Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
1591
18 led 2009 10:06
Video: Z Brna zase do Zastávky. Na zrekonstruovanou kolej vyjely první vlaky

Moc hezky udělaný video. Tušíte někdo, co je ten poslední svah ja je na něm několik bagrů? Ostopovice?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mouka: Ano, do Letovic. Bratránek v té době jezdil na VŠB-TUO a taky tím občas jel z Letovic do Třebové, tam rychlý přeskok na něco do Ostravy a pochvaloval si to. Nevím, co to bylo za propagační jízdy, ale pár jich určitě bylo. Jestli tak jezdilo Pendolino třeba tři měsíce podle pravidelného řádu, si nevzpomenu, fakt je to dávno.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
77
29 lis 2017 11:29
Zastavovat v Krpoli by se rozhodně hodilo, pro značnou část Brna by to byla celkem solidní kompenzace...Kolín bych klidně u většiny vlaků vypustil nebo dal na střídačku s Brodem, dnes taky EC staví v Pardubicích a buď v Kolíně nebo Třebové. Kdyby se v takovém případě dostal čas Krpole-Praha aspoň pár minut pod 3 hodiny, považoval bych to za přijatelnou ztrátu. Díky modernizaci D1 jsem se naučil vlak dost využívat (pokud jedu jen do Prahy a ne někam dál) a řekl bych, že takových lidí bude určitě víc. Byla by škoda, kdyby teď, když skončí modernizace ještě k tomu na rok dost výrazně zpomalil vlak a řada lidí si zase navykla na auto...Čím víc by jízdní doba převyšovala 3 hodiny, tím víc nás bude těch co sednou zpět do aut a nebo dokonce do autobusu, který mi je z duše nepohodlný, ale pokud by byl o hodinu rychlejší za stejnou cenu, tak asi není co řešit. Jančura by se toho jistě chytil a busy opět posílil.


Offline
455
24 lis 2017 11:40
michalk píše:
mnadenicek: Těch zhruba 2:40 plyne z tabulky s jízdními dobami po rekonstrukci všech úseků mezi Brnem a Kolínem. Přesné číslo si už bohužel nepamatuji, ale obecně současný rychlík by měl být schopen přijet do Brna o 15 minut dříve, než teď, a z Prahy odjet jako poslední vlak po budoucím uzlu v celou, tedy v nějakých X:12. Byla tam uvedena i jízdní doba potencionálního expresu (tu si nepamatuji, ale mám zafixováno, že stejně byla oproti Třebové o ničem) a expresu jedoucího dle Vk, u kterého jsem si zapamatoval, že až tady se to začne vyrovnávat. Mlhavě si vybavuji, že tu tabulku postoval někdo někde na káčku, ale možná taky jsem ji viděl někde jinde... No a samozřejmě, že ji nemůžu teď najít..


Škoda, to bych se rád podíval, je fakt, že jsem někde zaslechl, že to Správa počítá, ale otázka z čeho vychází, jaké jsou vstupní údaje. Jako obyčejný rychlíky s lokomotivou budou mít v dynamickém grafu rychlostí jiný čas než "mrštnější" soupravy (třeba 380+vagony vs. region/interpanter je rozdíl docela i při stejný povolený rychlosti - zvlášť, když to často zastavuje nebo právě zpomaluje v lokálních propadech rychlosti a rozjíždí se do stoupání a pendo bude mít dynamiku spíš jako panter; btw Panter se taky z tohoto důvodu víc hodí podle mě sem než přes třebovou). Netvrdím, že by to bylo nějak rychlejší, ale prostě velmi zajímavé. K plejádě argumentů, co jsem rozepsal ještě připojím poslení na misku vah - skoro půlka Brna by mohla jet z krpole, což je pro ně dalších 11minut k dobru. A také do budoucna, pokuď se postaví VRTka od Brna s napojením sjezdem u Velkého Meziříčí někde..i když pravda, to už asi budu v důchodě:)


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Cracatit píše:
Mouka: Díky za připomenutí. Táta tím občas jezdil do práce, když jako geodeti měli nějaké měření u Břeclavi, nebo tím jel párkrát do Letovic a pochvaloval si rychlejší jízdu do míst, kam by autem jel nesrovnatelně delší dobu.


