Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 31 z 179    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 179  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Eda píše:
ad dynamika jízdy: LF2 mají softwarově omezený výkon, pokud se nepletu. Nejsem si jistý, jestli tomu tak je i u Aniter.

ad výkyvy: Já mám právě jiné zkušenosti. Na některých místech se dokonce v obloucích stává, že Anitra se vychýlí tolik, že dře o asfalt. To se LF2 snad nikdy nestalo. (Ano, srovnáváme nesrovnatelné, ale to už od začátku).

ad těžiště: Já mám za to, že oproti K2 má Anitra o dost víc komponent na střeše. Navíc K2 má 3 podvozky, což s těžištěm také určitě pohne.

LF2 se omezovaly kvůli provozu ve dvojici. Jestli se nemýlím tak to bylo na nějakých 60%? Což by znamenalo, že Anitra a LF2 má srovnatelný výkon, ale LF2 je o nějakých 7 tun těžší. Zrovna hmotnost LF a LF2 bych viděl jako jeden z jejich záporů.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Myslím ty pravidelné výkyvy ze strany na stranu při rychlejší jízdě (v této kategorii vyhrává T3). :wink:


Offline
151
07 říj 2009 23:14
MartinV: sousloví "uživí se" je celkem nic neříkající, promiň. Kdyby to na ně opravdu bylo, jistě by o víkendech (a nemluvě o prosinci, kdy na d1 hojně jezdily i o víkendu LF2+1, na d5 K2 atd.) nestály ve vozovně, ale byly na trati. Sleduji iRIS každý den (a jelikož mnoho diskutujících zde také, nemůžou mé tvrzení jistě než potvrdit), takže vím, že o víkendech 13T moc nejezdí.
V pracovní dny jezdí na d6 asi třetina spojů v K2, otázkou tedy je, jestli je cíl, aby na těch kurzech jezdila vozidla této délkové kategorie, anebo DP aktuálně nedisponuje dostatečným počtem vozů na pokrytí této linky v kapacitnějších vozidlech.
Ad Anitra: dostatek místa na sezení a stání u mě rozhodně vyvažuje menší diskomfort v zatáčkách. (ale je to čistě můj názor)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
ad dynamika jízdy: LF2 mají softwarově omezený výkon, pokud se nepletu. Nejsem si jistý, jestli tomu tak je i u Aniter.

ad výkyvy: Já mám právě jiné zkušenosti. Na některých místech se dokonce v obloucích stává, že Anitra se vychýlí tolik, že dře o asfalt. To se LF2 snad nikdy nestalo. (Ano, srovnáváme nesrovnatelné, ale to už od začátku).

ad těžiště: Já mám za to, že oproti K2 má Anitra o dost víc komponent na střeše. Navíc K2 má 3 podvozky, což s těžištěm také určitě pohne.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jenda: od pohledu. Uznávám, tohle byla střelba od boku, nicméně jízda Anitrou mi oproti LF2 přijde dynamičtější - to je zkušenost z cestování těmito vozy. A protože má na rových úsecích menší výkyv oproti LF2, usoudil jsem o těžišti dříve napsané.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jízdní komfort v Anitrách je holt trochu víc závislý na stavu, geometrii trati a "citu" řidiče pro jízdu. LF2 je v tomto směru blbuvzdorná jako K2 a spol. Domnívám se, že když by Anitry, či něco koncepčně podobného, ve vozovém parku převládalo, i řidiči by si na to víc zvykli.

Nechci si o kvalitě Aniter dělat nějaké velké iluze, ale subjektivně se mi zdá, že na to kolik (a po čem) už mají najeto, jsou na tom pořád vcelku dobře. Když to srovnám s tím, jaké zvuky jsou schopné "produkovat" některé LF2 (1069, 1100...), a to mají najeto oproti Anitrám cca polovinu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Záleží, jakou hmotnost má elektronika na střeše Anitry. Takže těžko říct, zda je těžiště níže. Odkud máš informaci, MartineV?

