Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 142 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
P. Haluza píše:
Služba veřejnosti ano, ale tam, kde je to opravdu potřeba. Zeptám se znovu: co nutí obyvatele západního sídliště (a také Soběšic a Útěchova) nepřestoupit na tramvaj na Halasáku, ale až na ŠČ? Kam jezdí d-5 a nejezdí d-9 a d-11, aby to bylo tak strašně zajímavý pro tolik lidí, že má smysl kvůli tomu posilovat a-57? Co se týče intervalů, tak samozřejmě to, co píšete, je blbost, ale upřímně -- kolikrát se zadaří dodržovat na všech linkách ve špičce pravidelný interval bez zpoždění?

Nezapomeň, že ten přestup musí fungovat i směrem z centra. A zatímco pětka odjíždí z České v intervalu 5 minut, jedenáctka a devítka v centru nemají jedinou společnou zastávku a každá má interval 10 minut.

P. Haluza píše:
Tohle prostě neobhájíte potřebností, ale jen rozmlsaností některých cestujících vedoucí jen ke zbytečnému plýtvání. Kdo chce nutně na tramvaj do ŠČ, nic mu nebrání počkat si na 53, 84 nebo další 57 v případě, že by tam ve špičce jezdila každá druhá. A nikdo by se z toho neosypal.

To jako fakt? Přijet 57 z Lesné na Halasovo náměstí a tam počkat na další 57 na ŠČ?

A proč rovnou neukončit všechny 57 u polikliniky Lesná. Vždyť přece kdo chce nutně na tramvaj do ŠČ, nic mu nebrání počkat si na 53, 84.

A proč třeba neukončit ve špičce polovinu dvanáctek na Červinkově, vždyť kdo chce nutně do Technoparku, nic mu nebrání na Skácelově počkat na 53 nebo další 12 v případě, že by tam ve špiččce jezdila každá druhá.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Pokud si pamatuji dobře, tak vždy byl požadavek vést linku 66 někam, kde se dá přestoupit na trolejbusy a Lesná za to vždy bojovala. Takže nechápu, proč se tady primárně hovoří o přestupu na tramvaj ve ŠČ a že zkrácení linky (nyní 57) k poliklinice Lesná zachová její původní smysl.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Tak to zkusíme znovu...
Na lince a57 při 10' taktu docházelo ve špičkách k výraznému přeplňování spojů, zatímco doplňková a66, která dělila interval na 5-5 či 4-6 byla využívaná méně, nebyla její kapacita využívána tolik, jak by mohla v ideálním případě a odlehčit tak více a57. Z důvodu aby lidé, kteří směřují ze zastávek Merhautova/Štefánikova čt. pouze do oblasti Lesné nemuseli pouze využívat linky a57 v 10' intervalu a "zavazet" tak ve dlouhých spojích do Soběšic/Útěchova/Vranova (linka a44 je zde pro posun na Halasák a přestup na a66 značně nespolehlivá, viz situace na okruhu, a53 pro změnu zastavuje kdesi v háji), byla podpořena varianta převedení spojů a66 pod a57 a jejich prodloužení až na Tomkáč (bohatě by stačilo celou a57 zkrátit na Merhautovu, aby byl eliminován vliv okruhu, ale není stále smyčka...).
Výsledkem je tedy, že lidé, kteří směřují zejména z východní části města a poté i část lidí z centra, kteří jedou na Lesnou linkou d5 a preferují tuto cestu z různých důvodů před přestupem z šaliny na Halasáku, se rozdělí mezi krátký a dlouhý spoj => což znamená pro dlouhý spoj částečnou úlevu. To znamená, zahuštění na 5' interval v úseku Merhautova - Halasovo náměstí má za účel zlepšení v úseku Halasovo náměstí - Haškova. Ano, jak píšeš, samo o sobě je toto opatření nelogické a neekonomické, nicméně v souvislostech nese ovoce.

