Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 22 z 235    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 235  Další
Autor Zpráva
Offline
516
24 lis 2017 11:40
Na tu 31/33 právě doufám, že padne těch dalších 20 přiobjednaných kloubáků po tom co těch prvních 20 nahradí 3 nejstarší generace.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
No když si vzpomenu na nasazení kloubů na 30 (myslím že to bylo v rámci Ignis), tak za mě katastrofa.

Odbočení z Hlavní na Branku, v obou směrech vždy alespoň 5 minut stání, než nějaké auto zastavilo daleko od křižovatky a pustilo nás.

Na slovaňáku jsme vymetli každý obrubník, i když to by se asi zlepšilo tím, když by si to řidič párkrát projel. Kruhák v Komíně se sice projel, ale ve směru do centra jsem si říkal, že teď se už půjde tlačit, protože jsme přes poslední výhybku jeli tak km/h.

36 je na ty ostrá odbočení snad ještě horší. Klouby sice nabídnou na 30/36 větší kapacitu, ale podle mě je cestovní rychlost znatelně nižší.

U 31/33 je nasazení kloubů bez debaty.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Než řešit něco s kloubama na Lesnou, tak by se měly nejdříve řešit klouby na linky, kam při současných intervalech by měly už trvale jezdit, tudíž linky 30,31,33 a 36. Nějak pochybuji, že za současné situace se vše vrátí k 5-min intervalům a menším, tudíž by se mělo hledat uplatnění hlavně v těchto linkách. Protože za prvé komínské sóla začínají ve velkým odcházet (korodovatět) a nějak pochybuji, že by se sem nějak přesouvaly zpátky 14Tr, a za druhé těm linkám by se hodilo nějaké to kapacitní posílení od doby, kdy se to zde poslední roky intervalově dost ošetřilo (třeba i díky problému s nedostatkem řidičů), a to nejen 31 a 33, ale i zmíněná 30 a 36.


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Neřekl bych, že to spí, ony ty procesy získání územka, nebo společného ÚR+SP chvíli trvají. Mělo by to ležet na stavebním odboru magistrátu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
Cracatit píše:
Však taky neříkám, že by baterku muselo mít všech 40 trolejbusů 27Tr, stačilo by dalších cca. 15 ks. Ani nevím, kdy a kde se ten projekt zadrhnul, šalinu nechcou, trajfl nechcou, tak co vlastně na Lesné chcou? Vznášedlo, jak v Harry Potterovi a kouzelném poháru? :lol: sarcastic Nevěřím, že se šalina někdy protáhne za Čertovu rokli na Lesnou, třeba na Haškovu...

No jako i těch 15 nebo kolik jich bude potřeba na linku vč. nějaké zálohy mně přišlo zbytečný v porovnání se zadrátování (z části podél šaliny na Halasák). Šalina na Haškovu - to taky nevěřím, max. (a doufám) ta propojka k Halasáku.

miropiro: předpokládám, že to spí, dokud zas nebude potřeba urychleně prostavět nějakej dotační program a nezadrhnou se jiné projekty
už o tom ani aktivně nehledám informace, připadal bych si jak malej kluk v půlce výletu, co se co 5 minut ptá "kdy už tam budem" :)


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Cracatit píše:
Však taky neříkám, že by baterku muselo mít všech 40 trolejbusů 27Tr, stačilo by dalších cca. 15 ks. Ani nevím, kdy a kde se ten projekt zadrhnul, šalinu nechcou, trajfl nechcou, tak co vlastně na Lesné chcou? Vznášedlo, jak v Harry Potterovi a kouzelném poháru? :lol: sarcastic Nevěřím, že se šalina někdy protáhne za Čertovu rokli na Lesnou, třeba na Haškovu...

