Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 117 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
470
01 zář 2005 23:14
Jáké typy vozů budou jezdit o prázdninách na linkách 1 až 13?


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Miky píše:
říkám novou linku, ale to je pro kohoutovice zbytečně přepych...

Ono hlavne by po vytvoreni takoveto linky doslo k castecnemu omezeni MHD ve starych Kohoutovicich => podpora IGK. Ta 52 ma pomerne dobrou trasu, tak proc ji menit, a zvlast kvuli nejakym radobyekologickym pokusum.


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
říkám novou linku, ale to je pro kohoutovice zbytečně přepych...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
232
23 bře 2005 20:48
A co by potom jezdilo přes Starý Kohoutovice??? - x37 :lol:
Tam to těch lidí nabere možná mnohem víc než v Žebětíně


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ovšem pokud by neudělali novou linku MN - Pisárky - Libušina třída - Voříškova - Kohoutovice háj. - Žebětín...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
232
23 bře 2005 20:48
tr píše:
Na rozdil od vsech ostatnich alternativ ovsem ma elektrodynamickou brzdu a muze rekuperovat zpet do site! To vetsi porizovaci naklady po case vyrovna. Tyto vyhody by se vyrazne projevily prave na sklonove narocnych usecich..

No ale zrovna ta a-52 by byla na "sklonově náročných úsecích" pod drátama jen v úseku Libušino údolí - MN a tam to snad nestojí ani za to.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
tr píše:
Ja jsem taky nepsal, ze by tim vozidlem mela byt bezne dodavana 24Tr s opravdu slabym motorem vhodnym na popojizdeni ve vozovne... Samozrejme, ze je dvouzdrojove vozidlo drazsi. Je navic taky tezsi. Na rozdil od vsech ostatnich alternativ ovsem ma elektrodynamickou brzdu a muze rekuperovat zpet do site! To vetsi porizovaci naklady po case vyrovna. Tyto vyhody by se vyrazne projevily prave na sklonove narocnych usecich. O jizdnich dobach do kopce a ekologie se uz ani nebavim.


rekuperovat umi uz i 21/22tr . Rekuperovana energie se ovsem vyuzije pouze v okamziku kdy je pro ni odber. Tedy pokud v protismeru jede vozidlo, ktery ji spotrebuje. POkud odber neni, menirny ji NEUMI vratit do site . A pokud vim tak ani predat do dalsiho napajeciho useku. A elektrodynamickou brzdu mely vsechny trbusy. Ovsem vetsinou se energe marila v odpornicich. Nezapominejme ze cim tezsi vozidlo, tim vyssi odbery a tim nizsi obsaditelnost. A pokud je dvouzdrojovy trbus drazsi o nejaky 3-4 miliony , a cena energie je rekneme 1,4 kc za kilowat (ve skutecnosti bude asi o hodne nizsi) , tak za jak dlouho se to vrati pri rekuperaci ? Realny vyuziti rekuperovane energie je asi 30 procent. Do site se pri oberu vraci asi 30-40 % energie potrebne k jizde. Zbytek pada na vlastni spotrebu vozidla.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
adam_r píše:
Zrovna ten Zebetin neni moc dobra destinace pro tento typ vozidla. Ten agregat by musel byt opravdu dostatecne vykonny, aby takoveto vozidlo bylo schopne jet farinkou nahoru tak, aby neblokovalo provoz, a cestujici to nepocitili na prodlouzene jizdni dobe. To by samozrejme znamenalo vyrazne zdrazeni tohoto vozidla (ve srovnani s t-busem, i a-busem). Plynobus tady vede na plne care, a to jak ekonomicky, tak si troufam tvrdit ze i ekologicky.


Ja jsem taky nepsal, ze by tim vozidlem mela byt bezne dodavana 24Tr s opravdu slabym motorem vhodnym na popojizdeni ve vozovne... Samozrejme, ze je dvouzdrojove vozidlo drazsi. Je navic taky tezsi. Na rozdil od vsech ostatnich alternativ ovsem ma elektrodynamickou brzdu a muze rekuperovat zpet do site! To vetsi porizovaci naklady po case vyrovna. Tyto vyhody by se vyrazne projevily prave na sklonove narocnych usecich. O jizdnich dobach do kopce a ekologie se uz ani nebavim.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
tr píše:
Prodluzovani autobusovych linek je v nekterych pripadech opravdu nestastny napad. Daleko vic bych si kladl otazku, zda by se v dohledne dobe nedaly nektere autobusove linky prevezt na duobusy - trolejbusy s (dostatecne vykonnym) pridavnym spalovacim motorem. Napriklad relace Mendlovo nam. - Kohoutovice - Zebetin by byla pro dvouzdrojova vozidla po mirne uprave trasy naprosto idealni.