Mimochodem. Motivace je soubor motivů, pohnutků (...), jak jsem naznačil v jednom z mých předchozích příspěvků. Každý z motivů a jednotlivostí, které nás k něčemu vedou, mohou být různé váhy a důležitosti. Jsou to i zdánlivé banálnosti - takže "výmysly o přechodech" a další co jsem ve zmíněném příspěvku "naplácal" má skutečně souvislost s motivací a projevuje se na chování lidí => i na jejich přesunech v prostoru. Ale to je na krapet obsáhlejší, nicméně neméně zajímavou debatu ve srovnání se zaměřením tohoto fóra.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Neřekl bych nesystémově, je posílena stejně jako a-46 ve východní části, mně leží v žaludku pouze ten úsek od Polikliniky na Tomkovo náměstí, kde si fakt stojím za tím, že je zbytečný. Když existovala a-66, tak toto luxusní spojení do ŠČ v intervalu 5 minut neexistovalo a taky to fungovalo. Hlavním důvodem pro zrušení a-66 byla především rozdílná poptávka v obou polovinách trasy. Nějaké ty výmysly o přechodech jsou směšné, na ŠČ je taky přechod a rozdíly v komfortu přestupu na Halasáku a ŠČ jsou naprosto minimální. Tohle prostě neobhájíte potřebností, ale jen rozmlsaností některých cestujících vedoucí jen ke zbytečnému plýtvání. Kdo chce nutně na tramvaj do ŠČ, nic mu nebrání počkat si na 53, 84 nebo další 57 v případě, že by tam ve špičce jezdila každá druhá. A nikdo by se z toho neosypal.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Myslel jsem si, že tam míříme... proto připomenu toto:
Jakub S. píše:
Jinými slovy, jako plýtvání bych to úplně nebral. Je to řešení, které má ve výsledku pozitivní dopad na jinou lokalitu, než je tím na první pohled řešena.

Respektive nesystémově posílena.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Ale ne, to že se tomu přizpůsobuje každý druhý spoj neznamená, že to potřebuje polovina lidí. Tak MHD nefunguje. Tam není žádné pravidelné rozložení. Ale je jisté, že to tak pasuje nezanedbatelné části cestujících.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No právě. A proto tvrdit, že polovina cestujících potřebuje nutně na d-5. je dost odvážné. A pokud se tomu přizpůsobuje každý druhý spoj, tak je to opravdu polovina cestujících. V tom je ten problém.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Každého motivuje přestupovat tam či onam spousta faktorů, pohnutků, motivů. PRO přestup a57/d5 může hovořit větší komfort při přestupu na Št. čtvrti - je to kratší vzdálenost, bez semaforu oproti Halasáku. Nebo to, že při přestupu a57 na d5 ušetřím dobré dvě minuty oproti d9 (=>mám 2' navíc, abych stihl přestup, který bych např. na České horko těžko stíhal, sám IDOS tudy naviguje), dále, že na Halasáku, když navazuje d9, tak logicky nemůže navazovat d11 (která navíc jede vyhlídkou přes Cejl) => jedu na Št.čt. a zase ušetřím čas. Či jednoduše jedu pouze do spádové oblasti linky d5 ať už je to kousek od Lesné nebo na jejím druhém konci. Může to být i lepší pocit (např. že nepojede daný jedinec Cejlem a cítí se bezpečněji).
Je toho spousta. Záleží na motivaci každého z nás...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Služba veřejnosti ano, ale tam, kde je to opravdu potřeba. Zeptám se znovu: co nutí obyvatele západního sídliště (a také Soběšic a Útěchova) nepřestoupit na tramvaj na Halasáku, ale až na ŠČ? Kam jezdí d-5 a nejezdí d-9 a d-11, aby to bylo tak strašně zajímavý pro tolik lidí, že má smysl kvůli tomu posilovat a-57? Co se týče intervalů, tak samozřejmě to, co píšete, je blbost, ale upřímně -- kolikrát se zadaří dodržovat na všech linkách ve špičce pravidelný interval bez zpoždění?


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
To není alibismus, ale služba veřejnosti. Ostatně jako celá MHD.
Nikde jsem nepsal, že jde pouze o přestup na trajf ve směru na Mendlák. Jde o přestup všemi směry, který Štefánikova čt. a Merhautova nabízí a nemusí to být vůbec tak vzdálené místo jako Mendlák ;-).
Ad úprava intervalů - to by jako všechny návazné linky jezdily v intervalu 7-3? Asi ne, že... (mmch, jestli si dobře pamatuju, tak tu takové řešení bylo /4-6 na střídačku a57 a a66/ a bylo od toho upuštěno).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tak to je ale ukázkový alibismus. Nic nebrání tomu, aby místo intervalu 5-5 byl interval třeba 6-4 nebo 7-3 a krátce před spojem do Útěchova jela z Halasáku posila na Haškovu. Jen chtít.