Pendolinem do Letovic? :roll:


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
mnadenicek: Těch zhruba 2:40 plyne z tabulky s jízdními dobami po rekonstrukci všech úseků mezi Brnem a Kolínem. Přesné číslo si už bohužel nepamatuji, ale obecně současný rychlík by měl být schopen přijet do Brna o 15 minut dříve, než teď, a z Prahy odjet jako poslední vlak po budoucím uzlu v celou, tedy v nějakých X:12. Byla tam uvedena i jízdní doba potencionálního expresu (tu si nepamatuji, ale mám zafixováno, že stejně byla oproti Třebové o ničem) a expresu jedoucího dle Vk, u kterého jsem si zapamatoval, že až tady se to začne vyrovnávat. Mlhavě si vybavuji, že tu tabulku postoval někdo někde na káčku, ale možná taky jsem ji viděl někde jinde... No a samozřejmě, že ji nemůžu teď najít.

Naposledy, co jelo EC přes Vysočinu, mělo jízdní dobu 3:12 se zastavením Kolín, HavlBrod a Žďár. Bez Žďáru by to na současné infrastruktuře za ty 3 hodiny teoreticky mohlo dát, ale bude záležet, jak se to podaří napasaovat mezi další vlaky. Pokud bych si pokusil zavěštit, tak: Brno X:42, Krpole průjezd X:52 předjíždí ve špičce S3, Tišnov X:06, Křižanov X:26, Žďár X:41, Havl Brod X:04-05, Světlá X:17 (předjíždí R), Čáslav X:49, Kutná Hora X:55, Kolín X:03-04, Praha X:41. To zhruba sedí na ty tři hodiny.

Rozdělaný úsek Křižanov - Sklenné patří do mnou zmíněného úseku Křižanov - Žďár ;-), akorát jsem si nebyl z hlavy jist, jestli se dělá včetně stanic, nebo mimo.


Offline
7330
27 úno 2010 07:40
O Svitavách jsem četl, Blansko mi nějak uniklo, pak už to smysl dává.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
miropiro píše:
Možností je cesta přes Olomouc, ale spíše ta přes Vysočinu a Havlíčkův Brod, kudy plánuje jezdit v roce 2022 například RegioJet. Podle železničářů bude tato méně vytížená trať, kudy cesta trvá déle, na četnější provoz i díky probíhajícím úpravám připravená.[/i]
Mluvka ČD je s Olomoucí mimo, nevím, proč takové nesmysly vůbec vynáší. Samozřejmě, že problém bude i jednokolejný úsek Brandýs - Ústí n.O. Dále MD jako objednatel linky Ex3 by těžko připustil objíždění Brna, to by pak ty vlaky rj/EC nemusel platit vůbec.
michalk píše:
akže do 2022 se stihne tak maximálně to, co je dnes rozdělané nebo hotové. Tedy KrPole - Kuřim(včetně), Tišnov - Vlkov, Křižanov - Žďár (mimo všech stanic), HavlBrod - Okrouhlice a Vlkaneč - Čáslav (mimo všech stanic). Celkem je to zhruba 60 km, ale kromě Řikonína žádná stanice, takže propady rychlostí každých zhruba 8-10 km.
Rozdělaného je toho už víc, úsek Křižanov (včetně) - Sklené n.O. (včetně) by měl být hotový do pár měsíců. Propad ve stanici tak zůstane jen ŽST Ostrov n.O., další takový propad je ŽST Golčův Jeníkov.
Robert píše:
A to by jako měly krom EC/RJ jezdit Vysočiny i Svitavy? Nebo se pantery šooupnout místo Vysočin a Svitavy budou mimo provoz? Nějak mi totiž uniká smysl v provozu obou rychlíků, které z Prahy jedou pár minut po sobě. A taky v provozu samotných Svitav, které "svá" města beztak neobslouží.
Samozřejmě, že Svitavy zůstanou jezdit z Prahy do Blanska (pár měsíců v roce 2022 jen Praha - Svitavy kvůli další výluce) a dál busem do Brna, což bylo zmíněno i v prvotním článku o výluce.