Zrovna ten Zebetin neni moc dobra destinace pro tento typ vozidla. Ten agregat by musel byt opravdu dostatecne vykonny, aby takoveto vozidlo bylo schopne jet farinkou nahoru tak, aby neblokovalo provoz, a cestujici to nepocitili na prodlouzene jizdni dobe. To by samozrejme znamenalo vyrazne zdrazeni tohoto vozidla (ve srovnani s t-busem, i a-busem). Plynobus tady vede na plne care, a to jak ekonomicky, tak si troufam tvrdit ze i ekologicky.
Citace:
V rovinatem Hradci Kralove uz douzdrojove 24Tr vyuzivaji s uspechem docela dlouho. Od minuleho roku se ale vyuzivaji i ve srovnatelne "hornatem" Zline a neslysel jsem, ze by tam meli vetsi problemy.

Ano v Hradci tim jezdi vzdalenost asi 1 km od konecne t-busu po rovine, navic pouze 1 spoj za hodinu. A neni vyjimkou, ze na tomto spoji jede autobus.
Jak je to ve Zline nevim, ale troufam si tvrdit, ze jde taktez o kratky usek po rovine.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Prodluzovani autobusovych linek je v nekterych pripadech opravdu nestastny napad. Daleko vic bych si kladl otazku, zda by se v dohledne dobe nedaly nektere autobusove linky prevezt na duobusy - trolejbusy s (dostatecne vykonnym) pridavnym spalovacim motorem. Napriklad relace Mendlovo nam. - Kohoutovice - Zebetin by byla pro dvouzdrojova vozidla po mirne uprave trasy naprosto idealni. Po ukonceni staby na Hlinkach samozrejme.

V rovinatem Hradci Kralove uz douzdrojove 24Tr vyuzivaji s uspechem docela dlouho. Od minuleho roku se ale vyuzivaji i ve srovnatelne "hornatem" Zline a neslysel jsem, ze by tam meli vetsi problemy.


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
To spojení a-50 a 76 opravdu úlet je, až sems i to spočítal, tak sem se zhrozil. To rozseknutí d-1 mě nepříde jako moc dobrej nápad, snad k tomu nedojde. To by d-1 musela od Hybešové přímo k novýmu nádraží a lidi z Bystrce by se vůbec neostali k nádraží dnešnímu, kde bude i dál významný uzel. Ovšem Líšeň, Lískovec a možná i Bystrc, Řečkovice bez přímýho spojení k novýmu nádraží si neumím představit. Kam by to tam jezdilo, vše do jediné plánované smyčky Vodařská(příp. do Již.centra) je zbytečné. Jedině kdyby se zavedli linky d-14 a 15 a postavila se tra´t mendlák-Opuštěná-novvé nádraží-Olomoucká-Krásného.

d-14 Voz.Komín-Mendlák-Nové nádraží-Tržní-Krásného-Líšeň

d-15 St.Lískovec-Křídlovická-Nové nádraží-Úzká-Malinov.nám.-Kr.Pole(Řečkovice). Obojí v int.5min. provázaně s d-1 a 8. To by bylo potřeba vozů.

Pochybuju, že by od novýho nádraží do města stačil interval 5 min., tam bude muset být aspoň 2,5min., proto ty d-A,B.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Na ty linky A,B určitě nedojde, uvažovalo se o rozseknutí jedničky. I když se přenesu o 10 let, nemysím si že dojde na prodlužení na 52. V plánu ale byl trolejbus z Mendlova nám. Spojení 76 a 50 by byl vážně dobrý úlet, jízdní doba silně přes hodinu...


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
ds píše:
BS : To bude za 15 let, takze cisla jsou v soucasne dobe podruzna zalezitost. Pokud by se vychazelo z dnesniho stavu, tak by na Kamenny vrch jezdila 26 a 33. 35 by zanikla na 100%, budoucnost 31 je nejista.


No úplně podružná záležitost to není, rozhodně se to vedení líp představuje. Jinak k novému nádraží(nepíšu tady o smysluplnosti přesunu, ale o organizaci dopravy) pravděpodobně povedou všechny tři takce. Co sem zatim viděl plán tratí, tak asi takhle. Vím je to trochu utopie.

d-9 Lesná-Dnešní nádraží-Bulvár-Nové nádraží-Plotní-Komárov, vozy asi 2xT(či jine o délce 32m), interval 5 min., část spojů třeba jen na Zemědělskou.

d-10 prodloužena od dnešního nádraží přes Bulvár k novému nádraží a do plánované smyčky Vodařská(smyčka Nové sady má být zrušena).

d-12 od zastávky Úzká přes Nové nádraží a dál Vodařská a po nové plánované trati do Již.Centra, int.5min., 2xT(32m).