Technopark je trochu něco jiného -- tam je ta obsluha potřeba, u Tomkáče nikoli. Argumenty o přestupu na trolejbus neberu, protože na Mendlák jezdí i d-11 z Halasáku.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Ač největší část lidí směřující do západní části Lesné přestupuje na autobus až na Halasově náměstí, tak spousta lidí sem směřuje také ze zast. Merhautova a Štefánikova čtvrt. Aby bylo docíleno rovnoměrnějšího rozdělení lidí mezi všechny spoje v této lokalitě (a nejezdila a57 do Soběšic/Útěchova/Vranova oproti a66 plná k prasknutí), byly, z mého pohledu správně, zachovány spoje na Haškovu již z Tomkáče (které mohou klidně jezdit až z Merhautovy a nové smyčky nad Tomkáčem, která stále chybí...).
Samozřejmě by se dalo uvažovat o zkrácení spojů z Haškovy na Polikliniku Lesnou po navrácení původního stavu v oblasti Útěchova a Vranova (obsluhu linkou a43), čímž se docílí omezení "tranzitu" přes Lesnou a uvolnění kapacity.
Stejné řešení bylo mimochodem přijato v oblasti TP, kde bude nově končit naprostá většina spojů d12 až ve smyčce TP, nikoli na Červinkově a konečně tak nepojedou v odpolední špičce dva spoje plné a jeden prázdnější.

Jinými slovy, jako plýtvání bych to úplně nebral. Je to řešení, které má ve výsledku pozitivní dopad na jinou lokalitu, než je tím na první pohled řešena.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Kdepak, tohle bylo vráceno na konci roku 2010, kdy byla 66 obnovena. Pak byla zase zrušena kvůli MH, proto se ptám, z jakého důvodu není zachován provoz každého druhého spoje ve špičce jen k Poliklinice Lesná? Úsek Halasovo náměstí -- Lesnická zas tak využívaný nebyl a na úsek Halasovo náměstí -- ŠČ stačí 10 minut. Naprosté plýtvání...


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
P. Haluza píše:
Ještě by mě zajímalo, jaký důvod má neustále udržování a-57 v intervalu 5 minut, když toto posílení bylo vytvořeno v důsledku výluky MH, která již dávno skončila. Proč proboha ty posilové spoje nemohou jezdit jenom k Poliklinice, čímž by nahradily tehdejší a-66 v potřebném úseku???

Tak to se vraťme ještě dále do minulosti, do roku 2009, kdy byla zrušena linka a-66 a a-46 a a-57 byly ukončovány na Merhautově. Tehdy na a-57 vznikl pětiminutový interval. Je fakt, že dnes je pětiminutový interval odpoledne až na Tomkáč trochu diskutabilní, ale zase mne nenapadá lepší místo pro ukončení (leda tak konečná a-53?).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ještě by mě zajímalo, jaký důvod má neustále udržování a-57 v intervalu 5 minut, když toto posílení bylo vytvořeno v důsledku výluky MH, která již dávno skončila. Proč proboha ty posilové spoje nemohou jezdit jenom k Poliklinice, čímž by nahradily tehdejší a-66 v potřebném úseku???


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
No, koukám na to a na první pohled jsem naopak celkem mile překvapen. Upřímně, já jsem původně očekával zlepšení v nedohlednu a naopak další škrty. V porovnání se situací před rokem 2013 mi přijde, že bylo přidáno, ale v jiných místech, než bylo tehdy ubráno. Pár nesmyslů samozřejmě zůstalo (část linky 6 v sedlech na Švermovu, vybrané noční spoje ukončené uprostřed ničeho - KPN, Řečkovice nádraží aj..). Kdo očekával něco lepšího, je idealista. To je utopie.
Filozofie realizace naší MHD je samozřejmě i nadále systémem “ono to stačí“ zcela bez vyhlídek na lepší budoucnost, takže motivace, proč nechat auto doma a jet radši MHD, se v lidech i nadále bude hledat těžko. A tak to bude ještě dlouho. Ničeho lepšího se zřejmě ani nedožiji.
Mimochodem, velmi zajímavé by pro mě bylo srovnání ujetých vozokm pro každou trakci zvlášť v měsíci lednu v letech 2009, 2010, 2013 a 2016. Z toho by se dalo usuzovat víc.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Na webu Brna zatím stále není.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
OP: ohledně dodatku mi kdosi z Rady (už nevím kdo) psal, že bude zveřejněn týden po jednání. Ale doteď jsem ho nenašel (a pravda, v posledních týdnech ani moc nehledal).


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Posílení d-12 na interval 2-3 minuty je jen mezi 7.-8. h ve směru do Králova Pole (vložené spoje Zvonařka - Červinkova). V odpolední špičce všechny spoje až na TechnoPark (mohlo by to trochu pomoci rovnoměrnějšímu vytížení spojů), ale místo prům. intervalu 3,33 min (3 spoje za 10 minut) bude nově jen 3,75 (4 spoje za 15 minut). Ale zato špička bude začínat dřív a končit později. Zároveň větší kapacita díky (kvůli?) menšímu podílu vozů 13T.

