Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 25 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jak to je s tou sedmičkou? Četl jsem tu na fóru, že bude jezdit v trase Švermova - Vsetínská - nádraží - Cejl - Jugoslávská - Zemědělská. To protažení na Lesnou bude jen dočasné? Docela se mi ta linka hodí, když vylezu z regionálky na Dunajské, tak to bude možná rychlejší průlet na Lesnickou, než šestkou s přestupem na Čáře nebo Pionýrské.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Jiricek píše:
Zastávka Všetičkova je zase zastávka Vídeňského typu (Nástupní plochu tvoří vozovka zvýšená na úroveň chodníku. Nastupující vstupují na nástupní plochu až v momentě příjezdu vozidla hromadné dopravy. Slouží zejména pro tramvajovou dopravu; zdroj stejný)


Je, ale né klasická. Měla být pravidelně pojížděná autama (klasická vídeň), ale jak je tady psáno, překopalo se značení a auta už můžou jet po kolejích (na rozdíl od řečkovic). To jsem myslel tím "pravidelně nepojížděna" slouží už jen pro sjezdy - je to modifikace původní vídeňské zastávky. Kdyby tam nebyly sjezdy, tak tam může být zastávka s mysy (vhodnější), z hlediska dopravy je to uplně jedno. A na Zdráhalce se to navbrhlo takto už od počátku..

Co se týče Jugyndy:
Chápu, že to nebylo v plánu, to vím, ale když už se oprava v tom úseku tak pozdržela, myslel jsem, že to doprojekutují celý, toť vše. Za mě, a to se asi opakuju, buď bych opravu kolejí na tom spodním úseku vyřešil víc na light: místo kompletní konstrukce s pevnou jízdní dráhou (DZP-panely) jen výměna upevnění a vyhnilých pražců jako na štefanikově třídě a náhrada panelů asfaltem jako na Křence po nehodě trajfu, nic velkýho navíc. A nechal bych to pak ještě dosloužit a pak udělal kompletní promyšlenou rekonstrukci s regulérním projektem, úpravou zastávek a např. i výměnou výhybky, která dožije. A nebo bych to přidal do této stavby (když u ž se tak pozdržela), ale přidávat kosmetiku, která ničemu krom estetiky zásadně nepomůže ...


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondra K. píše:
Však ano. Právě díky svedení provozu na koleje mohl onen přechod vzniknout. V původním uspořádání s pojížděnými vídeňskými zastávkami by délka přechodu vycházela příliš dlouhá.


Praxe je ovšem taková, že nemálo řidičů nesleduje VDZ a jezdí právě i přes ten vyvýšený ostrůvek. Jako zmatečné je to pro neznalého dost.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
goldfinger píše:
Dostal jsem odpověď na dotaz k opravě smyčky Zemědělská: "Plánuje se rekonstrukce celé smyčky a dotčeného úseku uvedené komunikace, která termínově bezprostředně naváže na ukončení výluky v ulici Lesnické (předpoklad od 20. září) tak, aby přes dotčený úsek po nezbytně nutnou dobu nemusela být vedena trasa autobusové linky 46, která bude dočasně ukončena v zastávce Zemědělská." Předpokládám, že po dobu opraff bude a46 vedená přes Jugosláffskou a Zemědělskou.


ideálně kdyby u té smyčky "usekli roh" tak, aby se dalo vyjíždět i směrem na Lesnou. Pak by tam mohla končit 46.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Sedmička má jezdit z Čertovy rokle do Bohunic pokud vím, tomu by oprava smyčky na Zemědělské neměla bránit.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Super, to je dobrá zpráva. Jen tím pádem nebude moct jezdit nová verze sedmičky už od září?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Dostal jsem odpověď na dotaz k opravě smyčky Zemědělská: "Plánuje se rekonstrukce celé smyčky a dotčeného úseku uvedené komunikace, která termínově bezprostředně naváže na ukončení výluky v ulici Lesnické (předpoklad od 20. září) tak, aby přes dotčený úsek po nezbytně nutnou dobu nemusela být vedena trasa autobusové linky 46, která bude dočasně ukončena v zastávce Zemědělská." Předpokládám, že po dobu oprav bude a46 vedená přes Jugoslávskou a Zemědělskou.


Offline
2845
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jestli se jedná o přechod, který je umístěn nad zastávkami ve směru na Kraví horu, tak to není ten důvod. Podle původního značení je za tímto přechodem vozovka zase rozšířena právě do těch vyvýšených chodníků, ale následná úprava změnila přerušovanou čáru na plnou. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
P. Haluza píše:
Všetičkova je ovšem pikantní v tom, že podle namalovaného vodorovného značení auta jezdí přes koleje a na ten vyvýšený ostrůvek se vlastně ani nemůžou dostat.

