Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 58 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Na trati Brno-Praha pojede víc vlaků. Regionálním spojům hrozí zpoždění


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
b1 píše:
Zatímco jízdní řád ČSAD před zavedením linky 109 byl přehledný... :roll:

Zrovna na lince Hodonín – Brno byl, protože tam jelo všechno z Hodonína až do Brna a naopak. Narušovali to jen občasné závleky do Borkovan a Klobouk, kterých ale bylo minimum, na rozdíl od současnosti, a pak expresní spoje. A co si pamatuji, tak podobně přehledná byla i linka Borsu z Brna do Klobouk a Krumvíře. I proto je zrovna zde současný jízdní řád tragédií, kterou by bylo vhodné napravit.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
V Králově Poli vznikne nové nádraží. S delším podchodem a parkovacím domem


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
A zvlaste mimo Brno, bych rekl, kde si lide poctive vypisuji na papir kazdy odjezd, i kdyz to jede kazdou celou od peti do deviti vecer.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
To sice ztrácí, ale rozhodně se ještě neztratila úplně (a ani neztratí tak brzo).


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
V dnešní době IDOSů a iRISů přehlednost jízdních řádů ztrácí na důležitosti.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
peno píše:
A v tom je ten problém pohledu šotouše. Na rozdíl od šotoušů, většině normálních cestujících v mém okolí přijde jízdní 109 nepřehledný a komplikovaný a rozdělení by tu přehlednost zjednodušilo.

Zatímco jízdní řád ČSAD před zavedením linky 109 byl přehledný... :roll:


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Ale 104 a 108 je uplne neco jineho nez 109, jde jen par spoju konci driv, ale po trase, zatimco 104 a 108 se za Pohorelicemi rozdvojuji.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Domis píše:
Ad autobusové linky: Ta snaha Kordisu o zařazení spojů více podobných směrů do jedné linky má svou logiku. A to takovou, aby cestující např. z Brna do Klobouk, Pohořelic a dalších nemuseli hledat v JŘ více linek a všechny spoje měli jednotně pod jednou linkou. Opačnou filosofii má Ropid v Praze, kde jsou linky mnohem jednotnější, ale celkově je jich víc a jezdí v prokladech. Pro cestující potom v některých úsecích existují souhrnné zastávkové jízdní řády všech linek v souběhu. (druhá věc je, že vzhledem k používání zastávkových JŘ v celém PIDu by při velké variabilitě tras jedné linky ty JŘ neskutečně nepřehledné).

A v tom je ten problém pohledu šotouše. Na rozdíl od šotoušů, většině normálních cestujících v mém okolí přijde jízdní 109 nepřehledný a komplikovaný a rozdělení by tu přehlednost zjednodušilo. Je pravda, že PID je v tomto zase tak trochu opačný extrém a je třeba najít nějaký kompromis a já myslím, že dvě linky jedním směrem, při přehlednějších JŘ, takovým kompromisem je. Ostatně, i v IDS JMK to někde funguje. Třeba 701 a 702, nebo 104 a 108, které mají část trasy shodnou a rozhodně to přispívá přehlednosti víc, než překombinovaný a komplikovaný JŘ typu 109.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Díky az reakci :)
Domis píše:
Ad vlakový linky: Stokrát omílaná písnička o tom, že za hranicemi JMK končí Richieho svět. Vzhledem k tomu, že nikdy nebudeme mít na všech linkách, natož vlakových, shodnou konečnou všech spojů, cílová stanice vlaku prostě zůstane klíčovým orientačním prvkem. A konečná stanice linky v rámci IDS JMK je fakt pitomost, pokud vlak jede dál (nikoho to nezajímá). Na druhou stranu, na ceduli na dveřích není problém označit s číslem linky poslední stanice v IDS JMK, už jsem to tak někde viděl. Jsou ale případy, kdy jsou linky pro orientaci nezbytné (typicky shodné konečné vlaku - R12/R13 směr Olomouc, R9/R19 směr Praha hl.n.)

Tentokrát vůbec nejde o to, že za IDS pro mě končí svět, ale za IDS nejsou linky, o to šlo (jenom "linky" MDČR) To, že by na ceduli měla být jak konečná v IDS, tak konečná vlaku, pokud je jiná si myslím odjakživa, nicméně jsem to ještě neviděl (na jaké lince/vozidle si pamatuješ, žes to viděl)?

Domis píše:
Ad autobusové linky: Ta snaha Kordisu o zařazení spojů více podobných směrů do jedné linky má svou logiku. A to takovou, aby cestující např. z Brna do Klobouk, Pohořelic a dalších nemuseli hledat v JŘ více linek a všechny spoje měli jednotně pod jednou linkou. Opačnou filosofii má Ropid v Praze, kde jsou linky mnohem jednotnější, ale celkově je jich víc a jezdí v prokladech. Pro cestující potom v některých úsecích existují souhrnné zastávkové jízdní řády všech linek v souběhu. (druhá věc je, že vzhledem k používání zastávkových JŘ v celém PIDu by při velké variabilitě tras jedné linky ty JŘ neskutečně nepřehledné).

