ty delší intervaly jsou vidět. DV je něco, co sice statisticky mohlo zůstat stejné, možná se o něco zvýšil, na druhou stranu pro cestujícího to význam nemá.
A právě to, že došlo k nějakému rozšíření tramvajové sítě, případně i té trolejbusové, tak mělo dojít k výraznějšímu nárůstu DV (a tedy i zvýšení ceny jízdného, ale to je jiná kapitola).


Ty a Richie níže píšete, že Havránek neříkal pravdu, když tvrdil, že dopravní výkony v letech 2019 a 2023 jsou (skoro) stejné. Já jen poukázal na to, že (kulantně řečeno) pravdu jsi nenapsal Ty (a Richie).
To, co píšeš dále, je věc jiná.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Já mám v hlavě jeden komplexní líšeňsko-vinohradský šotosen, který s tím aktuálním (a brzkým budoucím) stavem vozového parku a řidičů náhodou kalkuluje a po otevření VMO Tomkovo nám. + Rokytova by mohl být dle mého skromného názoru realizován. V maximální stručnosti linky a pár nácestných zastávek:

25/26 (standardní trolejbus, kloub): v původním předvýlukovém stavu, ale většina spojů zkrácena na Pálavské nám., příp. další nácestné smyčky (Stará osada/Štefánikova čtvrť/Konečného nám.), až na Jírovu takt max. 20 min ve špičce, klidně 30 min v sedle
27 (parciál, sólo): Židenice, nádraží -> dále po trase aktuální 78 Stará osada -> Dělnický dům -> Malá Klajdovka -> Čejkovická -> blokovou smyčkou přes Bzeneckou a Pálavské nám. zpět
28 (parciál, sólo): Líšeň, Hřbitov -> Nám. Karla IV. -> Jírova -> Bartákova -> Novolíšeňská -> Mikulovská -> Stará osada -> Židenice, nádraží a zpět
55 (autobus, PD sólo/víkend kloub): Mariánské údolí -> dále po trase aktuální 58 Nám. Karla IV. -> Dělnický dům -> Stará osada -> Židenice, nádraží a zpět
78 (autobus, kloub): od Elplovy po Dělnický dům po trase dnešní 55, ve špičkách posilové spoje z Jírovy směr Židenice, nádraží

Z infrastruktury chybí dobíjecí trolej u zastávky Židenice, nádraží a označník na Nám. Karla IV. pro 28. Ve verzi "na dřeň" lze provozovat 27 a 28 bez závleku do Židenic k nádraží jako jednu linku a dobíjecí trolej zbudovat na Pálavském náměstí nebo u líšeňského hřbitova.

Vycházím z denního pozorování toho, že v Líšni je aktuální kapacitní nabídka v busech předimenzovaná a trasování spojů vzhledem k vzkm dost nehospodárné. Takto je potenciál zrušit celou linku 58, ubrat jalové kilometry na 55 a 78 a omezit nadbytečnou kapacitu v úseku Novolíšeňská - Jírova (před TT byl úsek obsluhován sóly v delším taktu než nyní v kloubech), aniž by utrpěl jakýkoliv zásadní přepravní směr v Líšni či na Vinohradech. A především výrazně zrychlit cesty z Líšně, neuškodit Vinohradům a ulevit neposílitelné lince 8. Obětí by byla obsluha Strnadovy a líšeňské pošty - ale kdykoli se tam vyskytnu, poptávka je velmi, velmi slabá a výhody převažují tuto nevýhodu.

Zbylou hromadu kloubů a vzkm přesunout tam, kde jsou potřeba mnohem více - tedy všechny dříve zmiňované t-bus linky v jiných částech Brna.

Na adminy se za případný odsun do vhodnějšího tématu zlobit nebudu :oops:


Online
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
Domnívám se, že přehlížíte jeden podstatný faktor - počet kloubových a sólo trolejbusů a počet řidičů. Návrat původních (předcovidových) intervalů na linky 31+33 a 34+36 je dnes zkrátka minulostí a bude potřeba se s touto změnou smířit. Stejtě tak, že se nepodařilo koupit parciální klouby a tedy "expresní spoje" mezi Prušáneckou a Novolíšeňskou nebude možné zavést stejně jako například není možné jejich využití na současné výluce způsobené stavbou VMO Tomkovo nám + Rokytova.