Okružní linky pro zkrácení intervalu k novému nádraží z města na 2,5 min.

d-A Vodařská-Nové nádraží-Úzká-Malinov.nám.-Česká-Husova-Bulvár-Nové nádraží-Vodařská.

d-B protisměrně. Na obou interval 5 min., vozy K2,Anitra(24m).

Přivedení dalších linek , jako d-1 a 8 asi není reálné, d-2 nebude až tak potřeba ze Staré osady jezdí a-44/84 a z Mendláku též+přibude něco dalšího.

Busy:

a-40,47,48,49,63 místo na Úzkou k novému nádraží kde asi vznikne terminal.

a-44/84 přesměrování z Opuštěné k novému nádraží.

a-50 prodloužení Heršpickou, a po nové ul., kolem smyčky Vodařská k novému nádraží, 10 min., sólo

a-52 prodloužena z Mendláku po Poříčí k novému nádraží.

a-60 z Úzké k novému nádraží., 10 min., kloub.

a-76 od Zvonařky k novému nádraží (příp. sloučit s a-50).

a-79 zájíždění k novému nádraží

t-31 Šlapanice-Tržní-Zvonařka-Nové nádraží., 8 min., sólo

t-33 Slatina, sídl.-Tržní-Nové nádraží-Vodařská-nová ul.-Vojtova-Vinohrady-Kamenice-Kamenný vrch, interval 5 min., kloub.

t-35 zrušit

t-37 Kohoutovice-Mendlák-Nové nádraží(příp. někam dál na sever), 5 min., sólo.

Co se týče dostatku vozů jde o návrh z času budoucích(cca 2011-15), takže současný stav nepočítám. Bude se muset něco stejně nakoupit. Jen mě není jasne, co se olánuje se součanou smyčkou t-31,33? Pochybuju, že by si nechali lidi ze Slatiny a Šlapanic přesměrovat všechny trajfy k novýmu nádraží, část ano, ale pochybuju, že vše. Když o tom budete uvažovat přeneste se tak o 10 let v čase do budoucnosti :-P . Byl by to největší zásah do linkovýho vedení od r.1995. Samozřejmě, že i v té době počítám s t-29.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
prodloužení 69 v popsané podobě nic neřeší - autobus by už byl zatížený frekvencí z Bosonoh. I když jsem původně uvažoval o něčem podobném, nepravidelný interval 69 nedává moc možností ke smysluplnému provázání s linkou 60. Pokud se někdy prodlouží Vinohrady a propojí, bude to rovnou se stavbou trolejbusové tratě. V územním plánu je to už dlouho, ale moc bych to do návrhů nezahrnoval.
Časem snad konečně dojde k posílení 60 zkrácením intervalu na 5 minut a bude po problému. Hodně by taky pomohla zastávka na mostě u Krematoria, protože proti směru hlavního dopravního proudu (tj. ráno do Bohunic a odpoledne do města) mají tramvaje dostatek volné kapacity.


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Nejlepší a podle mě nejreálnější nápad na posílení dopravy ke Kampusu aspoň v současné době je prodloužení a-69 po trase a-60 na Zvonařku. V budoucnu se počíta s prodloužením ul.Vinohrady a napojením na ul.kamenice, pak bych a-69 vedl v trase Bosonohy-Svážná-Nem.Bohunice-Kamenice-Vinohrady-Vojtova-Křídlovická-Zvonařka. Někdo může námítat, že to je tahání busů do centra, ale k tomu stejně bude muset dojít, když bude oblast obsluhována jen autobusy. Proč přímo mimo Osovou? Odlechčení šalinám ze Starého Lískovce a ušetření vzkm. Na druhou stranu nechat satrou zástavbu v vokolí ul. Točné pouze na regionálních linkách z Ostopovic není moc dobrej nápad. Je jedno jestli se posíli a-60 zkrácením intervalu nebo prodloužením a-69 na Zvonařku. V každém případě to bude potřeba. V buoucnu pak pojede trolejbusová linka třeba kamenný vrch-Čtvrtě-Kamenice-Vinohrady-Vojtová a dál si domyslete (někam do Již.centra), ale ta a-69 je reálnější. Kdy se vlastně má stavět to prodloužení ul.Vinohrady přes dnešní zahrádky?


No to "posílení" na Mendlák budou linky 405 a 406, zatím nic víc...


