Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 15 z 54    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 54  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Robert píše:
A čemu taky nerozumím, je třeba ulice Grohova, kde je cyklopiktokoridor namalován uprostřed vozovky, takže pokud po něm pojede (protisměrem) cyklista, tak i kdybych zastavil u krajnice, napere to do mě...

Já to celkem chápu. Cyklopiktokoridor, ne klasický cyklopruh, jenom pokud vím ukazuje doporučenou cestu, ale cyklista se nemusí držet přesně v ní. No a když nejede nic v protisměru, tak je opravdu lepší jet uprostřed kvůli parkujícím autům (řidič couvající z parkovacího místa obvykle skoro nic nevidí, dokud kousek nevyjede a cyklistu jedoucího navíc z "protisměru" přehlédne velice snadno). Ve chvíli, kdy se cyklista potká s protijedoucím autem, tak pokud jsou oba inteligentní, tak se bez problému vyhnou.

A ač si stále myslím, že těch prasácky jezdících cyklistů je menšina, taky přidám taky jeden čerstvý zážitek. Stojím v cyklopruhu na hranici křižovatky Nové sady X Úzká (směrem k nádraží) a najednou pravým odbočovacím pruhem projede takycyklista a na červenou vjede do křižovatky a odbočuje doprava. Co udělal potom mě ale překvapilo ještě víc, pár metrů za křižovatkou se otočil do protisměru a odbočil zase doprava, takže výslednice jeho směrů byla rovně. Sluší se poznamenat, že pět sekund potom padla zelená, takže tímto mistrovským napřesdržku manévrem ušetřil opravdu spoustu času. Jako cyklistu mě to štve o to víc, že takoví vrhají špatné světlo na všechny a ve výsledku pak snižují vzájemný respekt autařů a kolařů.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
Teď je "cyklistika" taková móda...a veliký kšeft!
Nejen ze strany těch, co "mají plné haly kol" (jejich problém), tak i těch co se přiživují a následně lobbují ve prospěch různých nesmyslných cyklopruhů apod., protože z toho mají "do kešeně" bokem, a ne málo!
Tak proto se to hrotí...


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ona ta tolerance je oboustranná, resp. ani řidiči aut nejsou svatí. Mě třeba vadí při řízení auta nedodržování vzdálenosti parkování od křižovatky, kdy auta trčí čumákama do křižovatky, a není tak vidět (např.) doprava, odkud mají vozidla přednost.


Offline
7333
27 úno 2010 07:40
Máš to někde vytištěné k podpisu?


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ja vubec nechapu, proc se neustale cyklisti tak hroti. Prvne bych dbal na to, aby neporusovali pravidla silnicniho provozu. A az bude naprosta vetsina cyklistu jezdit dle pravidel (100% to nikdy nebude), muzeme se pripadne zabyvat tim, jak tento druh dopravy dale rozvijet.

V soucasnem stavu, kdy obrovske mnozstvi cyklistu neni schopno jednat v ramci zakonu a casto dokonce zdraveho rozumu, budou jakekoli upravy komunikaci v jejich prospech jen dalsi a dalsi komplikaci dopravy.

A docela by me zajimalo, proc by v tech cykloulicich meli mit cykliste pravo jezdit vedle sebe. Nevidim v tom jedinou vyhodu, zlepseni bezpecnosti, plynulosti atd. Jen same nevyhody.


Offline
7333
27 úno 2010 07:40
Tak ten cykloprostor na Údolníatí i pro chodníky. Před chvílí mě při odchodu z restauračního zařízení málem srazili dva inteligenti na skládačkách, kteří, ač předpisově osvětleni a na Údolní je nulý provoz, museli frčet po chodníku. Naproti vchodu do hospody je stavební výtah, opravdu nebylo kam uhnout (nemluvě o tom, že nevidím důvod těmto pánům tvorstva nějak ustupovat).
A pak samozřejmě na červenou pro chodce dále přes Úvoz. Kdyby jeli po silnci, měli by zelenou, ale to by je asi diskvalifikovalo...


Offline
7333
27 úno 2010 07:40
Ano, přijdeš o papíry komplet.
Problém je v tom, že cyklista žádný doklad nepotřebuje, takže mu nemáš co odebrat. ŘP po tobě nemůže policista ani chtít.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Robert: K tomu dodržování a trestání mám jeden dotaz. Když držitel oprávnění skupin X a Y (vyberte si, je to jedno) spáchá závažný přestupek ve vozidle, k němuž náleží řidičák skupiny X, přijde i o skupinu Y, nebo jen o to X? Pokud o oboje (doufám, že ano), tak proč cyklistům nebrat řidičák na motorky a auta? Porušují přece tutéž vyhlášku.


