Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 73 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
MartinV: Nejsem ani jedno. :-(


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Není potřeba, aby Brno mělo 2 hlavasy. Stačí, aby se z toho současného stalo řadové nádraží Brno - střed.
A proč? V současnosti je řada lidí, kteří z hlavasu pokračují pěšky do centra. Tzn. nemusí si kupovat lístek na MHD. Odsunutím hlavního nádraží (a současného zrušení stávajícího) bychom tyto lidi uměle nacpali do MHD. Tzn. bychom nejen zvýšili potřebu vozů, ale také bychom, bez rozumného důvodu, tyto lidi přinutili koupit si další lístek.
Kdežto při zachování stávajícího nádraží pro regionální linky by těmto lidem stačilo koupit si lístek ve vlaku na nádraží Brno - střed. Určitě by to pro ně bylo jednodušší, než si kupovat po vystoupení z vlaku nový lístek na šalinu.
Co se týče např. zahraničních turistů (sice jich není mnoho, ale jsou), ti po vystoupení z vlaku sednou na taxi. Je lepší mít před hlavasem větší a přehlednější prostor, než je na Masarykově.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Su zvědavý, jak dopadne to dopracování variant řešení ŽUB pro výhledovou dopravu, jestli se vyřeší aspoň některé problémy jednotlivých variant:
jižní - úrovňové křížení nákladu, podivně řešené zapojení chrlické trati do severního zhlaví, pomalý výjezd na Slatinu, smysluplné vedení šalin
severní - zapojení 240 pouze do 1 koleje, proveditelnost tunelu pro západní VRT, nutnost vybudování diametru před VRT, kolize VRT na Ostravu s tratí na Sokolnice (a nutnost jejího nesmyslného zapojování přes Modřice), výhledové vedení nákladního průtahu přes Holásky (fuj)

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ona velikost města a počet nádraží je úplně fuk, bavíme-li se o tom, že chceme pro Brno nádraží, na které se bez problému dostaneme, a pro cestující snadný přestup. To jde obojí zajistit i při jednom nádraží, i při 10 nádražích, jen mít na to finance a vymakanej projekt. Obojí ovšem tady není, není ani snaha něco vylepšit (stále se trvá na nejšpatnější variantě), takže problém segregace nákladní dopravy, či zaústění VRT, je proti tomu procházka růžovou zahradou. Chtít po politicích řešit problémy mimo jejich funkční období, když nejsou schopni (nebo spíš ochotni) řešit problémy dnešní, to by jeden po nich chtěl moc, ono by stačilo donutit je pořádně a poctivě řešit dnešní problémy a tak by snad se i problémy budoucnosti vyřešily, nebo aspoň minimalizovaly


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Při vší úctě k velikosti Brna - více hlavních nádraží mají pouze velkoměsta o více milionech obyvatel (typicky Paříž nebo Londýn, případně Brusel a zatím ještě Vídeň). Zbývající metropole či významější města o velikosti srovnatelné s Brnem (Curych, Drážďany) mají jedno hlavní nádraží.

Na druhou stranu se u půlmiliónových měst segreguje nákladní doprava, což varianta nádraží u řeky nesplňuje.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Domis píše:
,,. Pro přestup není nic horšího, než mít 2 nádraží. ...

Jsou velkoměsta, které mají i 5 hlavních nádraží, a přesto není žádný problém s přestupy, ono stačí když to dráha nebo město má vymakaný, propojením nádraží buď dráhou nebo MHD tak, že možný přestup perón x perón. Jenže to u nás neumí


Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Uz nejak vyresili nakladni prutah?

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Naxashi píše:
Nádraží v centru je něco, čeho se Brno musí vzdát. Zvyk je železná košile. Jenže kapacita a možnosti jsou omezující.
Regionální linky mohou zastavovat i na tom novém hlavním. Proč by ne? :-)
Brňáci i lonťáci se klidně vymoženosti železniční dopravy v centru vzdají, budou-li dostatečně vyřešeny otázky přepravy z Brna na nové nádraží a kapacity této přepravy. Zatím nám nabízí nereálná řešení, takže to vypadá na nádraží kdesi na periferii, na které se člověk nedostane hromadnou přepravou, nejrychlejší a nejkapacitnější bude doprava pěšky, cestující s vadou chůze a množstvím bagáže mají smolu, budou muset použít předražené taxi (snad nebude ze stanoviště taxi na perón vzdálenost v řádu km).

K otázce nádraží v centru - použil bych historické přirovnání, v roce 1899 nový vlastník (OeUEG Wien) si v Pisárkách pronajal pole vedle stávající vozovny, na kterém vystavěl provizorní kolejiště s budovou provizorní výtopny a vozovny, budovy a kolejiště na svém pozemku odstranil, plochu zplanýroval a zarovnal do roviny. Na takto vzniklé ploše vystavěl novou vozovnu včetně nového kolejiště, vhodnou pro elektrický provoz, včetně nové výtopny pro tehdy stávající provoz. Pronajaté pole pak uvedl do původního stavu. Pro nádraží v centru bude pravděpodobně nutný podobný scénář (mimo zbourání budovy, i když ne všechny objekty by přežily, a to i objekty v cizím majetku), prostor zplanýrovat a postavit vše znovu. Jen je tu jediná svízel, není k propachtování to pole vedle sarcastic


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Dobrý, Naxashi říká, že to nejde, takže je to úplně klidně možný :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Já všemi deseti jsem za nové nádraží v poloze Rosického nádraží, včetně nové infrastruktury, včetně nabídnutí okolního, dosud ladem ležícího, prostoru soukromým investorům... Samozřejmě za předem daných podmínek. A soukromý sektor to umí, viz. Vaňkovka.
Současné nádraží, včetně historické budovy u V. nástupiště, včetně historického viaduktu, včetně budovy pošty zrevitalizovat a zachovat pro generace příští...
A proč? Protože současné nádraží je nedostačující, dosluhuje zabezpečovačka, přednádražní prostor a prostor na Úzké je tristní a pokud se má IDS (vlak je jaksi páteř systému) a dálkové tratě rozšiřovat NENÍ KAM!!!

