Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 40 z 59    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 59  Další
Autor Zpráva
Offline
151
07 říj 2009 23:14
To je pravda, tak raději budeme místo toho sbírat babičky s berlema ze země, co se v zatáčkách neudrží na sedadle u uličky. U sedadel Kiel je toto alespoň vyřešeno menší držátkem. U STER nic. Tvrdá, (dle mě i škaredá barvou - ale je to subj.) a ještě nebezpečná. Fajn. Ještě že jezdím většinou trolejáky, šalinami nebo okružňákem, tam snad tyto hrůzy ještě chvíli neproniknou...


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Domis píše:
Ono je vůbec zajímavý, že v MHD se vyměňuje látka za koženku a ve vlacích koženka za látku... Už jen z toho důvodu nechápu, proč mají někteří (nejen cestující) tak vyhraněné názory na čalounění či koženku, když jinde jim nevadí.


to má co dělat s tím, že průměrný vlak je čistší než průměrné brněnské MHD, a že ve vlaku člověk sedí déle. Tudíž se nebojí, že se zasviní, ale vadí mu, že si pod zadkem vypotí vlastní jezírko.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Ondra: 100% souhlas. :wink:

V Práglu jsem konečně pochopil, že koženka je fakt to nejlepší, na čem se dá v buse sedět, konkrétně právě Stery 6MS. Nekloužou, nestudí a jsou měkký, opěradlo dobře tvarovaný. A dokonce to vypadá i dost dobře. Zajímalo by mě, proč tu DPMB o kožence taky neuvažoval. Zvlášť když v Praze vyhrála anketu mezi cestujícími. biggrin
Jinak pražský miniUrbina mají právě Stery MX s koženkovým podsedákem. Díky kožence to naštěstí tak neklouže, ale pohodlný ty sedadla rozhodně nejsou a tvrdý jsou stejně. Dřevo v 15T a v KT8 je samozřejmě naprostá katastrofa, v obloucích to klouže úplně stejně jako plast, taky jsem už párkrát přistál na vedlejší sedačce. A ergonomie taky nic moc. Když se chce člověk trochu víc opřít dozadu, začne mu zadek klouzat ze sedadla.

EDIT: Ono je vůbec zajímavý, že v MHD se vyměňuje látka za koženku a ve vlacích koženka za látku... Už jen z toho důvodu nechápu, proč mají někteří (nejen cestující) tak vyhraněné názory na čalounění či koženku, když jinde jim nevadí.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Lze se inspirovat u Urbin apod. V poslední době polepení, získání registračních značek atd. trvá něco kolem tří týdnů.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

378
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Můžu se zeptat, kdy budou k vidění v provozu?

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
O nic ani nikde nebyla zmínka kromě ankety.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Možná se budu opakovat, ale Urbanway má v základní nabídce, pokud vím sedadle STER 8MS (testována v Crossu 7812) http://www.ster.com.pl/index.php/en/pro ... y/8ms.html Tak proč se raději neobjednal tento typ, který by šel klidně napasovat i do SORů? Nebo byly snad až moc negativní ohlasy z ankety právě na tyto sedačky?

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Umístění sedaček v nových busech mi přijde jako by se to navrhovalo do Somálska.
Stačí mít výšku postavy nad 190cm, a na některá místa si prostě nesednete, protože se vám tam nevejdou kolena. V lepším případě se tam nějak poskládáte s tím, že koleny odtlačujete sedačku či skleněnou přepážku před vámi. Největší paskvil je zadní čtyřka u SORek. Čtyři dospělí jedinci se tam prostě nevejdou. Jak v místě kolen, tak v místě pro chodidla. Se svou velikostí bot (č.12) mám prostě smůlu.

Hodně dlouho se tady řešilo, že čalouněné sedačky jsou nehygienické atd, ale jednou na ně budete vzpomínat, jak se na nich pohodlně sadávalo. Celoplastové jsou pro podnik asi výhodnější. Ušetří se na čalounické dílně, a i to čištění je snadnější a levnější. Ale to všechno jen do doby, až jednoho dne přijde na podnik žaloba pro náhradu škody na zdraví, když někomu ve voze uklouzne zadek a způsobí si úraz.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Za mě napůl. Protože při tom mým sporadickým využívání mhd většinou stojím, sednu si max, pokud někam jedeme s drahou polovicí. A do toho bus využívám tak málo, že je mi to skoro až jedno. Ale zase ano, když už dojde k nevyhnutelné situaci a sednu si, tak by rád, aby mě sesle nestudila do zadele, abych se tam neseděl jak pravítko, nebo při prudším brždění abych ze sedla nedobrovolně nevycestoval někam dopředu.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Určitě za mně.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Hele, já vám nevím.