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Komárov by obsloužila posílená d-12 v intervalu 4-6 min.(jako teď d-9,12). Jinak ještě je reálná posila ke Kampusu, vlastně tedy nezbytná. Takže posílení a-60 a dopravy na Mendlák je téměř jisté.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
VS píše:
Za současných možností asi vůbec nejlepší nápad, tak sem ho navrhoval. V sedle a mezi 18-20h bych spíš ukončil na Zvonařce ukončil d-9(úspora 2 vozy dopoledne), d-12 bych dal v prac.dny do intervalu 4-6min.(prázdniny 6-8 min.) po 20h by se ncehal dnešní interval 20 min. Kolik je to vlastně vozů za hodinu na Husové při d-5,6/7 po 2,5 min. od Mendláku a d-12,13 po 3-4 min. od nádraží.? jak moc se to liší od současnýho stavu? Počítám s přesměrováním d-4 Roosvletovou a vytvořením spojení Česká-Maliňák. I když za ideálnější považuju d-12,13 po 2,5 min. od nádraží.

d-10 do Lískovce má význam při provozu od 5 do 19.00h v prac.dny s vozy K2 s ukončením některých spojů ve smyčce Geislerova, aby nevozily na Stránskou skálu vzduch. Samozřejmě s podobným provázáním intervalu s d-8 jako u d-12,13. Potřebovala v roce 2004 8 vozů K2 ve špičce( na sedla by to bylo tak 6). Vím, je to problém, nejsou asi vozy. jestli se koupí 100 vozů a vyřadí třeba jen 80, tak to bude úspěch.

Rovněž nasazení 2xT na celou d-9 má význam.

Co se týče nekolejové dopravy mimo centrum, tak důležitý jsou i a-50, 67, 78 pak t-x25, 26, a-44/84, 45 i a-72. tam bychjen zachoval x25(jako 29) a nasadil kloubáky na všechny kurzy t-25/26 (mají se kupovat). Další nápad mám zavedení více spojů do Sokolnic ve špičce po 20 min., v sedle po 30 min., nasazení kloubáků na a-42. Věřte mě díval sem se jak je plná.
Dále prodloužení a-56, 64, 78, 201, 202 k nádraží v Židenicích, po přestavbě konečné d-4 zavedení nějaké busové linky na Náměstí Míru od Tábora (54?), včetně nasazení K2P na každý druhý spoj d-4 a interval 4-6 min(dnes je jich tam 6, navíc 2 vozy). jako maličkost mě příjde zřízení zastávky Achtelky pro t-x25(29) a a-50 na ul.Chironově. Už tam byla při výluce A.Procházky a měla tam zůstat místo a-68 po 60 min. za rohem.
Kapitola sama pro sebe ja Kampuse, tam zatím reálný jen posílení a-60 směr Úzká a snad prodloužení a-69 na Mendlák. Některý věci nejsou tak žhavý, jako to kr.Pole, ale chci tim jen říct, že problémů i když menších se najde celá řada a mají různé příčiny, navíc město se vyvíji a stejně tak by měla i MHD.


Ukončení d-9 nebo d-12 na Zvonařce by znamenalo větší vytížení busů. Paradoxně, právě mezi 18 - 20 je taková a-40 / a-48 plná až přespříliš... tak tedy nevím.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
VS : jinak k těm počtům tramvají - spočítat si to můžeš sám - co takhle vydělit 60 intervaly a sečíst? :-)
Viděl bych tam několik dost úzkých hrdel - jedním je rozhodně zastávky Česká linek 5, 6, 7 (a 4) směr Moravské nám. Vem si že tím úsekem bys chtěl ve špičce prohnat 54 tramvají za hodinu (ráno ještě víc), přitom za sebe se vejdou 2 soupravy, třetí překáží do křižovatky. Když si vezmu jak dlouho šalina na České stanicuje, je to prostě moc a dost by to zdržovalo. Kromě toho - ačkoliv v určitých časových úsecích nebo v určitých dnech je Kr.Pole problém, myslím že na trvalou třetí linku to zatím není. Spíš bych si dokázal představit nějaké posilové spoje do špiček, které by jezdily jen během semestru (cca 6 měsíců v roce).


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
- prevděpodobné je nádraží Židenice, ale to bude nějakou dobu trvat, pak max. x25 a kloubáky na 26. Šaliny nic, po pravdě řečeno si ale nemyslím že by to bylo potřeba.


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
ds píše:
Kdyby byly peníze na tohle, dokázal bych ti najít 20 dalších rovnocenných problémů....


