Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Troufám si tvrdit, že na Mendlově náměstí jsou nízké obrubníky ve směru na Pisárky z jednoduchého důvodu, ty dvě dlážděné zastávky jsou součástí "náměstí", není a nebude tam žádné zábradlí a lidé se mohou pohybovat volně v celém prostoru. Proto tam nejsou kasselské obrubníky, které jsou vysoké a někdo by si na nich rozbil držku.

Ve směru do centra kasselské obrubníky jsou, protože trolejbus jede po normální silnici a z toho výstupního ostrůvku se člověk dostane legálně na mendlovo náměstí jedině po přechodu, i když většina to střihne přes silnici.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jakub S. píše:
Já se přiznám, že si nedokážu domyslet, co je vytýkáno jako "nízké chodníky/nástupní hrany"? Vždyt tam je všude kasselský obrubník.

Směr Pisárky kasselské obrubníky nemá. Odhadem bych řekl, že jsou tam zastávkové ostrůvky na výšku tak poloviční.

TMB píše:
...Na Mendlově náměstí by to vadit nemuselo, ale zase je potřeba si při vjíždění k ostrůvkům nadjet levým rohem nad levý obrubník - a ten by asi u zvýšeného nástupiště byl také vysoký.

Tak ničemu by asi nevadilo, kdyby kvůli nájezdům/výjezdům vozidel byly zastávkové ostrůvky na koncích snížené. Nástupní hrany jsou za mě ale proklatě nízko.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Super, takhle to dává smysl.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
830
25 led 2006 09:46
Na Mendláku je ostrůvek pro linky 25 a 26 přístupný po přechodu od Alberta k zastavce jedničky u křižovatky. V podstatě ostrůvek přechod půlí. Ale zastávka jedničky je dnes posunuta trochu vzad do roviny před obloukem.
V podstatě po ostrůvku jdu dopředu a na přechodu mohu vpravo k Albertu nebo vlevo k zastávce jedničky.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Přiznám se, že mi vrtá hlavou na Mendláku jiná věc: jel jsem včera od špitálu na Úvoz 25 v podání Solárka. Zdálo se mi to, nebo fakt staví na té jednosměrce vlevo u ostrůvku a ne v zálivu u Alberta? Nebo se mi jen něco zdálo?
Kde je ten ostrůvek, asi tuším, nicméně pořád mi jako nevidomému není jasné, kudy se na něj dostat.
Pamatuju si polohu přechodů, rohovej barák se schodama a Albertem, ale kudy na trajfl, jsem zatím nezkoušel.
Když už mluvím o špitále Bohunice, tak s přestupama jsem spokojený, dokážu z regionály dojít na šalinu asi za minutu hodně rychlou chůzí, normální chůzí mi to trvá tak ke dvěma minutám na prostřední nástupiště.
Bohužel se dost blbě hledá nástupiště pro trajfly směr k Mendláku, je pocitově dost úzké, vadí sloupy a lidi stojí, kde se dá.
No a u regionály nějakej "myslitel architekt" naplánoval umělou vodicí lajnu, že pokračuje nejprv do velkýho koše a pak prostředkem pod lavičkama (stanoviště 6 a 7 pro regionálky), což samozřejmě brání fyzickému využití čáry a ta tak postrádá smysl.
Jo a nefunguje ELP pro směr na Mendlák, včera osobně vyzkoušeno vysílačkou pro nevidomé, místo něj se mi povedl sestřel stanoviště 6, který v tu chvíli byl ode mně přes všechny pruhy silnice. ELP u šaliny to nenahradí, protože ten nehlásí odjezdy autobusů.
Takže finální dojem z provozu je rozpačitý, kritické hodnocení bych dal tak 75%, většina tras má logiku a přestup funguje.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Hlavně mám radost, že odstranili ten přístřešek u zastávky, kde jede 6 směrem do Lískovce.
Boveráci mají o místo méně.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
MartinV píše:
Hodně mě překvapily na Mendláku nízké chodníky/nástupní hrany zastávek trolejbusů. Takže jsme zrekonstruovali náměstí, ale bezbariérové zastávky tu nemáme. Tuhle úpravu asi nepochopím

Já se přiznám, že si nedokážu domyslet, co je vytýkáno jako "nízké chodníky/nástupní hrany"? Vždyt tam je všude kasselský obrubník.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
830
25 led 2006 09:46
Problem vysokých obrubníků je hlavně v zastávkách v zálivu, kam bus zajiždí zešikma a musí předním převisem najet nad obrubník. Totéž je problém při výjíždění u zadního převisu. Tuším, že třeba v zastávce Tvrdého
Na Mendlově náměstí by to vadit nemuselo, ale zase je potřeba si při vjíždění k ostrůvkům nadjet levým rohem nad levý obrubník - a ten by asi u zvýšeného nástupiště byl také vysoký.


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
xxx píše:
Takže bys byl radši, kdyby si tam trolejbusy ničily spodek.


