Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 58 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
83
04 říj 2011 22:53
Ať se vrátím k těm červnovým změnám, ten proklad "půl přes SO/půl přímo ke kasárnám" je novinka (doposud až na pár ranních spojů vše závlek přes SO) a pokrok, který bych uvítal celodenně - obojí najde svoji cílovku. Že je to chaos...no ano, tak jako svazek 25/26 historicky odjakživa - do toho už snad nikdo bez rychlé konzultace JŘ/IDOSu nebo aspoň tabla nevleze. Nicméně takto lze aspoň vybrat v rámci možností vyhovující spoj pro každého, takže za mě dobrý a prokladů závlek/přímo jen houšť. A jako poblíž trati bydlící musím uznat, že jsem si na absenci explozí z CNG motorů zvykl rychle, ještě přes noc to nějak eliminovat... N28 z nádražní smyčky přes Olomouckou a t.č. manipulační trať na Jedovnické na Jírovu místo N99 by byl v rámci mého klidného spánku při otevřeném okně a i rychlých nočních cest domů sen (ačkoliv systémově kardinální blbost, to nepopírám sarcastic ).

To prodloužení trati samotné je jinak pořád samoúčelný paskvil, o tom žádná - dokud nebude přes den jezdit expres přes Růženin dvůr směr SO a dál (ať už parciálem nebo klasicky zadrátovaný) a 100 % spojů pojede Vinohrady tour, časově se cesta protáhne všem místním oproti beztrolejovým dobám (přestup na SO z tehdejší a-55 při cestě na Kasárna a dál byl celodenně hezky vyladěn a vycházel časově lépe), jediná výjimka jsou cestující mezi Líšní a Vinohrady (kolik takových je?).

Na co jsem velmi zvědav je situace po plném rozbombení Svatoplukovy v rámci výstavby okruhu - jestli DP opět zvolí to nejprimitivnější řešení a vše se bude motat jen Jírova - SO, opět bez angažmá přímějších parciálů, tak to bude teprve pět kroků vzad pro Líšeň a definitivní potvrzení zbytečnosti stavby TT (minimálně v období, kdy byla realizována).


Offline
2833
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A z toho vrácení budou všichni happy jako dva grepy!
Jinak Novolíšeňskou si pamatuju před rokem 2007 a občas to byl zážitek. Občas se i stalo, že se naskakovalo do 45 stojící v jízdním pruhu, protože záliv byl plný a vešel by se tak max. čumák, ale zadek už ne. Takže dva trajfly v točně, třetí a čtvrtý v zálivu a pátý, pokud se jich nakupilo tolik, stál už najetý na začátku zálivu na druhé straně směr Vinohrady.
Jinak chuťovka taky bylo zajíždění 79 z Jírovy na Zetor, smyčka. Nejprv šup do zálivu Novolíšeňská za trolejbus nebo před něj podle toho, kam vyšlo místo, pak přejezd přes dva pruhy a odbočování doleva na Trnkovu, pokud stál vpředu, zažil jsem párkrát, že to borec poslal přes oba pruhy, aby se dostal na odbočení, myslím, že za ním jedoucí řidiči OA určitě posílali hezkou písničku.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No a taky je dost možné, že už někdo vylezl na světlo s tou geniální myšlenkou přesunu zastávky od garáží k měnírně, kde a) není vůbec místo a b) by se tím zašpuntoval celý pruh. Takže bych se skoro vsadil, že zastávka se vrátí zpátky do smyčky. :mrgreen:


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Jasně, ale já jsem tohle vyjádření vztahoval o případném uvolnění prostoru, tj. reálně jedné stopy ze dvou, na Jírově pro autobusy. V takovém případě by se na Jírovu vešly jen 2 trolejbusy. A 2 trolejbusy se na Novolíšeňskou vešly i do smyčky bez stání na silnici.


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondrah98 píše:
...nehledě na to, že i na tu Novolíšeňskou se toho vešlo stejně nebo i o něco víc.


Ale za cenu, že na Novolindě se trolejbusy odstavovaly všemožně, jak to šlo a na úkor ostatního provozu, o bezpečnosti nemluvě.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Tak "kapacitně nedostačující smyčka Novolíšeňská" byla taky odstraněna = splněno. Že tím vznikla jiná kapacitně nedostatečná smyčka, je jiný příběh...