Však ano. Právě díky svedení provozu na koleje mohl onen přechod vzniknout. V původním uspořádání s pojížděnými vídeňskými zastávkami by délka přechodu vycházela příliš dlouhá.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
602
25 říj 2019 10:12
Původně se po nich však jezdit mělo. Ovšem minimálně ve směru do centra to bylo tak nelogické a neintuitivní, že tak jezdila menšina řidičů. Většina po kolejích. A pak se to za celkem velké debaty změnilo na nynější podobu a vyvýšená část se pro auta využívá pouze pro příjezd k nemovitostem.


Offline
2845
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Všetičkova je ovšem pikantní v tom, že podle namalovaného vodorovného značení auta jezdí přes koleje a na ten vyvýšený ostrůvek se vlastně ani nemůžou dostat.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
MartinV píše:
Mně třeba uniká důvod řešení Merhautovy, kdy jsou u zastávek směr centrum jakési pseudozálivy a auta stejně jezdí po kolejích, nikoliv přes zastávku. Tedy je zde velmi široký chodník, až zbytečně. A třeba zatímco na Údolní byl přechod důvodem pro zrušení pojíždění zastávky (což je taky čtvercovina), tady je to jiný paskvil.

Zastávky Všetičkova jsou paskvil, ale dost dobře si dovedu představit, že za dané situace to bylo jediné realizovatelné řešení jak dostát normovým požadavkům na délku přechodu a zároveň nemuset rozbourávat a přestavovat čerstvě dokončené povrchy.

Cracatit píše:
MNadenicek: Naprostý souhlas. Na druhou stranu, s tím spodkem od začátku Lesnické (u parku) dolů k šalinové křižovatce s Merhautkou se původně nepočítalo.

Fakt, že se s tím nepočítalo, bude asi dost pravděpodobně důvod, proč proběhla pouze oprava do stávajícího uspořádání.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

538
28 črc 2013 14:13
Dovolím si do diskuse trochu vstoupit. Zastávka Vojenská nemocnice (směr město) je zastávka Brněnského typu (Zastávka brněnského typu je kombinací nástupního ostrůvku a zastávky vídeňského typu. Vozovka mezi nástupní plochou a chodníkem je zvýšena na stejnou úroveň. Slouží hlavně tramvajové dopravě; zdroj: https://kambrno.cz/wp-content/uploads/2 ... tsi_02.pdf , strana 19)
Zastávka Všetičkova je zase zastávka Vídeňského typu (Nástupní plochu tvoří vozovka zvýšená na úroveň chodníku. Nastupující vstupují na nástupní plochu až v momentě příjezdu vozidla hromadné dopravy. Slouží zejména pro tramvajovou dopravu; zdroj stejný)


Offline
2845
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To, co je teď na Údolní (Všetičkova) nebo u Vojenské nemocnice, to není Vídeň?


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MNadenicek: Naprostý souhlas. Na druhou stranu, s tím spodkem od začátku Lesnické (u parku) dolů k šalinové křižovatce s Merhautkou se původně nepočítalo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Na Jugoslávskou (zejména ZC) by se nejvíc hodila cyklovídeň, která má být myslím na Tomanově (byla by to brněnská premiéra). Klasická vídeň nemá vlastně opodstatnění nikde, leda ve variantě pravidelně nepojížděném (Zdráhalova a po úpravě oproti původnímu úmyslu i Všetičkova), jejíž výhoda oproti mysům - přístup ke vjezdům/sjezdům zůstává, ale auta nemusí přes práh (řečkovice jsou za trest), jen je sešikanuje zúžení (jako u mysů)

