Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 31 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
101
13 zář 2007 19:58
No tak v tomto konkrétním případě se měl snížit počet požadovaných sedaček, aby se Siemens i Stadler mohly regulérně účastnit. Od toho se přece ty předběžné tržní konzultace dělají. Je přece absurdní, aby dejme tomu 300 sedaček dostačovalo a 295 už bylo nepřijatelných. A hlavně prosím zase nezkoušej argumentovat tím, že by přicházeli další a další dodavatelé s požadavkem o snížení několika dalších míst.

Zrovna teď Novotný pořádá výběrko na až 29 jednotek (pokud to vzhledem k vývoji na Olomoucku nestopl).
https://www.leoexpress.com/cs/o-nas/med ... bu-vozidel


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Nemusíš, jen jsem ukázal extrémní příklad požadavků, aby se mohl zúčastnit kdokoli a pak se dalo vybírat dle ekonomických ukazatelů.
Tak napiš, jak by to podle tebe mělo být specifikováno? S přihlédnutím k tomu, abys minimalizoval riziko odvolání neúspěšných zájemců...

Jinak souhlasím, že v soukromé sféře by k tomu nedošlo. Ono by totiž takové výběrko vůbec neproběhlo.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Má smysl na to reagovat?


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
A co kdyby požadoval jen jednu sedačku, max. rychlost 10 km/h atd? Pak by se mohl přihlásit kdokoli. To by se pak vybíralo, ne?


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Ne, zadavatel s péčí řádného hospodáře musí VŘ připravit takovým způsobem, aby dosáhl na trhu co nejlepšího výsledku. Zde je výsledkem výběrového řízení s mizernou účastí, že za 4 sklopné sedačky navíc a objektivně horšího dodavatele zaplatíme o půl miliardy víc. To je prostě katastrofální výsledek, který by v soukromé sféře víceméně nemohl nastat. Je naprosto evidentní, že existoval prostor pro dosažení podstatně lepších podmínek pro zadavatele a nebyl využit kvůli špatně připravenému zadání. Nevím, co je nebo není na jakýchsi šotouších, ale na každém trochu rozumně uvažujícím člověku paltícím daně je se nad věcí zamyslet. Někteří toho asi schopni nejsou.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Zaslechl jsem informaci, že 8.12. by do Židlochovic neměl jet Skaličák, ale snad buď Matěj 433.002, nebo Bejček 423.041. Neví někdo víc?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Podobnost s předchozí diskuzí je v tom, že zadavatel si může do VŘ napsat (téměř) cokoliv, a je na výrobcích, aby se s tím popasovali. Pokud požaduje x míst, nemůže vyhrát někdo, kdo nabízí x-něco. A to samé s výkonem motoru. Není na šotouších, aby soudili, proč který parametr ve VŘ je. Jinak viz Robert.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Jaký má být prosím ten stejný závěr z mmch diskuze na podobné téma? Jediný rozumný závěr oné diskuze je ten, že výkon motoru neměl být parametrem zadání. Bylo dostatečně zdůvodněno proč.

Údaj o "formální chybě" Stadleru byl několikrát prezentován médii. Podstatný je opět výsledek - hegemon Škoda a o třídu kvalitnější výrobci neschopní se popasovat se zadáním české erární soutěže. Je velice zvláštní, že u soukromníka si Škoda neškrtne, natož aby bývala jediným účastníkem soutěže.

Tržní konzultace se dělala úplně zbytečně, pokud se i po ní opět rigidně trvalo na předběžném zadání a "Siemens nepodal nabídku kvůli tomu, že o několik sedaček neplnil požadovaný počet míst". I u Stadleru mělo podle diskuze jít o "4 sklopné sedačky" a tipuju to na nejasný výklad zadání - těžko by šli do předem prohrané bitvy.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
A sám Stadler nedostatek v nabídce uznal a nijak neprotestoval.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ne že bych chtěl nějak obhajovat Škodovku, ale podle tohoto
Citace:
Stadler měl být zhruba o půl miliardy levnější, podle informací Zdopravy.cz došlo k vyloučení kvůli počtu sedaček.
počet sedaček není úplně formální chyba. Prostě Stadler nedokázal splnit zadání a tedy nemohl vyhrát. Navíc tomuto VŘ předcházela tržní konzultace. Mmch, diskuze na podobné téma se stejným závěrem probíhala pár dnů zpět v autobusech.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
A opět a zase. Stadler soutěžil s o půl miliardy výhodnější nabídkou, byl vyhozen pro "formální chybu". Za tu půl miliardu by kraj mohl např. opravit 200 km silnic II. a III. třídy. Kvalitní výrobce vyhrávající soutěže po celém světě si vyláme zuby na české legislativě, ve které se cítí jako ryba ve vodě jistá plzeňská fabrika. Z šesti zájemců zůstal v soutěži jediný a my budeme dál jezdit v předražených šitech. Viva la Čechistán.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Parádní retrospektivní video o nádraží v Židlochovicích.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