Pokud má linka několik konečných, je to v pořádku. Ta konečná na čelním panelu je dost velká, aby každý pochopil, kam že to jede, byť má linka těch nácestných konečných třeba deset. Problém je, a to musím dát částečně za pravdu Richiemu, v různých závlecích, o čemž se cestující prostě nedozví. Typicky ty Borkovany na 109, Pozořice, Jezera na 702, Mokrá cementárna na 701, Rudice na 231. Tady všude mají prostě cestující problém, kdy při zpoždění nemohou tušit, kam ten spoj zajíždí a kam ne, furt se jen vyptávají řidiče a vznikají zmatky. (a čekat, jestli náhodou se závlek objeví na bočním panelu při přeblikávání nácestných zastávek, není spolehlivé řešení). Dalo by se to vyřešit novou linkou (v případě 109), osobně bych to radši řešil po vzoru DPMB u těchto závleků dvojřádkovou informací na čelním panelu (nahoře cíl, dole "přes..."). Těch linek, kde by se to hodilo, je víc. Ale netřeba tím řešit všechny závleky.

Díky za podporu, já to jenom nedokážu popsat, jenom cítím že filozofie Kordisu je prostě správná. Třeba se víc interaktivních panelů jak zmiňuješ dočkáme s novým odbavovacím systémem pro celý IDS. Předpokládám, že dnešní zastaralé pokladny to by to nezvládly... Vzhledem k tomu, že to má umět daleko vychytanější věci, tak si myslím, že technicky to určitě nebude problém.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Už to nezvládám číst bez reakce, takže se musím taky vyjádřit. :twisted:

Ad vlakový linky: Stokrát omílaná písnička o tom, že za hranicemi JMK končí Richieho svět. Vzhledem k tomu, že nikdy nebudeme mít na všech linkách, natož vlakových, shodnou konečnou všech spojů, cílová stanice vlaku prostě zůstane klíčovým orientačním prvkem. A konečná stanice linky v rámci IDS JMK je fakt pitomost, pokud vlak jede dál (nikoho to nezajímá). Na druhou stranu, na ceduli na dveřích není problém označit s číslem linky poslední stanice v IDS JMK, už jsem to tak někde viděl. Jsou ale případy, kdy jsou linky pro orientaci nezbytné (typicky shodné konečné vlaku - R12/R13 směr Olomouc, R9/R19 směr Praha hl.n.)

Ad autobusové linky: Ta snaha Kordisu o zařazení spojů více podobných směrů do jedné linky má svou logiku. A to takovou, aby cestující např. z Brna do Klobouk, Pohořelic a dalších nemuseli hledat v JŘ více linek a všechny spoje měli jednotně pod jednou linkou. Opačnou filosofii má Ropid v Praze, kde jsou linky mnohem jednotnější, ale celkově je jich víc a jezdí v prokladech. Pro cestující potom v některých úsecích existují souhrnné zastávkové jízdní řády všech linek v souběhu. (druhá věc je, že vzhledem k používání zastávkových JŘ v celém PIDu by při velké variabilitě tras jedné linky ty JŘ neskutečně nepřehledné).

Pokud má linka několik konečných, je to v pořádku. Ta konečná na čelním panelu je dost velká, aby každý pochopil, kam že to jede, byť má linka těch nácestných konečných třeba deset. Problém je, a to musím dát částečně za pravdu Richiemu, v různých závlecích, o čemž se cestující prostě nedozví. Typicky ty Borkovany na 109, Pozořice, Jezera na 702, Mokrá cementárna na 701, Rudice na 231. Tady všude mají prostě cestující problém, kdy při zpoždění nemohou tušit, kam ten spoj zajíždí a kam ne, furt se jen vyptávají řidiče a vznikají zmatky. (a čekat, jestli náhodou se závlek objeví na bočním panelu při přeblikávání nácestných zastávek, není spolehlivé řešení). Dalo by se to vyřešit novou linkou (v případě 109), osobně bych to radši řešil po vzoru DPMB u těchto závleků dvojřádkovou informací na čelním panelu (nahoře cíl, dole "přes..."). Těch linek, kde by se to hodilo, je víc. Ale netřeba tím řešit všechny závleky.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Hele, předpodkládám že každej dělá svou prácu co nejlíp to jde a proto a věřím úsudku zaměstnanců Kordisu/DPMB, že to co dělají dělají z nějakýho důvodu, rozhodně víc než úsudku šotoušů :D

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Prosím, nevyjadřuj se už! :D

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Prosím, vyjádřete se někdo z Kordisu už :D

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Robert píše:
Tohle mi rozhodne vadi min, nez linky jako 611 nebo treba i 108, kde nektere spoje jedou uplne jinam.

