Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 35 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2778
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Rychlostní vyhybka neni rychlostní

a doufejme ž to tak i zůstane....


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Maulincio píše:
Po dlouhé době sem jel 8 achtěl bych se zeptat, jak je to s těma rychlo-vyhýbkama? Nepřišlo mi že by se průjezd přes ně lišil od ostatních jak ve směru nahoru tak dolů...

Něco podobného mne napadlo v sobotu taky. Osmička jedoucí nahoru do Líšně rozhodně nejela dvakrát rychle přes tu vyhýbku.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

279
31 led 2010 23:09
Po dlouhé době sem jel 8 achtěl bych se zeptat, jak je to s těma rychlo-vyhýbkama? Nepřišlo mi že by se průjezd přes ně lišil od ostatních jak ve směru nahoru tak dolů...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Keře nebo živý plůtek by na Nových sadech pomohly eliminovat dementy, nebo jim aspoň ztížit možnost překonání komunikace mimo určená místa. Dnes ráno jsem ze šaliny viděl pupmičkáře, jak trávník přejel na bicyklu, stihl to tak akorát.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
mnadenicek píše:
PS: Specifická a velmi levná varianta zeleného krytu pro méně vytížené lokace je na trati ke Stránské skále :) Prakticky zdarma a bez údržby! (Podobná stavební metoda umožňuje také nahradit drahé retardéry a šikany v obytných zónách pouhou neúdržbou rozflákané vozovky s výmoly:)

Tady bych byl trochu opatrný. Podobnou metodu zdá se zkoušela i SŽ(DC) a v Kdyni včera moc úspěchu neslavila...


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Proč by ne, špíš jsem se zatím nesetkal (krom Sadů) s vysypáním zeminy na pevnou jízdní dráhu. Pod hlínou je v obou případech geotextilie. Ale správně - s podbitím nebo např. výměnou kolejnic a upevňovadel by to bylo špatné. Kolikrát se ale musí podbít šalinová trať, když se správně pořeší svršek i spodek. Tohle ale právě řeší ty panely od Brensu (byly srovnávány v té diplomce jak jsem psal ohledně Nových Sadů, btw. oponenta mu dělal ten pán z Brensu, co za tím stojí:), ty se vyzvihnou a pak vrátí.
https://www.brens.cz/produktove-listy-k ... absorbery/

Ondra K.:Veletržní a Hlinky by ale asi šli (také ten reprezentační faktor). Okolo tratě mezi Kamenolomem a Brankou je zeleně podle mě dost okolo a tam to není moc výzmná lokalita, v Brně je zkrátka takových příležitostí docela málo. Třeba v Olomouci si představuju ul. Kosmonautů jako typický adept na tento typ úpravy. Na šfefánikově a Palackého se s tím uvažovalo, teoreticky stačí, když se zaasfaltuje nebo zabetonuje úsek v a okolo zastávek (pro nájezd a výjezd). Na většině těchto ulic není takový provoz, aby náhradní busy musely jezdit po vyhrazeném pruhu.

PS: Specifická a velmi levná varianta zeleného krytu pro méně vytížené lokace je na trati ke Stránské skále :) Prakticky zdarma a bez údržby! (Podobná stavební metoda umožňuje také nahradit drahé retardéry a šikany v obytných zónách pouhou neúdržbou rozflákané vozovky s výmoly:)


Offline
830
25 led 2006 09:46
Hlavně je otázka, zda je trávník možný na kolejovém svršku s pražci. Jak by se asi taková trať podbíjela?
A druhá věc je znehodnocování štěrkového lože hlínou, zhoršení jeho odvodnění a následné narušení. Podle mně je trávník možný výhradně na betonu nebo panelech. A to je zase na vlastním tělese zbytečné a drahé.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Taky je potřeba zohlednit využívání tramvajových těles pro BUS pruhy a zajíždění autobusů a trolejbusů na tramvajové zastávky. Díky tomu, bych řekl, že jsou možnosti zatravňování víceméně omezené pouze na úplně samostatná tělesa. Nicméně, i zde by se daly najít vhodné úseky. Třeba Veletržní, či Hlinky, nebo třeba úsek mezi Kamenolomem a Brankou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Travnatý kryt je sice krásný, ale také velmi drahý nejen na pořízení, ale jak bylo řečeno i na údržbu, pokud tam není nějaký sukulent (třeba rozchodník) nejlépe na nějakém (drahém) panelu z recyklovaných textílií a pryže, který saje vodu jak houba a drží ji tam. Pak to asi krom větší počáteční investice už asi moc pozornosti vyžadovat nebude.