A do Líšně ze Stránské skály to vypadá jak?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Však taky neříkám, že by baterku muselo mít všech 40 trolejbusů 27Tr, stačilo by dalších cca. 15 ks. Ani nevím, kdy a kde se ten projekt zadrhnul, šalinu nechcou, trajfl nechcou, tak co vlastně na Lesné chcou? Vznášedlo, jak v Harry Potterovi a kouzelném poháru? :lol: sarcastic Nevěřím, že se šalina někdy protáhne za Čertovu rokli na Lesnou, třeba na Haškovu...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
Těch trojebusů, co by muselo kvůli tomu vozit drahou a těžkou baterii by bylo dost. To už by bylo výhodnější dobudovat troleje na Haškovu. S uvážením, že se troleje budují i na dočasnou trať sloužící pouze pro jízdy z/do vozovny, přišlo by mně toto jako plýtvájí lithiem...ale jako linka mně ten nápad přišel dobrý.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6204
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Už někdy celkem dávno se tu diskutovalo o tom, že záměr provozu parciálních trolejbusů na Lesnou byl zavržen a nákup parciálních kloubů byl zamýšlen pouze na tuto akci.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Alanis: Taky mám ten dojem, že není vůle. Myslím si osobně, že se stav zakonzervoval při velké rekonstrukci Joštovy, což bude za rok už deset let, jestli si to pamatuju správně.
Nebudou baterky na nových kloubových trolejbusech, takže protažení na Lesnou nehrozí, pokud nechceme návrat k autobusům na 26/46, jako před příchodem 31Tr.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Nevím proč se ta debata tak zvrhla a vymýšlí se nějaké propojování linek na České? To už nemáme systém založený na přestupech a budeme vytvářet další dlouhé linky náchylné na zpoždění? Nově opravenou Brandlovu budeme zobousměrňovat?

Osobně považuji za problém, když linka 38/39 končí zastávku před dopravním uzlem, což je v systému založeném na přestupech značně debilní. Linka 37 končí v dopravním uzlu a jakékoliv její protahování někam, zvlášť na Českou, je naprostý nesmysl. Ještě bych pochopil plánované propojení s Lesnou, ale tohle spojení Lesná - MN už měla dávno zajistit protažená 5...

Prodloužení 38/39 někam do prostoru České by ocenila asi většina cestujících, kteří teď přestupují na 4 a vezou se jednu zastávku, šlo by to realizovat velice levně (nasazení 26Tr), případně dráž (stavební úpravy + nové TV), ale v životě jsem nikde jinde o této úvaze neslyšel. Asi není zájem města, ani DPMB stávající stav jakkoliv měnit.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mnadenicek: důvody, proč jsem proti propojení 37 s čímkoli na České, jsem už psal.
1. odlišný vozový park, na linkách do Komína jezdí standardní sóla, zatímco do Kohoutek klouby. Tím je daný i odlišný interval.
2. Mendlák je s Českou propojený co tři minuty kolejovou dopravou a trajfl přes Úvoz a Údolní je tímhle směrem nevyužitý. Jasně, když byla v minulosti výluka na Pekandě kvůli Šilingráku a přestavbě Husovy, tak se jezdilo jen Mendlák - Komenského náměstí, takže přestupy nepřidaly moc cestujících, přesto se důvodně obávám, že by přímá 37 nepřidala o moc víc lidí a vozila by převážně čerstvý vzduch.
3. Posunutí konečné 38/39 na Opletalovu je prostě blbý nápad, bez stavebních úprav se tam blbě najíždí, pokud beru v potaz jízdu pruhem pro auta a ne po kolejích, z Joštovy je moc ostrý úhel a při výjezdu na Solniční by vznikal konflikt protijedoucích, protože by si trolejbus musel najet hodně do protisměru, rozhodně by se tam nevešel tak dobře, jako na odbočení z Husovy na Údolní. Pozitivum ovšem je rovný průjezd křižovatek u kostela i u Besedního domu. Osobně si myslím, jak to tam trochu znám, že Opletalova je celkově úzká, vedení by muselo být zavěšené na JAMU a evangelické faře, což by asi neprošlo u památkářů. To už by spíš prošla nějaká úprava Brandlovy.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
b1 píše:
A jak byste provázali linky s odlišnými intervaly a provozní dobou?

Upravil bych je mírně:) Čiliže našel kompromis, který by vyhovoval oboum linkám.

Cracatit píše:
Mendlák je velký přestupní bod dostatečně propojený s Českou pomocí kolejové dopravy, takže fakt nedává smysl protahovat 37 na tomhle konci někam dál.
Samostatný odbočovací pruh u Ústavního soudu doleva a ne rovně na Veveří jen kazí signální plán. Dneska s trochou dobré vůle může jet šalina a trajfl ve stejnou chvíli z terminálu Česká směr Veveří, aniž by si vzájemně zavazeli.
Pokračování Koliště mezi Moravským náměstím a Marešovou/červeným kostelem je i tak dost vytížené, levá odbočení by ho spíš brzdila.

