Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 29 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
2824
01 úno 2006 10:39
PavelS: pokud budu vedět kde je to co hledám, dojedu tam i bez schématu. Pokud nevím kde to je, na mapě to najdu, ikdyž to bude trvat třeba pár minut, ve schématu to nenajdu, chápeme? Mluvím ze svých zkušenosti když jsem byl mnohokrát v cizích městech v zahraničí, schéma jsem si vzal všude abych měl představu jak vypadá síť mhd, protože jako fandu mě to zajíma, ale pokud něco hledám, vždy jsem si vyžádal mapu s linkami MHD, je to 100x lepší.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
M píše:
…pokud budu stána třeba na Ondrouškove ulici a budu chtít třeba na Hochmanovu, tak toto schéma mi nepomůže.
Mapa linek mi ale nepomůže úplně stejně, protože
  1. buď vím, kde je Hochmanova, a tím pádem vím, jaká je poblíž zastávka => trasu si naplánuji pomocí schématu úplně bez problémů;
  2. nebo nevím, kde je Hochmanova a mapa mi moc nepomůže, protože bych ji tam hledal milion let.


Offline
16
13 bře 2014 22:24
Lidi, dávejte si na toho člověka pozor...
https://www.novinky.cz/krimi/415588-mladik-utekl-z-ustavu-a-chtel-byt-ridicem-autobusu-dva-v-brne-ukradl.html

_________________________________
Má nejoblíbenější Karosa je B732 - 7347.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Fantomas: nemusela, byvala ve vsech vozech a sla precist, navic se davala i v informacni kancelari a clovek si nasel co chtel. Toto schema je dobre akorat pro šoutoše který chce vidět schéma MHD v určitém městě aby měl přehled kolik linek tamjezdí, okud kam a podobně, ale pokud budu stána třeba na Ondrouškove ulici a budu chtít třeba na Hochmanovu, tak toto schéma mi nepomůže. Pro cizince je nepoužitelné, je dobré jen abych si zjistil, kde mohu na jaký spoj přestoupit a to je vše, pozná se to, že se dvě čáry prolínají.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Dle mého názoru - regionálky jsou primárně pro cestující, kam jim nic jiného nejede - proč bych měl zabírat místo cestujícímu do Hodonína, nebo kamkoliv v úseku po Brně, když on tam může jet jedině tím jedním spojem, ale já tam, kam jedu, se můžu dostat xy dalšími spoji v pětiminutovém intervalu. Důležitý je i interval spojů. Zkuste se na to dívat opravdu očima člověka, který Brno nezná a plánuje si cestu podle plánku... zajímají ho primárně linky, které jedou nejčastěj - tj městské linky. Když si plánuje cestu přes IDOS - ten mu regionálku najde a asi měl štěstí, že chce jet zrovna v ten čas. Ale obecně po celý den mu tam jedou ty linky v plánku - vždy pravidelně pořád od 6:00-22:00...
Jak psal effram... nahoře - plánek není určený pro vás, co to znáte - vy jste profíci, a musí mít dobrou informační hodnotu - tj. je třeba hledat kompromisy. Podle mě to děláš dobře, eframmcbeth :)


Offline
1591
18 led 2009 10:06
prototyp401 píše:
DP si nehrabe na svém písečku - vy jste nepochopili, že to jsou mapy pro cestování pro Brně? Regionálky neslouží pro cestování po Brně. .