Obecně nárůst jízdní doby u vlaků EC/rj/RJ bude minimálně +35 v ideálním případě s jedním zastavením. Ale realita může být i taková, že z důvodu sledu vlaků a kolizních tras s linkou S3 v JMK (a i s dalšími vlaky na celé trati) může být nárůst ještě vyšší. Výlukový JŘ ještě není hotový, takže počkejme pár měsíců, než bude jasno.


Offline
455
24 lis 2017 11:40
Michalk: teď jsem si všiml ještě dalšího přízpěvku, který jsem při psaní toho předchozího přehlídl - doplňuju:
do 2022 je fakt, že se nestihne zdaleka všechno, ale spíš to myslím taky i trochu do budoucna. Do kalkulace je ale třeba zohlednit, že zrychlují s rekonstrukcí i normální soupravy - takže "pendoefekt" oproti původnímu stavu bude větší než srovnání u nových úseků. Někde se rekostruují i stanice (Sklené např.), stanice v přímé na rychlost ale vliv moc nemají. U Čáslavi myslím, že bude i přeložka - další úspora, vzhledem ke stávajícím rychlostem docela pěkná, Praha-Kolín taky doznala změn...těch faktorů je hodně, těch 2:40 to je jen odhad nebo to někde se objevilo? Taky dnymika "Penda" a "Antonína Dvořáka" z 90.let je někde jinde. A spolehlivost je taky důležitá, k čemu je krátká doba v řádu, když to má zpoždění


Offline
455
24 lis 2017 11:40
tr píše:
Žel verifikovaných úseku, kde je povoleno naklápění tam zatím není tolik. Navíc ani není dostatek volných pendolín etc. Záleží na soupravě, ale rozdíl je cca do 30 minut.


No dost jich poslední dobou přibylo - hodně úseků prošlo (a prochází) rekonstrukcí, podmínkou je např. pružné upevnění, dobrý stav svršku, v oblouku most s průběžným kol. ložem, dostatečné délky vzestupnic (to by neměl být většinou problém) a pod.. Min. rychlost běžné soupravy 70km/h... Tam, kde je už trať přes Vysočinu zrekonstruována jsou pro NS myslím zřízeny odpovídající rychlostníky. Zajímalo by mně, kolik by vyšla jízdní doba přes Havlbrod po dokončení v blízké době plánovaných rekonstrukcí (a že jich je), myslím, že by byla zajímavá a kapacitu trať má na rozdíl od Třebové. Místo tlačení nákladů, který potřebujou postrk a víc jim vyhovuje Pernerova trasa přes Třebovou bez ztracených spádů, je lepší zvážit částečný návrat expresního segmentu přes kopečky pěkně.


Myslím, že Pendolína se mnohem víc vyřádí (a efektivněji využijí) právě na podobných tratí vedoucích hornatým terénem, kde je spoustu oblouků (třeba i 280), velká část štreky do Ovy bohužel potenciál nevyužije, tam kde je na rovině 160km/h i pro ostatní valky, tak je přínos 0.

Otázka o kolik je třeba dražší servis, ale pro vybraná prestižní spojení (což Praha-Brno je) by to bylo fajn, pravda, že zahraniční angažmá většiny spojů na této trase značně zvyšují nároky na počet souprav, ale jezdí i spoje čistě Praha-Brno a taky je varianta u těch delších spojení využít pouze u některých vybraných spojení.
Jak postupuje po republice uvádění tratí do způsobilého stavu, tak je pro naklápěčky větší a větší využití, ale trasa do Ostravy, to je holt business, symbol, reklama s rychlejším (o něco) spojením...škoda. já osobně bych klidně uvažoval s přikoupením pár souprav (třeba z druhé ruky nedávno byla myslím možnost).
Ale třeba výhledově: Praha-Brno-Ova až bude přerovka na 200km/h dokonale využije obě schopnosti (naklápění a rychlost) a také jak bude postupovat etapizace výstavby VRT Praha-Brno od obou okrajů se sjezdy právě na vysočinskou tarť, její význam na čas určitě ožije...