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Anitra má niž těžiště?


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
IvanM: zkus se projet Anitrou a Variem a sleduj chování vozu na rovných úsecích. To se cítím líp v Anitře, možná protože má pevné podvozky, nižší těžíště, a proto s sebou míň hází.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Anitra sebou v ostřejším oblouku trochu trhne. Trochu na komfortu to ubírá, ale dle tvého výraziva jsem čekal něco horšího. Jako že tomu furt upadávají kola, řidiči hoří v kabinách atd.


Offline
Uživatelský avatar

3740
08 čer 2005 23:12
IvanM píše:
Žádní lobbisté, žádný monopol, žádné ohánění se tím, že my musíme mít vozidla zrovna od té a té firmy (předchozí věta myšlena obecně).

Zlatý voči, tohle všechno by samozřejmě existovalo dál, akorát by to bylo schováno v bodě "nechat nezávislé odborníky vybrat"


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
MartinV: zkus se projet Anitrou a Variem a sleduj chování vozu při průjezdu zatáčkou. Chování kterého vozu ti přijde příjemnější? Ve kterém voze se cítíš líp? Není už toto dost podstatná věc?

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Nejlepší řešení by bylo nechat nezávislé odborníky vybrat 5 vozidel od různých firem splňujících předem dané požadavky a dále nechat ve veřejném hlasování rozhodnout samotné cestující o tom, čím budou jezdit... A takhle by to mělo být s každou veřejnou zakázkou.

Bože, chraň nás.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Co se ti nelíbí na cestování Anitrou? Nenapadá mě nic relevantního.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
I přesto se domnívám, že nadpoloviční většině cestujících se lépe cestuje obecně ve Variích než v 13T. Osobně Škodovku považuji za odpad, už díky supernespolehlivým krámům Anitrám... Co později předvedli s nepoužitelným řešením interiéru u 13T, to už netřeba komentovat.
Nejlepší řešení by bylo nechat nezávislé odborníky vybrat 5 vozidel od různých firem splňujících předem dané požadavky a dále nechat ve veřejném hlasování rozhodnout samotné cestující o tom, čím budou jezdit... A takhle by to mělo být s každou veřejnou zakázkou.
Žádní lobbisté, žádný monopol, žádné ohánění se tím, že my musíme mít vozidla zrovna od té a té firmy (předchozí věta myšlena obecně). Prostě pokud by jakákoliv firma odkudkoliv na světě prokázala, že je schopna dodat vozidla ve výborném poměru kvalita/cena a že je ochotna pružně dodávat kterýkoliv náhradní díl, tak nevidím důvod, proč by obyvatelé ČR nemohli pro MHD dostat vozidla výroby třeba Turecko-Čínské. Můj názor, souhlasit nikdo nemusí. Však zastánci Škodovky si brzy přijdou na své, letos dostanou další dávku nových vozů.
Já osobně bych Škodovku automaticky totálně odepsal ihned po tom, co dodala 17ks zgarbů typu Anitra...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Nydros: na d-6 a d-12 se tyto vozy uživí i o víkendu, byť samozřejmě ne 100% všechny spoje. Od jara do podzimu to platí taktéž o víkendové d-3 (mimo výluky, kterých ještě bude mít dost), protože jezdí k přehradě.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Manil: pro cestující je možná výhra nahrazení K2 vozem 13T. Ale jak je tomu z provozního hlediska? Na kolik vyjde provoz LF2 a na kolik 13T? A další věc: o víkendu mnohdy jezdí jen 2-3 ks 13T. Budeme-li tu mít dalších (řekněme) 16 ks, budou o víkendu rovněž stát ve vozovně? V pracovní dny budou delší tramvaje určitě fajn, otázkou je, co s nimi o víkendech. V tom vidím nespornou výhodu souprav LF2+1, které se mohou právě o víkendech rozpojit na dvě LF2 a soupravu 2xLF1, které jsou v brněnských víkendových poměrech ideál.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Janatak: Podle mě by bylo legislativně dost problematické napsat smlouvu i na "budoucí" typy vozů. Skoro bych řekl, že je to nemožné (byť by se to někomu mohlo z dnešního pohledu zdát logické).