A to si myslíš proč? Proč by nebylo i pro cestování po Brně, když je to rychlejší? To je právě krása IDS :-). To bys mohl říct, že ani vlakový linky nejsou určený pro cestování po Brně. ;-)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
M: Víš jak by ta mapa musela být veliká, abys tam nacpal vedle sebe všechny linky v centru a přestupních uzlech a zároveň nijak ji nedeformoval? A kolik hluchého místa by tam bylo? Takové schéma bys těžko dal do tramvaje, aniž bys ho musel číst pod mikroskopem. A nechápu, co je na dopravních schématech "novodobého", když jsou určitě aspoň sto let stará, však eframmcbeth nás jistě poučí.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
DP si nehrabe na svém písečku - vy jste nepochopili, že to jsou mapy pro cestování pro Brně? Regionálky neslouží pro cestování po Brně. DP jde o to, aby člověk, který Brno nezná měl plán, na kterém jednoduše pochopí, jak se kam dostat. Ok, možná tam jede i něco jiného jednou za hodinu, ale to pro člověka, co jede někam poprvé vůbec důležité...
Ad mapy vs plány - před deseti lety jsem byl v Brně na soustředění, bylo mi 12 let. Byl jsem v šalině jedničce a vůbec jsem podle tehdejší mapy nedokázal určit, kam jedu a jak se dostanu na Terrerovu. Blbé bylo, když jsem vystoupil na Moraváku a až 5. oslovený člověk mě byl schopný nasměrovat správně na linku 12/13. Ostatní vůbec netušili... a chyba hlavně byla, že ta mapa byla jen v šalině - tam je mi mapa na prd, když nemám čas ji studovat - doufal jsem, že bude právě spíš na označníku zastávky...
Plány jsou o 100000 % lepší pro člověka, který to místo fakt nezná. Vlastní zkušenost. Mně je fuk, kde je jaká zatáčka - mně zajímá, co tam jede a kde na co můžu přestoupit, toť vše.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
eframmcbeth píše:
Richie — takhle už zakreslované přeci jsou — 401/2, 403/4, 405/6, 302/3 — jedna čára, dvě linky. Ale ty všechny v oblastech, kde si to můžu dovolit — já teď nemůžu přidat jednu nebo dvě další čáry na tržní — naopak už dlouho přemýšlím, jestli některé linky nespojovat, protože je to v některých místech nepřehledné... A opakuji — nerozhoduji o tom já sám.

To chápu, že o tom nerozhoduješ ty, proto říkám, že si DP hrabe na svým písečku...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
MartinV: jak pro koho a jak kdy.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
M: reálné mapy jsou možná lepší pro nás, ale pro turistu je lepší schéma, aneb zjednodušení reality. Je přehlednější, jednodušší. A o to jde. Myslím, že v drtivé většině případů používají DP schémata, nikoliv mapy. Jde o to, aby bylo jednodušší se v tom vyznat. Tak může být trasa linky nakreslené pomocí několika úseček, a ne jako neustále se kroutící čára.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Richie — takhle už zakreslované přeci jsou — 401/2, 403/4, 405/6, 302/3 — jedna čára, dvě linky. Ale ty všechny v oblastech, kde si to můžu dovolit — já teď nemůžu přidat jednu nebo dvě další čáry na tržní — naopak už dlouho přemýšlím, jestli některé linky nespojovat, protože je to v některých místech nepřehledné... A opakuji — nerozhoduji o tom já sám.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
eframmcbeth píše:
Richie — A na starém schématu se 701/2 vešly, protože taky byly všechny linky jednou čarou. A zase nevíš, kde která z nich zastavuje a kde ne. A o to horší je potom zjistit, kde která odbočuje... když jsou všechny jednou čarou a číslo vidíš jednou za uherskej rok.

Dobře, tak co kompromis - linky řady 100 a výš jedoucí po stejné trase jednou čarou nebo případně dvěma pokud by se lišilo zastavování? (například 601/602 vs. 106)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Já nemluvím o žádné kordisácké mapě, to ani omylem, mluvím o síti MHD vložené do skutečné nezdeformované mapy, něco jak běžně existovalo před rokem 2000. Krom toho tyto novodobé kulaté či hranate taky mapy, absolutně neodpovídají rozložení Brna a ani trasy co jsou blizko u sebe na těchto sítích se k sobě ani nepřibližují, prostě to neni ono.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
M — srovnej si někdy tu kordisáckou mapu s opravdovou mapou Brna — vzdálenosti, úhly ani polohy zastávek na ní nesedí. Je to zmáčknuté, zkosené, zjednodušené, jako každá mapa. Má totiž za úkol dostat město o rozměrech vysokého obdélníku do A4 naležato.