Jedna věc je zatravnit trať na nějakém bulváru (např. část štefanikovy a palackého) nebo jiném důležitém místě, kde to také ocení spoustu lidí. Ozelenit ale přes kilometr tratě, která v podstatě nevede zástavbou a podél 4 pruhové komuniace, kde téměř nikdo nechodí je naprostý ale naprostý nesmysl.
Btw.: Pohlcování hluku oproti asfaltovému nebo zádlažbovému krytu je opravdu na vyšší úrovni, oproti kolejovému loži ale už takový rozdíl zdaleka není.
Zkrátka vybíral bych důležitá místa, která obecně zaslouží nějaké premiové řešení prostranství po všech směrech (a kde není zrovna zeleň všude okolo). Né trať na sídliště podél výpadovky, maximálně nějaké její "reprezentační části, ale zrovna tady mě moc nenapadá, maximálně pokuď dojde k přestavbě areálu University obrany, tak kousek před ní..


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zatravnění je zbytné ve smyslu, že TT funguje i bez něj. V důsledku pak záleží na investorovi jestli je ochotný za trávník připlatit, či ne. V tom právě vidím největší úskalí, protože říct, že je to vlastně zbytečný a drahý je hrozně jednoduchý. Údajně je tohle důvod proč nebylo obnoveno zatravnění na tom Barrandově.

Jinak, aby nedošlo k mýlce, jsem zastánce zatravňování a budu rád když trávník bude všude tam, kde to dává smysl.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Zatravnění je všechno, jen ne zbytečné. Vypadá to pěkně, moderně, ne jak z postsovětské svazové země, tlumí to hluk, a vcelku dost…
Obecně bychom na koleje všude měli dávat něco, co funguje jako sníh. Ten tlumí úplně úžasně.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Řekl bych, že největší problém zatravnění spočívá v tom, že je to zbytná záležitost, která se navíc musí udržovat. Viz třeba TT na Barrandov, kde byl letos trávník zrušen.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Miropiro: kromě zatravnění ale v Praze mají kvalitnější TT, takže ta absence hluku, na který je člověk zvyklý z Brna, je tam skoro "slyšitelná".


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Absence krytu by právě vadit neměla, bo se do trávníku musí dát zavlažovací zařízení a to potřebuje taky nějaký prostor a světlou výšku.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
A nevadilo by paradoxně to, že ta trať Halasovo náměstí - Lesnická je bez krytu kolejového svršku? Takže kdyby se to přidávalo, tak by se to muselo rozebrat znova nebo by to šlo přidat dodatečně? Jinak bych viděl travnatý povrch krásně i na trati do Bystrce, samozřejmě do Modřic...

Začíná se mi ta zeleň na kolejích fakt líbit (jo, bude to tou opravou Nových sadů a pak jsem taky viděl několik zelených úseků v Praze 6...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nejen randál, i vzhledově by to bylo o level jinde, takže souhlas, od Provazníkovy dál, klidně by to sneslo i občasné keře po stranách. Mezi Zemědělskou a Provazníkovou to nemá smysl, tam jsou betonové panely a jezdí po trati taky autobus, takže tam bych to nechal v současné podobě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Technicky by asi nebylo neřešitelné udělat zelenou trať od Lesnické po Halasák, akorát je to krapet delší, než na Nových sadech, tím pádem by to bylo i dražší. Nejde jen o pokládku samotného trávníku, ale taky o automatickou závlahu, tedy někde poblíž by měla být přípojka na vasrůvku. Ale za sebe říkám, že bych byl pro už kvůli menšímu randálu.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Cracatit píše:
Nezasadí, myslím, že keře nebyly v projektu.

Keře asi ne, ale podle magistrátu tam měli udělat luční trávník s květinovou loukou. Jinak ad ten zelený travnatý pás - bylo by možné toto udělat dříve třeba u tratě Halasovo náměstí - Lesnická, když se dělala rekonstrukce jedno léto?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
7385
27 úno 2010 07:40
Možná právě proto je tráva v kolejišti. Výsledek pak třeba bude min. stejný jako dříve s betonem a keři.


Offline
Uživatelský avatar

9315
10 čer 2004 11:19
Ono to křoví zabránilo jak chodcům, tak i imbecilům v autech. A docela rád bych pak viděl měření hluku, hlavně co se týče přízemního šíření. Tak do 2m výšky. Co bude účinnější, jestli kvítka, nebo keř..


Offline
7385
27 úno 2010 07:40
Já tvrdím to stejné. Dvě místa dva metry široká na vhodných místech by mohla lidi motivovat k jejich využití.


Offline
4
26 kvě 2015 15:13
Zóna 330 IDSJMK
Řekl bych, že měkké to bude do té doby, než se travnatý koberec řádně neuchytí a neproroste do nižších vrstev.


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mokro by mohlo přecházející odradit (ve smyslu, aby nám trávník vydržel; na druhou stranu mi přijde smutné, že neudělali to místo na přecházení).


Offline
7385
27 úno 2010 07:40
Vyzkoušeno. Je to měkké, ale nebořím se. A to je trávník pravidelně zavlažován, tedy mokro tam je stále.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Oni bejvají většinou auta těžší než lidé, měrný tlak je taky někde jinde a hlavně lidi našlapují a kola auta se točí, takže se daleko jednodušeji zahrabou v měkkém terénu.

Leda že tam budou přecházet zápasníci sumo s dětskou velikostí nohou sarcastic

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 pro 2024 16:08
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]