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Kapacita a možnosti jsou otázkou investice.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Bože, to je zas názor.
A důvod?


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Nádraží v centru je něco, čeho se Brno musí vzdát. Zvyk je železná košile. Jenže kapacita a možnosti jsou omezující.
Regionální linky mohou zastavovat i na tom novém hlavním. Proč by ne? :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
A já váš zdánlivý kompromis naruším. Pro přestup není nic horšího, než mít 2 nádraží. Pro Brňáky je to jedno, ti nekde nepřestupují, ale mnoho cestujících přestupuje právě z dálkových vlaků na regionální. Navíc Brna 2 hlavní nádraží nepotřebuje, takže proč si to dělat složitější, než je nutné? Já vidím jedinou efektivní a ekonomickou možnost v nádraží v centru.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Ano, přesně tak. Jedině tohle řešení by mělo smysl.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Xcav8: ano, taky bych ponechal to stávající; myslím si, že s touto variantou by souhlasilo nejvíc lidí (oproti jiným variantám), jen ti radní to ne a ne pochopit.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
S tím souhlasím, ale hned za to musím dodat, že nové nádraží ano, ale zároveň nechat to původní.
Regionální dopravu ponechat v centru a mezinárodní přesunout na nové.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
xcav8 píše:
Třikrát a dost.

A konečně postavit!

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Harold píše:


Třikrát a dost.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
147
20 lis 2006 13:21
Brno
Brněnský deník: Vlakové nádraží v Brně má opět povolení. Potřetí


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Kdysi dávno za jiných přepravních vztahů a společenských podmínek byla jistá vize řešení ŽUB, která se nedostala z fáze studie a která byla bez variantních řešení. Jak se měnily vztahy a podmínky, neměnila se vize, při podrobnějším zpracování zůstalo pouze u jedné varianty odsunutého nádraží. Nebyly snad ani zapracovány připomínky z dob vzniku vize železničních odborníků. Nová garnitura politiků u vesla bez jakéhokoli rozmyšlení v tom pokračovala, místo aby byla provedena aktualizace zadání pro zpracování problému v nových podmínkách. Asi to je dané myšlením politiků, je třeba něco realizovat, výsledky musí být vidět ještě v mém volebním období, musí to být vše laciné, aby to nezadlužilo rozpočet magistrátu. Bylo ponecháno to (z hlediska politika) "nejlacinější" řešení (co je jim po tom, kolik to bude stát nástupce, aby ty vyhozené peníze, nebyly tak úplně vyhozené). Nejhorší (snad) varianta je na stole, té se drží jak h...o košile, tlačeni jsou opozicí (i obyvateli regionu) do ještě horších variant (a možná i daleko dražších). Umístění nového nádraží (a dle mne by mělo být nové) i přes různé kosmetické úpravy je možná v té nejhorší lokalitě, neboť předpoklad architektů, že se centrum města rozšíří až k novému nádraží, nějak pokulhává, stále je to místo na periferii, které se nikdy nestane nejdůležitějším přepravním uzlem, jak je to na starém místě (a propojení nového a starého přepravního uzlu řešitelům stále uniká). A hlavně všem uniká stavební stav stávajícího, kdy snad stále jsou v používání objekty (i když možná částečně) z roku 1838 (kdy již probíhaly zkušební jízdy) a hlavně z doby přestavby v roce 1849. Nádraží bylo postaveno na viaduktech, při rozrůstání bylo částečně na náspech, na částečně zasypaných (nebo i nezasypaných) částech starého viaduktu, na kdovíjakých stavebních konstrukcích. Úpravy po 160 let jen na povrchu, co je pod povrchem (a v jakém stavu) nikdo netuší (a ani snad neproběhl stavebně technický průzkum stávajícího, nač, když to přijde, dle zadání, stejně zbourat). Milióny neřešených problému a ty nám odpadnou po nějakém referendu (a zvláště bude-li zase tak dobře nastaveno, jak minule)???? :?: :?: :?:


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
On je problém, že naši radní vehementně prosazují jednu variantu, která se jim zdá nejlepší. Řadu lidí, která dnes pokračuje do centra pěšky, by uměle chtěli cpát do MHD, jelikož se nějak nepočítá s nádražím Brno - střed (současným hlavním). To by v ideálním případě mohlo sloužit regionální vlakové dopravě. Aby byla zachovaná dostupnost centra vlakem. Samozřejmě za předpokladu odsunu nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Stručně řečeno zabezpečovací zařízení slouží k zabezpeční jízd vlaků. Na Hlaváku je stará elektromechanika, která pamatuje císaře pána. Dále by se tady toho napat víc, ale literatury na toto téma byla již napsáno hodně a jistě není problém si něco vygooglit.


Offline
24
22 dub 2010 00:09
Můžu se zeptat, co tam má SŽDC za zabezpečovačku respektive co to je ta zabezpečovačka? Díky.


Offline
1205
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Část Brňanů chce nové referendum o poloze vlakového nádraží:

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 30816.html


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 17:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]