A to si představ, že od prosince mají být současné spoje 108 do Miroslavi rozdělené mezi linky 108 a 158, kdy část pojede jen do Miroslavi, část až do Hostěradic a část opačným směrem do Dolenic. Ať je v tom bordel co největší. Přitom by nebyl problém vytvořit linku, např. 407 Brno – Hostěradice, kam by se všechny tyto spoje vyčlenily. A hned by to bylo přehlednější. Ale ne, Kordis v tom musí dělat bordel.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Richie: Kordis je svatý, že?


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Tohle mi rozhodne vadi min, nez linky jako 611 nebo treba i 108, kde nektere spoje jedou uplne jinam.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Je to skutečně věc názoru, já s tím jak to Kordis dělá plně souhlasím a považuju to za správný. S žádným s tvých argumentů bohužel vůbec nemůžu souhlasit.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Robert píše:
Na lince 109 něco končí v Kloboukách, něco v Čejči, něco v Hodoníně...

K tomu ještě spoje Hodonín – Čejč a fakt, že něco jede přes Borkovany a něco ne a máme pěkně nepřehledný guláš v JŘ. Přitom by bylo logičtější to rozdělit tak, že linka 109 by obsahovala jen spoje Brno – Hodonín. Spoje Brno – Čejč a Čejč – Hodonín by neexistovali, resp. by se spojili, protože v drtivé většině případů na sebe tyto spoje stejně navazují, tak nevidím důvod proč je nespojit. No a spoje Brno – Klobouky by se oddělily do nové linky 603. Ve výsledku by to bylo pro cestující mnohem přehlednější a jednodušší. A podobně by se daly upravit i další linky. Jenže Kordis holt musí trvat na tom, že jeden směr jedna linka a tím znepřehledňovat jízdní řády. Stejně to udělal u Sp Brno – Česká Třebová, které zařadil do S2, místo, aby je buď zařadil do linky R19 nebo jim vytvořil extra linku R52. Díky tomu se teď číslem linky nemůže řídit ani ten největší příznivce IDS linek a prostě musí koukat i na to, jestli jde o Sp nebo Os. A takových případů je víc, na železnici i v autobusech.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Richie: Ve Vídni samozřejmě čísla vlaků existují. To, že se ne všude zobrazují, je věc druhá.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
michalk píše:
Takže když 109 má různý konečný, tak je to OK, ale když má různý konečný S4, je to špatně? Jo, vlastně za Náměští už to není S4 (tady bude asi zakopaný pes, co?), proto jsem ti položil dotaz, jak bys to chtěl za stávajících podmínek řešit, který zůstal nezodpovězen...

Ano, z Náměšti to není S4, správně... A to nás přivádí k samotnými rozdělení republiky na uměle vytvořené kraje nerespektující to jak lidi reálně se pohybujou... Všimněte si, že ve vídeňským IDS s spojů na linkách řady S neexistujou vůbec žádný čísla vlaků... Totéž v Kodani a určitě leckde jinde...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Kupříkladu linky 10 nebo 80 mají každá čtyři konečné...

Jinak mně ty vlakové linky přijdou taky zcela zbytečné. Toto léto jsem cestoval vlaky poměrně hodně všemi možnými směry a ta označení S4, R13, Ex2 apod. jdou zcela mimo mě, a to se o dopravu zajímám více než průměrný cestující. Směrodatné je pro mě číslo vlaku a cílová stanice, abych jej našel na správném nástupišti.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Takže když 109 má různý konečný, tak je to OK, ale když má různý konečný S4, je to špatně? Jo, vlastně za Náměští už to není S4 (tady bude asi zakopaný pes, co?), proto jsem ti položil dotaz, jak bys to chtěl za stávajících podmínek řešit, který zůstal nezodpovězen...


Offline
1591
18 led 2009 10:06
To asi nemá smysl, prostě to chápu jinak, bez původního před-IDS vlakovýho pohledu :)
Nicméně to že má 109 (a většina ostaních linek IDS) různý konečný zase mně připadá normální.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Takže chceš aby všechny vlaky na S4 končily v v Náměšti a lidi dál si museli přesednout? Nebo chceš vozit do Třebíče/Jihlavy čerstvý brněnský vzduch v intervalu 30/60 minut? Nebo linku papírově rozdělíš na několik s různými čísly? Prostě se smiř, že svět nekončí hranicemi IDS. Fakt mi docela často přijde, že hledáš/vytváříš problémy tam, kde nejsou ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3623 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 01:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]