Richie — A na starém schématu se 701/2 vešly, protože taky byly všechny linky jednou čarou. A zase nevíš, kde která z nich zastavuje a kde ne. A o to horší je potom zjistit, kde která odbočuje... když jsou všechny jednou čarou a číslo vidíš jednou za uherskej rok.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Mě osobně se tyto paskvily moc nelíbí, je jedno jestli je to hranaté nebo kulaté, víc se mi líbily staré plány sítě MHD, které byly vloženy přímo do mapy Brna, to aspoň člověk věděl přesně kde přesně je ta zastávka jak daleko od místa kam člověk potřebuje atd. Taková síť MHD aspoň dávala smysl.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Mám na mysli tohle schéma. Tam jsou všechny linky komplet bez vyjímky, i zmiňované 701/2.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ve staré síti linek jsi neviděl, kde která linka zastavuje — na té jedné modré čáře bylo napsáno 77/601/602/701/702 a zastávky Tržní, Spáčilova, Olomoucká u š., Staré letiště, Černovičky. Nemohl jsi vědět, kde která linka staví a která ne... Což podle mě je ještě horší, protože náš imaginární neznalý cestující si mohl stoupnout na Spáčilovu a čekat na svou 602 klidně celej den.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Jistě, ve staré síti linek to šlo :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Richie píše:
Rozumím tvým argumentům... ale neříkej, že by to vážně by to nějak nešlo?
A to je myšleno vážně?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Rozumím tvým argumentům, ale prostě jednou máme IDS a DPMB je jenom jedním z dopravců v systému a nemůže ignorovat linky dle výběru... Jak si vyřeší DP plánky je jejich problém, ale neříkej, že by to vážně by to nějak nešlo? Možná by Kordis je měl víc hlídat, ale nejspíš na to nemají čas a navíc postavení DP je přece jenom speciální a narozdíl od ČD i po zásluze speciální.

Inteligentnější cestující tušící aspoň nějaké existenci jakýhosi IDS se podívá do takovýho plánku a zjistí, že vlastně tahle linka jedoucí pro Brně není ve schématu, takže tam asi neplatí šalinkarta.

A zrovna linky 601/2 a 701/2 tam nedat je totéž jako když tam nebyly předtím linky 405/406, ze zkušenosti vím, že tím lidi poměrně dost jezdí v relaci Úzká/ÚAN Zvonařka -> Černovičky -> Slatina, sídliště, protože je to prostě rychlejší. Intervaly mají hodně častý - když vezmeme relaci Úzká -> Tržní, tak jsme u 701/2 ve špičce na intervalu 7-8 minut. V relaci Tržní -> Slatina, sídliště se ti k tomu přidají 601/2 který jezdí společně po půl hodině, takže interval místy ještě zhustí. Navíc v téhle oblasti jsou mraky autystů, takže stejně to nejezdí podle JŘ, takže i ty podle JŘ jedoucí zároveň 601/2 kolikrát jedou několik minut od sebe.

Přiznám se, že jsem si nevšiml že tam nejsou a proto bych rád zahájil diskusi na toto téma zde a snad pak bude i jinde :).

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
miropiro: děkuji, přesně tak... mezi zvonařkou a Úzkou už je teď nějakých 11 čar, kdybych měl přimalovat ještě 601/602, 702/702, 108, 109, 505 (jejichž cílem rozhodně není vozit lidi v rámci města Brna), případně ke KrPoli 301 (která už ve městě vůbec nic neobsluhuje), tak by v tom byl ještě větší bordel, než je teď. Zvonařka a Tržní jsou už teď těmi nejnepřehlednějšími částmi schématu a kvůli počtu linek se s tím nedá moc dělat — jen redukovat na linky, které opravdu slouží k efektivní obsluze města jako takového.