Pokud by mělo při současných úpravách jít o prostor pro autobusy na Jírově, jak naznačuje P. Haluza, tak by se musela uvolnit jedna stopa tj. max. 2 trolejbusy na celou Jírovu. Toho si myslím, že se nedocílí, nehledě na to, že i na tu Novolíšeňskou se toho vešlo stejně nebo i o něco víc.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Kapacita smyčky byla známa. A to jak byl projekt " vyřešen" svědčí i to stání u garáží a celej uzel. Provedení ve stylu: Dole už došla trpělivost i posledním úředníkům, musíme to po 30 letech nějak řešit. Parkoviště v půlce kopce neprošlo, původní smyčka na Faimance byl nesmysl od naprojektování. Tak Jírova. A z celý tratě vytěžily jen Vinohrady. Papírově přišly o t-27, místo toho mají na osadu podstatně víc spojů, navíc si vydupaly a-78.. A na druhý straně ? Zrušila se a-56, kvůli tomu se změnily a-45 a a-55. Pak se pro jistotu zrušila i a-45. O mizerným spojení třebas na Viniční pro 3/4 Líšně ani nemluvím. DPMB prostě vytřískal dotace na prodloužení tratě a kvůli splnění podmínek pokazili na co se podívali. ¨

Navíc by mě opravdu zajímalo, jestli někdo hlídá i plnění podmínek. Protože z tohoto:
Citace:
Realizace projektu přinesla následující přínosy:

vytvoření podmínek pro rychlé, plynulé a spolehlivé spojení jihovýchodní části sídliště Líšeň s centrem města

odstranění provozně nevyhovujícího a kapacitně nedostatečného provizorního ukončení trolejbusových linek ve smyčce Novolíšeňská (smyčka je vybudována na čtyřproudové komunikaci a představuje tak rizikové místo z pohledu bezpečnosti dopravy)

novou organizací dopravy dojde ke zkrácení cestovních časů pro většinu cestujících využívajících veřejnou dopravu do a z jihovýchodní části sídliště Líšeň (především při cestách směrem Stará Osada)

vybudování bezbariérových zastávek MHD

snížení emisí škodlivých látek do ovzduší obsluhou oblasti bezemisními trolejbusy místo autobusů


Se asi splnily maximálně ty zastávky.

A celkopvě ten projekt byl silně pofiderní od začátku.. Hodnocení projektu


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jestli to nemá souvislost taky s tím, že na Jírově není kde odstavovat busy. Stání v cyklopruhu už někoho asi přestalo bavit, malej zgarb zavazí v levé stopě, která má sloužit jen IDS atd.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Prostě to na DPMB jednou pořádně posr**li a doteď to jenom zhoršují..


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Však jsem psal, že pro vybrané relace je potřeba si to ohlídat, ale drtivá většina cestujících se dostane, kam chce bez přemýšlení.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Jízdní řád dvojice linek 25/26 je hrozně zmatená věc. No a díky charakteru linky je to i věc v podstatě imaginární. Tam podle JŘ ani jezdit nejde, i kdyby se vymyslel geniální systém intervalů a tras, jak tyhle linky provozovat, tak se to stejně nepovede dodržovat. Každopádně tu stejně žádný geniální systém nemáme, akorát zmatek, ale upřímně nevím jak lépe to řešit... Jedině mít i na líšeňském konci nějaké 2 větve podobně jako v Lískovcích, což je každopádně spíše z říše snů, to není jednoduché řešení...

Roberte, autobusy jedoucí na SO mi třeba z Bartákovy moc nepomůžou. Ale je pravda, že 25/26 nemá z Líšně cenu dále než někam na Pionýrskou, kamkoliv dál se dá dostat rychleji, takže jestli 25 nebo 26 není potřeba řešit. Ovšem v opačném směru (tj. do Líšně) už to nějak řešit člověk musí, když 26 skončí na Vinohradech. Na druhou stranu je potřeba říct, že v úseku Novolíšeňská - Jírova se často vozí vzduch.

Mimochodem by člověk řekl, že z Líšně do Bohunic do špitálu nikdo příčetný 25 nepojede, ale nedávno jsem viděl pána nastupujícího na Jírově do 82 s dotazem jestli jede právě do Bohunic k nemocnici. Nasedl a spokojeně jel...


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Kolik cestujících potřebuje jet z Líšně na Kameňák nebo k bohunickému špitálu trolejbusem? Počítám, že jich bude minimum. Takže jim je jedno, do čeho vlezou. Jediné, v čem se ty dvě linky po trase liší, je závlek na SO, což je potřeba ohlídat, ale zase tam jedou dvě další autobusové linky.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Vyjádřím svůj názor absolutního laika na jízdní řády, ale když se kouknu na zastávkový JŘ 25 a 26 z Jírové, tak z mého pohledu je to katastrofa.