A abych podráždil šotosny, tak já mám vizi, že aktuální stavba VMO by byla výbornou příležitostí pro natažení trolejových drátů v úseku MÚK Karlova - MÚK Rokytova + do výše popsané zkratky s cílem vést jednu z linek 25 a 26 zkratkou z Tomkova náměstí na Vinohrady a druhou přes Starou Osadu, ale zase zkratkou mezi Prušáneckou a Novolíšeňskou. Poznaménávám, že to je ale doopravdy jen sen ;-) .

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
b1 píše:
Trolejbusy jezdí na Jírovu, ale za to v tomto úseku přestaly jezdit autobusy, které ovšem místo tohoto úseku obsluhují nové trasy, tady nejspíš opravdu bude nárůst, ale bohužel myslím, že dost zbytečný (jízda 78 přes Pálavské náměstí). A pochybuju, že by to byl takový nárůst, aby se kvůli tomu musely proškrtat prakticky všechny tramvajové linky a trolejbusové linky 31, 33, 34 a 36.

Tak prodloužila se nejen trasa a-78, ale i a-55 a přidalo se radikálně ve frekvenci spojů mezi Novolíšeňskou a Jírovou přes Bartákovu. Nezkrátilo se v této oblasti naopak nic a nikde. Tramvajové linky by to nespasilo (tam si nejsem sám jistý, kde se tolik přidalo, aby se muselo jinde tolik ubrat), ale ty osekané spoje z 31, 33, 34 a 36 byste podle mě optimalizací Líšně klidně zpět dostal.


Offline
1386
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Když tady zmiňujete ty t-bus linky, tak od roku 2019 byla krouhnutá i linka 30, ve špičkách o minutu prodloužen interval. Ono se to zdá jako málo, ale věřte, že u linky, kde se zvyšuje počet cestujících, je to dost znát.
Na druhou stranu pozitivní bylo třeba posílení zdejší 70, zde sice byl navýšen interval v odpolední špičce, ale za to byla navýšena kapacita v dopoledním sedle, kdy některé vozy jezdily na hraně kapacity. Takže je to tak půl na půl (ty příklady jsem vzal ze svého okolí). I když v rostoucím městě by měly růst i dopravní výkony, ale to už spíše děkujme městu.


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
Jezdí se k bohunické nemocnice, trolejbusy na Jírovu, linky 62, linky 7 a 10... On ten objem výkonů sedět klidně může, i když to na intervalech poznat není.

To je ovšem jen jedna strana mince. S každou z těchto změn nejen něco přibylo, ale taky něco ubylo.

- Linka 7 před zprovozněním tratě k nemocnici (2022) jezdila na Švermovu, takže reálně přibyl jen úsek Švermova-SL a spoje linky 37 k nemocnici večer a o víkendu, za to ovšem ubyla inka 61 (a byly zkráceny spoje 405 a 406, ale to se rozpočtu města netýká).
- Linka 62 s těmi 15 krátkými spoji za den snad nemohla udělat takový nárůst, ale i kdyby jo, tak s jejím zprovozněním byly zrušeny linky 81 a 82 v podobném rozsahu provozu.
- Linky 7 a 10 v tomto formátu sice dříve (2019) nebyly, ale za to byly posilové spoje linky 8, případně 10, a taky linka 11.

Taže ve výsledku to takový nárůst objemu výkonů být nemusí.

Trolejbusy jezdí na Jírovu, ale za to v tomto úseku přestaly jezdit autobusy, které ovšem místo tohoto úseku obsluhují nové trasy, tady nejspíš opravdu bude nárůst, ale bohužel myslím, že dost zbytečný (jízda 78 přes Pálavské náměstí). A pochybuju, že by to byl takový nárůst, aby se kvůli tomu musely proškrtat prakticky všechny tramvajové linky a trolejbusové linky 31, 33, 34 a 36.