DPMB si rozhodně nehraje jen na svém písečku — to schéma je prostě určeno k cestování po městě Brně a k tomu nikdo linku 301 nevyužívá. 601/2 můžou pomoct s rychlou dopravou třeba z Tržní do Slatiny, ale zase by se tu opakovala diskuse okolo 405/6. Dát tam tu čáru a upozornit víc lidí na rychlé expresní spojení, když to ten autobus může mezi dvěma zastávkami nacpat, nehledě na to, že jeho účelem je vozit lidi ne do Slatiny, ale do vzdálenějších měst a obcí?

Ano, možná to vypadá jako argument "ne, ještě by nám tím jezdili lidi", ale tak to opravdu není. Je to kompromis mezi přehledností: Ⓟ, užitečností: Ⓤ a informovaností: Ⓘ.
Tak například linka 73 má se svými 4 spoji denně pro cestujícího asi takovou informační hodnotu, jako že jsem měl k snídani malinovou koblihu (Ⓘ0). Nicméně ve schématu nijak nepřekáží (Ⓟ+), a je opravdu určena k cestování po brně (Ⓤ+), takže ve schématu zůstala.
Linka 82 byla hodně na hraně — o její užitečnosti se hooodně dlouho spekuluje, to všichni víme (Ⓤ0), její trasa je neuvěřitelně komplikovaná (Ⓟ–) a informační hodnota spočívá vlastně jen v tom, že dáme lidem vědět, že vůbec existuje (Ⓘ0) — osobně bych ji vůbec nezakresloval, protože jen všude překáží. Nicméně bylo rozhodnuto ji nechat.
Regionálky 108/9, 201, 301, 505, 601/2, 701/2 všechny projíždí nepřehlednými oblastmi a komplikovaly by schéma "zbytečně" (Ⓟ–), lidé, kteří je potřebují a využívají je nebudou hledat ve schématu stylem "aha, jsem ze Znojma, tak se podívám na schéma brněnské MHD, aby mi řeklo, co jede do Znojma". Pro ty lidi má takové schéma nulový význam (Ⓘ0), a k pohybu po městě se ty linky většinou využít nedají, staví jen na některých zastávkách a i když můžou nabízet rychlé spojení z A do B, musí na ně člověk úmyslně čekat, protože oproti městským linkám mají daleko delší intervaly (Ⓤ0). Proto bylo rozhodnuto je tam nedávat.

Naopak jsem od loňska přidal 405/6 — po sáhodlouhých diskusích zde i jinde. Přidal jsem 501, protože nepřekáží a obsluhuje část Brna. Prostě někde se ta hranice udělat musí...


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Richie píše:
Další vlaštovka současnýho trendu DPMB kopat si jenom na vlastním písečku a tvářit se, že IDS neexistuje (vlastní informační materiály, záměrné zamlčování existujících regionálních linek v různých pláncích

A co když se některé regionální linky prostě do toho schématu nedaly záměrně, tj. proto že už by to schéma (zvláště teď ta skládačka k 1. září 2016) bylo nepřehledné? Ano, v plánku by mohly být linky 701, 702 a 201, ale když se tak na ten plánek koukám, tak si nejsem jist, jestli by se 701 a 702 do toho plánku vůbec vlezly.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ale já bych to fakt rád věděl, k čemu to kolo mají, když na něm nejsou ochotni jet ani do vedlejší dědiny po rovině. Jediné, co mě napadlo, byla opora při cestě z hospody.

Jo, a omluva za chybějící interpunkci v předchozím příspěvku, kam ta čárka zmizela, mi je záhadou.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Robert - tak je to spravne, kazeň musí byť! :mrgreen:

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8871 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 18:04
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]