Offline
7330
27 úno 2010 07:40
A to by jako měly krom EC/RJ jezdit Vysočiny i Svitavy? Nebo se pantery šooupnout místo Vysočin a Svitavy budou mimo provoz? Nějak mi totiž uniká smysl v provozu obou rychlíků, které z Prahy jedou pár minut po sobě. A taky v provozu samotných Svitav, které "svá" města beztak neobslouží.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Pokud by měla jezdit pendolina v taktu s railjety, tak neušetří nic. A to pomíjím, že jsou (bohužel) jako symbol nasazeny na Ostravu a přes to nejede vlak.
Verifikace pro naklápění není jen tak, většinou to znamená rekonstrukci svršku, protože v současných parametrech nemusí vyjít délky přechodnic pro vyšší naklápěcí rychlosti (A i kdyby náhodou ano, tak starý svršek neumožňuje naklápění, bo jsou tam jiné působení sil). Takže do 2022 se stihne tak maximálně to, co je dnes rozdělané nebo hotové. Tedy KrPole - Kuřim(včetně), Tišnov - Vlkov, Křižanov - Žďár (mimo všech stanic), HavlBrod - Okrouhlice a Vlkaneč - Čáslav (mimo všech stanic). Celkem je to zhruba 60 km, ale kromě Řikonína žádná stanice, takže propady rychlostí každých zhruba 8-10 km. Oproti Antonínu Dvořákovi z 90. let očekávám jízdní dobu zhruba o 10 minut kratší (tedy lehce nad 3:00), pendolino by ušetřilo několik dalších minut, ale neočekával bych více, než 5. Aby se jízdní doba přes HavlBrod alespoň přiblížila současné, musela by být štreka rekonstruovaná celá (včetně stanic). Teprve potom se jízdní doba bezzastávkového pendolina (zapomeňte na jakékoliv zastávky mezi Brnem hl.n. a Prahou hl.n.) dostane na zhruba 2:40.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Kdo mluví v Brně o přestupu? Prostě by Railjety jezdily Praha - Brno - Graz a Pindalína Praha - Brno - Blava a ten zbytek.
Zastavení Praha, v Brně König, Rola, Břeclav. V Havlbrodu jen okrajové spoje, Kolín jen zastávkové rychlíky a žádné EC. Dočasně by to ten jeden rok nemuselo vadit, nebo by v Kolíně mohlo stavět nějaké večerní okrajové spojení.
Mouka: Díky za připomenutí. Táta tím občas jezdil do práce, když jako geodeti měli nějaké měření u Břeclavi, nebo tím jel párkrát do Letovic a pochvaloval si rychlejší jízdu do míst, kam by autem jel nesrovnatelně delší dobu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
goldfinger: jenže vlaky nejezdí mezi Prahou a Brnem, ale mezi Prahou a Budapeští, resp. Prahou a Grazem. Nepřipadá mi úplně šťastné, aby se kvůli ušetření pár minut muselo v Brně přestupovat.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Jestli stačí sedm souprav na delší relaci do Chacharstánu, tak by vyšly i na výlukové spojení do šalingradu. Co obnáší verifikace úseku pro naklápění a kolik takových by se do roku 2022 dalo stihnout? Kolik času by se tím ušetřilo, dalo by se dostat dejme tomu na 2:50? Zastavení jinde, než v Německém Brodu by bylo plýtváním, naopak za Kénik bych se přimlouval, aspoň by to zčásti vykompenzovalo delší JD.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
tr píše:
Žel verifikovaných úseku, kde je povoleno naklápění tam zatím není tolik. Navíc ani není dostatek volných pendolín etc. Záleží na soupravě, ale rozdíl je cca do 30 minut.