- je mi 33, nepovažuju se za starýho. Přesto když je na výběr, snažím se vybrat sedátka, která mají opěrátka pokud možno co nejvíc "na ležáka". V sedadlech jako například ve 25Tr, mě zaručeně bolí záda po asi pěti minutách sezení.
- sedátka v SORu jsou šílená a opravdu nepochopím, a na té kritice trvám, nepochopím jak tohle mohlo projít homologací z hlediska bezpečnosti. Nejsou úplně nepohodlná, jako dobrý, ale ten klouzací materiál opravdu musel vymyslet někdo, kdo na tom seděl někde v laboratoři a ne za jízdy. Fakt, že máme tato sedadla v dalších a dalších vozech, považuji za strašný. Kdo máte děcko třeba pět let, jako já, který se navíc nemůže zapřít nohama páč chuděra ještě nedosáhne na zem, máte navíc jistě zkušenost, že děcko je víc na podleze než v sedátku. Strašný a hrozný, dal bych ta to konstruktérům kružítkem do oka.
- sedadla Kiel jako například ve Stratosu - dobrý, nejsou tak hrozně kluzká a dokonce se na nich dá i sedět, ale je teda fakt, že studí. Ze stejného důvodu se kdysi na laminátových sedačkách v T3 / K2 instalovaly ty podsedáčky, dneska už je asi jiná zima a lidi mají jiný zadky, takže není možný, aby je plastový sedátka studily :) nebo ještě jedno vysvětlení, na lidi se začíná víc prdět a aby měli možnost volby, udělá se anketa, na nich odpovídají lidi na základě sezení ve stojícím vozidle při teplém babím létě :)

Čili za mě, i přes to, že jsem ochoten uznat hygienický aspekt, u mě prostě vedou látková sedátka Ster jako jsou v Croswayi. . Na látce člověk neklouže, místa na nohy je díky zadnímu tvaru opěráku o nějaký ten milimetr víc než u CIEBu, a současně je opěrátko přimeřeně zakloněno, takže tam člověk nesedí jak na střídačce hokejovýho mužstva. bejt to potažený koženkou, bylo by to i hygieničtější a praktičtější na čištění.

Za kolik lidí mluvím?

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
To by mě zajímalo, co banda inženýrů vymyslí. Šmirgl?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
821
25 led 2006 09:46
Tady si nerozumíme - díval jsem se, že u autobusů Urbanway jsou na podbězích čalouněná sedadla standardního provední Iveco, zřejmě potažená koženkou. Pak by alternativou plastových sedadel alespoň u busů mohla být koženková sedadla STER 6MS (tady jsem trochu opmenul, že ty plastové jsou taky STER). Pokud se Ti na sedadlech STER MX sedí pohodlně, pak Ti závidím. Trochu se obávám, že většina cestujících bude mít názor odlišný. Já naštěstí sólo autobusy moc nejezdím, ale kloubovým trolejbusům se nevyhnu. Pokud se aspoň vyřeší ta klouzavost, snad to bude o trochu lepší.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Mě se na sedadlech STER MX sedí pohodlně, naopak "vadí mi sedadla" STER 6MS v Crosswayích... Takže při jízdě např. SOR NBG 12 je můj Tebou formulovaný požadavek naplněn.

ad koženka na podběhu:
manil před několika dny píše:
1,5 sedadla STER MX na trhnu rovněž jsou. Na podběhy jsou ovšem vzhledem k jejich kotvícím konstrukcím nezastavitelná.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Argument "vadí mi sedadla" považuji za zásadní. Co je tak nepochopitelného na přání si v MHD alespoň přiměřeně pohodlně sednout? Barva je mi lhostejná, s plastem bych se smířil, ale pak se musí ve vozech o něco víc topit (realná zkušenost ze Stratosů a Solarisů - jednou sedadlo nepříjemně studí, podruhé ne - když je ve voze zatopeno). A nakonec, Stery jsou snad v autobusech Urbanway homologované. Tak proč nemohou být použity a očalouněny koženkou, jako sedadla nad předními podběhy?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
TMB píše:
Ano, omlouvám se - beru zpět. Teď jsem se díval o kousek výš na fotky. Ale ta sedadla... Souvislosti sice byly vysvětleny, ale přesto si myslím, že požadavek na konkrétní typ sedadel by ve VŘ mohl být. To je samozřejmě otázka pro právníky. V tomto směru by ale měl být nějaký standard. Zajimavé, že když jsem kdysi kritizoval kolmá sedadla ve 25Tr a Citelisech - kde Stery klidně mohly být, bylo mi argumentováno unifikací. A v podmínách VŘ byla jasně dána sedadla C.I.E.B. Kahovec. Pak přišly Crosswaye se Stery (najednou to šlo), což hodnotím jako kladný počin. To by opravdu nemohl SOR i Iveco tu homologaci s jiným typem sedadel pro několik desítek vozů udělat? A pokud ne, je to jen jejich problém.