Offline
7333
27 úno 2010 07:40
Já taky.
Hlavně si myslím, že cyklodopravě by pomohlo především to, kdyby se ze strany jejich účastníků začaly dodržovat pravidla a tato byla příslušnými orgány kontrolována a přestupky trestány. Třeba by to eliminovalo hovada a (sebe)vrahy a místa pro slušné kolaře by bylo dost. Moc se mi líbí scéna ze Slavností sněženek, kdy J. Somr vypustí ožralým cyklistům pneumatiky. Bohužel tento postup je v reále nereálný.
Obecně mi vadí prosazování jednoho způsobu přepravy na úkor druhého, což je případ "cykloulic." Kdy si řidiči aut nebo motorek vzpomenou, že chtějí mít v městě ulice, kde se dá jezdit minimálně 50 a budou tam mít absolutní přednost? Teď nemám na mysli Ostravskou. :-)
Chápu obytné zóny, dnes mě velmi mile překvapila ulice Valouškova, kde nestálo ani jedno auto mimo místa označená jakoprakoviště, byť některé části této ulice k tomu docela sváděly, ale nechápu, proč má být upřednostňována jedna individuální doprava před jinou, nota bene ta, kde její představitelé nemusejí mít o pravidlech provozu ani šajn.
A čemu taky nerozumím, je třeba ulice Grohova, kde je cyklopiktokoridor namalován uprostřed vozovky, takže pokud po něm pojede (protisměrem) cyklista, tak i kdybych zastavil u krajnice, napere to do mě...


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Robert píše:
Cykloúzemí s výsostnou předností cyklistů je zřejmě již v provozu, a to na křižovatce Údolní s Úvozem. Stál jsem tam teď pět minut s telefonem na uchu a ani jeden ze tří cyklistů, co jeli po Údolní od centra, se neobtěžovali respektovat červenou na semaforu. Z toho jeden debil odbočoval mezi rozjíždějícími se auty a trolejbusem doleva.


To by mě zajímalo, kdyby je policajti odchytli a náležitě oflastrovali, na co by se pánové kolaři asi tak vymlouvali...to bych fakt chtěl slyšet...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
7333
27 úno 2010 07:40
Cykloúzemí s výsostnou předností cyklistů je zřejmě již v provozu, a to na křižovatce Údolní s Úvozem. Stál jsem tam teď pět minut s telefonem na uchu a ani jeden ze tří cyklistů, co jeli po Údolní od centra, se neobtěžovali respektovat červenou na semaforu. Z toho jeden debil odbočoval mezi rozjíždějícími se auty a trolejbusem doleva.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Mogul píše:
Proč bych měl kvůli někomu, kdo převáží sportovní náčiní, cestovat déle, případně ještě platit víc?
Když má DPmB potřebu podlézat cyklistům, ať si provozuje samostatné cyklobusy, ale ať tím nezatěžuje ostatní lidi.


Tohle je jen kapka v moři problémů, kvůli kterým se stává, že se nevlezeme do časové platnosti jízdenky. Mnohem spíš jsou zpoždění způsobeny čekáním na semaforech, nástupem a výstupem množství lidí ve špičce, poruchou vozidel u kolejových trakcí a výlukami. Už několikrát se mi stalo, že jsem kvůli tomu nestihl autobus, který jede po hodinách, a musel jsem připlácet. A tarif nic neřeší, protože sice za to já nemůžu, ale většinou ani dopravce ne. ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
manil píše:
Nakládka při neznalosti řidiče/nakládajícího cestujícího se může protáhnout, nicméně když člověk ví, co a jak dělat, naložení/vyložení jednoho kola nemůže být delší než 1/2 minuty....