Mendlák jo, ale Kohoutky to maj na Českou (nebo pokud ještě pak přestupujou dál) zkrátka s přestupem navíc.
Jak kazí odbočovací pruh plán? Rovně už by trajf nejezdil, jen doleva. Pokud by se načetl, semafor by podržel chvíli (než se trajf zas odhlásí) červenou pro směr z Veveří (což by se hodilo i kvůli křížení s šalinou - to je tam často problém). Zavazení šalina-trajf se musí ošetřit stavebně, nevidím v tom neřešitelný problém. Žádný velký zásah do průjezdu Koliště - Marešova se nekoná:)

Opletalova: hodně zajímavej nápad!! největší slabinu vidím v tom parkování, jinak lze stavebně vše řešit.

Matěj M.: 1)jde hlavně o dotažení 38+39 až na Českou 2) Právě kvůli přeplněnosti uzlu to vedu v podstatě mimo, jediné riziko je chvíle postání u červenýho kostela3)proč technologiou dopravy nevhodné?


Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Ja osobne považujem za vážny problém z minulosti, ak sa rozhodlo nechať trolejbusy ca 170 m. od prestupného uzlu a cieľu mnoho ciest; teda v mieste, ktoré nie je dopravne ako aj z pohľadu širšieho okolia inak zaujímavé.

Prepojenie s L32+34+36 nepovažujem za vhodné, lebo:
(1) koľko reálne takto prestupuje ľudí? Vzhľadom na urbanistickú štruktúru lokality by som povedal, že absolútna väčšina aj tak vystupí na Obilním trhu. Skôr by som sa zameral na zlepšenie prestupu na Úvoze;
(2) Česká je momentálne slušne preplnená, komunikácie pre IAD (okolo červeného kirchu a pod.) taktiež, pomotávanie trolejbus naskrz tejto lokality preto nepovažujem za žiadúce;
(3) technológiou dopravy pomerne nevhodné.

Preto som pevne názoru presunúť 38+39 do Opletalovy. Na uzol je to čoby kameňom človek dohodil (z vlastných pozorovaní viem, že na KN na L4 prestupuje tak 85% cestujúcich z TR), do centra reálne tiež.
Priestor zastávky (výstup aj nástup; na Joštove to je nevhodné) by som videl na začiatku Opletalovy (-6 parkovacích miest + ca -12 pozdĺžných PM) a nech MHD má čo najviac substrátu, tak v smere na Úvoz zastávku v ulici Solniční (-7 PM). Plne chápem, že zrušenie parkovacích miest vy vygenerovalo v ovzduší slušné politikum ale každý súdny človek na miske váh chápe, ktorá by mala byť prioritná...


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To je hodně velkej úlet, Opletalova je dost úzká a blbě se do ní najíždí, navíc přejezd od kolejí by byl přes velkoformátovou dlažbu, která na to není dělaná. O parkovací místa příliš nejde, spíš o to, co se kam vleze.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
613
25 říj 2019 10:12
Emperror: Zajímavá myšlenka, nicméně skrz rušení parkovacích míst nejspíše neprůchodná. Nebo teda dneska projde kde jaká úprava omezující auta, ale tohle mi přijde už moc...


Offline
Uživatelský avatar

576
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Já bych jako nejjednodušší řešení viděl prostě jen protáhnout smyčku Komenského náměstí do ulice Opletalovy.
Výstupní zastáka by byla na Joštově, před odbočením do Opletalovy - zde by se mohly i odstavovat vozy (holt by neprojely auta, ale to by nevadilo, stejně tama nikdo nejezdí, nebo by ten kousek zvládly po kolejích). Nástupní zastávka by byla hned za odobočením do Opletalovy. V Opletalově by se zrušila veškerá parkovací místa. Pak už zbývá jen zatočit doprava na Solniční a jet rovně do Údolní, zpět na stávající trasu. Myslím, že tato poloha by bylo obdobně komfortní jako Brandlova, navíc tramvaj kříží vždy jen v přímém směru.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mendlák je velký přestupní bod dostatečně propojený s Českou pomocí kolejové dopravy, takže fakt nedává smysl protahovat 37 na tomhle konci někam dál.
Samostatný odbočovací pruh u Ústavního soudu doleva a ne rovně na Veveří jen kazí signální plán. Dneska s trochou dobré vůle může jet šalina a trajfl ve stejnou chvíli z terminálu Česká směr Veveří, aniž by si vzájemně zavazeli.
Pokračování Koliště mezi Moravským náměstím a Marešovou/červeným kostelem je i tak dost vytížené, levá odbočení by ho spíš brzdila.
Propojení 38/39 a 36/32 by asi šlo, jestli správně chápu, tak poznámka k intervalům směřovala k 37 vs. 38/39.
Jen diskutuju návrhy, škoda, že máme tak málo parciálů.
Trochu škoda, že nové 27Tr nemají vůbec ani v minimálním počtu taky baterky pro parciální provoz.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3798
08 čer 2005 23:12
A jak byste provázali linky s odlišnými intervaly a provozní dobou?