Offline
68
19 úno 2013 13:02
K tem dekadam, byl jsem nepresny, jedna se o dekadu 4+2, to neni dlouhy / kratky tyden. Kdyz vydelime kalendarni mesic poctem pracovnich a volnych dni, tak u dekady 4+2 vychazi 20 pracovnich dni a u dekady 5+2 priblizne 21,5. To neni zasadni rozdil.
Navic je to teorie. Prvni den v mesici vetsinou neni prvni den pracovni povinnosti. Takze to vychazi nahodile.
Faktem je, ze dekada 4+2 generuje slusny prescasy, aniz by dotycny zavadil o sluzbu z volna.
Mluvil jsem obecne, na co si napr. kolegove stezuji. Muj problem to neni, delam z volna docela dost. Duvod je zase jinej pribeh a muj problem.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
MartinV píše:
A právě to, že došlo k nějakému rozšíření tramvajové sítě, případně i té trolejbusové, tak mělo dojít k výraznějšímu nárůstu DV.

dpbus píše:
nebyla tbus trat na Jirovu


Já si v tomhle kontextu nemůžu odpustit povzdech - ty naprosto zbytečně proježděné vozokilometry kvůli doprasení organizace dopravy v Líšni přímo bijou do očí. V návaznosti na tento pomníček vizionářství aktuálního vedení DP se dopravní výkony vůbec navyšovat nemusely, ale muselo by se myslet a předem plánovat. Místo dvou polookružních vymetáků Vinohrad, které se pak prázdné, jelikož absolutně časově neatraktivní, motají po Líšni, se mělo počítat (když už TT nutně musela stát) s linkou parciálu, která TT reálně využije, zároveň plně nahradí i jeden ze dvou autobusových spojů pro starou Líšeň a mezi Novolíšeňskou a Prušáneckou pojede přes Mikulovskou. K tomu sem tam nějaký doplňkový spoj klasického trolejbusu přes Vinohrady a mohlo to být i jakž takž ku prospěchu (obojí by dostačovalo v nějakém relativně "vesnickém" taktu a svoji klientelu by si to stoprocentně našlo).

Takto se na t-27 a a-78 pálí vzkm vozbou vzduchu po Líšni v luxusním intervalu, zatímco se všichni cpou do přecpané d-8 jakožto jediného zbylého použitelného spoje pro Líšeň (s výjimkou ještě jen a-58, která naštěstí rozumně vykrývá aspoň pár míst, kde je d-8 mimo docházkovou vzdálenost) a jinde v Brně pro jistotu jezdí spoje v intervalech ořezaných na dřeň.

Jsem zvědav, jestli to hlavám pomazaným v DP někdy dojde a zrealizují opravdovou nápravu, která zároveň ušetří vzkm, nebo raději budou vyjíždět tento nesmysl, dokud neuplyne ochranná lhůta pro udělení dotace a následně sešvihají polovinu aktuálního t-bus intervalu na Pálavské nám. a tím to celé definitivně pohřbí.


Offline
602
25 říj 2019 10:12
dpbus píše:
Typicka sluzba ma 9 a pul hodiny, malokdy min. A jsou i delsi. Vsicni jsou unaveni. Samozrejme zalezi na konkretni dekade.
Přiznám se, že nevím v jakém režimu pracují řidiči u DP, ale není tohle náhodou vlastnost většiny režimů nepravidelně rozložené pracovní doby? Ať vezmeš jakékoliv rozložení 4+2, 4+4, krátký/dlouhý (což je v podstatě 7+7), tak je poměr volných dní vždy větší než při pracovní době rozložené rovnoměrně tj. po-pá, víkendy volno (což je 5+2). Z toho logicky vyplývá, že pokud mají ve všech režimech zaměstnanci naplnit stejný úvazek, tak čím víc volných dní (teoreticky) mají, tím delší směny musí mít. Jestli tohle konkrétně náhodou není postěžování si na něco, co vyplývá z podstaty věci...


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ZGHK: ok, já to vnímám z pozice cestujícího a v jízdních řádech ty delší intervaly jsou vidět. DV je něco, co sice statisticky mohlo zůstat stejné, možná se o něco zvýšil, na druhou stranu pro cestujícího to význam nemá.
A právě to, že došlo k nějakému rozšíření tramvajové sítě, případně i té trolejbusové, tak mělo dojít k výraznějšímu nárůstu DV (a tedy i zvýšení ceny jízdného, ale to je jiná kapitola).