Půl minuty je hodně naivní představa. To by musel být cyklomafián opravdu zkušený a nakládat to často. Obvykle to bývá kolem minuty (zkušenost z linek IDS). Vzhledem k tomu, že se jedná o normální linku a ne o cyklobus jako takový, tak předpokládám, že nakládka / vykládka kol není v jízdních dobách mezi zastávkami nijak zohledněna. Takže pokud se to dotáhne k "dokonalosti", tak se může jízdní doba z Mariánského na Novolíšeňskou protáhnout z 10 minut (jízdní řád) až třeba na dvojnásobek (v závislosti na počtu a šikovnosti přepravovaných cyklistů). Pokud pojedu jen 55 bez přestupu, tak bych překročení doby platnosti lístku asi ukecal, ale v případě přestupu už mám smůlu. Například při cestě z Mariánského do Slatiny (Krejčího, Přemyslovo náměstí,..) by mi stačila jízdenka na 15 minut (přestup na Karláku se krásně stíhá). V případě nakládky kol nestihnu přípoj a kromě toho, že musím čekat na další, tak si také musím označit další jízdenku.
Proč bych měl kvůli někomu, kdo převáží sportovní náčiní, cestovat déle, případně ještě platit víc?
Když má DPmB potřebu podlézat cyklistům, ať si provozuje samostatné cyklobusy, ale ať tím nezatěžuje ostatní lidi.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
zolex píše:
Nápad cyklonosičov vôbec nechápem. To bolo na linke až tak veľa cyklistov prevážajúcich kolo? Nastavený systém dokonca priamo motivuje cyklistov, aby počkali na autobus, ktorý cyklonosičom vybavený nie je - netreba zdržovať namontovaním kola na zadnú časť autobusu, netreba odmontovať všetko z kola, môžem nastúpiť/vystúpiť na hocijakej zastávke.

Přeprava kol na 55 je relativně nárazová, ale lze celkem s jistotou říci, že poptávka po přepravě kol je vyšší, než na ostatních autobusových linkách, a to zejména v pěkné letní dny k večeru. Mimo to, že se jedná o rozšířenou nabídku přepravy (např. rodinka s dětmi si může naplánovat výlet s koly a má jistotu, že je autobus vezme), slouží to i ulehčení návalům kol a kočárků na autobus v Maránském údolí - jak na praktickém příkladu uvedl Miropiro.

Nakládka při neznalosti řidiče/nakládajícího cestujícího se může protáhnout, nicméně když člověk ví, co a jak dělat, naložení/vyložení jednoho kola nemůže být delší než 1/2 minuty.

Nájezd na zastávku - dřívější nájezd na zastávku nelze řidiči nařídit. Samozřejmě je to ale o zdravém rozumu.


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
M píše:
Psal jsem samozřějmě o cyklopruzích typu Mendlák, Nové sady a podobne blbosti v ulicích města, ne cyklostezku směr Bílovice a podobně, ikdyž jít tama jako pěší je o život.
Když vidím co ve městě cyklisti předvádí si nedovedu předtavit, že by někde měli přednost před ostatní dopravou, to je už hodně velký úlet. Jízdy odbočovacím pruhem rovně bych taky zakázal, jsou to zbytečná kolizní místa, protože v 91ti procentech je mají řidiči v mrtvém bodě v zrcátku takže je ani nevidí, zatím stále není moc vozidel s panoramatickým bočním zrcátkem kdy mrtvý bot téměř nemáš. Protisměr na Mendláku bych zrušil jako první. A nikdo mě nepřesvědčí o tom že cyklista v bus pruhu nezdržuje MHD.

Pokud narážíš na Úvoz, tak zrovna tam je to v pohodě. Cyklista uvidí troleják, tak uhne ke kraji a bus normálně projede. Navíc v tom kopci málokterý cyklista jede víc než dvacet. Místa a času na uhnutí je tam dost. Mě osobně se řešení líbí.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pokud na kole jedu křižovatkou rovně, řadím se radši do příslušného pruhu. Předpokládám, že by tak měli dělat i cyklisti, nejen řidiči aut. Zkrátka mám pruh a v něm určený směr, tak platí i pro cyklisty. Má-li být cyklista řádným účastníkem provozu, tak pro něj platí vodorovné značení.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Psal jsem samozřějmě o cyklopruzích typu Mendlák, Nové sady a podobne blbosti v ulicích města, ne cyklostezku směr Bílovice a podobně, ikdyž jít tama jako pěší je o život.
Když vidím co ve městě cyklisti předvádí si nedovedu předtavit, že by někde měli přednost před ostatní dopravou, to je už hodně velký úlet. Jízdy odbočovacím pruhem rovně bych taky zakázal, jsou to zbytečná kolizní místa, protože v 91ti procentech je mají řidiči v mrtvém bodě v zrcátku takže je ani nevidí, zatím stále není moc vozidel s panoramatickým bočním zrcátkem kdy mrtvý bot téměř nemáš. Protisměr na Mendláku bych zrušil jako první. A nikdo mě nepřesvědčí o tom že cyklista v bus pruhu nezdržuje MHD.