Offline
516
24 lis 2017 11:40
Jasně, není to řešení jen linkováním, vyžadujeto samozřejmě stavební úpravy infrastruktury vč. trolejí. Otázka je, jestli to za to opravdu stojí (netvrdím, že ano, jen dávám do placu, co mě na toto téma napadlo nejlepšího..)
Ta 37 lidi z Kohoutek zaveze jen na Mendlák (kde není moc místa) a dál je nutno do centra přestoupit, alespoň na Českou by bylo přímé spojení, to platí i o Pisárkách. Obilňák (pěšky dostupná oblast Veveří) taky není k zahození. Je ale třeba provázat větve 38+39 a 32+34+36...a to je jinak nerovný boj.
Odbočení není ideální, ale signálním plánem to lze zařídit, případně kolejově upravit TT - trajf by překřížil kolej ZC a měl by svůj odbočovací pruh doleva a šalina může jet...
A nebo jak říkám, přestavět Brandlovu až ke kostelu pro obousměrný provoz (jen trajfů) a semaforem je propuštět na Marešovu - kolmo překříží jednosměrnou komunikaci, ale to je docela zábor do parkovacích míst, to bude třeba zpětně přestavět Rozmarýn :)


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, nevím, nezdá se mi moc účelné hnát kloubáky na 37 z Mendláku až na Komenského náměstí, co si pamatuju nějaké výlukové řešení Mendlák - Komeňák po Úvoze, tak to moc vytížené nebylo, přecejen moc cílů tam není. K Bílému domu tak pojede asi minimum lidí a na MUni spíš pěší z Čáry, než lidi z Mendláku.
Co jsem navrhoval s odbočením k parku a pak na Brandlovu, se snaží právě vyhnout křižovatce Koliště x Veveří, na které se levé odbočení, i když jen pro trolejbus prostě nehodí, asi tak stejně jako levé odbočování na křižovatce Koliště x Kounicova při jízdě směrem k Lidické a Milady Horákové.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
3007
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tohle řešení si neumím moc představit, musela by se Brandlova překopat trošku víc.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
516
24 lis 2017 11:40
Nad podobným propojení jsem už dřív taky přemýšlel, ale mimo řešená odbočení největší problém spatřuju v kolizi s šalinama a vůbec prostor uzlu Česká je docela zaplněný nejen hromadnou dopravou, ale i chodci, zásobováním a všemi výjimkáři v autech.
Nejvhodnější řešení (i když souhlasím, že nejgeniálnější nápad to fakt není) jsem viděl v úplném propojení obou ramen (krom 38+39 jsem také operoval s částečným prodloužením 37) a zobousměrnění Brandlovy.
Pro směr z Konečňáku na Českou by se stavebně upravilo nároží křižovatky nebo pro trajfy zprůjezdnil zbytek Brandlovy.
Pro směr z České směr Konečňák by bylo třeba dopněnit preferenci pro levé odbočení na Marešovu. (případně celo obou směrnou Brandlovou přímý průjezd na Marešovu, krytý dalším semaforem..)

https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... KLEIKELJMX

Krom drobných výhod pro cestující (zejména spojení Žlutý kopec - Česká/sever) je to možná provozně lepší mít míň delších linek než spoustu krátkých. Odpadla by jalová jízda kolem MU - zrychlení pro směr ZC a také by odpadli pravidelné jízdy po Veveří a Slovákově - taky mírné zrychlení ZC.
Na druhou stranou pro přestup na šalinu stejně třeba popojít, jen trochu míň...a pak je tu možná mírně zacpaná Husova u Červenýho kostela...


Offline
613
25 říj 2019 10:12
Janatak píše:
Tak levé odbočení do Brandlovy se praktikuje už teď - právě linkou 81.


Teď jsem se na to díval na street view. Myslel jsem, že je tam to odbočení přímo zakázané, což není, byť k tomuto závěru může mást vodorovné značení... Tohle by tedy asi šlo v pohodě. Spíš to první odbočení se jeví jako problém.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Samozřejmě by se musely propojit linky se zhruba stejnou zátěží na obou koncích - takže 32-38/39 a 36 by se dala spárovat s t37, která by se protáhla z Mendláku na Komenského nám.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5872 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 235  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2025 21:57
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]