V druhe polovine 90 let se jezdilo EC Brno hl. - Praha hl se zastavkami v Havl. Brode a Koline za cca 3:15. (6-8 vozu, rada 350/362, bez zastaveni v Brne Kr. Poli). Jezdilo to na cas a nebyly tam prostoje.
Oproti tehdejsi dobe existuje v Praze nove spojeni a byly lehce zrychleny nektere useky. Naopak jsou koncove useky mnohem vice zatizeny primestskymi vlaky. Takze muj tip je cca 3:10/nebo 3:15 se zastavenim v Kr. Poli.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Výročí legendární brněnské znělky: Sedmikrásky se na hlavní nádraží už nevrátí


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Cracatit: Kolem 2010 jezdilo pendolino z Prahy do Vídně (možná i 2x denně) a také do Bratislavy.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak konverze napájení na střídavinu tu jízdu omezuje momentálně z těch dlouhodobých věcí asi nejmíň. Pardubice taky vezmou kus kapacity. Jinak sice pochybuju, že by ČD nasadily Pendolino na EC z Bratislavy do Prahy, ale jako občasné nasazení by to mohlo být fajn. Ostatně kdysi už Pendolino z Brna jezdilo do České Třebové a do Břeclavi, je to teda už tak deset let zpátky, ale chvilku tu jezdilo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
eriksson1505 píše:
Přes Olomouc je to nesmysl, Brno je dost důležitým bodem na trase, jehož obejití by rozhodně bylo víc na nic než pár minut navíc mezi Vídní/Budapeští a Prahou. O kolik to vůbec může být časově delší přes Havl.Brod než přes Třebovou? Počítám, že EC by stavěly max v Brodě a Kolíně, některé jen v jednom z těchto měst...Hodně zajímavé by bylo dát na tu trasu Pendolina, zde by naklápěcí vozy udělaly mnohem více služby než do Ostravy.


Žel verifikovaných úseku, kde je povoleno naklápění tam zatím není tolik. Navíc ani není dostatek volných pendolín etc. Záleží na soupravě, ale rozdíl je cca do 30 minut. A k vozbě přes Olomouc - všechny tyto úvahy vezmou za své po přečtení plánu dlouhodobých výluk... Bezpráví, Pardubice ... konverze napájení přes Otrokovice atd.


Offline
77
29 lis 2017 11:29
Přes Olomouc je to nesmysl, Brno je dost důležitým bodem na trase, jehož obejití by rozhodně bylo víc na nic než pár minut navíc mezi Vídní/Budapeští a Prahou. O kolik to vůbec může být časově delší přes Havl.Brod než přes Třebovou? Počítám, že EC by stavěly max v Brodě a Kolíně, některé jen v jednom z těchto měst...Hodně zajímavé by bylo dát na tu trasu Pendolina, zde by naklápěcí vozy udělaly mnohem více služby než do Ostravy.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
https://zdopravy.cz/regiojet-vyhral-ctv ... aku-65988/
Zjednodušeně jde o dodatečnou lokomotivu pro těžké nákladní soupravy na sklonově náročných tratích (služba je zdarma). Standardně by dopravce potřeboval vlastní lokomotivu, což je dražší a volí proto cestu přes Českou Třebovou.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Co to znamená? Jak tomu jako vlakový laik mám rozumět? :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
peno: Na trati přes Vysočinu by měla fungovat postrková služba placená státem. Zakázku vyhrál Regiojet.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Navíc, Ferdinandka, stejně jako trať mezi Přerovem a Třebovou, taky nejsou nafukovací a v průběhu této výluky bude nejspíš o trasu z Břeclavi přes Přerov a Olomouc zvýšený zájem ze strany nákladních dopravců, protože trať přes Vysočinu nemá zrovna nejvýhodnější sklonové podmínky pro nákladní dopravu. I proto asi nebude příliš žádoucí poslat tam EC a rj v hodinových intervalech.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3623 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 12 lis 2024 20:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]