25 odjíždí z Jírové prakticky celý den po 15, v odpolední špičce po 10, ale v 18h nejede ani jeden spoj...

26 odjíždí z Jírové v ranní špičce po 15, v poledním sedle po 30, od 12h do 17h nejede nic a od 18h začne jezdit po 10...

Znovu se zopakuji, katastrofa. V JŘ by měl být nějaký systém, že když budu bydlet poblíž nějaké zastávky, tak budu nějak tušit frekvenci odjezdů a kam se kterou linkou dostanu. Budu tušit, že ráno a odpoledne to bude jezdit častěji než přes oběd, nebo pozdě večer, prostě výjdu na zastávku a budu vědět že do nějaké doby to přijede.

Bydlet kolem svazku linek 25+26, tak to abych před každým použitím MHD študoval idos/dpmbinfo. Pro někoho možná prkotina, ale troufám si tvrdit, že tohle taky spoustu lidí od MHD odradí.

Možná budu za debila a takhle blbě to tam jezdí od prodloužení drátů, ale děkuji že nebydlím na Jírové, ale na Jírovcové, kde 37 jezdí po 10 a 50 po 20 :pray:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
200
27 pro 2004 12:45
Tak ještě tam jsou i nechané nějaké spoje i během rána a pak i přes den, ráno cca 4x dopoledne cca 2x za hodinu až na Jírovu. No vcelku zajímavé, ale asi ne moc systémové řešení. Uvidíme co to přinese.


Offline
200
27 pro 2004 12:45
Tak od pondělí dle JŘ na DPmB v prac. dny t-26 krom pár ranních a večerních spojů celý den mimo Starou osadu a jen na Pálavské náměstí.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
To prodloužení intervalů E56 na 60 minut moc nepotěší, ale jedná se v podstatě o dva spoje mezi 11. a 13. hodinou, což je zrovna období, kdy mají v pracovní dny probíhat na Žabovřeské odstřely, takže tou dobou ta linka nebude zas tak expresní a bude nejspíš stejně lepší jet jinudy.
https://kopemezabrno.cz/2021/04/27/odst ... i-dopravy/

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
114
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Jestli myslíš schéma, tak tam Olympia Bus nikdy nebyl.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Proč by měli? Podle jaké mapy?


Offline
480
14 úno 2014 15:19
Brno
Olympia Bus mají podle mapy zrušit?


Offline
315
01 dub 2007 14:10
MartinV píše:
Přijde mi, že sloupce pro prázdniny chybí v jízdních řádech častěji při "větších" změnách a doplňují se až posléze.

Prázdniny u ED nejsou, protože bude vše jinak, než je teď (Domych, Lískovec, Renneská). V tom všem se změní někde jedno NP a může se to stejně lepit zase vše znova. Mohlo tam být skoro u všeho co bylo doteď.


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
colt274 píše:
Tak vzhledem k tomu, že se jezdí podle prázdnin, tak stejně do Lískovce nejezdí :roll:


Ona to hlavně byla od začátku blbost, a to jsem z oblasti. Daleko užitečnější byl každý druhý spoj víkendové 37 k nemocnici, protože odvezl velmi slušnou část kohoutovických a novolískoveckých nakupujících v Kampusu, a ulevil i tak slušně plné a (tehdy i kvůli Bohunické) často zpožděné 50.


Offline
35
14 pro 2014 11:03
Pavel píše:
Na stránkách DPMB jsou již nové jízdní řády od 1.5.2021 (výluka Starý Lískovec), těch změn je ale více (např. linka 35 zkrácena jen na Mendlovo náměstí).


Taky je prodloužen interval na E56 v dopoledním sedle na 60 minut a na lince 1 budou nejspíš jezdit patery trojčata.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ano, protože se všechno dělá za pět minut dvanáct a nestíhají se řešit ještě prázdniny...


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Přijde mi, že sloupce pro prázdniny chybí v jízdních řádech častěji při "větších" změnách a doplňují se až posléze.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
To bohužel ještě není na pořadu dne. Tipuju (naprosto za sebe a bez znalosti domluvy s magistrátními politiky a snad se i mýlím) začátek akademického roku v půlce září (čti "tři týdny před volbami"). Velká pochvala za obsahové sjednocení sloupců pracovní dny i prázdniny, i po roce se stále našlo mnoho lidí, kteří bez ohledu na situaci hleděli na první sloupec, byť se podle něj už dlouho nejezdí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 lis 2024 21:48
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]