DP je v tomto bohužel svázán platnou legislativou a nemůže si kupovat, co se mu zlíbí. Všechno musí být řádně vysoutěženo, což je prostě někdy tak trochu balvan na noze.


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
IvanM - já bych škodovku úplně tak nezatracoval, ale chyba tam je...v tom, že smlouva psaná přímo na odběr konkrétního typu - 13T. Ač proti nim jako sporadický cestující nic nemám, ale dnes je to typ zastaralý, obzvlášť ve světle novějších typů šalin, které škodovka produkuje. Proč by tu nemohly jezdit 15T? Např?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
IvanM píše:
Zlatá Varia..... 13T. Kolik jich bude a v jakém budou provedení? Ve stejném jako 1920-29?

Tohle je chyba. Škoda, že nešlo místo 13T už před léty uzavřít zakázku na 29 kousků LF3. Myslím, že by to byla jak pro DP, tak pro cestující lepší volba. Protože kvalita cestování Variem a 13T, to je jak nebe a dudy (reálná obsaditelnost, pohodlí sedaček, členění prostoru.....)

Zrovna tohle bych negeneralizoval. Dojmy můžou být dost subjektivní. Třeba já mám názor úplně opačný.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
IvanM píše:
Zlatá Varia..... 13T. Kolik jich bude a v jakém budou provedení? Ve stejném jako 1920-29?

Tohle je chyba. Škoda, že nešlo místo 13T už před léty uzavřít zakázku na 29 kousků LF3. Myslím, že by to byla jak pro DP, tak pro cestující lepší volba. Protože kvalita cestování Variem a 13T, to je jak nebe a dudy (reálná obsaditelnost, pohodlí sedaček, členění prostoru.....)

Žádná smlouva na odběr dalších tramvají ještě ani není uzavřena či dokonce ujednána a ty se ptáš, jak budou vypadat?

Sedlo:
Vzhledem k tomu, že kdyby nějaké 13T přišly, tak doufám, budou sloužit čistě jako náhrada K2, je to v podstatě pro cestující v podstatě oproti LF2 výhra...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
IvanM píše:
Tohle je chyba. Škoda, že nešlo místo 13T už před léty uzavřít zakázku na 29 kousků LF3. Myslím, že by to byla jak pro DP, tak pro cestující lepší volba. Protože kvalita cestování Variem a 13T, to je jak nebe a dudy (reálná obsaditelnost, pohodlí sedaček, členění prostoru.....)


Píšeš to, co se tu píše již roky pořád dokola... Bohužel byla před lety uzavřena smlouva na dodávku 13T, tak není možné místo toho vzít LF3 ani cokoli jiného...


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Zlatá Varia..... 13T. Kolik jich bude a v jakém budou provedení? Ve stejném jako 1920-29?

Tohle je chyba. Škoda, že nešlo místo 13T už před léty uzavřít zakázku na 29 kousků LF3. Myslím, že by to byla jak pro DP, tak pro cestující lepší volba. Protože kvalita cestování Variem a 13T, to je jak nebe a dudy (reálná obsaditelnost, pohodlí sedaček, členění prostoru.....)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
315
01 dub 2007 14:10
Letos bohužel místo toho, aby se staré vozy s odporovou výzbrojí předělávaly na Varia, tak budou nahrazovány novými vozy 13T. To se asi čekalo, že....


Offline
Uživatelský avatar

243
02 zář 2014 12:02
Brno
Taky se mi to moc nezdálo, že má jít 1544 a 1575, ale asi je to tak.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 179  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 zář 2024 14:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]