Offline
68
19 úno 2013 13:02
treba 37 byla kompletne v solech

a to je prave ta hra se slovicky.....normalni lidi to moc neoceni a nezajima je to......jeli Vam tri spoje do hodiny? a ted jen jeden za hodinu? no a co, kapacitne je to šul nul....to jsem samo prehnal, ale je to jako ukazka


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Však jo, bavíme se o dopravním výkonu, ne o odjetých spojích. To sem zatáhli jiní, i když samozřejmě chápu, že to je nejvíc vidět


Offline
68
19 úno 2013 13:02
no prave, nebyla tbus trat na Jirovu, nebylo nakoupeno 40 kloubovch trolejbusu 27 Tr, bezne jezdily K2, to me ted na prvni dobrou napadlo, bude toho vic
takze pokud vis, co je mistokilometr, je to naprosto jasne


Offline
340
21 dub 2009 20:30
Pánové, já jsem jen prostý pobíječ much, flájbój, ale základy matematiky snad ještě zvládám.

Takže objednávka od Města na rok 2019 byla 23.655.220*100 místokilometrů, pro rok 2023 je 23.693.400 *100 místokilometrů (dvě minuty hledání na internetu). Já tedy vidím cca stejný rozsah dopravních výkonů, pánové Richie a MArtinV vidí snížení. Mohl bych se tedy zeptat, od kdy je 23.693.400 menší než 23.655.220?


Offline
68
19 úno 2013 13:02
Je to jenom hra se slovicky, orezany je to postupne jako prase. Nemusim byt statisticka km ve vozovne, staci si dat dohromady co vidim. Rozdeleni sluzeb vlastne na vsech trakcich ma bezne o stranu min nez driv. Vecer se na prijezdu na kanal tvorily fronty, ted nas prijede par. U trolejbusu je to videt asi nejvic. Nekde se bezne jezdi podle naprosto regulernich JR pro prazdniny, typicky napr. 35/38/39 (krome par bus posil rano). Krome toho je to vsechno utazeny a ulitany jako prase. Minimalni obraty (i nekolikrat po sobe na konecne 1 minuta!!!) nebo cekame na sebe v navaznostech s prestupem v nule! Pak porad zpozdeni a ujizdi zas neco jinyho. Typicka sluzba ma 9 a pul hodiny, malokdy min. A jsou i delsi. Vsicni jsou unaveni. Samozrejme zalezi na konkretni dekade.
Osobne mi hodne vadi pulhodinove intervaly vecer (SN i rano) na dennich linkach. To tam az na minimalni vyjimky nema co delat. V tyto casy se vylozene stydim jezdit. A pripominam, ze se blizi prazdniny a tam to bylo i cely den o vikendu. To bych nejradeji zalezl nekam pod zem a vylezl az v zari.
A vozy? plno odstavenych, ve voze cedulky, ze neco nefunguje a ceka se na nahradni dil (to je specialita bus Slatina). Dokonce jsem videl trolejbus s cedulkou, ze se nedoporucuje jezdit vic jak 50 km/h, ale proc uz se nedovis.
Lzeme si do kapsy jak Putin, ze specialni operace jde podle planu.
No jestli je plan poslat MHD do kytek, tak to potom jo.
Uz to stoji jen na par srdcarich, kteri upletou z ho... bic, ale nevim jak dlouho to jeste pujde.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Jezdí se k bohunické nemocnice, trolejbusy na Jírovu, linky 62, linky 7 a 10... On ten objem výkonů sedět klidně může, i když to na intervalech poznat není.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ZGHK: promiň, ale když sedlo skrouhneš skoro na polovinu, osekáš i rána/večery a ve špičkách toho moc nepřidáš, kde vidíš zachované dopravní výkony? V tom s penem i Richiem souhlasím.

Mě překvapilo, jaké používá termíny, resp. že některé výrazy používá zkomoleně. Např. 21tr atp. Neříkám, že GŘ by měl všemu rozumět, ale přece se s těmi výrazy setkává, aby je používal správně.

Otázka na významné budoucí dopravní stavby v budoucnu - ta de facto vyšuměla, odpověděl tam jenom na Kamechy.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Anyyy a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 15:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]