Podobně bude mírně oslabena maximální ranní špička na d-1 (v délce 40-45 minut), z prům. intervalu 3,33 na 3,75 min. Ale zase by mělo dojít k navýšení průměrné kapacity během dne rychlejšími oběhy a možná až 64% (?) podílem dlouhých souprav. O cca 30 minut se zkracuje večerní provoz d-5 na Centrálku.

Krom oslabení t-25+26 mezi 20.-21. h večer na interval 10 minut dojde ještě k oslabení špiček na t-33 v neproduktivním směru (ráno z města, odpoledne do města). V produktivním směru t-33 bude patrně řazeno více kloubových busů z a-77, takže k poklesu nabízené kapacity by dojít nemělo, možná naopak. Naopak, posílení je v sedle na Vinohrady provozem t-27 a na 15 minut se posiluje i sedlo na t-31.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A kde je to posilování d-12 na 2 minuty? Taky tam nic moc není. ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Upozorním, že to, co bylo a je zveřejněno, je pouze Důvodová zpráva, nikoliv text Dodatku č. 17 s přílohou s tabulkami intervalů, výkonů, atd. (to se zatím na webu MMB neobjevilo). (Možná by bylo lepší počkat na text a přílohu Dodatku, který byl schválen; ne na to, co uveřejnilo tiskové oddělení či novináři.)


Offline
200
27 pro 2004 12:45
eframmcbeth píše:
Ale ne — všechno je jak bylo slíbeno. Ta změna intervalu se posouvá — k posílení dojde, jak je psáno. Nevím, z čeho jsou všichni tak vyjevení, já vidím v nových JŘ přesně to, co jsem očekával po zveřejnění změn.

... nevím, ale já tam čtu: zkrácení systémového intervalu v přechodových obdobích pracovních
dnů (cca 5:30-6:30 hod., 18:30-19:30 hod.) na linkách 25, 26, 30, 31, 32, 34, 36, 38, 39, 40, 41-71, 42, 43, 48, 49, 50, 52, 53, 54, 55, 58, 60, 63, 64, 67, 69, 70, 75, 78, x30, x83 ze 20 na 15 min., na zdvojených páteřních linkách 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 33, 37, 44, 46, 57, 84 z 10 na 7,5 min. ... a např. u linky 2 a 3 mezi 5.30 a 6.20 je u odjezdů z SO pořád i po změně těch 10 min a ne deklarovaných 7,5 a to se netýká jen tohoto náhodně vybraného příkladu... já tedy "všechno, jak bylo slíbeno" v JŘ, co budou platit od neděle, určitě nevidím.
a pak dokonce došlo v podvečer prac. dnů i k prodloužení některých intervalů, dnes 25 + 26 mezi 20.00 až 20.30 z Konečného nám směr Vinohrady 6-6-8 min a nově "po posílení" 10-10 min #-o


Offline
1205
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Podle této tiskové zprávy:
http://www.brno.cz/brno-aktualne/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/a/dopravni-podnik-zkrati-intervaly-desitek-linek-a-tim-zvysi-komfort-pro-cestujici/
mě nejvíc chybí toto: U těchto linek (25, 26, 30, 31, 32, 34 a další) dojde k navýšení počtu spojů zejména v pracovních dnech v době od 5:30 do 6:30 a pak od 18:30 do 19:30 hodin.
U linky t-31 vidím dokonce mezi 18,30-19,30 prodloužení intervalu......

tady je přímo schválený dokument: http://www.brno.cz/fileadmin/user_uploa ... 000896.pdf


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ale ne — všechno je jak bylo slíbeno. Ta změna intervalu se posouvá — k posílení dojde, jak je psáno. Nevím, z čeho jsou všichni tak vyjevení, já vidím v nových JŘ přesně to, co jsem očekával po zveřejnění změn.


Offline
200
27 pro 2004 12:45
... a já myslel, že pokud je nějaký návrh smlouvy odhlasován na Magistrátu jako doplněk k platné smlouvě, tak musí být následně i naplněn. Pokud v tom dodatku bylo jasně napsáno, u jakých linek a v kterých časových obdobích budou nově posíleny intervaly, tak jsem myslel, je to závazné a ne že je to dezinformace pro cestující veřejnost... asi jsem naivní :roll:


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 14:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]