Trochu jsem doufal v úpravu zastávky, že když se oprava dole tak protáhla s tím, že oproti původnímu plánu udělaj i zbytek silnice a obrubníky. Myslel jsem, že budu nejdřív podobně napnutý jako u Merhautky jak to dopadne a nakonec opět zvítězí zdravý rozum, ale byl jsem nemile zklamán:( Takhle tam místní měli měsíc navíc rozkopanou ulici a výsledek za mě rozpačitý. Budu se smát, až za rok či dva nějaká chytrá hlava rozhodne, že bezbariérovost je vlastně důležitá a nechá to celé zase rozdrbat a předělat:)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
S károu jsem tam párkrát šalinu předjížděl a bylo to na hercnu. Takže 2 m opravdu s bídou.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MartinV: Tak asi myslíme i s Prstem to samé. Mysy vytvářející něco jako zastávku, ale nepojížděné, protože značení vede na koleje.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jsem jinak zvědav, kdy doopraví zastávky na Konečného náměstí, šalinové jsou po opravě super, sjednocení pomohlo přecházejícím na šalinu do centra, ale pro nevidomé se hledá trajfl pořád blbě, signální čáry chybí na obou stranách. Podobný problém je se zastávkou Nerudova, nevidomý člověk pohybující se jen s holí a bez psa ji prostě bez pomoci nenajde, pokud ten prostor nemá pečlivě nakrokovaný a nejde tam po sto dvacáté první. :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ano, myslel jsem zřejmě ty "mysy", které občas vytváří hluchý prostor ulice nijak nevyužitý, ale hlavně, že zaasfaltovaný. Např. okolí zastávky Zdráhalova.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Prste: seš si jistej, že se tam Vídeň vleze? Pamatuju si, že chodník na Jugoslávské nahoru má asi dva metry na šířku, pak je trávy kus, občas nějaké vydláždění i v travnatém pásu, široké asi na dvojnásobek chodníku, pak kousek asfaltu ke kolejím. Jak už jsem říkal, mám pocit, že ten pás asfaltu nedá šířku 2 m a víc. Noční bus 93 jede půlkou busu po kolejovém "pásu." Jako asi by to šlo udělat tak, že by se zrušilo 60 m pásu s trávou a nějaké vjezdy do baráků. Mně osobně by se řešení tímhle typem, jak bylo původně na Údolní, líbilo, ale podle těch mysů na Merhautce chápu, že asi není u místních orgánů úplně v oblibě. Přitom něco na styl Vídně funguje pod Dětskou nemocnicí směrem ke Kolišti.
Takže asi jediná pravá Vídeň je v Řečkovicích, jestli si to vybavuju správně. Trochu škoda. Třeba před právama na Veveří by se taky celkem hodila, protože to, co tam je teď před Stavárnou VUT, má k bezbar řešení fakt hodně daleko.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Naposledy upravil Cracatit dne 17 srp 2021 16:06, celkově upraveno 1

Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Martin měl nejspíš na mysli stáv mysy, jak se tomu odborně říká (to je opak zálivu). Na Jugoslávské by bylo bývalo stačilo udělat vídeňskou Haltestelle, tedy s vyvýšenou vozov. Ale to je očividně pod rozlišovacími schopnostmi BKOMu, který už tak podal mimořádný výkon.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nevím, jaké zálivy, co jsem pochopil z popisů poslední opravy Merhautky, tak bylo cílem těch vytažených chodníků zajistit bezbariérový nástup a zároveň nemuset hýbat s polohou kolejí. Něco podobného by se hodilo i na zastávce Jugoslávská směr Lesnická, ten chodník tam není nijak moc široký a zároveň by ničemu nevadilo, kdyby auta jezdila výhradně po kolejích, stejně ten předjízdný pruh nesplní plnohodnotnou šířku jízdního pruhu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
goldfinger píše:
...Trošku škoda, že zastávky Jugoslávská v obou směrem zůstaly v původní podobě, tedy nesplňují bezbariérovost, ale zaplať Pán Bůh za opravu, jednu dobu hrozilo, že předjízdné pruhy zůstanou záplatované a obrubníky vykousané. ...

Mně třeba uniká důvod řešení Merhautovy, kdy jsou u zastávek směr centrum jakési pseudozálivy a auta stejně jezdí po kolejích, nikoliv přes zastávku. Tedy je zde velmi široký chodník, až zbytečně. A třeba zatímco na Údolní byl přechod důvodem pro zrušení pojíždění zastávky (což je taky čtvercovina), tady je to jiný paskvil.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Na 300 m tunelu pro šaliny je technologicky složitého poměrně málo. Složitost roste s délkou tunelu a s tím, co jím projíždí. Odhaduju, že dřívějšímu zprovoznění trati by mohlo bránit dokončení galerie, kam ústí úniková štola. Halu vidím černě, zbývající projekty běží slibně. Ale potichu se přiblížilo otevření Lesnické - od Lužovy po Tomanovu už jsou osazeny obrubníky, tento týden se bude postupovat na obě strany, tedy směrem K Zemědělské i Helfertově. Kolejiště už je až na poslední vrstvu zaasfaltované a dokonce i BKOM se hecnul a od zdravky po Schreberovy zahrádky je položen finální nový povrch. Trošku škoda, že zastávky Jugoslávská v obou směrem zůstaly v původní podobě, tedy nesplňují bezbariérovost, ale zaplať Pán Bůh za opravu, jednu dobu hrozilo, že předjízdné pruhy zůstanou záplatované a obrubníky vykousané. Nejsložitější bude oprava v křižovatce se Zemědělskou, bohužel naděje na opravu vjezdu do smyčky padla, ale asi nemůžeme chtít všechno.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 pro 2024 14:35
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]