Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 29 z 179    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 179  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Něco na způsob 29/30T by mohlo být fajn. Ovšem je otázkou jestli by se něco takového ještě vešlo do ÚD. (30T je o cca 2 metry delší, než KT8 a 13T)

Ivan: Myslím, že právě rozdíl v nízkopodlažnosti je to proč lidi vnímají 13T jako něco moderního a vário ne.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Zas ona ta 15T není úplná výhra, jak se tu prezentuje... Jako daň za 100% nízkopodlažnost byly vyprojektovány úzké uličky v kloubech (něco jako původní liché články v 13T = neprůchozí) a další - každý vůz má to svoje. Pokud by se po roce 2016 mělo objednávat něco dalšího od Škodovky, tak věřím, že to budou ekvivalenty k dnešním 2xT a 3xT (není myšleno jako "té dvojka", ale "dvacet něco T").

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Cenový rozdíl mezi 13T a 15T je cca 10 mega. Za to mám šalinu s otočnými podvozky a 100% NP. Myslím, že by bylo bývalo lepší (pokud by to smlouva a veřejná zakázka umožňovaly) koupit o 2 šaliny míň a mít pokrytou d1 kombinací 15T a vario LF2/LF1.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Mimo jiné, zajímavá informace by pro mě byla, kolik stojí Varia LF1, LF2 a LF3 vyrobená a vybavená ve shodném provedení jako naše LF1 a LF2. To jsem zatím nikde nezjistil. Chtělo by to porovnání s krámem 13T pořízeným za 60 mega, což se mi zdá moc... (za cenu 9 a půl našich Solarisů 1 tramvaj 13T. Hloupé porovnání, já vím. Ale nemám to s čím cenově porovnat.)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
manil: supermoderní možná. Ale nemyslím si, že by běžní cestující rádi akceptovali supermodernu na úkor pohodlí. Stejně se domnívám, že obyčejní cestující si rádi všímají především nízkopodlažnosti. Pro většinu lidí - je to nízkopodlažní = je to super a je to moderní. Stejně je to u autobusů. Přijede polorozpadlý CityBus z první várky = “je to super“, přijede B951E = “jé, co to tu jezdí za zastaralý krám“.....
ad pohodlí v 13T obecně: Vždyť je to hrůza. Třeba sedět na jakémkoliv sedadle u okénka. Sedadlo téměř přiraženo k bočnici, takže z levé strany nemáte kam dát nohu. A ta sedačka celkově, špatně tvarovaná, nepohodlná. Pro člověka 200cm/120kg musí být sezení na těchto místech buď nemožné, nebo totální utrpení. Vario je úplně jiné kafe. Stejně tak K3R-N, tam se sedí božsky.
A co vím, tak z hlediska spolehlivosti jsou na tom Anitry a 13T taky hůř než Varia
Ale jedno je uspokojivé, u 13T aspoň oproti Anitrám vychytali to trhání v zatáčkách...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
nydros píše:
Manil: pro cestující je možná výhra nahrazení K2 vozem 13T. Ale jak je tomu z provozního hlediska? Na kolik vyjde provoz LF2 a na kolik 13T? A další věc: o víkendu mnohdy jezdí jen 2-3 ks 13T. Budeme-li tu mít dalších (řekněme) 16 ks, budou o víkendu rovněž stát ve vozovně? V pracovní dny budou delší tramvaje určitě fajn, otázkou je, co s nimi o víkendech. V tom vidím nespornou výhodu souprav LF2+1, které se mohou právě o víkendech rozpojit na dvě LF2 a soupravu 2xLF1, které jsou v brněnských víkendových poměrech ideál.

Nahradíme-li novými tramvajemi 13T vozy K2, pak je můžeme místo K2 vypravovat i o víkendu. Našli bychom linky, které by si to ve stávajícím intervalu zasloužily.
Jinak energie je v provozním nákladu vozidla vždy ta menší část. :)


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
IvanM píše:
I přesto se domnívám, že nadpoloviční většině cestujících se lépe cestuje obecně ve Variích než v 13T. Osobně Škodovku považuji za odpad, už díky supernespolehlivým krámům Anitrám... Co později předvedli s nepoužitelným řešením interiéru u 13T, to už netřeba komentovat.

To si nemyslím. Pomineme-li fakt, že běžní cestující vnímají debilitu uspořádání sedadel v lichých článcích u prvních vozů, jsou Škodovky laiky všeobecně vnímány jako supermoderní nové tramvaje. To se o Variu říct nedá...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Jo, to. Nemohl jsem si vzpomenout, proto ten otazník.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nebylo by vhodnější spíš téma BUSE?