398
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Bude se soutěžit železniční dopravce pro celý JMK, který na linkách S2 a S3 použije krajské Pantery a na ostatní linky si sežene vlastní. ČD mají smlouvu do konce roku 2022, s opcí do 2025.

Ještě pro doplnění: část z šesti dvouvozových Panterů bude jezdit i na nové lince Šakvice - Břeclav - Hodonín.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Viz. tady.

Ale mluví se tam o linkách S2 a S3, co ostatní linky, tam budou pořád šroty?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

398
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Zastupitelstvo JMK dalo před chvílí zelenou nákupu 37 Panterů od Škodovky. pripitek


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Na starých kolejích testují vlaky a cvičí stevardy. Vozí při tom školáky


Offline
487
07 úno 2006 10:26
Židlochovice jsou od čtvrtku pod napětím.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Tak to bylo plánováno, pokud se nemýlím.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Robert píše:
A když za rok bude chtít jet z Popic do Pouzdřan, tak pojede s přestupem v Šakvicích... Což tedy s tarifem nesouvisí, to chápu.

Bude se stavět na střídačku? Jednou Pouzdřany, jednou Popice?


Offline
1589
18 led 2009 10:06
xxx píše:
Ještě mě napadla jedna věc, kde by novinka mohla být pro někoho nevýhodná.

Představme si člověka, který bydlí v Břeclavi poblíž nádraží a pracuje v Brně poblíž nádraží. Jelikož jiné spoje než vlakové využívat nepotřebuje, pořídil si místo šalinkarty předplatní traťovou jízdenku, aby mohl pro své cesty do práce využívat všechny vlakové spoje, tedy linku R13 i Ex3 (všechno kromě R50). Otázka zní. Bude mu tato jízdenka nadále platit i ve vlacích linky R13, nebo tam bude platit jenom šalinkarta?


Samozřejmě, to máš jak člověk co před IDS bydlel u autobusové zastávky a pracoval u Zvonařky. Ten si teoreticky pohoršil. Nic nemůže vyhovovat všem, ale mělo by většině. Nicméně pokud jezdil denně tak s šalinkartou to pořád bude mít lepší. (v případě těch busů)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
A když za rok bude chtít jet z Popic do Pouzdřan, tak pojede s přestupem v Šakvicích... Což tedy s tarifem nesouvisí, to chápu.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
xxx píše:
Ještě mě napadla jedna věc, kde by novinka mohla být pro někoho nevýhodná.

Představme si člověka, který bydlí v Břeclavi poblíž nádraží a pracuje v Brně poblíž nádraží. Jelikož jiné spoje než vlakové využívat nepotřebuje, pořídil si místo šalinkarty předplatní traťovou jízdenku, aby mohl pro své cesty do práce využívat všechny vlakové spoje, tedy linku R13 i Ex3 (všechno kromě R50). Otázka zní. Bude mu tato jízdenka nadále platit i ve vlacích linky R13, nebo tam bude platit jenom šalinkarta?


Rychlíky jsou v pohodě, ale když bude chtít třeba na výlet do Popic, tak si musí koupit jízdenku, přestože Popice leží na trase Brno - Břeclav, na kterou má traťovou jízdenku.


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
Tak v tom případě v tom nevidím žádnou změnu k horšímu. Naopak se jedná o velké zjednodušení. Ještě aby to opravdu šlo kupovat přes ten Můj vlak.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
V R13 (a všech ostatních rychlících) bude platit i tarif dopravce. Takže odpověď je ano.


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
To není potřeba si představovat, já o něčem takovým před lety uvažoval. :mrgreen:

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3613 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 čer 2024 21:57
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]