Trolejbusy si na Mendláku nic neničí. K nástupní hraně se dá v pohodě zajet tak, aniž bys byť jednou zavadil o obrubník chodníkové plochy. Jak ve směru k Pisárkám, tak ve směru k Úvozu.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A na jiných zastávkách si též ničí spodek? Jak s tím souvisí výška nástupní hrany?


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Takže bys byl radši, kdyby si tam trolejbusy ničily spodek.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Hodně mě překvapily na Mendláku nízké chodníky/nástupní hrany zastávek trolejbusů. Takže jsme zrekonstruovali náměstí, ale bezbariérové zastávky tu nemáme. Tuhle úpravu asi nepochopím


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, ehm patnáct na Poříčí je v pohodě, mnohem víc brzdí provoz pomalá jízda u Milosrdných v obou směrech.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
28
02 lis 2018 22:27
JaKo píše:
d-8 začala přes křížení u Ronda jezdit znatelně rychleji. Vlak už po vlečce neprojede. Křížení bylo zrušeno. Je průjezdné pouze pro šaliny.

Ano, uz od ukonceni vyluky
O neco podobneho se soudruzi snazili i na porici dc, ale skace to tam jeste vice nez pred jejich zasahem takze tam 15 zustala


Offline
53
16 lis 2018 09:17
d-8 začala přes křížení u Ronda jezdit znatelně rychleji. Vlak už po vlečce neprojede. Křížení bylo zrušeno. Je průjezdné pouze pro šaliny.


Offline
176
23 led 2011 03:17
PvvS píše:
A letos stejně ani kolo...


https://www.youtube.com/watch?v=4tN3IRs5-fc


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
A letos stejně ani kolo...


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Škoda jí je, ale zas pragmaticky vzato, udržovala by se jen pro MSV a použití jednou do roka.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7589
17 pro 2006 22:32
Brno
Ten levý pruh na Poříčí podél vlečky je opravdu moc úzký, na obou stranách, s autobusem nebo náklaďákem musím jet po kolejích, jinak se tam ani ty osobáky nedají předjet.
Ale je té vlečky věčná škoda.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
Tak to už máme oficiální. Vlečka na BVV je zrušena. https://zdopravy.cz/brnenske-vystaviste ... ni-127689/

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Tak to samozřejmě ano. Ale ve zbytku ulice rozšíření pruhů rozhodně nebude na škodu.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak asi jak kdo s tím stáním v křižovatce, když jedeme, častěji spíš pozoruju, že si lidi nenajedou, nebo najedou blbě a pak trčí, právě protože nevidí tam, kam potřebujou. A taky se používá vlečka jako třetí pruh na odbočování doleva, i tohle bude potřeba upravit, až půjde vlečka pryč.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Jo, jasně. Peugeot Partner se tam v pohodě vejde, takže se tam v pohodě vejde i kamion a kloubovej autobus. To je bohužel způsob přemýšlení většiny řidičů osobních aut. Např. zůstanou stát v místě, kde mně nejvíc zavazí, a přesně v tom místě mě začnou pouštět, jako že se tam mám vejít nebo co.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Fantomas: Jakože by Tesco spadlo vlastní silou, jo? sarcastic Jo, tak to bych asi nechtěl úplně zažít.
Co se týká Poříčí, řešili jsme současný stav s vlečkou. Znám to tam jako spolujezdec z osobního Pažouta Partnera, což ve dvojkové verzi není zrovna malej osobák, spíš kompaktní kombík.
Pokračování po Bauerové s tou šířkou bude asi víc v pohodě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Nějak nerozumím, jestli řešíte šířku pruhů před nebo po zrušení vlečky. Každopádně měřením z Google Map (takže přesnost nic moc) má v současném stavu ta silnice od chodníku po druhou krajnici (včetně) nějakých 13,5 metru na šířku. Krajní pruhy mají tak 2,8 až 3 metry, prostřední pruhy 2,4 metry a vlečka 3 metry. Pokud by se zrušila, tak by každý ze čtyř pruhů mohl mít asi 3,4 metry.

---

Pavel 17. srpna 2022 píše:
Fantomas: ono to ale není tak úplně jen o tom nádraží, ale o těch tratích okolo, kříženích atd. Ono se stačí podívat, kudy se jede mezi Židenicemi a hlavním (nebo odsunutým) a nedivím se, že chtějí mít i náhradní trať. Nemluvě o rychlosti průjezdu v těch místech. V samotném porovnání variant se píše, že zbourání Tesca ani neřešili (je to jedna z podvariant), protože by to bylo drahé a přínos téměř nulový krom narovnání oblouků.


Že se přesunem zároveň rozplétá gordický uzel je mi jasné. Varianta Pod Petrovem a varianta bourání Tesca je v tomto ohledu ale to stejné ne? Nepočítám teď nějaké VRT tunely nebo co za šílenost se to tam plánovalo, protunelovat by se šlo asi teoreticky stejně kamkoliv, ale prakticky by to stejně skončilo tím terminálem na Vídeňské. No a bourání Tesca je sice drahé, ale stačilo počkat a půjde k zemi i tak. sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 09:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]