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondra K - já bych byl spíš proto tyhle "privilegia" přímého pokračování cyklistů v odbočovacím pruhu, zrušit. Myslím, že určitá nebezpečnost situace převažuje nad obavou (?) cyklistů se před křižovatkami rozřazovat do příslušných pruhů.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Asi tak, cyklostezky a cyklopruhy využívané rozhodně jsou. Pokud by jejich síť byla propracovanější, byly by využívané ještě víc.

Přitom leckde by jen stačilo lepší vodorovné, případně svislé značení. Například na Vídeňské směr Poříčí jsou jen piktogramy kol a šipek a i to je už místy špatně čitelné. Například informace, že cyklista může v odbočovacím pruhu doprava pokračovat v přímém směru je dost zásadní na to, aby byla pro řidiče aut viditelná na první pohled. Kdykoliv tam jedu, fakt si říkám, jestli mě někdo odbočující nesrazí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
M píše:
To je zas blbost, Ministerstvo dopravy asi hulí pořádny matroš....a co se týče všech cyklostezek v Brně, když pozoruju kolik cyklistů je využívá, tak je to pořádně drahá sranda, která je vlastně jen na dvě veci, na hov.o a na nic spíš to jen zavazí v ulicích


Pozoruj pořádně kolego, cyklostezky+pruhy např. od Mendláku přes Hlinky k Antroposu jsou docela využívané. Stejně tak trasa z přehrady do Komecu, nebo podél Svitavy do Obřan. Vymezené pruhy na Nových Sadech, a na Úvoze, nebo cyklopruhy na Kouničce, to mi nepřijde, že by tu nikdo nejezdil.

Jinak je letitej problém s návazností fragmentů cyklostezek, popřípadě jejich počátek nebo ukončení, které plynulé není a tedy využívané nebude, to je fakt.

Ale než těch několik málo km cyklostezek v ulicích Brna zavazí, řekl bych, něco úplně jinýho! :-s

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
M: ono to souvisí s velikostí a použitelností sítě. Kdyby to bylo lépe použitelné, možná (záměrně nepíšu určitě) by to přilákalo víc lidí.
K tomu článku: pokud by to bylo v bočních uličkách, tak proč ne? Však obytná zóna má podobný účel, jen bez jednostopých vozidel, povolená rychlost je tu podobná. Jako řidiči auta by mi asi nevadilo, kdyby se plošně omezila rychlost v bočních uličkách (jednosměrné, s parkujícími auty) na 30-40 km/h, což je adekvátní rychlost. Trochu by se tím také zvýšila bezpečnost chodců.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
To je zas blbost, Ministerstvo dopravy asi hulí pořádny matroš....a co se týče všech cyklostezek v Brně, když pozoruju kolik cyklistů je využívá, tak je to pořádně drahá sranda, která je vlastně jen na dvě veci, na hov.o a na nic spíš to jen zavazí v ulicích


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
http://www.novinky.cz/domaci/376044-cyk ... -km-h.html

Tak můžou začít dálnicí D1. :mrgreen:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tomas_Necas píše:
Protože se o ni stejně připraví. Teď jde jen o to, jestli se o přestávku připraví už v Mariánském údolí nebo až v Židenicích/u Zetoru.

To není nutně pravda. Díky některým drobným vyrovnávacím časům na některých zastávkách může to zpoždění po cestě trochu stáhnout. Tzn. z řidičova pohledu dává smysl tam najet až na čas.

Jinak: Myslím, že JŘ se podle zkušeností a informací o využívanosti cyklonosičů časem přizpůsobí.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
mh píše:
Odpověděl jsi si vlastně sám.. "viděl při pauze"... proč by se řidič připravoval o čas z přestávky?

Nevím, jaké jsou tam dlouhé pauzy, nicméně být tohle v Útěchově, kde jsou pauzy i 40 minut (o efektivnosti využití vozů v tomto případě pochybuji a říkám si, že by se to mělo vymyslet nějak jinak), tak takové jednání nepochopím. Ale jinak se mi zdá, že například na konečné Čertova rokle většinou řidiči šalin najíždějí na zastávku o něco dříve. Tak to mohlo jít i v tomto případě.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 54  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 14 lis 2024 17:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]