Tak jinak. Co je z toho průchodný a reálný nebo o čem DP aspoň trochu uvažuje a bude do budoucna řešit?


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Kdyby byly peníze na tohle, dokázal bych ti najít 20 dalších rovnocenných problémů....


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
jeyek píše:
nechcu se opakovat, ale jako nejlepší mi přijde můj ( :-D ) nápad.. d-9 a 13 zůstanou nerozházený v intervalu 10 minut.. když bude d-12 jezdit v int. 4-6-4-6.., tak ve výsledku bude interval 3-4 minuty, což myslím, že už by stačilo... a kdyžtak některý ty d-12 můžou být ukončeny na Zvonařce..


Za současných možností asi vůbec nejlepší nápad, tak sem ho navrhoval. V sedle a mezi 18-20h bych spíš ukončil na Zvonařce ukončil d-9(úspora 2 vozy dopoledne), d-12 bych dal v prac.dny do intervalu 4-6min.(prázdniny 6-8 min.) po 20h by se ncehal dnešní interval 20 min. Kolik je to vlastně vozů za hodinu na Husové při d-5,6/7 po 2,5 min. od Mendláku a d-12,13 po 3-4 min. od nádraží.? jak moc se to liší od současnýho stavu? Počítám s přesměrováním d-4 Roosvletovou a vytvořením spojení Česká-Maliňák. I když za ideálnější považuju d-12,13 po 2,5 min. od nádraží.

d-10 do Lískovce má význam při provozu od 5 do 19.00h v prac.dny s vozy K2 s ukončením některých spojů ve smyčce Geislerova, aby nevozily na Stránskou skálu vzduch. Samozřejmě s podobným provázáním intervalu s d-8 jako u d-12,13. Potřebovala v roce 2004 8 vozů K2 ve špičce( na sedla by to bylo tak 6). Vím, je to problém, nejsou asi vozy. jestli se koupí 100 vozů a vyřadí třeba jen 80, tak to bude úspěch.

Rovněž nasazení 2xT na celou d-9 má význam.

Co se týče nekolejové dopravy mimo centrum, tak důležitý jsou i a-50, 67, 78 pak t-x25, 26, a-44/84, 45 i a-72. tam bychjen zachoval x25(jako 29) a nasadil kloubáky na všechny kurzy t-25/26 (mají se kupovat). Další nápad mám zavedení více spojů do Sokolnic ve špičce po 20 min., v sedle po 30 min., nasazení kloubáků na a-42. Věřte mě díval sem se jak je plná.
Dále prodloužení a-56, 64, 78, 201, 202 k nádraží v Židenicích, po přestavbě konečné d-4 zavedení nějaké busové linky na Náměstí Míru od Tábora (54?), včetně nasazení K2P na každý druhý spoj d-4 a interval 4-6 min(dnes je jich tam 6, navíc 2 vozy). jako maličkost mě příjde zřízení zastávky Achtelky pro t-x25(29) a a-50 na ul.Chironově. Už tam byla při výluce A.Procházky a měla tam zůstat místo a-68 po 60 min. za rohem.
Kapitola sama pro sebe ja Kampuse, tam zatím reálný jen posílení a-60 směr Úzká a snad prodloužení a-69 na Mendlák. Některý věci nejsou tak žhavý, jako to kr.Pole, ale chci tim jen říct, že problémů i když menších se najde celá řada a mají různé příčiny, navíc město se vyvíji a stejně tak by měla i MHD.


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
Verusha píše:
Hoši, vy si tu malujete nový linky, jakoby to bylo postavit to z Lega a napájet to z mončlánku. Z racionálního hlediska mě napadá, čím na takovýchto linkách chcete jezdit. Příští rok budou průjezdný Pisárky, takže horko těžko bude možno vypravit tolik vozů jako před zahájením stavby, krom toho nám sice dokvačí 4 vozy 25Tr, ale současně musíte počítat s vyřazením nějakých vehiklů typu 3212, 3216, 3218 a spol. Natažením intervalů lze ušetřit sem tam pár kursů, ale já se ptám -> při jaké úrovni kvality a úrovně cestování?

Myslím že 3212 apod. só v daleko lepším stavu než ty vaše Komínksý 21tr :-)


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Otázka je kdo by zachovanou x25 jezdil. Já s sní občas svezu na Kameňák nebo do kohoutek protože je prázdnější než a-50, ale třeba na českou by mi to trvalo skoro hodinu. a salinou číslo 5 jsem tam za 18 minut. Linka mi připadá příliš dlouhá. I z Kohoutek si myslím že už by bylo rychlejší prodloužit opět t-37 až na Komenského nám. aspoň ve špičce.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 15:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]