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Přesuňte tu LCD debatu, nejlíp do RISu?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

205
03 bře 2013 15:12
Mně se celkem líbí grafika LCD panelů v Budapešti (např. v Nových Citarech). Je jednoduchá, nepromítají se na nich žádné reklamy a je dobře čitelná.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
k LCD panelům: především si myslím, že by tyto panely měly sloužit pouze k promítání opravdu užitečných informací o DPMB a IDS, např. “DPMB nyní přijímá řidiče do všech trakcí“, “výluka Mendlovo náměstí bude předčasně ukončena již 20.8.2012“ nebo “do IDS JMK bude zaintegrována další oblast označená číslem zóny 980“, dále pak důležitých zásad ze SPP, což cestující potřebují jako sůl... Rozhodně ne toto používat k promítání reklam netýkajících se dopravy v JMK. Každou užitečná věc, kterou opatříte reklamou, degradujete na neobjektivní komerční cetku.
Dále by se měli rozmyslet, co vlastně a k jakému účelu do vozů osazovat. K zobrazování průběhu trasy máme BUSE panely. Jako doplněk pak bohatě stačí ta perlová šňůra. Nějaký LCD panel na toto v případě kombinace s perlovkou není potřeba.
Grafika by měla být neutrální. Navržená tak, aby vyhovovala co největší množině cestujících. Nějaké ptákoviny jako křiklavá “grafika barev papouška“ nebo nějaká pro řadu lidí nečitelná ozdobná písma, určitě ne. Takové výlevy ať si kdokoliv praktikuje doma. Na veřejných místech to nemá co dělat, akorát to snižuje použitelnost... (Grafika v Olomouci by byla v případě zvětšení písma ideální)...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Občas někdo potřebuje vykázat práci. :mrgreen:


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Osobně mi přišla nejlepší grafika prvních brněnských LCD panelů. Žádné barevné divadýlko.


Offline
30
02 črc 2014 21:29
Jediné, co mi na olomouckém modelu přijde špatné, je opravdu ta velikost písma - ale dle mého názoru je poměr informací o trase / reklam optimální (a kolem těch reklam se tu hlavně ta diskuze rozvedla :) )

Jinak na 551 v době natáčení videa ještě nebyly nahrány reklamy, tak bohužel nejde vidět ten "systém". Ale kdo to v OL viděl, ví, o čem mluvím :)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Protože rádoby design a vzhled je v dnešní době nadřazován funkčnosti a použitelnosti.

A pak my poloslepí vidíme prd...:-) To ty chytráky, co to schéma navrhovali, nenapadlo. Hlavně, že je pak 70 procent plochy obrazovky nevyužito.

Tohle bych teda jako příklad správného použití LCD panelů neuváděl, pánové.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Písmo doopravdy malé je, dokonce i pro můj "ostříží" zrak ;-). Taky madla jsou "fajn" umístěna - ale to se týká všech NP-vozů.
Mimochodem proč je v módě seřazovat nácestný zastávky do úhlopříčky? Proč nemohou být seřazeny pod sebou jednotným písmem a posloupnost naznačit místo zmenšujícího se písma šipkou?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Ondra K: Grafika na LCD v Olomouci je celkem OK, ale vždy mi přišlo, že je poměrně malé písmo. Myslel jsem, že jej časem trochu zvětší, ale co jsem si tak všiml, nic se nezměnilo. Nutno říci, že pokud je ve voze LCD, již tam není vnitřní BS 120 či JKZ ITT-1.
Video například zde.

Obrázek

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Edo: předpokládám, že LCD by měly být náhradou perlovek. Nicméně to by chtělo více času pro zobrazované zastávky, hodnotnější design a více obrazovaných zastávek. Olomoucký systém neznám, ale ani v Praze to není špatné.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jak tu někdo zmínil Olomouc, tak grafika jejich LCD panelů se mi taky líbí. Je jednoduchá a dostatečně přehledná a reklam je opravdu únosné množství.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Také se připojím k hořekování. Absence BS170 v nových Variích znamená reálné zhoršení informovanosti cestujících oproti cedulovým tramvajím. V cedulové tramvaji jsem schopen zjistit všechny zastávky, v novém Variu je to dost problematické (mohu to zjistit třeba z mapy, která je v každém vozu, ale na tu třeba já vůbec nevidím, obzvlášť, když je pod mapou dvousedačka, přes kterou bych se musel naklánět; navíc než třeba cizinec v té mapě něco najde, může svou zastávku dávno přejet).


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Pokud jsem správně spočítal podle evidence, tak by mělo být z vyřazených autobusů vytěženo celkem 74 perlovek + možná dalších 31 z prodaných Citybusů a B951E, tam je otázka jestli se prodají včetně panelů nebo bez. Navíc je otázka jak půjde dal naložit s perlovkami z prvních Citybusů, které jsou osazeny jako samostatné jednotky, nikoli jako součást celého bočního panelu :-k

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

218
11 srp 2012 21:46
Stuřík: SORky (7001-7006) perlovou šňůru nemají. =;


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
MartinV píše:
Ale pokud v nových autobusech nebudou, a zároveň budou LCD panely používány jako dosud, zůstáváme na stejném bodě.

Pokud se nemýlím, tak jediné nové autobusy, které v poslední době došly bez BS170 jsou Urbina. Prvních 12 plyňáků od Zlineru (7001-12) perlovou šňůru má. A pevně v to doufám, že i další plyňáky ji budou mít.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
30
02 črc 2014 21:29
Mě se třeba líbí systém zobrazování na Olomouckých LCD panelech - přehledný desing zobrazování zastávek na LCD panelu, reklama se zobrazí pouze jednou po odjezdu ze zastávky (bez ohledu na délku reklamy, ta nejdelší trvá něco pod minutu) a jakmile skončí, "šňůra" následujících zastávek zůstane zobrazena opět až do doby, než vozidlo odjede z další zastávky. Dle mého názoru velmi dobrý poměr mezi zobrazováním informací o zastávkách a počtem reklam :)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 179  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 17 lis 2024 06:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]