Sedalda CIEB City (600) nejsou pro Crossway homologovány.

V současné době, obzvláště v ultrapřezkoumávaných VŘ s podporou EU, není možné do požadavků psát žádné konkrétní firmy/typy/značky. To je, jak kdybych napsal: "Chci tramvaj s okřídleným šípem a odporným designem"...

Samotná homologace je proces na několik měsíců. I kdyby byl výrobce ochotný to udělat, autobusy by nemohly být dodány ve stanovených termínech a DPMB by přišel o dotaci.

Argument "vadí mi sedadla" je taky moc pěkný...

Doplním si sám...
Plast - bude (hygiena, omyvatelnost).
Design - nejsou námitky, obecně se líbí, v souladu s barvami DPMB.
Klouzavost - řeší se.
Studění v zimě - bohužel daň za hygienické provedení...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Já si hodnocení interiéru nechám až podle reálného dojmu, ale zatím podle fotek se mi docela líbí. Tu tmavou docela vítám. Třeba interiéry T6, nebo T3R se mi víc líbily jako původní tmavé. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
821
25 led 2006 09:46
Ano, omlouvám se - beru zpět. Teď jsem se díval o kousek výš na fotky. Ale ta sedadla... Souvislosti sice byly vysvětleny, ale přesto si myslím, že požadavek na konkrétní typ sedadel by ve VŘ mohl být. To je samozřejmě otázka pro právníky. V tomto směru by ale měl být nějaký standard. Zajimavé, že když jsem kdysi kritizoval kolmá sedadla ve 25Tr a Citelisech - kde Stery klidně mohly být, bylo mi argumentováno unifikací. A v podmínách VŘ byla jasně dána sedadla C.I.E.B. Kahovec. Pak přišly Crosswaye se Stery (najednou to šlo), což hodnotím jako kladný počin. To by opravdu nemohl SOR i Iveco tu homologaci s jiným typem sedadel pro několik desítek vozů udělat? A pokud ne, je to jen jejich problém.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
???

Okna jsou rovněž posuvná, takže to povídání o psaní VŘ si necháme někam na Purkyňovu...


Offline
821
25 led 2006 09:46
No, jsem zvědav, až se svezu. Co mi jednoznačně vadí, je typ sedadel a okna. Zajimavé je, že verze pro Kladno (viz K-report) je má posuvná. Takže máslo na hlavě má jednoznačně DPMB. Kdy se už konečně naučí psát výběrová řízení na vozidla MHD především uživatelsky přívětivá pro cestující.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To jiné uspořádání ano, to je podstatná změna. Ale jinak mi to přijde jako návrat k Citybusu (hranatěji tvarovaná madla, tmavá barva interiéru), což je přinejlepším zvláštní.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Neřekl bych. I vevnitř se toho dost změnilo. Jiná madla, tmavší barvy, trochu jiné uspořádání. ..


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Z venku se to zdá jako docela pěkné, a jak už tu bylo napsáno, hlavně zadní část. Nicméně vevnitř je to stále stejná písnička, bohužel.


Offline
16
01 led 2010 14:43
Vzhledem k prohlášení Iveca o modernizaci sortimentu vozidel jsem čekal rozhodně víc než jen Citelis s novým předním a zadním panelem (byť ten zadní se mi líbí). Crosswaye díky lehčí konstrukci mají motor o menším objemu a výsledek je takový, že ta auta moc nejedou a opět kromě pozměněných předních a zadních panelů nic moc změny.
V porovnání s novým Urbinem, kde je vidět modernizace na každé části vozu, mi řada Urbanway přijde o to úsměvnější.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Můj názor je ten, že ať to vypadá jakkoliv, tak za sedmistovky je nutná náhrada. Tohle aspoň nebude cestujícími vnímáno jako ostuda tohoto století...
Jenže celý tento nákup busů je opět špatně pojatý. Zase se budou všichni radovat, oslavovat, přestříhávat pásky, psát články v tisku, jak je to úžasné... Já být vedením DPMB, tak bych radši držel pusu a v tichosti usiloval o to, aby všichni okolo radši rychle vypustili z podvědomí, že ještě v roce 2015 tu jezdily vozy z celoevropského hlediska technicky spadající hluboko pod rok 2000...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1451 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 59  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 07:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]